What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:07

Tytje schreef:
De jury zei ook dat met dit land een paard rondom ijzers moet staan en stiften. Ik heb Val alleen voor op ijzers en dus alleen voor op stiften. Hij redt de volte 10 meter galop niet en meer niet. De 13e heb ik wedstrijd bij de Amethyst, ook op gras. Als het nu droog blijft, gaat het misschien wel. Daarna heb ik het gras wel even gezien.

Hoefschoenen met trekkerzool? :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:09

_sandra schreef:
ATE schreef:
vandaag doe jac ate mischien kunnen jullie morgen doe ???

hoi jo, morgen ben ik de hele dag aan het werk. ik zal ate woensdagmiddag ff lekker los zetten met mavantos.
is er iemand op bokt die ate morgen kan doen?

Ik kan Ate morgenochtend wel even los zetten, tenzij hij stapmolenservice heeft?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:10

Evelli schreef:
Goedemiddag alle mensjes van Veldt!
Wat komen er eigenlijk veel bokkers uit de zaanstreek.
Wat heerlijk te zien dat alle paardjes van jullie manege lekker op het land staan zeg!
Ik sta verderop aan de weg met mijn twee ponys, maar kom geregeld langs Veldt met de sulky :)

Over die handelaar: het gaat niet over Melanie Mutsers :n het gaat over een andere paardenhandelaar. Marialva hier op bokt om precies te zijn.

Misschien kom ik jullie eens een keer tegen tijdens een buitenrit, zeg me dan even gedag (als je paard de sulky niet eng vindt) Ben erg makkelijk te herkennen :D

Rij jij met dat ieniemienie-paardje? Dat vind ik namelijk zo'n schattig beestje!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

_sandra

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:16

ate, als je vandaag nog op bokt komt, reageer dan ff wat je met ate wilt morgen. shena wil hem nl. morgen ochtend voor je los zetten, en jose kan savonds de stapmolen voor je doen. is wel fijn als je dat ff goed afspreekt, anders staat die schat straks heele dag buiten zijn stal hahahahaha.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:18

woensdag neem ik hen wel voor mijn rekening!!! ate bedoel ik dan he!!!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:19

Shenavallie schreef:
Rij jij met dat ieniemienie-paardje? Dat vind ik namelijk zo'n schattig beestje!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

Nou ja, iniemienie, ze is 93 cm en dat ik toch best aan de maat :)
Afbeelding
Deze foto is tijdje geleden gemaakt door een toerist op de Schans

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:21

Evelli schreef:
Shenavallie schreef:

Afbeelding

GEWELDIG!!!!!!!
als ik naar stal ga vanaf assendelft kom ik onderweg via westzaan ook altijd een kar tegen met een shetlander ervoor. is echt zo leuk om te zien. wel drie man aan boord. en hij loopt dan evengoed met veel plezier!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:24

3 man aan boord ga je bij mij niet zien tot ze in het tweespan staan hoor (heb nog zo'n kleintje, zelfde maat en kleur) dan kunnen ze wat meer hebben.

Als het mooi weer is en er zitten van die jonge meiden bij jullie op de dijk met hun pony's / paarden te grazen krijg ik altijd heerlijk commentaar toegesmeten. Wat getuigd van weinig paarden verstand (paarden/ponys mogen op vlakke weg 3 x hun eigen gewicht trekken, in ons geval bijna 500 kilo dus) Vind dat wel jammer, maar goed, weinig aan te veranderen.
Vind het ook wat asociaal moet ik eerlijk toegeven :)

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:59

Tja, wat zullen we daar op zeggen.

Jonge meiden (met weinig paardenkennis) ..... zullen we het daar maar op houden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:23

Evelli schreef:
Shenavallie schreef:

Afbeelding

GEWELDIG!!!!!!! +:)+ Ja, dan heb ik je wel eens gezien! Vanaf onder aan de dijk lijkt het een stukje kleiner dan zo op de foto! Oh, als je onverhoopt ooit een ander baasje zoekt... :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:24

Dan mag je achteraan in de rij aansluiten ;)

Yup, jonge (meestal jonge dan) mensen met weinig kennis.
Krijg trouwens vaker opmerkingen die getuigen van weinig paardenkennis hoor, niet alleen bij jullie manege.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:27

Evelli schreef:
3 man aan boord ga je bij mij niet zien tot ze in het tweespan staan hoor (heb nog zo'n kleintje, zelfde maat en kleur) dan kunnen ze wat meer hebben.

Als het mooi weer is en er zitten van die jonge meiden bij jullie op de dijk met hun pony's / paarden te grazen krijg ik altijd heerlijk commentaar toegesmeten. Wat getuigd van weinig paarden verstand (paarden/ponys mogen op vlakke weg 3 x hun eigen gewicht trekken, in ons geval bijna 500 kilo dus) Vind dat wel jammer, maar goed, weinig aan te veranderen.
Vind het ook wat asociaal moet ik eerlijk toegeven :)

Die snappen er dan inderdaad helemaal niets van! Op vlakke weg 3x het eigen gewicht, op ongelijke weg 2x en in zand of bergachtig gebied 1x. Maar ja, dat gezeur hou je overal (helaas) :( ! Ik hoop dat je een brede rug hebt, zodat al dat commentaar er makkelijk vanaf kan glijden! ;)

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:27

_sandra schreef:
ate, als je vandaag nog op bokt komt, reageer dan ff wat je met ate wilt morgen. shena wil hem nl. morgen ochtend voor je los zetten, en jose kan savonds de stapmolen voor je doen. is wel fijn als je dat ff goed afspreekt, anders staat die schat straks heele dag buiten zijn stal hahahahaha.

als shena hem morgen ff los zet dan kun jij hem woensdag doen als je wil san thankssss trouwens van jullie allemaal
jose hij mag evengoed wel ff lekker in de stap ook hoor

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:28

Evelli schreef:
Dan mag je achteraan in de rij aansluiten ;)

Yup, jonge (meestal jonge dan) mensen met weinig kennis.
Krijg trouwens vaker opmerkingen die getuigen van weinig paardenkennis hoor, niet alleen bij jullie manege.

lekker laten banketstaaf hoor je ziet dat je pony het aankan en er plezier in heeft anders deed hij dit echt niet hoor

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:29

Laatst zat ik bij mijn instructeur/collega op het tweespan in Amsterdam en toen werd er ook geroepen: "Ah, zielig dat paard, ga zelf de kar trekken!". Toen reageerde mijn instructeur/collega: "Dat heb ik al geprobeerd, maar het paard wil niet op de bok!". :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:29

ATE schreef:
_sandra schreef:

als shena hem morgen ff los zet dan kun jij hem woensdag doen als je wil san thankssss trouwens van jullie allemaal
jose hij mag evengoed wel ff lekker in de stap ook hoor

Doe ik, morgen gaat hij lekker even de benen strekken in de paddock! ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:30

Inderdaad, zolang mijn pony van 15 of 20 km nog steeds aan het stuiteren is, maak ik mij geen zorgen hoor :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:31

Ik hoor beneden een "ping", dus de oven is klaar met het onze enchillada's!!!!! :9

Voor iedereen: eet smakelijk en tot later!!!! :wave:

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 16:34

Shenavallie schreef:
Ik hoor beneden een "ping", dus de oven is klaar met het onze enchillada's!!!!! :9

Voor iedereen: eet smakelijk en tot later!!!! :wave:

eet ze

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:10

Shenavallie schreef:
Laatst zat ik bij mijn instructeur/collega op het tweespan in Amsterdam en toen werd er ook geroepen: "Ah, zielig dat paard, ga zelf de kar trekken!". Toen reageerde mijn instructeur/collega: "Dat heb ik al geprobeerd, maar het paard wil niet op de bok!". :+

whaaaaa _O- _O- _O- _O-

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:15

nicol ik moet zondag ochtend vroeg aantreden. heb je zin om mee te gaan.

rockoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:17

jo ik ben er ook alle dagen ik denk dat hij er dus vaak uitkomt maar dat is wel lekker want ik hoor net dat het mooi weer word

rockoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:19

ik zal morgen wel zijn stal doen want hij stond een beetje dun

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:25

rockoo schreef:
ik zal morgen wel zijn stal doen want hij stond een beetje dun

jullie zijn schatten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:51

@ Ate: je jochie heeft vanmorgen bijna anderhalf uur in de grote paddock gestaan en hij heeft duidelijk staan te genieten! Hij leek wel een zandsculptuur, ha ha ha 8-) ! Wat is het toch een super braaf paard, zeg! Hij loopt zonder poespas mee, zowel naar de paddock als terug naar stal: zelfs toen de vuilniswagen de container aan het legen was, bleef hij chill! :D

@ Allemaal: hebben jullie het veulentje van Ulrieke al bewonderd? Wat een pláátje <3 !!!! Een mooie lichte vosmerrie, genaamd Fiënna. M'n binnenzakken beginnen een beetje vol te raken met al die lieve dieren: toch maar eens een grotere jas kopen! :+