Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

sleipje schreef:Olijkje schreef:ik!!
Wanneer ga jij?
ik ga week 33. maar, ik neem nu voor het eerst Skafti mee. dus misschien heb jij nog tips ofzo voor iets wat ik niet moet vergeten?geef jij je paard dan op jt brokken/hooi blablabla?
Nee ik weet het zo gauw niet, altijd goede hoevenkrabber bij en nog even je singelstoten nakijken?
misschien toch maar ooit es kijken
Olijkje schreef:sleipje schreef:
ik ga week 33. maar, ik neem nu voor het eerst Skafti mee. dus misschien heb jij nog tips ofzo voor iets wat ik niet moet vergeten?geef jij je paard dan op jt brokken/hooi blablabla?
Ik ga ook voor het eerst, dus ook voor het eerst met eigen pony.
Ben wel eerder met haar op ponykamp geweest. Daar gaf ik gewoon volop hooi de hele dag en savonds
en sochtends brokjes, net als thuis.
Wat je niet moet vergeten?
Ehh Skafti?Nee ik weet het zo gauw niet, altijd goede hoevenkrabber bij en nog even je singelstoten nakijken?
!!
? sleipje schreef:haha ja Skafti is wel handig om niet te vergeten.. en oke, maar jij geeft dus thuis ook brok, dat doe ik niet, want hij staat hier gewoon dag en nacht op de wei en krijgt nu ook geen hooi meer.. wel regelmatig een klein beetje musli.. dus wat bijvoeren op jt is denk ik wel handig omdat je dan zoveel rijdt?
zal dan wel vast thuis de week van te voren telkens een klein beetje voeren omdat het anders zo plotseling is. Hij zal daar ook niet op een wei kunnen dnek ik maar in een soort paddock staan waar niet echt veel gras meer is. Je moet dan iig wat kuil bij voeren. Maar denk wel dat het handig is om hem/haar vast te laten wennen aan wat musli of brok zodat Skafti t op Jt ok gewoon eet. Maar als je nu al 5 uur met haar rijd en ze loopt prima op 'niks' dan zal ik het gewoon zo laten
maar had ook een beetje drama hier thuis.. maar die eigenaar belt me net vet boos op van 'jaah waarom heb je me niet gebeld??!' ook wel logisch maar vole me nu toh echt poedersuiker er over.. heb haar nog maar gesmst later dat ik thuis een betje drama had en er gewoon met mn hoofd niet bij was..
) ook opbouwen met brok/muesli en dan kijken hoe ze reageerd?