Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:34

Ja ze had in één hoef een gat zitten van een opengebroken hoefzweer maar die is er al lang uit. Verder is ze wat op leeftijd en loopt ze niet meer zo soepel als altijd. Maar ze had dus maar een 'probleem' met één hoef hoor Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:36

Een foutje van mij zag ik idd. Super dat het al weer goed is.

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:47

En hoe gaat het met die grote donder Rikst? Blijft toch mijn favorietje..

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:48

vooral als je eraf dondert in galop zonder zadel... beter dan een paard nadoen, en dan over de banden heen donderen.........

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:56

Hahaha ja, dat kan ook alleen jou gebeuren.

Rikst gaat erg goed, is druk bezig met afvallen en Ivana is haar manieren aan het bijbrengen.
Mij laatst nog wel de bak door sleept aan de longeerlijn en op hol geslagen met blok om. Maar dat kwam omdat de graafmachiene achter haar aan bleef rijden. Liberty kan trouwens piaffe Tong uitsteken Altands, alleen dan Tong uitsteken

Owh en Rikst haar manen zijn prachtig! Nog nooit zo mooi geweest, heb er laats eerst een hele tijd naar zitten kijken Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:13

@Rianne...ben je de laatste tijd nog langs de Zwette geweest? Weet je toevallig ook hoe de bermen daar op het moment zijn?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:00

De bermen er naartoe zijn erg nat. Daar kun je niet door. Jutta zakt heel ver weg. Langs de Zwette zelf valt het altijd redelijk mee. Maar ik denk dat ze nu wel erg nat zijn. Moet het eerst weer een paar dagen droog zijn, dan kun je er wel langs! (Ik woon vlakbij de Zwette, en Jutta staat er nog dichterbij) Knipoog En de fietspaden hebben ze allemaal grind opgegooid. Daar worden de hoefjes niet echt geweldig van...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:00

He, waarom nou weer gint op de fietspaden?
Bermen daar zijn idd vaak wel redelijk, maar onze route zelf is niet zo prettig, zal wel de hele weg over de straat moeten. Gelukkig dat de hoeven koehard zijn Tong uitsteken

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:56

RianneH schreef:
He, waarom nou weer gint op de fietspaden?

Ik bedoel de fietspaden die jij ook wel kent, als je naar de Zwette toe rijd. Niet langs de Zwette zelf! Die zijn nog steeds van beton, voor zover ik weet.
Gelukkig zijn Jutta haar hoefjes ook keihard... lang leve het natuurlijk bekappen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:32

Whaha, oke, ik had er duidelijk al een lange dag op zitten toen ik dat typte zeg. Wat een fouten in mn berichtje Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:22

Gaan jullie vanuit Leeuwarden de 'snelweg' over met de paarden?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:11

Nee joh... Ik woon in Weidum, en mijn paard staat net buiten Weidum. En de paardjes van Rianne staan in Bears. Dus we kunnen zo lekker over de met grind bestrooide fietspaden naar de Zwette! Knipoog Haha!

We zijn laatst trouwens wel met 4 paardjes een buitenrit wezen maken langs de Zwette en over het nieuwe industrieterrein bij Leeuwarden, en dan weer via Boksum, Jellum, Bears terug. Was een ritje van 2.5 uur, beetje draf en beetje galop... Pling Was heel gezellig...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:22

En een erg mooie rit Haha!

Zijn jullie buitenbakken ook bevroren?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:05

Hey margo en judith, Ivana had een idee Haha!

Ivana had het super leuke idee om met z'n allen naar Appasionata te gaan http://www.apassionata.nl omdat de ijslanderrit niet door is gegaan. Goedkoopste rang is 35 euro en gezien we nog moeten reizen erheen (met auto) leek me dat wel een goed idee. Ik nodig iedereen uit die ook voor de ijslanderrit is uitgenodigd hoor, dus Linda ook
Nouja, als het je leuk lijkt geef het dan zo snel mogelijk door want we moeten reserveren en het is al vrij snel.

Owh, als er nog iemand dolgraag mee wil, geef een gil Tong uitsteken

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:01

Natuurlijk wil ik daar heel graag mee heen!!! Ik riep gister nog, toen ik in Haarlem een aanplakbiljet zag, dat ik er graag heen wil! Dus als het zo geregeld kan worden, wil ik graag!!!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:06

En Rianne, vertel eens even over je avonturen in het weekend!!! Wat is er nou allemaal aan de hand op de kinderboerderij!

Is jullie bak trouwens al af? En ja, onze bak is ook bevroren... Ik kan niets beginnen... Huilen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:06

Ik las dat de Fransman daar kwam bij die show Bloos!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:14

RianneH schreef:
Hey margo en judith, Ivana had een idee Haha!

Ivana had het super leuke idee om met z'n allen naar Appasionata te gaan http://www.apassionata.nl omdat de ijslanderrit niet door is gegaan. Goedkoopste rang is 35 euro en gezien we nog moeten reizen erheen (met auto) leek me dat wel een goed idee. Ik nodig iedereen uit die ook voor de ijslanderrit is uitgenodigd hoor, dus Linda ook
Nouja, als het je leuk lijkt geef het dan zo snel mogelijk door want we moeten reserveren en het is al vrij snel.

Owh, als er nog iemand dolgraag mee wil, geef een gil Tong uitsteken

Rianne, ik zou echt dolgraag mee willen om Lorenze eindelijk in het echt te kunnen zitten (na deze film zit ik met kippenvel op mijn armen: http://www.youtube.com/watch?v=R9_mdwvU1Gc). Is er nog een plaatsje voor mij en wanneer is het?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:15

Komt hij echt? Ik had nog niet echt naar het programma gekeken... Dat lijkt me echt heel mooi om te zien!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:30

Het staat in het programma en ik las het gister in ROS, vandaar de vraag Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:45

Ik kan alleen de 28ste 's avonds hoor margo Knipoog

Sorry Magda maar de auto zit dan al vol. Maar het is in de RAI dus als je een OV kaart hebt ben je er ook zo. Heb ik dit jaar nog gedaan met Jumping Amsterdam, vanuit Utrecht een half uurtje en je stapt bijna in de RAI uit.

Owh ja, zal ik jullie dan maar op de hoogte brengen? Tong uitsteken

Ik heb een paard gekocht! Haha! En wel het beste paard van de hele wereld Tong uitsteken Melissa is sinds zondag van mij en ik ben heel erg blij met haar. Dus ook ik behoor nu tot de kudde paardeneigenaren Haha!
En tja, wat kan ik er verder over zeggen? Het is trouwens Melissa Tong uitsteken

Owh onze bak. Blijkt dat de omheining zelf wel gratis is maar het plaatsen 1500 euro gaat kosten. Tja, dat is dus niet de bedoeling. Auke zal nog eens bellen om te horen of hij dan gewoon zelf de omheining kan plaatsen en anders zetten we de oude er weer om heen. Eindelijk eens goed dat hij alles bewaard Tong uitsteken

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:16

Kennen jullie mona en het paard bliksem nog? Bliksem was er niet heel lang en een groot donkerbruin paard. Tenminste ik was toen nog klein (ik denk 11 jaar) en het paard leek dan wat groter Knipoog

Mona was mijn favoriet! De schimmelmerie heb haar zelfs nog op videoband staan, waren we aan het crossen tijdens de les, haha!

Oja, ik heb ook jaaren bij mariska gelest en ik heb Cemery (kemerie) de vosmerrie van Lykle zo'n vier jaar verzorgt en natuurlijk Lorsina de merrie die Ria toen nog uitbracht in de dressuur. Knipoog Jaaa dat is ook alweer jaaren terug.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:36

Ja Mona en Bliksem ken ik nog wel Haha!

@RIanne: Gefeliciteeeerd!! Super zeg Haha! Maare.. wilde je Liberty niet hebben? (trouwens.. had je ook een pm gestuurd;) )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:43

Super gefeliciteerd Rianne Haha!

Jammer dat de auto al vol is, maar wss ben ik dat weekend bij mijn zus in Waarland als ik die even lief aankijk dan willen ze vast wel mee Ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:22

Ja, Mona en Bliksem ken ik nog wel. Mona vond ik geweldig. Was ook een top paard. Geloof dat zij al een van de weinigen écht naar een fokker is gegaan.

@Lied, pb terug Haha!
Tja, waarom Melissa. Libje is natuurlijk ook een ontzettend leuk paardje, maar daar heb ik net iets minder mee dan met Melissa. Liberty is lekker makkelijk, spring ik op als ik even wil rijden of op buitenrit wil en kan je een beetje bij weg dromen. Melissa is hard werken omdat je constant je aandacht er bij moet hebben. Meestal laat ik haar dan staan terwijl ik haar eigenlijk veel leuker vind om te doen.

Dit heb ik er gisteren over getyped:
Eest foto:
http://i206.photobucket.com/albums/bb31 ... t08028.jpg

Melissa dus Tong uitsteken Helaas bijna geen mooie foto's van haar, omdat ze altijd lelijk op de foto staat. En eerlijk gezegd, ze is ook heel erg lelijk. Ligt dus niet aan mij Tong uitsteken
Melissa is een draver merrie van 13 jaar, die ik al 7 jaar ken. Ze heeft in het verleden gekoerst, eenmaal gewonnen en toen is ze ziek geworden. Op die stal brak Rhino uit en Melissa is van de paarden die het hadden de enigste die het overleefde. Ze heeft in banden gehangen omdat haar achterhand verlamd was. Uiteindelijk door goede zorgen er bovenop gekomen (geweldige eigenaars!). Helaas is ze er nooit volledig bovenop gekomen en blijft de achterhand zwak. Dus heeft hij haar weggegeven aan de kinderboederij en zo ben ik haar tegen gekomen.
Het is nogal een hittepetit, die ontzettend graag voor je wil werken maar op alles reageerd. Ik rij eigenlijk zelden op haar maar grondwerken wordt steeds leuker. Het is niet echt een paard die vertroeteld wordt, maar ze vind het wel fijn om aanwezig te zijn. Ze kan ontzettend fijn ontspannen als ze er bij staat en jij bent met iemand aan het praten. Alleraller leukste aan haar is dat ze af en toe heel voorzichtig met haar lippen het velletje van mij hand pakt, heel voorzichtig, en dan zo heel rustig blijft staan.
Grootste compliment is natuurlijk als iemand tegen je zegt dat ze jullie zo'n geweldige combi vindt en echt bij elkaar vindt passen Haha! Of dat het paard na een les met mij zo'n zachte uitdrukking heeft die ze volgens marisca waarschijnlijk alleen heeft met haar veulen.
Och, paard klopt van geen kanten, zit ontzettend met haar lijf in de weg, maar ik ben helemaal verliefd Lovers

Wie een nog langer verhaal wil lezen kan in mijn profiel kijken, daar staat het heel uitgebreid. Zal het binnenkort eens aanpassen