stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:28

Mooie foto's :D Ik vind ze nu al mooi (en ik ben er niet misselijk van _O-)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:31

CB absoluut! Ben er al erg blij mee!

Mootje gelukkig maar! ;-)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:33

Flurk schreef:
Wie speelt er mee?
Ik zoek 5 medespelers en reserve kandidaten zijn ook welkom
binnenkort starten ze ook op Hip. westland dus voor wedstrijden hoeven we dan niet ver weg
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=1880 ... =&ppCatID=

Lijkt me stoer! denk alleen dat ik rondjes galoppeer heel de tijd :+

@sharon: leuke foto's! :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:12

CharlyBrown schreef:
knappe Jim!! :)

Ik moet ze nog wel bewerken, hoor .. qua kleur.. en t touwtje eventueel photoshoppen.. maar dit geeft al een leuk beeld!!

vind ze zo wel mooi zou er niets aan doen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:13

roxxxiejjj schreef:
Lijkt me stoer! denk alleen dat ik rondjes galoppeer heel de tijd :+

@sharon: leuke foto's! :D

als je dan maar zorgt dat je de bal pakt en gooit is het niet erg :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:13

Zo vandaag ruzie gekregen met een eikel zeg.
Nou ja ik bleef beleefd tegen hem maar kon hem wel naar zijn strot toevliegen.
GRRRRRR
Zoals jullie weten heeft WW geen ijzers en rij ik dus voornamelijk op onverharde weg. En onze stalbaas heeft er geen problemen mee dat ik daar rij of men.
Ik gebruik dat stuk dus ook om van de ene kant naar de andere kant te komen en mijn groom of grooms doen dan keurig het hek open en weer dicht.
Affin aan einde van dat stuk land zijn regelmatig mensen met van die model vliegtuigen/ helikopters.
Ze parkeren hun auto dan voor het hek,
Normaliter levert dit geen probleem op en halen ze hun auto weg om mij doorgang te verlenen.
Voelen jullie hem al een beetje aankomen??????
Precies nu wilde de man zijn busje niet weghalen.
Ik bleef dus rondjes om die helikopter rijden zodat mijn pony daar aan kon wennen.
Hij werd er erg heet van en ging er ook 1x vandoor maar ik had hem snel weer onder controle.
Ik had niet in de gaten dat die andere man dit eng vond en op gegeven moment vroeg hij waarom ik nou precies daar langs wilde en niet gewoon over het fietspad ging rijden.
Ik legde die meneer dat keurig uit en was bijna uitgesproken of WW schrok weer van die heli omdat die andere kerel dat ding op ons af stuurde.
Nou dat was dus waarschijnlijk de druppel waarom die andere kerel van dat helikoptertje net deed of wij er niet waren.
Op gegeven moment had hij de heli op tafeltje gezet en ik riep keurig ... meneer,.... en hij reageerde niet. (ik wilde hem keurig vragen of hij auto even wilde verplaatsen)
Ik kom dus dichterbij met pony en toen werd hij KWAAD.
Ging lelijke dingen zeggen enz.
Ik bleef keurig beleefd en vertelde beste man dat ik niet gediend was van zijn opmerkingen en verzocht hem de auto weg te halen. Hij wilde dit niet doen en toen heb ik 2 rondjes om de tafel gereden waar dat dure helikoptertje op stond (rakelings) daarna haalde hij gauw zijn auto weg en konden we erdoor.
GRRRRRR
Wat de warmte al niet doet met de mensen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:16

Mootje schreef:
Mooie foto's :D Ik vind ze nu al mooi (en ik ben er niet misselijk van _O-)

gelukkig maar
met die warmte gaat het toch al zo snel stinken :D

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:39

Flurk schreef:
Zo vandaag ruzie gekregen met een eikel zeg.
Nou ja ik bleef beleefd tegen hem maar kon hem wel naar zijn strot toevliegen.
GRRRRRR
Zoals jullie weten heeft WW geen ijzers en rij ik dus voornamelijk op onverharde weg. En onze stalbaas heeft er geen problemen mee dat ik daar rij of men.
Ik gebruik dat stuk dus ook om van de ene kant naar de andere kant te komen en mijn groom of grooms doen dan keurig het hek open en weer dicht.
Affin aan einde van dat stuk land zijn regelmatig mensen met van die model vliegtuigen/ helikopters.
Ze parkeren hun auto dan voor het hek,
Normaliter levert dit geen probleem op en halen ze hun auto weg om mij doorgang te verlenen.
Voelen jullie hem al een beetje aankomen??????
Precies nu wilde de man zijn busje niet weghalen.
Ik bleef dus rondjes om die helikopter rijden zodat mijn pony daar aan kon wennen.
Hij werd er erg heet van en ging er ook 1x vandoor maar ik had hem snel weer onder controle.
Ik had niet in de gaten dat die andere man dit eng vond en op gegeven moment vroeg hij waarom ik nou precies daar langs wilde en niet gewoon over het fietspad ging rijden.
Ik legde die meneer dat keurig uit en was bijna uitgesproken of WW schrok weer van die heli omdat die andere kerel dat ding op ons af stuurde.
Nou dat was dus waarschijnlijk de druppel waarom die andere kerel van dat helikoptertje net deed of wij er niet waren.
Op gegeven moment had hij de heli op tafeltje gezet en ik riep keurig ... meneer,.... en hij reageerde niet. (ik wilde hem keurig vragen of hij auto even wilde verplaatsen)
Ik kom dus dichterbij met pony en toen werd hij KWAAD.
Ging lelijke dingen zeggen enz.
Ik bleef keurig beleefd en vertelde beste man dat ik niet gediend was van zijn opmerkingen en verzocht hem de auto weg te halen. Hij wilde dit niet doen en toen heb ik 2 rondjes om de tafel gereden waar dat dure helikoptertje op stond (rakelings) daarna haalde hij gauw zijn auto weg en konden we erdoor.
GRRRRRR
Wat de warmte al niet doet met de mensen.

Ach zo kom je er wel meer tegen ;)
Heb ooit eens een discussie gehad met een man, op een ruiterpad waar hij zijn hond uitliet(die mijn pony aanviel :+ ), mocht er ondanks de bordjes niet rijden volgens hem, want dat betekende nog niet dat dat een ruiterpad was :+ .

Over dat spel, nou ik wil het wel proberen, maar ik denk niet dat het me gaat lukken :+ . Hoe wil je dat gaan oefenen dan?:)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 20:42

roxxxiejjj schreef:
Over dat spel, nou ik wil het wel proberen, maar ik denk niet dat het me gaat lukken :+ . Hoe wil je dat gaan oefenen dan?:)

eerst kijken of er animo voor is dan dan keer bal te leen vragen voordat we alles gaan aanschaffen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:57

Flurk schreef:
roxxxiejjj schreef:

eerst kijken of er animo voor is dan dan keer bal te leen vragen voordat we alles gaan aanschaffen.

okee, ja ik wil het wel proberen, maar als meneer in paniek de bak door crosst is het niks voor mij ;)

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:33

Ik wil niemands plezier vergallen, maar Horseball is best een ruige sport waarbij er regelmatig blessures voorkomen bij de paarden. Op een stal in Belgie waar ik een tijd gestaan heb gaven ze Horseball-lessen 1x/week. Bedenk je goed waar je aan begint voor je aan de gang gaat.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:39

barkruk schreef:
Ik wil niemands plezier vergallen, maar Horseball is best een ruige sport waarbij er regelmatig blessures voorkomen bij de paarden. Op een stal in Belgie waar ik een tijd gestaan heb gaven ze Horseball-lessen 1x/week. Bedenk je goed waar je aan begint voor je aan de gang gaat.

Bij paarden is bij heel veel onderdelen van de sport grote kans op blessures, springen, crossen en steeple chaise bijv. Tja als de paarden het leuk vinden waarom niet ;) Je kan ze moeilijk als een kasplantje in stal laten staan omdat je bang bent voor eventuele blessures. En tevens lijkt mij dat je als ruiter zijnde vaak ook blessures kan voorkomen, door voorzichtig te rijden bijvoorbeeld. Ach we zien het wel :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:45

Ik ben het wel eens met Barkruk, Ik denk dat je niet nog 3 stalgenoten zo gek vind om hieraan mee te doen... En dan nog te bedenken dat dit soort 'spelletjes' de bodem absoluut niet ten goede komt en wat de stal-eigenaar hiervan vindt!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:40

Horseball of een kasplantje op stal... er zit ook nog wel wat tussenin om je paard te plezieren ;) mij niet gezien in ieder geval...

Dancy is vandaag thuis gekomen uit België! Ze was helemaal happy bij d'r familie in de wei, ze liet met een paar flinke ererondjes zien dat ze er weer was.
We hebben wel al veulennamen bedacht! :D
Iron Maid voor een merrie (Dancing Maid is moeder, Bailey Maid is oma en Minna Maid is overgroot oma). Iron Boy voor een hengst (de vader heet Irish Boy). Iron, omdat de kans vrij groot is dat 't een flink beest wordt met zo'n moeder en een grote vader. :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 19:46

Mootje schreef:
Ik ben het wel eens met Barkruk, Ik denk dat je niet nog 3 stalgenoten zo gek vind om hieraan mee te doen... En dan nog te bedenken dat dit soort 'spelletjes' de bodem absoluut niet ten goede komt en wat de stal-eigenaar hiervan vindt!

die vindt het geen probleem
heb ik natuurlijk eerst gevraagd

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 19:55

Nou hier een klein verslagje.
Vandaag op menwedstrijd geweest met wervelwind en het was erg heet (echt niet normaal) Toch apen pakkie aangetrokken en hub naar de ring.
Je kon 2 dressuurproeven rijden en 1 vaardigheid maar ik had maar voor 1 proef ingeschreven.
Hier een foto even lachen naar de camera
Afbeelding
menschort omdoen en handschoenen aan en gaan met die banaan
Afbeelding
en natuurlijk was het vlechten en het poetsen vooraf gegaan
Afbeelding
Afbeelding
meer foto's heb ik niet sorry
De dressuurproef ging redelijk maar had beter gekunt en resultaat werd uiteindelijk 188 punten dus weer een wp erbij.
De vaardigheid ook gestart maar dat valt toch nog niet mee om een spoorbreedte te hebben van + 25 cm en ook nog wat communicatie stoornissen zorgen er dan al snel voor dat er ballen gaan rollen. Had eigenlijk ook niet verwacht foutloos te blijven maar 6 ballen is toch wel beetje veel van het goede.
Daar gaan we dus flink aan sleutelen aankomende tijd.
Al met al heerlijke dag gehad en niet voor niets geweest.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:02

Gefeliciteerd met je WP lida!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:05

Gefeliciteerd Lida :D Wat ziet ie er chique uit met z'n vlecht :)

Over het hele gevaarlijk-gemeut... Je paard kan zelfs in z'n box nog wel een been breken. Paard zijn brengt nou eenmaal risico's met zich mee, hadden ze maar geen paard moeten worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:54

Maarree, Lida, wanneer wil je zoiets gaan oefenen? We moeten niet mensen in de weg gaan rijden en het zal ook wel niet kunnen wanneer er lessen zijn, want dan kennen anderen weer niet rijden :Y)

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:54

Anoniem schreef:
Over het hele gevaarlijk-gemeut... Je paard kan zelfs in z'n box nog wel een been breken. Paard zijn brengt nou eenmaal risico's met zich mee, hadden ze maar geen paard moeten worden :')

Is helemaal geen gemeut, sommigen zien het als vergroten van risico's (waaronder ik zelf) en dat lijkt me ook vrij redelijk :)

Leuke foto's, Lida! Jullie hebben een mooi wedstrijdtenue. :j

Hoe zijn de andere wedstrijden gegaan dit weekend? Ik geloof dat ik Mo weg zag gaan en Chantal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:05

Ja maar goed, een springparcours is dan ook een vergroot risico, buitenrijden is ook een vergroot risico... Paardrijden is nou een heel gevaarlijke sport.

laat het alsjeblieft duidelijk zijn dat dat 'heel gevaarlijke sport' overspoeld is met sarcasme.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:25

Ja, laten we het daar op houden.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:38

Anoniem schreef:
Ja maar goed, een springparcours is dan ook een vergroot risico, buitenrijden is ook een vergroot risico... Paardrijden is nou een heel gevaarlijke sport.

laat het alsjeblieft duidelijk zijn dat dat 'heel gevaarlijke sport' overspoeld is met sarcasme.

Ben ik het mee eens :j

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 18:38

AnneB schreef:
Leuke foto's, Lida! Jullie hebben een mooi wedstrijdtenue. :j

Hoe zijn de andere wedstrijden gegaan dit weekend? Ik geloof dat ik Mo weg zag gaan en Chantal?

Dank voor je complimentje.
We gaan toch kleine wijziging aanpassen want jasje wat Emma aan had is te groot (was noodoplossing) en we kijken nu naar mooi donkerbruin rijjasje liefst met wit streepje in de kraag dus als iemand die ziet.
Ja ben ook wel benieuwd naar anderen hun resultaten.
Mo had geloof ik 2x winst

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:19

Chellee, ik vrees dat je niet begrepen hebt dat ik enkel mensen wil informeren over het mogelijke risico wat je loopt in deze tak van de paardensport. Dan kan je weloverwogen een beslissing maken om wel of niet mee te doen. Of je dit risico wil nemen moet je verder zelf weten, dat zal mij een worst zijn.