Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:34

Nah.. heb therapie voor mn houding, want daar kan het deels aan liggen. Verder aan stress, nou dat heb ik wel met ons huisje waarbij alles misgaat! Medicatie helpt nauwelijks tot niet, dus dat neem ik liever ook niet elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:06

Ik kan om half 3 bij de dokter terecht... Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:08

Je moet altijd veel te lang wachten voor die stomme dokters..

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:14

Stress is inderdaad niet goed voor je! Maar moeilijk om dat uit te schakelen, weet er alles van..

Jeetje, hoe sommige mensen kunnen reageren! Ik ga dus met mijn paard verhuizen en ik krijg zulke rare opmerkingen Boos! Niet eentje die zegt: goh, wat leuk voor je en wat goed dat je voor je paard kiest! Want dat doe ik: ik wil dat ze lekker op het land kan staan, al is het maar een deel van het jaar, een paard hoort vrij te kunnen bewegen.

Lav: ik hoop echt dat het niet gebroken is! En je PB heb je al gelezen?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:18

Mendi, nu sta je op Spaarnwoude? Wat is dat voor manege/stal dan? Kunnen ze daar niet buiten staan?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:33

Ik ga vanavond waarschijnlijk even langs Wennekers om mijn paard te laten enten en hem even na te laten kijken. Hij heeft allemaal kale plekken op zijn kop en schuurt het steeds open. Best sneu.

Trouwens gister weer heel fijn gesprongen. Voelde best heel erg vertrouwd Haha!

@ladyjoy Ik had ook altijd last van hoofdpijn, schouder, rug etc. Loop nu al een poosje bij een manueel therapeut en dat heeft echt reuze geholpen! Minder achter de pc zitten ook wel trouwens... Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:35

manic schreef:
@ladyjoy Ik had ook altijd last van hoofdpijn, schouder, rug etc. Loop nu al een poosje bij een manueel therapeut en dat heeft echt reuze geholpen! Minder achter de pc zitten ook wel trouwens... Haha!

Hehehe.. minder achter de pc zitten, ja maar k verveel me zo! En vanaf volgende week heb ik daar nauwelijks nog tijd voor, dus komt wel goed. Nu ga ik trouwens naar Yennie toe Lachen
Ik loop trouwens bij een mensendieck, en over 3 weken word ik doorverwezen naar een orthomanueel arts, om mn rug en nek te laten kraken.. En daarna moet ik weer onder behandeling van de mensendieck..

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:35

ladyjoy schreef:
Mendi, nu sta je op Spaarnwoude? Wat is dat voor manege/stal dan? Kunnen ze daar niet buiten staan?

Het is een manege met ca 80 paarden/pony's, beetje oude vervallen boel, met maar één binnenbak en één begaanbare buitenbak (die wel groot is maar regelmatig ook onder water staat). Verder een losgooibak waar je niet in kan rijden. Géén weidegang!!!

Verder is het park dringend aan onderhoud toe. Ik zit samen met nog wat mensen in een soort commitee dat zich sterk maakt voor het onderhoud en we zijn inmiddels al meer dan 2 jaar bezig om de bruggen opnieuw te laten voorzien van graffel (schrijf je dat zo?) en de paden op te knappen. Dit zitten vol gaten of het zijn van die smalle konijnenpaadjes, spekglad en je paard struikelt om de paar meter, zo smal!

De polder erom heen is zo drassig.. ben al een paar ijzers verloren en voor de paardenbenen geen aanrader!

Ik ben geen dressuurmuts maar een buitenrijder, dus ik wil wel een beetje normaal kunnen rijden en dat gaat bijna niet meer. Vandaar mijn verhuisplannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:39

Ik ben er weer, was even een hapje eten Lachen je hebt pb terug Mendi

Wel grappig, hoe meer tijd er verstrijkt hoe meer mijn lijf krakkemikkig aanvoelt.. Tong uitsteken Nu ook last van linker pols en rug haha ach is morgen wel weer over Haha!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:42

Dat je nog leeft... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:43

jaja, maar dat is het grote wonder van overflexibel zijn! Je breekt niet snel wat, word niet snel blauw enz. Én het is snel weer over!! Haha!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:45

Gummie Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:47

Precies!! Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:01

Nou ik heb antwoord van degene die me een pb over een bijrijdpaard had gestuurd en denk dat het niks voor mij (ben toch teveel dressuurmuts). Ik heb altijd geleerd om ook een jong paard op te bouwen volgens mijn uiterst gedisciplineerd erin gestampen Duitse methode en hier valt de dressuur praktisch tot 0 te reduceren; het wordt veel buitenrijden (heel leuk maar ook buiten train ik paarden, conditie of dressuur) en maximaal 2x per week bakrijden en dat trekt me niet echt.

Ja ik veeleisend en vastgeroest Tong uitsteken Tja na 8 jaar bij 1 trainer + een hele zomer extra strafkamp omdat ik bij Herman hard achteruit gegaan was; zit mijn basis zeer strak erin.

Paard staat ook nu te ver weg voor me en mag het paard wel hierheen halen maar ja zelfs dan trekt het me niet voldoende om er tijd in te steken. Tja te verwend; ben een kreng Haha!

Dus nu een beleefd weigermailtje gaan schrijven: eerst huiswerk maken doe ik nog liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:02

Hihi helaas,m aar je hebt een poging gewaagd! Nu op naar de volgende Joki!
Van welke Herman heb je les gehad? Wientjes?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:04

Ja; goed voor mijn ego slecht voor mijn rijden

Bij mijn eigen trainer doe je nooit iets goed want alleen perfect is goed maar leer je zeer goed rijden; zal eens een foto zoeken van mijn mama's paard met mij erop. Paard is vanaf 3 jaar opgeleid volgens die methode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:05

Leuk!! ben benieuwd naar de foto!
Nou ik ga even naar de dokter!! Clown
Daaaag!! Doei!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:10

Heb het simpel opgelost door een topic van een tijdje geleden bij @work te plaatsen. Helaas was hij hier wel aan het feestvieren maar goed zijn de beste foto's die ik heb. En zien jullie er nog 3/4 volbloed in?

viewtopic.php?f=10&t=650700

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:37

Lavandula schreef:
Daaaag!! Doei!

Duurt dat lang zeg...

Manic: is de DA van Wennekers een goeie? Ik neem mijn eigen DA nl niet mee, wel mijn hoefsmid (als hij ook wil natuurlijk).

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:56

Mendi schreef:
Lavandula schreef:
Daaaag!! Doei!

Duurt dat lang zeg...

Manic: is de DA van Wennekers een goeie? Ik neem mijn eigen DA nl niet mee, wel mijn hoefsmid (als hij ook wil natuurlijk).

ik beantwoord ff je vraag Haha! de DA van wennekers is super... (maar dat zal je vanzelf wel zien als je er bent.) wie heb je als hoefsmid? ik zoek een nieuwe maar ik heb nog geen idee welke....(vind er niet veel goede tussen zitten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:00

Halloooooooooooooooooo
Nou resultaat:
Gebroken middenvoetsbeentje aan de onderkant van mn rechtervoet, krijg morgen gips..
Waarschijnlijk botpslinter in linkerpols, dus morgen foto's van pols en voet en bij pech bij bijde gips..
Nu druk verban dom pols en loop op krukken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:00

en typ niet zo makkelijk zo te zien, excuus Clown

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:02

doe je niet goed lavandula

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:03

Wat naar Lavandula! Scheve mond
Beterschap joh.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:03

Jeetje, dat is toch erger dan je dacht!
Dus voorlopig ben ik even bijrijder-loos?

Voor jou wel erg balen zeg!