Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:34

Balen Sas dat het alweer niet lekker gaat met die 2, hopelijk slaat de kuur aan!

Bedankt voor de leuke reacties op de foto's. Ik ben er blij mee. Gisteren nog geoefend met macro's op bloemen in een kasteeltuin, nog even kijken hoe die gelukt zijn. Gisteren en vandaag weer 2 'kastelen' gezien. En morgen denk ik naar Sarlat, een oud stadje in de buurt.

Antoinette, Gefeliciteerd dat de hypotheek rond is! Lekker je eigen plekje.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 11:08

Lekker actieve vakantie Wen! Inderdaad wel zo leuk om ook wat van se omgeving te zien.

Gaat al wel iets beter met Troytje gelukkig. Het is alleen een crime om de pillen erin te krijgen :=

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:54

Fijnmalen door pate? Of filet?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:15

Heb je iets van zo'n injectiespuit (geen naald alleen de spuit?) Ik had ze in utrecht standaard bij me als ik een hond iets met pillen moest geven. Pil achter in de bek gooien en water er achteraan, dan moeten ze wel slikken. Meeste honden slikken niet en laten die pil in hun bek tot je weg bent en dan vind je weer wat... En je hebt bij dierenarts iets wat easypil heet, kan je eromheen kneden en smaakt lekker. En je hebt nog zoiets als pillenschieters. En inderdaad sommige trappen erin door het in eten te verstoppen. Toen Kaya antibiotica had pakte ze de pil wel, maar slikte idd niet, toen brokken van haar erbij gegeven en tja dat wil ze wel slikken. Gelukkig knapt ze er wel van op!

Vandaag Sarlat gekeken, het was daar markt, echt hele centrum was zo ongeveer markt. En nog oud huis gekeken en kathedraal daar. En het wordt hier steeds warmer, boven de 30 graden. Ik ga nog eens foto's kijken van vandaag. En eens kijken of ik er nog paar online krijg (als internet meewerkt).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:28

Handig een dierenarts in het topic :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:54

Ik kan evt wel voor een spuit zorgen!!!
Zo, nachtje 2 van 3 straks.....het is maar warm om te slapen overdag.....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:29

En dan was het vandaag nog redelijk
Werkze Milou!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 23:47

Leuke foto's Wendy!

Ik ben al weer even in Kroatië, heerlijk weer hier en mooie omgeving! Maar dat kamperen is nog wel ff wennen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 01:33

Haha, geen vieze insecten in je bed? Lijkt me wel een erg mooi land inderdaad!

Spuit is niet nodig hoor. Het is nogal een neuroot, dus dat werkt eerder averechts. Het is nu de kunst om het zo moeilijk mogelijk in een plakje worst te vouwen. Net hoefde ze het eerst niet en liet ze de worst op de grond vallen. Ton dacht ze 'hé ik eet die worst even snel op'. Dus ik roep hard ' Neee wacht'. Toen at ze het zo snel op daf de pil per ongeluk meeging :'). Nieuwe tactiek: zeggen dat ze het niet mag eten hahaha.

Zo, ik heb een gezellig avondje op het terras achter de rug. Nu de abnormaal hete dagen zien te overleven.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:44

Het is daar ook al zo lekker warm. Internet verbinding is hier soms echt k*t waarschijnlijk omdat het steeds drukker wordt. Ik moet hier echt even geluk hebben. Hier is het vandaag ruim 35 graden volgens mij, echt bloedheet. Zo'n zwembad erbij is wel erg lekker.
En Es, ik ben kamperen wel gewend, wel beetje luxe kamperen met een caravan, al slaap ik wel in een tent. Maar met slecht weer wel fijn dat je binnen kan zitten. Nu leven we vooral buiten. Heerlijk tot 10u in je bikini zitten en het dan pas koeler hebben en korte broek en t-shirt aan doen en 's nachts koelt het lekker af en kan je weer slapen.
En tja, ieder zijn tactiek inderdaad, slim om te zeggen dat ze niet mag eten.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:04

Goede tactiek Sas!
35 graden jemig Wen dat is veeeeeuls te heet! Ik stik nu al de moord in Nederland..
Es krampreren zou ik nooit aan kunnen wennen, geef mij maar een huisje of een hotel.
Nou onze vakantie is ook begonnen, we zijn nu op weg naar Beek om jachtpaarden te rijden (waar heb ik mezelf weer voor opgegeven -O- )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:10

Hahaha, en hoe was het?

Het viel me alles mee op kantoor vandaag. Maar 26,5 graden. Niet eens hoger dan vorige week. Buiten is het vreselijk idd! Morgenmiddag vrij :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:07

Dat zwembad miste ik vanochtend best wel op mijn balkon! Ben maar gewoon paar uurtjes buiten gaan slapen toen ik uit nacht kwam.
Ga vannacht ook buiten liggen denk ik, het is nu redelijk aangenaam buiten!
Op werk was het de afgelopen nachten wel aangenaam! Heel fijn om de afdeling op te stappen, haha!

Antoinette, fijne vakantie! Hoe was het rijden vanmiddag? In ieder geval vast heel warm, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:07

Dat lijkt me ook wel wat inderdaad, buiten slapen. Ben nu nog even snel het huis aan het doorluchten. Zo maar proberen te slapen. Vanmiddag na werk alvast een uurtje meegepakt :=

Kom net van het strand af, daar was het echt heerlijk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:37

Kamperen op eigen balkon.....het was heerlijk! Komende dagen slaap ik dus daar! Ook geen last gehad van beestjes enzo!
Helaas kan ik mijn huis niet echt doorluchten....heb alleen maar ramen en deur aan een kant....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:44

Dat is wel balen, Milou, wel lekker dat je buiten kan slapen.
Antoinette: hoe was het rijden?
Lekker Sas, vanmiddag weer vrij.

En hier begint het alweer lekker warm te worden, voorspellingen zijn weer 35 graden. Dan zo ontbijten en wat doen en dan vanmiddag het zwembad in :D Dan is 35 graden prima vol te houden. En 's avonds koelt het hier gelukkig wel af, dus slapen gaat prima. Alleen de muggen steken me dan lek :(

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:51

Het rijden was top!2 hele fijne paarden gereden eerst in de les en toen buiten. Zowel in de bak als op rit boomstammen gesprongen dus ik ben helemaal happydepeppie :-)
Het volgende paard wordt een jachtpaard :-)
Het is alleen veelsbte warm! Kamperen op het balkon en afkoelen in het zwembad zijn de betere opties!
Wij hadden een hotelkamer zonder airconditioning dus we hebben niet al te best geslapen. Wel heerlijk buiten gegeten gisteren dus dat was wel lekker.
Milou ben je vanavond op de manege?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:57

Klinkt goed Antoinette! Al een paard op het oog daar die zowel jij als Gijs leuk vinden ;)!
Ben vanavond natuurlijk op de manege! Kom je langs?

Ga me nu zo maar eens naar het zwembad verplaatsen. Zal al wel poepie druk zijn...maar ach, als ik een plekje heb om op mijn handdoek te liggen en af en toe in het water kan plonzen, dan ben ik helemaal gelukkig!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:50

Waarom ga je niet lekker naar het strand?
Gijs heeft een een paard waar hij al een aantal keer op gereden heeft wat hij vreselijk leuk vind.
Daar mag ik de volgende keer een lesje op rijden :-)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:58

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 17:17

Hoi hoi, hier weer even bericht uit kroatie ;).

Kamperen met een caravan lijkt me ook beter Wendy, ben bij onze tent bang dat ie wegwaait/onderloopt als het woord wat we niet mogen gebruiken gaat plaatsvinden :'). Lijkt me een caravan wat veiliger, plus dat je daar alles bij de hand hebt en wat beter dingen kan opruimen. Ik leef nu uit een tas en dat is niet mijn beste manier :').

Sas hopelijk gaat het wat beter met de hondjes! Lastig altijd als ze hun medicijnen niet willen nemen, maar je hebt een nieuwe tactiek :P.

Leuk paard Antoinet! Lijkt me ook wel leuk dat, is zeker net zoiets als SGW? Dat hoop ik ooit ook nog is een keer op BB niveau te kunnen starten! Hoger wordt misschien wat lastig (al heeft ie laatst 1.05m gesprongen over bielzen met mn instructrice, die vermaakt nu pony tijdens mijn vakantie :) ).

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:41

Uit je tas leven nee dat is niets voor mij.

Het filmpje is gemaakt tijdens een selectiewedstrijd voor de kampioenschappen voor jachtpaarden. Black was vorig jaar de nummer 2 van Nederland, had de eerste plaats niet gehaald omdat de ruiter een hindernis in foute volgorde reed.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:50

Klinkt goed Esther, je vakantie!
En leuk Antoinette, dat paard! Ben benieuwd hoe jij hem vindt! Vind het iig een heel mooi paard!

Heerlijk in het zwembad geweest! Het zwembad heeft toch met deze temperaturen wel mijn voorkeur! Het is namelijk iets meer dan 5 minuutjes fietsen en daar is het warm zat voor! Naar het strand is het veel langer fietsen, of met de auto in de file staan.....en ben ook niet zo van al dat zand overal, haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:43

Ik ben over het algemeen meer een zee mens, maar hier gaat mn voorkeur ook uit naar zwembad. Water in de zee is koud en je kan er niet gelijk inspringen :P. Je moet er echt in lopen, en dan ook niet je waterschoenen vergeten want die stenen kunnen lelijk snijden.... Zwembad is ook niet warm maar dan kan je in 1x door zeg maar :').

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:51

Ow ja, die stenen zullen niet fijn zijn!
Gisteravond heerlijk gereden. Zou eigenlijk op manda rijden, maar iemand die op Adje zat, wilde best ruilen en het was alweer even geleden! Heb heerlijk gereden op mijn vriendje!