Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:25

Target is echt een poeppie! :D
Enneh: goed bezig geweest Annelotte!!! :D

Zit met een probleempie: mijn vader zou mij zaterdag voorlezen, maar aangezien hij plots verhinderd is, zit ik zonder voorlezer. Is er hier misschien iemand die mij uit de brand zou willen helpen en zou willen voorlezen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:08

hoe laat moet je? ik kan rond 7uur op de manege zijn..

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:24

hey ik zou wel willen, maar moet 2 voor je rijden.. dus wordt m niet denk ik...
Begint om 6 uur.. ik ben als 7e dus rond kwart voor 7..
Dympke als 10e.. dus rond 7 uur ofzo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:52

Ikzelf zit de hele avond op t secretariaat dus dat wordt moeilijk. sorry! Net paar daagjes naar Terschelling geweest met vriendlief, was erg gezellig. Afgezien van een kleine hapering halverwege hihihi...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 10:59

Ik ben er toch.... tenminste Lin??? Ik zou wel willen lezen moet je maar aan Lin vragen of ik fijn lees... :D

@ Lin die mooie hengst staat op mp...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:58

Bedankt meiden, maar het is toch weer op z'n pootjes gekomen: mijn vader kan me toch wel voorlezen. Mocht het zo zijn dat het op de dag nog verandert, dan vraag ik jou wel, pricilla :P . Iig hartstikke bedankt!

Klinkt lekker Jolien! Aan wat voor een hapering moet ik denken? :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:25

Niet zo heel veel bijzonders hoor, beetje meningsverschil in wat we allebei wilden: hij wilde veel lezen en ik wilde veel samen doen. Maargoed, het is allemaal opgelost:)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:27

Jolien87 schreef:
Niet zo heel veel bijzonders hoor, beetje meningsverschil in wat we allebei wilden: hij wilde veel lezen en ik wilde veel samen doen. Maargoed, het is allemaal opgelost:)

Had ik hem mooi laten lezen en had ik paardje gehuurd en lekker over het strand gaan racen.. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:55

Hahaha dat zei Lin ook al:P
Had ik ook wel zin in eigenlijk, maar had expres niet mn rijkleren meegenomen zodat ik de verleiding kon weerstaan. Ben wel ff langsgeweest of het goed ging met alle paardjes.
Hebben het samen uitgepraat en gezegd wat we allebei wilden.
Uiteindelijk zijn we die avond met een deken naar de haven gefietst, hebben een zak patat met een beker mayo gekocht en zijn op het strand in een duinpannetje onder de deken gaan zitten en hebben samen de zak patat leeggegeten. En gezellig dat het was:D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:37

Aaah, kijk! Problemen zijn er om opgelost te worden! Klinkt goed Jolien, saampies knus samen zijn! :)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:37

En Dymphke?

Hoe had je het gedaan?
Zag er goed uit!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:45

Oh, ik heb ook een nieuwe crack ontdekt zeg :P Nooooooit verwacht, gezien ze al jááááren op de manege staat :oo

Rara wie bedoel ik :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:33

Ik gok op Nicky?

Had 180 punties, en jij ook zag ik al bij de uitslagen :P Gefeliciteerd heur!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:37

Collin had vandaag de "doe het maar lekker zelf"-instelling:P
Met inrijden deed hij het super, met binnenkomen ook nog wel, hij bleef goed bij me, maar na een tijdje gaf hij het stokje aan mij over en vond dat ik de rest zelf mocht oplossen.
Uiteindelijk kreeg ik 169 punten, nog niet heel slecht. Ik vond het wel terecht:)
Wel hadden we een vreselijk strenge jury.
De hele middag geloof ik maar 2 winstpunten gevallen, terwijl er ook behoorlijk goed werd gereden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:00

Jammer Jolien, toch goed geprobeerd dan :) .

Een strenge jury, blijft een lastig onderwerp. Je kan het ook een rechtvaardige jury noemen, maargoed, het blijft onderling en het moet toch leuk blijven, juist omdat het onderling op een recreatief niveau is. Jammer :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:55

goedzo dymphke! en jammer jo.. je kan niet altijd eerste worden :D volgende keer beter..

dymphke; niet nicky, maar charity :D wat kan die knol sjouwen zeg! eerste kwartiertje liep ze wat traag, en stug, maar na wat gestaak en er even flink uit naaien in galop liep ze de rest van het uur echt wel op b niveau! kon netjes verruimen en sluiten in draf enzo, heerlijk! kon dr haast op 2 pinken rijden, kkan er nog haast niet over uit, haha

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:09

Goed bezig Annelotte! Leuk!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:12

Amethyst_ schreef:
goedzo dymphke! en jammer jo.. je kan niet altijd eerste worden :D volgende keer beter..

Oh ik lig dr nieteens wakker van hoor. Ik ga niet voor de eerste plaats, ondanks dat ik de afgelopen twee seizoenen misschien wel iets anders heb laten zien. Maar dat was ook met twee paarden waar ik echt iets mee had, dat is nu gewoon ff niet zo. Maargoed, opzich kan ik prima met Collin, alleen we hebben nog net niet die klik waardoor we nog weleens ruzie met elkaar hebben hehe.

Charity heeft idd twee kanten: de trekpaard-Charity en de sjouw-Charity. Vooral bij die laatste kan ze heel goed laten zien wat ze in huis heeft:)

@ Dymphke: je hebt idd gelijk: je kan je afvragen of een jury rechtvaardig is of streng. Ik had zelf het idee dat ze wat streng was naar een aantal ruiters toe, terwijl dat op een officiele wedstrijd waarschijnlijk wel goed had aangesloten. Maargoed, aan de andere kant ook wel eens goed om niet een complete winstpuntenwaterval te geven want dan krijg je inderdaad dat ruiters op een niveau rijden die ze eigenlijk nog niet beheersen.

Maar...maar...maarrrrr: er wordt serieus gesproken over het invoeren van fnrs-proeven. In hoeverre dat al op gang is gezet weet ikzelf niet, maar er wordt binnenkort over gesproken dus dan weten we meer:)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:33

Charity :D Daar heb ik denk ik wel ongeveer een jaar bijna elke week op gereden.. Kon ik ook altijd heerlijk mee rijden :) Zit nu liever op een ander paard omdat ik er al zooo vaak op heb gereden dat het voor mij niet echt een uitdaging meer is, en kan door medische problemen ook niet goed meer op haar rijden. Ik vind Lamirilla helemaal leuk :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:07

FNRS proeven, heb er goede ervaringen mee op mijn oude stageplek. Het wordt voor de kinderen echt duidelijk waar ze naar toe werken, juist omdat dit een landelijk en officieel systeem is. En er is sprake van officiele fnrs jury-leden, welke een cursus ervoor hebben moeten volgen, dus dat is ook wel prettig.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:10

Wordt er veel meer gekeken naar hoe de ruiter rijdt. ipv hoe het paard loop.t
In emmeloord hebben we ze ook, vind ze super..
Voor de ruiters veel leuker. Wordt er echt gekeken hoe zij rijden.. als zij het goed doen en t paard gewoon geen zin heeft worden ze niet direct helemaal de grond in geboord..

Maar ze zitten er inderdaad aan te komen.
maar voordat het allemaal rond is duurt nog wel ff ;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:38

ik ben allang blij dat ze er mee bezig zijn! ik rij nu namelijk boven mn niveau.. en ookal duurt het nog even, ik vind het een fijn idee :)

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:11

pfff wat een gezeik zeg op sommige maneges.. pfff!!
Wat een afgunst kunnen sommigen hebben!

Hoe is het hier dan verder? Allemaal weer bij gekomen van de afgelopen wedstrijd??

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:24

Welke manege's?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:17

Als er FNRS-proeven komen wil ik er ook wel weer eens over nadenken om weer eens wat mee te gaan doen :) Moet ik nog wel even nadenken over het paard.. maargoed, ik heb nog even de tijd hoor ik al :D Ook leuk dat ze weer willen gaan springen af en toe, althans, dat zijn de 'geruchten' :P Vind springen niet zo leuk dat ik er springles voor wil nemen, maar zou het wel super vinden om gewoon af en toe in de les eens een klein sprongetje te maken.. is ook goed voor je balans etc :)

Vind de sfeer op de Haerst trouwens ook echt super :D Ik ben ook wel eens op maneges geweest met een vriendin mee, en dan was ik toch altijd weer blij als ik terug was op mijn eigen plekkie :P Paardrijden is voor mij (naast dat ik het natuurlijk leuk vind om even lekker bij mijn ouders te zijn) ook echt 1 van de belangrijkste redenen dat ik nog elk weekend thuis kom :)