Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:02

Oh, vooral van die touwtjes zijn geweldig als speeltjes Lovers (Denkt aan de tijd dat Pink nog klein was, nu is ie groot en de halve dag van huis weg. Lekker door de buurt struinen). Hihi en Kussetjes, ik wens je succes, die poezels liggen toch altijd ernaast Nagelbijten / Gniffelen

En dat telefoonnummer willen ze denk wel, ach pm anders maar Ja voor de zekerheid Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:15

Haha ja idd, katten doen altijd iets anders dan dat je verwacht.. maar we zijn van plan ze de eerste paar dagen in de logeerkamer te laten, en dan een paar keer per dag eruit. Logeerkamer is nu nog helemaal leeg, en dan zetten we wat spulletjes voor de katjes erin, zoals dus kussentjes, dekens, dozen waar ze op/in kunnen zitten, speeltjes, kattenbak, draagmand en voer en water. Kunnen ze wennen aan het huis en krijgen ze niet meteen 10.000 indrukken te verwerken.

Tel. nr zal ik je zo geven, daarvoor moet ik mijn moeder bellen, momentje Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:17

Dat is wel handig ja Ja Hoef je er ook geen rekening mee te houden dat de kat naar buiten gaat.

Hihi, mijn moeder: uhm , hebben ze ook mail?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:28

Je hebt PB'tje met tel. nr Lachen
Of ze mail hebben weet ik niet, sorry.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:33

Ach, dan belt ze maar Schijnheilig

Ik heb er wel super zin in Ja (het leidingweekend), lekker weer naar buiten, beetje voorpret en gezellig. Ik zat er aan te denken trouwens, Annemarie, kunnen wij dan ook niet meeten?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:39

Ja Annemarie, kom je zaterdag gezellig even langs? Ja
Ik hoop dat ik op Toontje mag/kan, vorig jaar zat ik op Jupi en we gingen hárd. De hele rit was een zooitje ongeregeld, we hadden binnen een klein anderhalf uur het hele bos gezien, inclusief kronkelpaadje geloof ik zelfs nog. Nou dat zegt wel wat Scheve mond
En dat met alleen maar leiding bij elkaar, je zou zeggen dat het dan erg verantwoord verloopt allemaal, nou dus mooi niet he Clown
Jannette was er trouwens ook bij. Maargoed, als het dit jaar weer zo gaat; best hoor, maar dan zit ik het liefst op luie stoel Toontje, kan ik tenminste nog een beetje van het uitzicht genieten Ach gut

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:40

Jonge poesjes Lovers Leuk Ja

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:43

Wanneer is eigenlijk het leidingweekend?
Janette zit er over te denken om zelf ook een aantal bitloze hoofdstellen aan te schaffen. Dit is dan vooral bedoeld voor de ponykampen. Is weer eens wat anders voor degenen die al jaren komen.
@ sneeuwuil: heb je al vervanging?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:45

Tja, ik wil eigenlijk Mirthe mee (het zal eens niet), maar dan wil ik ook wel relaxt ritje (hoewel, anders iig beetje in de voorhoede), ach, ik zie wel.
Je zou inderdaad zeggen dat het met alleen leiding wat verantwoorder zou gaan. Aad (mijn instructeur op Smit) vond het trouwens volgens mij onzettend onverantwoord dat ik van de zomer leiding wordt (en ook groepen voor ga rijden) ('maar moet je aar geen ruiterbewijs voor hebben?') Hij was helemaal verbaasd en volgens mij zelfs een beetje ontregeld. ('Rijd jij dan als voorruiter met een groep naar buiten Bloos! ' ) Maar goed, ik moet zeggen dat dat me nog wel even spannend lijkt (straks vind ik de weg niet)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:46

Mariane, wat een leuk idee van Janette en het geeft het lamoen ook weer wat extra's. Maar uhm, kunnen ze dan gelijk ook iets aan de zadels doen? Bloos

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:47

Haha, gelijk boomloze zadels dan maar...
Mijn zusje gebruikt nu mijn bitloze hoofdstel en leent hem ook wel eens uit. Tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. Ik vind het wel leuk om te zien dat ze het overnemen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:10

Marianne, bitloos, wat leuk Ja moet wel zeggen dat ik zelf nog nooit bitloos gereden heb en me afvraag hoe die pony's dat gaan ervaren. Laat staan de kinders die erop rijden; neem aan dat je teugelvoering zonder bit heel ander gaat? Lossere teugels/minder contact? Als ze dat gaat doorvoeren: best, heel leuk initiatief, maar dan wil ik me wel graag eerst kunnen verdiepen in bitloos rijden, zodat ik er nog iets degelijks over kan zeggen tijdens het lesgeven Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, als dit goed uitpakt zou het een welkome verandering zijn! Als je ziet dat sommige pony's de wondjes in de mondhoeken hebben staan tijdens de kampen..

Fenna, waar was Aad dan zo verbaasd over? Dacht hij dat jij dat niet zou kunnen? Trouwens, wie zegt dat je met ruiterbewijs een betere leidster bent? Knipoog
De weg kwijtraken zou ik me nog het minste over zorgen maken. Ten eerste denk ik niet dat jij zo snel de weg zou kwijtraken, ten tweede; áls het een keertje gebeurt en je denkt ergens achterin het bos te zitten, bel je gewoon naar het Lamoen en zeg je dat je wat later komt ( Haha! ). Vervolgens gooi je bij de eerstkomende kruising de teugels los en kijk je waar je paard heengaat en dat doe je totdat je weer op bekend terrein bent Ja

Marianne, het leidingweekend is trouwens volgende weekend, vrijdagavond t/m zaterdagavond Ja kom je ook nog eventjes langs?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:13

Trouwens, boomloos hoeft nog niet eens gelijk (zou overigens wel leuk zijn, evenals een paar endurance/trek/merenszadels), maar een paar mooie nieuwe boomzadels zou niet verkeerd zijn Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 20:46

Leuk, bitloos! Alleen vonden geloof ik niet alle pony's het een succes Clown
Het is wel wennen hoor, je hebt echt niets in je handen. Ik zelf weet niet of ik er altijd mee zou willen rijden.. maar ik denk dat het wel zal werken tegen het ruk-en-pluk-werk Lachen
Maar doe dan inderdaad eerst wat aan de zadels Nagelbijten / Gniffelen
Ondanks dat, wel een leuk idee.

Leidingweekend: waarom komen jullie niet gewoon wat eerder? Knipoog
Vrijdagmiddag ben ik er nl. toch. Ik kan wel even langskomen, maar dan verstoor ik toch zo jullie weekend?

@ Pauline: Wist je niet waar ik was? Had het vorige week wel aan Janette doorgegeven, dus dacht dat je het wel wist. Ik zat op dat tijdstip zwetend boven mijn scheikunde examen Nagelbijten / Gniffelen

@ Tessel: Leuk, jonge katjes Lovers

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:08

Nou, als ik werkelijk met mijn moeder en Pim mee rijd dan komt mijn moeder pas kwart voor vier thuis en rijden we regelrecht de avondspits in. Vandaar Knipoog
Ik zou misschien zondag kunnen komen, maar dat betekent wel dat ik terug moet treinen. Opzich geen ramp hoor, Lachen (o en dat ik ZA moet blijven slapen Nagelbijten / Gniffelen )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:53

Annemarie, natuurlijk verstoor je ons weekend niet! Mij gaat het iig niet lukken om vrijdagmiddag al te komen. Maar mocht je zaterdag willen langskomen dan is dat echt geen probleem hoor! Buitenrit doen we vrijdagavond of zaterdag heel vroeg 's ochtends.

Meestal zijn we zaterdag overdag 'druk' bezig met het maken/uitwerken van spelletjes en themadingen (hoewel ik niet weet hoe dat gaat worden dit jaar, het thema is namelijk bedacht en uitgewerkt door twee studentes dus ik weet niet in hoeverre wij er nog wat aan moeten doen). Soms geven we 's middags even les of doen we een kinderfeestje als die er is, ligt er een beetje aan wat er die dag te doen is Lachen en dan 's avonds BBQ.
Maar je loopt vast niet in de weg, iedereen is toch zo'n beetje met zijn eigen dingetjes bezig en meestal hebben we verder geen strak schema ofzo Knipoog

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:08

Heej superfries, helaas, geen vervanging, dus ik moet gewoon lesgeven. Kan alleen 's middags met een beetje geluk nog iets zien, dan is er wel ff vervanging Huilen , ligt eraan hoe laat het springen begint. Vet balen, maar niks aan te doen Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:20

Dus Annemarie, dat klinkt alsof je gewoon gezellig langs kan komen Lachen

Voor de liefhebbers, vrijdag zijn er foto's gemaakt bij mij en Mazzel. Dus hier komt een korte reportage:

Afbeelding
Allereerst vis ik Mazzel uit het land, en ja dat is een stukje lopen (en een stuk of zes hekken), tijd zat om even te poseren. Chek de mooie vlechten ook, gemaakt door Moi (ik kan verder niets Nagelbijten / Gniffelen )

Afbeelding
Daarna poets je het slachtoffers en voor de oplettende kijkers die de hoevenkrabber zagen liggen, ja dit gebeurd ook netjes.

Afbeelding
En ik zit erop. We gingen springen, dus tijdens het instappen deed ik mijn beugels twee gaatjes korter.

Afbeelding
Om vervolgens even voor de chek wat balkjes te lopen, ja, hij gaat erover heen Haha!

Afbeelding
Daarna moeten we ook maar eens draven en ja ik heb een foto uitgezocht die er best oké uitziet, dit is namelijk vaak één van de eerste reacties als ik meld dat we aangaan draven Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Maar er zit een motor op, en ja, mijn houding is bagger. (rijfoto's zijn altijd erg confronterend Nagelbijten / Gniffelen )

Afbeelding
We kunnen tegenwoordig ook in gallop Haha! Op deze foto ben ik zo trots, we zitten goed, hij loopt best lekker en nouja, dit is zoveel wat we een maand of wat terug nog niet konden

Afbeelding
En dan balkjes draven, hier valt hij over de buitenschouder weg Nagelbijten / Gniffelen (dit gebeurde vaker, Buitenhand + Been erbij Fenn...)

Afbeelding
Maar we doen allebei erg ons best Lachen

En nadat we even gestapt hadden

Afbeelding
Was het tijd om de boel weer op te pakken. Die weggedrukte rug was er veel tussen de balkjes door. Op deze foto valt het mee, en ik moet mijn benen verder naar achter leggen.

Afbeelding
En op de hindernis af.

Afbeelding
En er over heen Lachen

Afbeelding
Hierna lekker uitstappen op de laan.

Afbeelding
En onder de douche.

Afbeelding

Lachen

Oja, wat ik absoluut fout doe bij het landen klik , ja de achterhand moet er nu weer bij, motor erop maar dit om te zien dat we soms wel ontspannen zijn.

Zo, nu hebben jullie weer een beeld Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 01:07

Leuke foto's hoor! Ik blijf het een grappige pony vinden. Hier en daar toch idd wat momenten van ontspanning! Hij kan wel lekker sjouwen zeg! Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:07

Het is zeker een grappige pony Ja En hij doet steeds meer zijn best, hoewel ik de motor eerst wel even moet vinden.
Ik ben ook best blij dat hij gewoon sprong Haha! Gezien het sturen soms nog moeilijk is, en ik dus wel op de hindernis af kon rijden (Gallop was wel beetje optimistisch, dan liep hij over de buitenschouder weg). ik had verwacht dat dit moeilijker zou worden. Braaf paard Lachen

en ontspanning, ik doe mijn best, als ik les heb gaat dat nog beter. Als er iemand in het midden aanwijzingen brult weet je net even beter wat je moet doen.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:01

Leuke foto's Fen! Lachen
Mazzeltje blijft leuk!
En ach, ik kan wel gaan zeuren over je houding en de ontspanning, maar ik heb met eigen ogen gezien dat dat ook wel eens beter gaat, dus daar ga ik me niet over uitlaten.
Je hebt al heel wat met 'm bereikt!

Oh en ja, langskomen, ja misschien wel, maar ik heb eerst nog orkest bedacht ik mij.. en dan moet ik naar huis, dus het wordt alweer laat in de middag aangezien het ook nog zo'n uur fietsen is.. dus ik wil wel, maar weet niet of dat goed uitkomt nog enzo? Het wordt dan wel 4 uur denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:07

Wij zijn daar tot half acht dacht ik gelezen te hebben, ik denk dus dat dat wel kan. Maar goed, zeker weten doe ik het niet. Ik weet het schema niet uit mijn hoofd

en dankje voor je commentaar op de foto's. Ik ben er ook best trots op (alweer Clown ) dat dit goed ging, het nieuwe grote project komt dus donderdag, maar eerst woensdag les Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:24

Jij neemt vast je mobiel wel mee Fenn? Want stel dat ik niet in staat ben om te komen of juist wel ofzo.. dan kan ik eerst wel even sms'en of het uitkomt? Aangezien ik dus niet echt weet hoe laat dat is..

Grote project? Heb ik wat gemist?

Ik kan echt niet wachten totdat ik vrijdag weer op een paardenrug zit: ontspanning! Geen examens meer! (Zie mezelf al compleet als een stuiterbal door de spanning die ik nog heb op het zadel stuiteren Clown )
Ik had vandaag een wiskunde dip.. het ging echt niet meer, ik wist niets, ze stelden vreemde vragen enzovoorts..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:27

Ach gut Het komt vast wel goed, Lachen en ik snap dat je zin hebt in vrijdag.
Ik neem trouwens inderdaad mijn mobiel mee Ja

en het grote project:

Ik heb een vriendin met verzorgpaard bij mij op de manege (manege Smit). Zij mag ook naar buiten en donderdag ga ik dus te paard naar de manege, om vervolgens samen met haar het bos in te gaan Hyper! Ik hoop dat het allemaal goed gaat, als ik Manege Smit maar heel bereik.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 18:17

Oh, op die fiets! Ach, zal vast wel goed gaan Lachen