Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:38

Loulou vond ik ook erg lief, heb veel op haar gereden ook veel zonder zadel. Tinky, Nasmijn, Deedy en Jumbo waren ook echt super.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:40

Heeft iemand nog foto's van Lady Di?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:41

Euhm, ik kan alleen dingen zeggen over de zaterdag maar ik geloof dat het toen zo erg was dat zowel Ria als Dennis haar niet meer in de les wouden. Van de twee uren op een dag dat ze reed viel er in de binnenperiode minstens 1 persoon af. Ze vond vooral de kantine doodeng, was je een uur bezig om haar er normaal langs te laten lopen en dan hoefde er maar een stoel te schuiven of je was weer terug bij af. Dat paard was absoluut niet geschikt voor manegewerk. Zolang je buiten les had ging het nog wel redelijk.
Gerucht ging toen dat ze maraton had gelopen, iemand enig idee of dat waar was?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:44

Ik heb geen idee, ook geen eigenlijk waarom ze weg was gegaan maar nu wordt het me duidelijk Lachen

In mijn les (ook op zaterdag) waren er ook een aantal meisjes die niet meer op Lady durfden.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:45

Ik vond het wel een prachtig paard om te zien. Maar ik herinner me ook iets dat ze een hele lange rug had?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:46

Het was inderdaad een heel mooi paard!

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:08

RianneH schreef:
Ben jij al zo vroeg vertrokken margo? Ik dacht veel later.
Loulou staat onderin mn profiel

Dan ben ik inderdaad vroeg vertrokken! Ik dacht juist dat het voor mijn tijd geweest moest zijn... Volgens mij was Kai de laatste nieuwe telg in mijn periode op de manege... maar misschien spreek ik nu ook wel onzin. Is alweer zolang geleden...

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:08

Jamika schreef:
Kan bijna niet, toen wij samen in de les reden was Loulou er ook hoor. Maar was natuurlijk wel een pony die je in de avonduren verder niet zag lopen in de lessen.

Ow, het was een pony, nee dan heb ik die niet gekend...

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:11

Lied schreef:
Hey Margo! Jij ook hier Tong uitsteken

Inderdaad ik ook hier!!! Je hebt mijn paard in je profiel... Clown moet je daar geen copyright op aanvragen...??? haha Tong uitsteken Haha! geintje....

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:11

@Hatsikidildo; waarom staat tinky nu weer in warga? staat souraya er nu ook weer?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:21

Lady Di was ook 1 van mijn favorieten, naast Nikitha, en een korte tijd Gijsje. Ik heb nog wel foto's met Lady, van die manege fotograaf. Helaas niet op de computer. Huilen

Naar mijn idee had Lady altijd voor de kar gelopen. Dat kon je ook wel merken in het begin toen ze nog niet zoveel buiten gereden had. Alles wat bewoog was eng. Daarom heb ik altijd gedacht dat ze met oogkleppen gelopen had. Ik was toen degene die voor het eerst met haar in de buitenbak had gereden. Super leuk. Wel een keer gigantisch ervan afgedonderd... maar dat maakt het voor mij alleen nog maar meer een uitdaging om er weer op te stappen. Plus daarbij dat mijn lesgenootjes er ook niet op wilden rijden... dus ik had geluk... Knipoog
Lady was een paard die een lange rug had in combinatie met een korte hals... Zag er een beetje vreemd uit... Maar ze reed wel erg leuk.

Gijsje heeft toen echt mijn hart gestolen. Helaas was haar rug heel slecht. En nu is ze geloof ik draagmoeder...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:50

odolphie schreef:
Inderdaad ik ook hier!!! Je hebt mijn paard in je profiel... Clown moet je daar geen copyright op aanvragen...??? haha Tong uitsteken Haha! geintje....

Hehe... zou wel moeten he Tong uitsteken Bij deze Tong uitsteken Maar die foto staat er al sinds vorige zomer op.. toen was ze nog op Ameland Lachen

Lady Di had ik niks mee.. Maar met Gijsje wel Haha! Wat een superpaardje zeg Haha! Heb een tijd bijna elke donderdagavond op haar gereden Haha! Hehe Tong uitsteken heb zelfs 1 keer een les met haar gehad dat ze alleen maar aan het bokken en omhoog kwam.. maar wel gaaf Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:01

Nou, zie net dat een vriendin van mij haar ontzettend leuke bonte paard weg doet. Rijdt ze M-SGW mee. Echt jammer.
Iemand interesse? Tong uitsteken

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:04

Toevallig Eddy van Sanne?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:07

Ja klopt. Sanne is mn huisgenootje. Ze is nog een hele tijd bezig geweest hem op een of andere manier in utrecht te stallen maar daar zijn de prijzen echt belachelijk. Erg jammer voor haar.
Zijn erg weinig andere bonten in de SGW dacht ik.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:10

Oh grappig, ik heb samen met Sanne de ORUN gedaan Lachen wereldje is klein zeg!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:12

Hahaha nou, de wereld is zeker klein Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:46

Is er helemaal niks rond utrecht te vinden? In het noorden van utrecht is een stal voor 200 per maand..

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:59

_Laura__ schreef:
@Hatsikidildo; waarom staat tinky nu weer in warga? staat souraya er nu ook weer?

Ik heb geen idee waarom Tinky nu weer in Warga staat.
Soraya is uiteraard ook weer meegekomen Knipoog

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:02

Lied schreef:
Hehe... zou wel moeten he Tong uitsteken Bij deze Tong uitsteken Maar die foto staat er al sinds vorige zomer op.. toen was ze nog op Ameland Lachen

Voor deze keer mag het Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Omdat het voor mijn tijd was... Clown Clown Clown
Ik ben nu heel flauw aan het doen hoor... Ben er wel trots op dat ze bij een ander in het profiel te vinden is. Haha! Dat laat zien dat ik niet de enige ben die haar echt heel leuk vind... We moeten gauw maar weer eens afspreken, kun je zien hoe ze nu is! Ze is weer heel erg veranderd. Ze word steeds liever. Ik krijg nu ook les van een meisje die werkt vanuit de Monty Roberts methode, en de band wordt steeds hechter! We rijden nu trouwens met het trainingshalster van MR. Gaat super! Haha!

Ik heb nog nooit op een paard gezeten die zo hoog en gek kon springen en bokken als Gijsje. Machtig vond ik het. Op den duur was ik ook de enige die op de dinsdag op haar reed. Niemand durfde er meer op... Net zoals bij Lady Di. Dat vond ik dus helemaal niet erg... Knipoog Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:18

@ Odolphie, hoeveel paarden staan er nog bij Le Cheval? omdat er ook een jaar geleden een aantal verkocht waren meende ik, zoals een fries kan dat kloppen?

Leuk dat je een paard van Le Cheval hebt gekocht! ga je nog weleens met Jutta naar het strand?

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:32

Le Cheval heeft maar 1 Fries... En die wordt echt niet weggedaan... Dat is mama's kindje... Oftewel het paard van de eigenaresse. Ik weet niet zo gauw hoeveel paarden er nu precies staan. Er is namelijk ook wat nieuws bijgekomen! Ik denk dat Lydia dat beter kan vertellen... Die komt er nu vaker dan ik... Bloos
Ik gok dat er nu een stuk of 20 staan nog...

Ja goed he... mijn eigen paardje van Ameland. Een echt penny-verhaal... Haha! Je wordt verliefd op een paard. Komt er ieder jaar weer voor terug (en de gezelligheid en de andere paardjes) totdat er een aantal verkocht moeten worden vanwege omstandigheden. Ik heb toen direct een baantje gezocht toen ik hoorde dat Jutta ook te koop stond... Een zomer lang hard werken, en hopla... daar is ze dan... mijn eigen mooie paardje op vaste land!!! Haha! Is nu inmiddels alweer ruim een jaar geleden, en ik kan niet meer zonder! Knipoog

Helaas is strand niet echt een optie. Daar heb je een trailer en een auto die een trailer kan trekken voor nodig... En ik ben nog steeds student... Daar komt nog eens bij dat Jutta in haar 17 jaren maar 1 keer in de trailer heeft gestaan, en dat was toen ze naar mij toe kwam. Ik wil daar eerst mee aan de slag voordat ik haar weer op een trailer moet duwen... (ze wou er namelijk voor geen miljoen euro op...) Maar het is wel een droom. Het lijkt me wel geweldig om dit een keer weer te kunnen doen. Dus wie weet... Pling

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:37

odolphie schreef:
Le Cheval heeft maar 1 Fries... En die wordt echt niet weggedaan... Dat is mama's kindje... Oftewel het paard van de eigenaresse. Ik weet niet zo gauw hoeveel paarden er nu precies staan. Er is namelijk ook wat nieuws bijgekomen! Ik denk dat Lydia dat beter kan vertellen... Die komt er nu vaker dan ik... Bloos
Ik gok dat er nu een stuk of 20 staan nog...

Ja goed he... mijn eigen paardje van Ameland. Een echt penny-verhaal... Haha! Je wordt verliefd op een paard. Komt er ieder jaar weer voor terug (en de gezelligheid en de andere paardjes) totdat er een aantal verkocht moeten worden vanwege omstandigheden. Ik heb toen direct een baantje gezocht toen ik hoorde dat Jutta ook te koop stond... Een zomer lang hard werken, en hopla... daar is ze dan... mijn eigen mooie paardje op vaste land!!! Haha! Is nu inmiddels alweer ruim een jaar geleden, en ik kan niet meer zonder! Knipoog

Haha dat meende ik maar dat is een misverstandje dan Bloos is dat bonte paard er nog? Lachen

Ja echt heel erg leuk dat je zo een paard koopt! Haha! dan weet je ook zeker dat het klikt!
Rij je ook wedstrijden met Jutta of is het gewoon lekker recreatief bezig zijn en af en toe 's op het strand kijken? Tong uitsteken

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:39

Oke! ja dat lijkt mij voor het paard ook wel weer 's leuk om even 'los' te gaan op het strand Haha!
Wel jammer dat ze zo moeilijk de trailer op wou, maar dat kan je inderdaad altijd nog oefenen! Lachen

odolphie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:41

Het vos-bonte paard Daan staat er nog. Er heeft ook een tijdje een andere vos gestaan, Ricardo. Maar die is al een tijdje weg!

Ik rij geen wedstrijden. Ten eerste heb ik daar het geld niet voor om alle kleding en dergelijke voor aan te schaffen. Daarnaast heb je nog het trailerprobleem... En ik rij nu bitloos, dus dan mag ik niet wedstrijden starten. Maar ik vind het heerlijk om een beetje om te pielen met mijn paardje, naar buiten te gaan, en wat bakwerk te doen (rijden, lange lijnen, grondwerk)... Zo kan ze lekker genieten van haar welverdiende rust... Knipoog