Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:51

Trouwens Mazzels nieuwe trucje is in de verkeerde gallop aanspringen (maakt niet uit welke zijde), heeft hier iemand daar nog een oplossing voor?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:54

Kleine volte rijden (10 m oid) met goed veel stelling en dan aanspringen, zegt Pauline altijd Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:56

mmm... ik weet niet of dat werkt (en of ik daar de balans al voor heb met hem, zeg maar Nagelbijten / Gniffelen ) Maar ik kan het wel proberen Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:58

Hihi, ik zit nu ook bij het hele wel of niet voor Mazzel gaan betalen probleem. Wat maakte ik er toen een probleem van, dat bleek het helemaal niet te zijn Bloos! (ik doe hem nu nog en heb er buiten de lessen geen cent voor hoeven betalen Haha! )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:38

En Fenn spamt lekker door. Ik heb heel het topic weer uit, echt erg leuk Lachen Een soort bijgehouden dagboekje, compleet met foto's (voor de speciale dingen) en goede anekdotes. (of was dat nu wel met een c Blond ) Hihi, een aanrader, al moet je op sommige quotes van mij maar niet te hard letten Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 23:43

Heel het topic doorgelezen Bloos!
Dan laten we het maar aan jou over om over 226 pagina's het nieuwe topic te openen, compleet met leuke quotes en foto's *LOL*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:18

Nee Bloos! Ik kan ze nu al niet meer vinden Dat mag dan ook iemand anders doen, die het hele topic niet heeft doorgebladerd. Annemarie, want die heeft ook dit topic geopent.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:27

Wat? Waarom ik? Ik hoef toch niet? Ik heb juist dit topic al geopend, dan is er nu iemand anders aan de beurt Knipoog

Examen bio ging echt prut, en ik dacht dat het me nooit zou overkomen maar ik heb de laatste twee vragen gemist (stonden op de achterkant van het boekje Clown ).. nouja, alsnog niet te streng niet te soepel nagerekend en kwam uit op 35 p. maar je weet maar nooit hoe precies het moet zijn voordat je punten krijgt. 35 punten van de 71 zou als het goed is een 5.9 zijn. Genoeg dus, dat wel Ja
Maar het examen was lang (had 'm net op tijd af, maar veel mensen niet), veel te veel open vragen en je kon niets weten, je moest alles terplekke uit de teksten halen en logisch nadenken enzo. Ook was er veel over ecosystemen en bijna niets over energie en vertering..

Natuurkunde gister ging ook mwah.. daarvan geen idee hoeveel punten. Was ook te lang maar had 'm weer net optijd af. De vragen waren af en toe nogal onzorgvuldig gesteld, en gewoon moeilijk..

Edit: Oh, dit is wel een heel erg klaagberichtje geworden. Nouja, over een week zal ik niet meer klagen Lachen
Nog een week Go jij! Go jij!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:03

Nog een week Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ik kan me voorstellen dat je dan zoooo blij bent Ja

Een nieuwe topic openen, laten we het daar maar over hebben als we er nog ruim 200 pagina's bij hebben Clown

Gisteren is de pony van mijn zusje aangekomen Ja gelijk de wei in draven, aan de band met hooi snuffelen, in de waterbak neuzen, met de andere paarden meedraven, rollen, en toen eten Clown Maargoed, vandaag was ze al een stuk rustiger. Maar.. Haar uier is best opgezet, en er komt een heel klein beetje wit spul uit. Toen we gingen kijken was ze vrij dik, maar toen had het net geregend, dus dachten wij dat het daardoor kwam..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:52

Maar . . . Ze was wel helemaal gekeurd enzo? (ik hoor namelijk een maar)

en Annemarie, nog een week, pfiew, succes Ja In elk geval heb je Na en Bio al gehad en dat lijken mij wel de moeilijkste. Succes nog Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:53

Oooojee! Nou als ze al staat te kegelen zou ik er als de wiedeweerga een DA bij halen, ja of niet natuurlijk en maar gewoon afwachten. Met grote kans op een veulie over een tijdje! Twee halen, één betalen Nagelbijten / Gniffelen
Nee maar dat is spannend zeg! Hoe heet de pony eigenlijk? En heeft ze al een beetje vriendjes gemaakt enzo? Lachen

Annemarie, laten we maar hopen dat het goed is gegaan met biologie (ik bedoel, je gaat niet voor niets biologie studeren, toch? Het zal vast veel beter zijn gegaan dan je denkt Knipoog )
Overigens heb ik het ook weleens voor mekaar gekregen om de helft van een hertentamen (eind-van-het-jaar-assessment, dus extra belangrijk) over te slaan. ik dacht dat ik die niet hoefde omdat ik er toch al een voldoende voor had. Nou was dat wel zo, maar ik had het alsnog moeten maken. Week erna hadden we mondeling assessment en toen schrok ik me een hoedje toen bleek dat ik een 4 had en twee docenten me met een grafblik aankeken en vroegen: 'waarom heb je een heel stuk overgeslagen..?'
Gelukkig kon ik duidelijk maken dat het een misverstand was geweest en nadat ze me er over hadden overhoord, bleek dat ik de stof heus wel kende en dat het okee was.. PHEW Nagelbijten / Gniffelen

Hoeveel/welke tentamens moet je nu nog? Je hebt nu Nederlands gehad, en Bio en Natuurkunde...?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:01

Clown Slim Tessel. Een vriendin van me had ook een keer de hele achterkant Natuurkunde vergeten (goh, ik vond al dat ik zo weinig blaadjes had Rolleyes ) en kreeg toen drie dagen erna een ontzettend simpel mondeling + een 8,5. Verdorie, zo had ik dat ook wel gekunt.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:03

Opdrachten overslaan Clown Daar ben ik ook goed in Bloos

Tja, ik weet het niet zeker, ik vind haar zeker niet extreem dik. Ze heeft vorig jaar, of het jaar daarvoor wel een veulentje gehad, vertelde de verkoper. Ik ken een ander paard dat nu nog melk geeft. Maargoed, morgen zullen we eens beter kijken, en onze buurman erbij halen Ja Die is al z'n leven lang fokker, dus weet er net iets meer van af als ons Clown
Ponytje heet fleur, en het gaat eigenlijk prima met haar Ja Ze drinkt goed, zelfs meer als Adriaan. Adriaan is wel duidelijk de baas, ten minste, tot nu toe.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:47

Ja zo ging het dus bij mij ook zo ongeveer Fen Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind mondeling altijd wat makkelijker dan schriftelijk, mede omdat je dan hardop na kunt denken en aan de reacties van de docent kunt aflezen of je in de goede richting zit Clown

Djoni, leuk hoor Ja ben benieuwd, kunnen jullie een veulentje erbij onderhouden? In dat geval zou het wel heel gaaf zijn natuurlijk.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:24

Ja, dat is zeker zo en de docent geeft altijd per ongeluk hintjes. Pling Maar goed, helaas gaat niet elk proefwerk zo. Ben me nu aan het inlezen voor Eco en Nederlands: De Voedselcrisis en ontwikkelings hulp. Wat vinden jullie, moet Nederland ontwikkelingshulp geven aan onveilige landen?

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:11

Onveilig in de zin van oorlog, en een gevaar voor de mensen die er hulp willen geven, of onveilig in de zin van, je weet niet waar het geld terecht komt?

Tja, ik heb totaal geen ervaring met veulentjes, dus ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is Clown Maarja, ik loop wat op de zaken vooruit. Misschien komt er helemaal geen veulentje.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 13:09

Idd.. onveilig in de zin van wat?

Leuk Djoni, nog een paardje erbij! Lachen Veulie gratis erbij iets minder misschien... Clown

Ik moet nu nog 4 examens, ben op de helft. Vanochtend Latijn gemaakt, waar ik echt tegenop zag. Maar het viel mee, bij de meeste vragen wist ik wel wat te vertellen, alleen is het me niet helemaal duidelijk of ze nou echt dat wel wilden horen.. Proefvertaling ging half goed, maar dat is altijd afwachten hoeveel foutjes je toch gemaakt hebt enzo.

Nu nog scheikunde (morgen), engels (dinsdag), wiskunde (woensdag) en frans (donderdag). Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:31

En dan ben je klaar, gelukkig viel Latijn mee.

Ik ben in de wiskunde stress, want ik moet dit echt eens goed gaan doen. En ja, normaal was ik er goed in, alleen nu even niet. *Concentratie*

en onveilig, hms, het is een onduidelijke stelling, maar goed. Oveilig in de zin van: het geld komt niet op de goede plek terecht/het is gevaarlijk om er hulp te geven. (Landen waar oorlog heerst etc.)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:21

Ik zou zeggen dat het grootste gedeelte van de mensen die er wonen er ook geen bal aan kunnen doen dat er oorlog heerst, en die moeten gewoon geholpen worden Ja

Ik.. wil niet meer.. Scheve mond
Zit al een paar dagen in een dip en ben constant moe (wss door de zenuwen enzo die veel inspanning eisen) en ga er alleen nog maar meer tegenop zien..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:52

Thee drinken?
He, je bent al op de helft Lachen Kom op, nog één weekje en dan ben je klaar Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:53

Mazzel en ik zijn goed bezig, vanmiddag hebben we een sprongetje gemaakt. Mazzel werkte verassend leuk mee en het ging allemaal wel oké. Hoewel Mazzel soms over de buitenschouder wegviel (gut, goed sturen blijft soms moeilijk Nagelbijten / Gniffelen ) en hier en het wel vreemd vond, zijn sprongen waren dus ook belachelijk Clown en ik zit er voor geen meter op. Heeft iemand tips om mijn rug niet bol te maken als ik land? (ik heb nog een voorbeeldje op foto) (het is iets dat ik fout blijf doen namelijk)

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:32

als ik het zo uit je tekst kan opmaken fenn, trek jij je schouders op en wordt je rug bol, schouders af laten hangen dus Knipoog leuk voor je dat je zo'n plezier hebt met je paardje Haha!

annemarie, waar was je gister? druk met je examens? Ach gut kop op meid, je kan het! nog 1 weekje afzien dan ben je er door heen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:33

Even een dansje maken hoor Go jij! Go jij!
Go jij! Go jij! voor Annemarie, die (hopelijk) al over de helft van de tentamens is! Go Annemarie!
Go jij! Go jij! voor Fenna die steeds beter gaat met Mazzel!
Go jij! Go jij! omdat ik maandagochtend eindelijk naar een nestje poesjes ga kijken!
Go jij! Go jij! omdat we dinsdag een hele mooie nieuw koelkast gaan krijgen waar ik superblij mee ben!
Go jij! Go jij! omdat mijn vriendinnetje en ik hebben besloten dat we in oktober gaan afstuderen!
Go jij! Go jij! omdat het mooi weer is!
Go jij! Go jij! omdat het volgende week leidingweekend is en dat heel gezellie wordt!

Zo, uitgedanst Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:49

Wieh Haha! Krijgt zin om mee te dansen. Volgende week wordt inderdaad gezellig.

Dankje voor de tips Paulien, ik weet denk alleen dat het springen voorlopig weer even gaat wachten. Mazzel was zo moe, ik doe de laatste tijd zoveel nieuwe dingen met hem. Donderdag weer, ik heb afgesproken naar het bos te gaan Bloos!

En Jonge katjes zijn uberschattig, gewoon lekkere huis-tuin-keuken-katjes? En Je gaat afstuderen, top Lachen

Trouwens, mijn moeder en Pim willen nu misschien wel gaan fietsen in Markelo en er woont familie van Pim. Dus willen ze er heen, Tessel is die boederij van jouw oom en tante nog steeds te huren? (ook voor een nachtje), nouja, ze gaan misschien ook nog kijken voor wat anders. Ik heb iig vervoer Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:59

Ja, die is nog steeds te huur, ook vast wel voor een nachtje Lachen als je wil kan ik wel achter het tel. nr van mijn tante komen. Willen ze volgende week erheen, als wij op het Lamoen zijn?

Ja, we gaan idd gewoon vuilnisbakkie-katjes nemen. Uit het asiel, en ze zitten nu in een pleeggezin. Zijn drie weken oud, dus over vijf weken zouden we ze dan mogen ophalen Ja
Verheug me er zo op, ik zit al te bedenken wat ik allemaal moet aanschaffen (kattenbak, bakjes, voer, speeltjes, kussentjes, draagmandje, etc etc) Haha!
En natuurlijk al mijn knuffel-behoeftes op ze botvieren *LOL*