What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 06:55

_sandra schreef:
ga mijn kind ff voederen whahahahahah! fijne dag allemaal!

Ik kan "rustig aan" doen, want die van mij hoeft pas om 9 uur in het ziekenhuis te zijn: half uurtje "speling", ha ha! :D

ATE

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

ik ga vandaag dagje werken tot vanaaf

Shenavallie

Fijne dag allemaal!!!! :wave:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 06:56

ATE schreef:
ik ga vandaag dagje werken tot vanaaf

Hoi ATE! Werk ze vandaag! ;)

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:19

Tytje schreef:
Liquita, kwam diegene van je WOW zadel uit Spaarnwoude? Ik heb een mail gehad over mijn zadel om na te laten kijken en ze komt uit Spaarnwoude.

dat is die bij mij mijn zadel heeft aangepast

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:16

ben sinds maanden weer eens in het centrum van Zaandam geweest. Kan nog steeds niet zeggen dat ik het er gezellig vind. Heb dus snel mijn boodschappen gedaan en ben weer weg gegaan

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:30

winnitou schreef:
ben sinds maanden weer eens in het centrum van Zaandam geweest. Kan nog steeds niet zeggen dat ik het er gezellig vind. Heb dus snel mijn boodschappen gedaan en ben weer weg gegaan

Het is er nooit gezellig geweest :D

*valt binnen :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:12

Ik sluit me aan bij Hackie: het is nooit gezellig in Zaandam geweest (ja, heeeeeeeeeeeel vroeger, toen Zaandam nog bijna een dorp was.......) :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:14

Ik heb beloofd om morgen wat leuks met Wesley te doen, maar heb even geen inspiratie... :o Hij wilde (alwéér) graag naar Amsterdam, maar daar heb ik even geen zin in. Dat stomme geslenter... Heeft iemand een idee? *D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:29

maayke en jaapzijn door jaap gaat morgen winnen

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:30

Shenavallie schreef:
Ik heb beloofd om morgen wat leuks met Wesley te doen, maar heb even geen inspiratie... :o Hij wilde (alwéér) graag naar Amsterdam, maar daar heb ik even geen zin in. Dat stomme geslenter... Heeft iemand een idee? *D

nee sorry ik ga morgen ff rijden en dan na mijn pa dus geen idee voor jullie |(

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:50

Shenavallie schreef:

dagje naar de manege hi hi

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:51

het nemo in amsterdam is ook erg leuk om heen te gaan!!! boven de ij-tunnel!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:52

winnitou schreef:

vind zaandam ook helemaal niks, maar toch ben ik vanmiddag ff heen geweest, en heb ff lekker gescoord bij de h&m!!!!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:27

Het is gelukt hoor: we zijn eerst naar Decathlon geweest (in Amsterdam) voor Pijl & Boog-spullen voor Wesley en daarna - hoezee - naar Divoza!!!! En natuurlijk kwamen we ook daar niet zonder spullen buiten, ha ha! :o
Aankopen: cadeautje voor Inge/Sproet (omdat ik af en toe met m'n "pleegkind" mag mennen :D ), een paar jodhpurs + minichaps voor mijzelf (in plaats van gympen, waar ik steeds mee reed en welke heel erg honger hadden gekregen in tussen tijd :Y) ) en een hele mooie frontriem voor Maisie! <3 Onderweg hadden Wes en ik nog bij de Brug een broodje gegeten, waar ik nu nóg vol van zit! :9 Echt super lekker: een broodje ei/asperge-salade met rucola-sla, mmmmmmmmmmmmm!!!!! :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:15

Hier ff een berichtje van ons uit Drenthe.
Het is uiteraard weer heerlijk hier, fijn buitenritje gehad.
Helaas ging No er toch weer even tussenuit !!!!!
En als gevolg: 1 van de kinderen aan het zandhappen.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:27

xan schreef:

Hé Xan, die No heeft wel karakter!! Het was lekker weer vandaag. Alles goed met het gevallen kind?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 23:16

@ Tytje: Ik heb nog even opgezocht waar ik het gelezen had dat iedereen vanaf 2011 die met een aanhangwagen rijdt die zwaarder is dan 750kg, in het bezit moet zijn van rijbewijs BE.

http://www.snelweg.nl/e-achter-b/

Maar dit staat op een site van een rijschool, dus ben ik even verder gaan zoeken en vind er dus niks over. Ik vraag me dus af of het waar is.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 23:17

Tytje schreef:
xan schreef:

Hé Xan, die No heeft wel karakter!! Het was lekker weer vandaag. Alles goed met het gevallen kind?

Oh Xan, wat een boeffie. Niks ernstigs met het kind?

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:30

xan schreef:

ohohoh, die nono!!!!!!!!hahahahaha

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:35

LIQUITA schreef:
@ Tytje: Ik heb nog even opgezocht waar ik het gelezen had dat iedereen vanaf 2011 die met een aanhangwagen rijdt die zwaarder is dan 750kg, in het bezit moet zijn van rijbewijs BE.

http://www.snelweg.nl/e-achter-b/

Maar dit staat op een site van een rijschool, dus ben ik even verder gaan zoeken en vind er dus niks over. Ik vraag me dus af of het waar is.

denk dat je wel gelijk hebt hoor peet. bij de meeste rijscholen staat dat je met alleen b tot 750 kg mag rijden. daarboven verplicht e-b.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:35

ga nu naar manege. roan heeft van tien tot elf carrousel. extra lesje voor de kuhr op muziek. lekker vroeg op bleh!!!!

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 07:37

ga ik zelf ook maar een lesje rijden. zijn we vandaag lekker vroeg klaar. heb me gisteren al bij tamara aangemeld hahahahaha

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:35

Dit staat op de site van de ANWB:

BE-rijbewijs wel of niet verplicht?
Lescombinatie van ANWB Rijopleiding

Sinds 1984 krijgt een geslaagde voor rijbewijs B niet automatisch de onbeperkte bevoegdheid om met een aanhanger te mogen rijden. In principe geldt de regel dat je zonder speciaal rijbewijs niet mag rijden met een aanhanger die zwaarder is dan 750 kg. Hierop zijn een paar uitzonderingen, maar het is aan te bevelen altijd de ANWB Rijopleiding voor de aanhangwagen (E achter B) te volgen.

En verder:

De regels, wanneer E achter B?Combinatie aanhanger en voertuig mogen niet zwaarder wegen dan 3500 kilogram
Het rijbewijs B geeft de bevoegdheid tot het besturen van een motorvoertuig met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen*, niet meer weegt dan 750 kg.

In bepaalde gevallen is met een rijbewijs B toegestaan een zwaardere aanhangwagen te trekken. Dat kan alleen onder twee voorwaarden:

1. De aanhangwagen mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het motorvoertuig dat de aanhangwagen trekt.
2. Én de toegestane maximum massa van de totale combinatie (voertuig en aanhanger) mag niet meer bedragen dan 3.500 kg.

* Let op dat laadvermogen iets anders is dan de lading van de aanhanger. Laadvermogen is het maximale gewicht dat de aanhanger technisch gezien mag dragen, volgens de specificaties van de fabrikant. (Zie typeplaatje dissel.)

Met het rijbewijs E achter B bent u niet beperkt in het gewicht van de aanhangwagen, die u mag trekken. Let wel op de technische mogelijkheden van het trekkend voertuig, de zogenaamde maximale trekhaaklast. Deze staat vermeld op het kentekenbewijs. Voor het trekkende voertuig zelf geldt dat de toegestane maximum massa niet meer dan 3.500 kilo mag bedragen. Als dit hoger wordt, dan dient een rijbewijs C te worden gehaald.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 09:07

Ja, dat klopt Shena, zo is het nu. Maar die site beweerd dat het door een wetswijziging in 2011 veranderd, en dat iedereen die met een aanhangwagen rijdt die zwaarder is dan 750kg, in het bezit moet zijn van rijbewijs BE. En dat kan ik nergens anders vinden, en als dat zo zou zijn zou dat toch ergens op een site van bijvoorbeeld de ANWB of RDW moeten staan lijkt me.