Bokkers die op stal Groenewoude rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokkers die op stal Groenewoude rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:22

Inderdaad, met [naam] kan je lekker knuffelen <3

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:22

we zijn vandaag naar heitje geweest :)
hebben lekker weer met der 'ge-shaked' :')
en voetje gedaan enz.
en ze kan steigeren! ( dit hebben wij haar niet geleerd maar de dochter van de eigenaar heeft dat geleerd).

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 20:28

Hihi Star is een knuffelkont.

Wat leuk dat Heidi dat allemaal kan, ik heb echt geen geduld om dat een paard aan te leren haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:39

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-21 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:30

Hallooow :)
het was weer super leuk op stal!
Splash heeft weer goed zijn best gedaan, ookal heb ik het gevoel dat ik heel slecht rij maarja,wat is Splash toch ook een lieverd! <3

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:38

Mooi dat het leuk was :D ! Rijden jullie gewoon voor jezelf, ja toch? Fijn dat Splashie goed zn best gedaan heeft :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:42

lovefi schreef:
Mooi dat het leuk was :D ! Rijden jullie gewoon voor jezelf, ja toch? Fijn dat Splashie goed zn best gedaan heeft :)

ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 06:49

We rijden inderdaad voor onszelf. :j
Lies, je rijdt best goed maar ik heb nog wel wat 'tips' voor je. Probeer figuren te rijden. Vaak rijd je gewoon op de hoefslag, probeer hem bezig te houden want daardoor snijdt hij af, je geeft hem niks te doen waardoor hij neemt het heft in eigen handen (hoeven :P) neemt en maar wat gaat sukkelen en afsnijden. Rijd verder heel wat tempowisselingen, hij is echt heel erg sloom. En dan bedoel ik niet dat je van draf naar stap moet en 5 minuten gaat stappen, maar gewoon eens wat harder draven en daarna weer eens zacht. Ga eens halthouden en stap actief weg. Wegdraven kan ook. Ga op de lange zijdes eens een pasje harder en op de korte zijdes wat zachter. Wees ook strenger voor hem. Eerste keer been, geen reactie = tweede keer been, nu harder. Geen reactie? Tik. Wees streng voor hem, en consequent. Bij het galopperen hetzelfde. Als hij na twee keer drijven niet aanspringt, neem je hem terug en probeert het opnieuw. Niet blijven drijven tot hij in galop valt, maak een overgang. Maak hem dus actief door tempowisselingen te rijden, en maak veel figuren om zijn aandacht bij je te houden. Plan je tijd ook goed in. Ga niet 2 minuten voordat je stopt nog galopperen en stap lang genoeg uit. Niet ineens stilstaan, dan worden zijn spieren koud. Dus maak voor jezelf een schema: Eerste 10 minuten dit en dat, daarna dat en dat, enzovoorts. Houd je teugels op maat. Hier had ik ook problemen mee, dat is echt oefenen, oefenen, oefenen. Houd contact met de mond en laat de teugels niet in een boogje hangen. Doe je beugels bij de bal van je voet, en draai je tenen naar binnen. Nou dit zijn dan mijn tips, hoop dat je er iets aan hebt. :) Dit bedoel ik niet om je af te kraken oid, dit is gewoon wat er mi verbeterd kan worden. :j

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 08:19

Goede post Yez, opbouwend en met goede tips +:)+

Ik denk dat wat Yez zegt wel klopt Lies, ik denk niet dat je slecht rijdt, maar misschien te weinig doet. Ik heb op je FB wel is een filmpje voor bij zien komen dat je op Splash aan het rijden was. Daar zie ik vooral dat Splash net iets te klein voor jou is waardoor je je balans niet zo goed kan vinden en het er wat onrustig uit ziet. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet op Splash kan rijden, dat gaat prima alleen voor jou balans is een iets groter paard fijner.

Daarnaast zie ik gewoon een beginnende ruiter die zoekt in hoe balans te houden en om te gaan met dingen die het paard doet. Dat wordt alleen beter als je gewoon uren blijft maken en wat Yez al zei, als je rijdt ga dan ook actief rijden en veel doen.

Dan wil ik nog wel zeggen dat ik vind dat je al vooruit gegaan bent, je durft nu al te galopperen en dat had ik 3 maanden geleden ook niet zo snel gedacht dus dat is super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:55

Eens met Lot! Vooral de laatste alinea.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:59

Vind zelf ook wel dat ik beter op bijv Pananja pas en dat dat natuurlijk ook fijner zit!
Ben toch ook wel benieuwd wanneer ik weer op Snow mag , ik vind mezelf wel iets beter op Snow passen dan op Splash.
Ik wil wel meer figuren gaan rijden, maar als er andere mensen bij rijden is het zo moeilijk want dan snij ik weer af etc en syb zei dat ik daar meer op moest gaan letten
Ik snap nog steeds niet waarom ik zo bang was voor Arie terwijl hij eigenlijk niks fout deed :n
Er reden zaterdag trouwens allemaal paarden bij ons in de les!
Panan (logisch :p) Carpe Diem , Sunrise , United ! :)
Kirsten zei ook dat er meer op de paarden nu word gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:09

Ook nog een tip, niet als aanval bedoeld ;) :Je kunt voor jezelf bepalen wanneer je gaat draven en galopperen etc, want ik zie dat je heel vaak naar mij kijkt wanneer ik een overgang oid maak, maar dat is echt niet nodig! Je kunt gewoon gaan draven/galopperen wanneer voldoende opgewarmd is en dat jij vindt dat het kan. Vorige keer heb ik bewust langer doorgedraafd, omdat [naam] wat vervelend was en ik het goed wilde afsluiten. Maar was echt moe, dan hoef je natuurlijk niet te draven en te galopperen omdat ik nog draaf met haar. :) Probeer het zelf aan te voelen, want [naam] is heel anders dan en ik rijd haar dus ook op een andere manier dan jij rijdt. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-21 18:02, in het totaal 9 keer bewerkt

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:12

+:)+ , ik ga vrijdag denk ik dan een keertje alleen in de binnenbak rijden (alleen als er verder niemand is in de binnenbak ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:17

8 keer bewerkt :oo Dat ging even fout :') Of je oefent juist als er iemand bij is, ook handig voor het sturen en het rekening houden met anderen. :)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:37

Goed dat je er mee bezig bent Lies, lekker veel rijden dan word je vanzelf handiger. En ach ik snij nog steeds wel is mensen af, als het maar niet constant gebeurt dan is het geen probleem.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:46

Blijkbaar komt mijn bericht niet door want mevrouw meelees was vandaag gewoon weer bezig, kap ermee! Ik ben niet achterlijk ik weet dat je profielnaam veranderd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:48

Ohja onze zoektocht naar stalkie _O-

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:49

Ja joh ik moet er eigenlijk wel om lachen, mijn leven is blijkbaar zo verschrikkelijk interessant dat ze hier echt mee moet lezen. En nu denkt ze dat ik het niet over haar heb omdat ik de eerste keer doorhad dat ze meelas het zei in het topic en ze toen als de wiedeweerga haar boktnaam heeft veranderd ( wat alleen nog maar bevestigd dat ze niet wil dat ik het doorheb en dat ze dus expres meeleest), maar ik heb het dus wel over haar.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:50

Ind :')

Pff mis wat mis ik michel toch... ;(

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 13:54

Vervelend dat je hem zo mist, maar je hebt hier ook leuke paarden probeer daar aan te denken :D !

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:04

Inderdaad! :)
Weet niet of we ooit nog gaan... :(
Ik hoop het natuurlijk wel maar ik zou het wel begrijpen als we dit jaar niet meer gaan tis ook zo duur!

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:10

Halloottjessss! Daar ben ik weer na een lange tijd zeg! hoe is het met jullie? Nog nieuws? :D

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 14:12

Ja snap ik Lies, moeilijk..

Halloooo :D Ja goed met jou? Hier weinig nieuws, net een nieuwe trailer gekocht helemaal blij mee :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:18

Halooowww! , het gaat hier goed hoor haha , met jou? :D
Leuk lot! , ik had hem inderdaad op facebook gezien mooi hoor! :)

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:30

Ja met mij gaat goed! erg druk met vanalles :)

Leuk lot een nieuwe trailer! Heb je ook een fijn autootje die m kan trekken?