Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

! Rijden jullie gewoon voor jezelf, ja toch? Fijn dat Splashie goed zn best gedaan heeft

) neemt en maar wat gaat sukkelen en afsnijden. Rijd verder heel wat tempowisselingen, hij is echt heel erg sloom. En dan bedoel ik niet dat je van draf naar stap moet en 5 minuten gaat stappen, maar gewoon eens wat harder draven en daarna weer eens zacht. Ga eens halthouden en stap actief weg. Wegdraven kan ook. Ga op de lange zijdes eens een pasje harder en op de korte zijdes wat zachter. Wees ook strenger voor hem. Eerste keer been, geen reactie = tweede keer been, nu harder. Geen reactie? Tik. Wees streng voor hem, en consequent. Bij het galopperen hetzelfde. Als hij na twee keer drijven niet aanspringt, neem je hem terug en probeert het opnieuw. Niet blijven drijven tot hij in galop valt, maak een overgang. Maak hem dus actief door tempowisselingen te rijden, en maak veel figuren om zijn aandacht bij je te houden. Plan je tijd ook goed in. Ga niet 2 minuten voordat je stopt nog galopperen en stap lang genoeg uit. Niet ineens stilstaan, dan worden zijn spieren koud. Dus maak voor jezelf een schema: Eerste 10 minuten dit en dat, daarna dat en dat, enzovoorts. Houd je teugels op maat. Hier had ik ook problemen mee, dat is echt oefenen, oefenen, oefenen. Houd contact met de mond en laat de teugels niet in een boogje hangen. Doe je beugels bij de bal van je voet, en draai je tenen naar binnen. Nou dit zijn dan mijn tips, hoop dat je er iets aan hebt.
Dit bedoel ik niet om je af te kraken oid, dit is gewoon wat er mi verbeterd kan worden.
, ga de tips zeker gebruiken!

:Je kunt voor jezelf bepalen wanneer je gaat draven en galopperen etc, want ik zie dat je heel vaak naar mij kijkt wanneer ik een overgang oid maak, maar dat is echt niet nodig! Je kunt gewoon gaan draven/galopperen wanneer voldoende opgewarmd is en dat jij vindt dat het kan. Vorige keer heb ik bewust langer doorgedraafd, omdat [naam] wat vervelend was en ik het goed wilde afsluiten. Maar was echt moe, dan hoef je natuurlijk niet te draven en te galopperen omdat ik nog draaf met haar.
Probeer het zelf aan te voelen, want [naam] is heel anders dan en ik rijd haar dus ook op een andere manier dan jij rijdt.
! 

Ja goed met jou? Hier weinig nieuws, net een nieuwe trailer gekocht helemaal blij mee