Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CriolloHope

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:36

Joehoe eindelijk mijn bokt profiel weer gevonden. Groetjes Olga van Hope

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:59

Haha...je zat eerst wel in het verkeerde topic!

CriolloHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:28

Sssst Jet!! :P

CriolloHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:53

Iemand nog tips voor rotstraal of goede ervaringen met bepaalde middeltjes? Hopie heeft er last van!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:48

Volgens mij heb ik nog iets ervoor in mijn kast liggen wat goed werkt Olga, als ik dat nog niet weg gegeven had.....help me even onthouden als je me tegenkomt dat ik het opzoek. Is een zalf die je er in moet smeren van de veearts.

Stoute Esmee had zich vandaag losgetrokken in de buitenbak, ging een paar rondjes als een dolle rennen....daarna kon ik haar gelukkig weer pakken.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:58

hoi hoi allemaal, zochten een plekje voor onze paarden waar ze wat vaker buiten komen dan waar we nu staan, en wat meer rust dan op maneges met groepslessen etc, wat een bofkonten zijn jullie !! prachtig de nieuwe bak, stallen :) en na een week zeik regen nergens blubber in de bakken en paddocks ! en het land, jeumig echt te gek ! wel erg spannend om te verhuizen, vooral voor de paarden, doe geen oog dicht, spaaaanend :D Kan iemand mij vertellen wie er zoal instructie komt geven op stal, eigen instructie ook zoiets dat mag ook bijna nergens. . . . ennuh zijn er mensen die vaak weg gaan met de trailer, best een spannend ritje als je een hoop tegenliggers tegen komt hihihi

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:36

Hoi, welkom op onze stal! Waren jullie het die vandaag kwamen kijken? Wanneer komen jullie en met wat voor paard? En de rust en ruimte en het land zijn inderdaad super hier op stal!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:06

Ja we waren er vandaag ook, het zou per 1 feb dan zijn, ik heb een westfaalse ruin en de andere meiden een tinker merrie en een bonte kwpn ruin. Ja de rust, lekker voor de paarden . . . hoop dat ze snel hun draai vinden :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:10

Komt vast goed. Verhuizen is altijd even wennen voor paarden, maar als ze zi h eenmaal op hun gemak voelen willen ze niet anders meer!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:17

Hey wat gezellig! Wat bonte vrienden voor mijn bontje!
Ik rij vrij regelmatig (ongeveer 1 keer per maand) met de trailer... Gewoon heel rustig rijden en niks aantrekken van de auto's achter je :) Als je de weg niet goed kent (waar er inhammen zitten en waar juist niet) lijkt het me wel n btje spannend...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:04

Hey,nog een nieuwe :wave: gezellig!
Ik moet nog 6 nachtjes slapen tot de verhuizing,dus kan je nog niks vertellen haha,moet alles zelf nog gaan ervaren.
Wat instructie betreft;ik heb les van Leone vd Wijgaart,vind haar super,maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:57

Welkom! Ja een erhuizing met je paard is altijd spannend, maar voor de paarden die al een tijd hier staan is de grote verandering hier ook spannend.
Er rijden hier regelmatig trailers over het weggetje. Doe zoals Charley Brown zegt: Cool blijven!
Ik heb les van John Erb met mijn gespikkelde ondeugd.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:15

Welkom bij ons op stal en op het topic...

Wij rijden ook al heel wat jaartjes met onze trailer over de smalle weggetjes en nog nooit problemen gehad. Er waren gerust wel eens wat moeilijke situaties maar inderdaad met wat rust en helder nadenken prima op te lossen... ;)

Morgen gaan Sandy, Ireen en ik een rondje Friese paardenfokkers in Friesland doen. We gaan er vier bezoeken dus we hebben een vol programma... :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:16

Resley schreef:
Sssst Jet!! :P

_O-

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:21

Haha, lees hier ook terug dat er zo nu en dan één aan de haal gaat, en sommige staan en lopen nog een beetje rond te kijken van "wie wat en waar ben ik ?!" :) ik herken dat, als ik naar loon op zand ga met mijn paard, dan staat hij echt in zijn vac buitenbox als een schikvis om zich heen te kijken, hij gaat ook gewoon niet liggen! Echt lollig, te nieuwschierig gewoon, ik zag m s'nachts vanuit mijn slaapverblijf, grote ogen en met zijn hoofd naar li . . . naar re . . . naar li. . . naar re, ook roepen uiteraard, ergens in de nacht wel een maffie die wat terug roept, in dit geval een haan ?! huh ??? zag je m denken :\ ver ver weg een paard, maar meer van "hou nu eens je kaken man !!". Zo'n verandering is ook wel weer geestverruimend, even van de automatisch piloot af . . .

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:06

vandaag (samen met Xeen) weer lekker in het bakkie met het dakkie gereden; wat een weelde is dat toch. +:)+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:09

Wij hebben een buitenrit met hindernissen gemaakt...vera in de greppel gesprongen en zinet bijna in rengalop terug naar stal....mutsige paarden.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:50

Storm was juist heel braaf in de buitenbak aan de lange lijnen. Mooie ontspanning. We gaan goed!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:49

@ Seradea> Heerlijk een dagje friezen kijken,ben benieuwd of er iets leuks tussen zit voor jou/jullie!

@ Esther > Was een heftig ritje zo te lezen,als ik m'n eerste stappen buiten het erf ga zetten sluit ik nog maar ff niet bij jullie aan hahaha.

@ Jet > Fijn dat Storm zo goed gaat!

@ Allemaal > Ik wens jullie alvast hele fijne Kerst {:) Maak er mooie dagen van!

En ik zie jullie vanaf vrijdag irl *\o/*

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:36

Nou normaal is Vera super bomproof...is voor t eerst sinds ik dr heb dat ze stout was...
Ze was de dag ervoo ook al een paar keer dr vandoor gegaan in de binnenbak...

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:40

Even via deze weg iedereen een fijne kerst gewenst!

CriolloHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:20

Happy Christmas allemaal!!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:30

Merry christmas evryone *D

Ik heb vandaag ook weer lekker in de bak gereden :D gekke blando.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:40

Welkom room10.

Wat een stoute knollies allemaal. Kletterende knollies op buitenrit, esmee aan de kletter, en andul is hem ook 2x gepeerd. Maar die is gelijk gestraft want die is keihard op zijn bek gegaan. Daarna stond hij op 3 benen heeeeel zielig te kijken. Was nog niet echt geschrokken, want ik weet dat hij zich flink kan aanstellen. Dus 2 passen laten lopen en toen ging hij er gelukkig wel op staan. Daarna 1st maar even een uur in zijn box gezet en daarna was hij flink van de schrik bekomen en was hij weer zo goed als nieuw. Heb er gisteren weer een lekker rondje op rondgehobbeld.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:44

ff wat foto's spammen

Met buddy storm
Afbeelding

Met buddy Willem
Afbeelding

Na een lekkere speelmiddag met Willem zag Abdul er zo uit (ach ja, hij heeft lol gehad en daar gaat het om
Afbeelding

lekker rondje hobbelen
Afbeelding