Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 23:02

donderdagavond moet ik werken :) vrijdagavond rijden, zaterdag overdag werken dus dan kan ik wel 's avonds :P En zondag avond kan ik ook wel.... Mij komt het best maandag/dinsdag/woensdagavond uit :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 08:29

Oh, zullen we anders zondagavond doen? Dan moet ik weer op het huis van Maaike passen dus dan kunnen we daar ook wel kijken.
Lukt dat jullie ook, Lin?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:43

Zondagavond kan wat mij betreft wel, dus even hopen dat Domm en Lin ook kunnen! :D

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:48

Zondag zitten domm en ik in zoetemeer bij zijn zus...

Hij moet iedere dag werken en weet nooit hoelaat die thuis is meestal pas rond een uur of 10 ofzo..

Donderdagaaf moet ik lesgeven, Vrijdagaaf heb ik concours...
Zal wel ff met Domm overleggen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:45

:( Oke
Laat dan maar eventjes weten.
Ik ben iedere maandag- en dinsdagavond afwezig, voor de rest kan ik doorgaans altijd wel, tenzij ik al wat gepland heb...

Vandaag dan eidenlijk de cijfers gekregen en heb alle studiepunten binnen JIPPIEEE!:D:D:D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:45

Whoops, die emo moet niet boos kijken:P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:34

Jo; ik kan 25e geen foto's maken :) Leraar doet ONWIJS vaag over die lens.... En met mn eigen camera red ik het gewoon niet qua licht :) zonde! :)

Ik kwam gister op de manege en toen was mn les nog niet ingedeeld.... En toen kwam roy ook net binnen :') Zegt ie; welke paarden lopen mee? Dus Marlies opnoemen.. Zegt ie; Ja Annelotte moet op Paris! Ik zo; aaaaaaaaaah? O:) haha maar mocht neit ruilen ofzo :') Geloof me vind paris leuk, maar My Lady liep ook mee dus dacht miss kan ik daar op, heb ik sinds de wedstrijd niet meer op gereden, dus vind beetje spannend worden :\
Maar, hoe k*t het vorige keer ging met Paris, zo goed ging het nu :oo Menn dat beest liep de sterren van de hemel :oo Had m met 2 seconden al dr door zo'n beetje... Ze was ietsje aan het hangen in het begin en achterhand kon nog iets beter onder, maar aan het eind van de les liep ze zéker B-officieel waardig :oo Was zo trots op dr O:) Tijdens uitstappen komt roy zo naar me toe; ja ik heb nog 3 minuten om je een preek te geven :P (ik dacht; oliebol nu krijgen we t :P) nja dat ie t echt zo'n paardje voor mij vond, en dat ik m toch maar es moet proberen met wedstrijd enzo, want dan kom ik er veel verder mee en blabla. Dus ik zo; ja met de les lukt het wel, maar ik heb er dan niet het vertrouwen in dat het met korte inrijtijd op wedstrijd ook lukt! En nou heeft ie mij aangeboden om keer hele inrijden door te helpen, wel heel fijn :) Want echt, had van te voren niet verwacht, maar roy geeft érg leuk les! :oo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:19

Wauw wat leuk Lotje, ik zou zeggen: doen:)
Balen alleen van die lens, tja leraren kunnen vaaaaag doen:S

Was net op de manege, kreeg ik het fijne nieuws te horen dat That's Grant verkocht is en inmiddels ook al vertrokken naar de nieuwe eigenaar. Hij staat nu bij de man die op de open dag ook een clinic gaf, hij is van 'sense 4 horses' en is supergoed met die beesten. Alleen een beetje jammer dat ik er wat laat achterkwam:(

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:23

Ik vind Roy inderdaad ook erg fijn lesgeven Annelotte, terwijl ik dat in het begin ook niet verwacht had ;)

Balen zeg voor jou Jolien! Maar voor Grant wel super natuurlijk!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:54

Thats is donderdagavond idd vertrokken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:54

Ja klopt. Ik heb m dinsdagavond nog wel ff lekker geknuffeld in zn stal, niet wetende dat hij twee dagen later weg zou gaan. Aan de ene kant misschien beter, maargoed, ik had het wel graag geweten:(

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:58

Mij werd het donderdag ook pas duidelijk hoor, toen Joan mij erover vertelde. Ze had hem nog even lekker gepoetst, mooi gemaakt en foto's gemaak :) .

Snap dat je er van baalt!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:47

Thanks. Het was sowieso nog heel onduidelijk wat er met hem ging gebeuren, natuurlijk ook omdat niet bekend is in hoeverre zijn rug zal herstellen. Maar ik denk dat hij nu geen betere eigenaar kan hebben. Die man is echt gek met zn beesten. Op de open dag heeft hij ook nog even naar That's gekeken om te kijken of hij er wat aan kon zien ivm zijn rug en toen zei die al dat hij het een heel leuk paard vond. Da's een mooie match dus.
Joan zei me vanmiddag al dat ik de foto's ook kon krijgen.
Beetje jammer: toen ze het me in eerste instantie vertelde wist ik het nog droog te houden, maar toen ik voor de tweede keer met dr stond te kletsen gingen ineens de sluizen open. Zo genant midden in de manege:S

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:54

Jah kan ineens snel dat ze weggaan..
maar is die nu wel naar die mensen die m ook op proef hadden dan?

Wel jammer dat je m niet nog ff gezien hebt, maarja, dinsdag nog lekker met m geknuffeld. :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:52

Das wel heel rot Jo... Maar denk dan aan je laatste knuffelmomentje :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:54

Thanks Lin en Lotje, ik heb inderdaad nog wel lekker met hem kunnen knuffelen. Als ik had geweten dat die weg zou gaan, dan had ik er waarschijnlijk nog steeds gestaan;)
Hij is naar sense4horses gegaan, is ook wel een website van. Dus niet de mensen die hem op proef hadden. Hij had voor de vakantie namelijk 7 rugwervels scheef zitten, deze zijn recht gezet maar hij bleef last houden van zijn rug, met name omdat hij zij achterhand er moeilijk bij kan houden. Het is dus nog de vraag in hoeverre hij zal herstellen en weer klaar zal zijn voor het echte werk. Dus die twee dames hebben besloten wel voor hem te blijven zorgen tot Marcel een betere plek voor hem had, maar ze zouden hem uiteindelijk niet meer kopen.
Die man waar die nu naartoe is, is echt super met die paarden, alles gaat met een zachte hand en de paarden kunnen lekker veel buiten staan. Iets wat voor That's ook wel goed is, die vermaakt zich namelijk niet in zn box met dat lange lijf van 'm. Als hij weer aan de beterende hand is, wil die man ook kijken of hij clinics met That's kan gaan doen, aangezien het wel een leergierig paard is en supereerlijk. Dat gebok wat die altijd vertoonde komt ook vermoedelijk voort uit de pijn in zijn rug. Maargoed, voor het paard is het beter zo. Nu maar afwachten wat er voor leuks in de plaats komt. Hoewel de lading nieuwe paarden nu echt groot is, helemaal super joh!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:38

Ja echt :) Allemaal leuke nieuwe paarden ook! Hoorde wel dat Zibriooka wss weer weggaat omdat die na 2 uur lopen al kreupel is.. Jammer, want vind het een erg leuk paard om op te rijden :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:49

Ja idd, die heeft gewoon nog geen controle over dr eigen benen...Wel jammer idd, want t is idd een leuk dier.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:24

Dat heeft denk ik weinig te maken met controle, maar meer dat haar pezen e.d. het niet aan kunnen. Ze heeft ook een draadpoot, weet echter niet of dat er iets mee te maken heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:36

Kan natuurlijk ook. Maar als je dr ziet lopen en al helemaal als je erop zit, merk je dat ze nauwelijks nog balans heeft en bijne slungelig loopt. Ik kan me voorstellen dat ze zich dan ook makkelijk verstapt. Maar hoe bedoel je dat haar pezen het niet aankunnen? Bedoel je dat ze te kort of te lang zijn of iets dergelijks>

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:24

Ik weet niet of ze wat aan haar pezen heeft hoor, dat dat even duidelijk is :) . Ik heb het paard ook pas 1 keer zien lopen en toen liep ze wel goed, dus voor de precieze redenen moet je niet bij mij zijn.

Maargoed, als een paard zwakke pezen heeft, dus de pezen kunnen het niet aan, kan dit komen door geirriteerd en beschadigd peesweefsel. Dit is pijnlijk, waardoor een paard kreupel gaat lopen om het zere been te ontlasten. Een peesblessure kan ook door een trauma van buitenaf ontstaan, bijvoorbeeld door een draadwond welke ook het peesweefsel heeft beschadigd. En zo kunnen er nog wel meer oorzaken zijn :)

Snappie een beetje?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:55

Ja ik snap:) Weet ook wel dat zwakke pezen kan leiden tot kreupelheid, maar kon zijn dat dat inmiddels bij haar was geconstateerd.

Gisteren mot gehad met vriendje, hij vond dat het de laatste tijd wat aan het doodbloeden was en dat we daar echt wat aan moesten doen. Gisteravond dus gelijk maar een "filmavondje" gedaan: lampen uit, deurbel eraf, telefoons weg en knuffelen maar:P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:41

Denk dat het een combinatie is van beiden.. paard is nog erg jong, en heeft misschien wel zwakke pezen. Inderdaad als je erop zit zwabber je de hele bak door, krijg bijna het idee dat beestje niet zo goed weet wat ze met die lange stelten moet :P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:24

Voor jonge paarden is de manege ook geen geschikte plaats in mijn ogen. die moeten eerst nog veel meer bevestigd worden.

Gisteravond wouden we ook filmavondje doen.. maar het werd Wii-en :P
Was ook zeer geslaagd.. :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:45

Haha ja, omdat jij won zeker :P Haha :P Nee vond t erg gezellig :D Ook erg om mister D moet lachen af en toe O:) :P