Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoYcE1982

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:52

Ik heb even een vraagje,

Ik ben dinsdag met Bartje naar buiten geweest voor de 2e keer, in het begin was hij heel rustig en braaf. Toen ik Valerie en Natasha tegen kwam op hun paarden, werd Bart ineens heel erg onrustig, hij begon zeg maar heel zachtjes te draven, maar ik kreeg hem niet meer terug in de stap. Toen ging hij helemaal schuin lopen met zijn kont richting een sloot, toen ik hem probeerde te begeleiden naar een andere kant, dus bij de sloot vandaan, kreeg ik een klein bokje en een klein steigertje. Maar hij was ineens zo onrustig, en bleef dat ook. Op een gegeven moment ben ik voor mijn eigen veiligheid afgestapt, toen werd hij iets rustiger. Hij gooide ook continu zijn hoofd in de lucht, ondanks dat ik hem een hele losse teugel gaf, zodat hij niets had om aan te trekken.

Mijn vraag is, wat zou ik volgende keer beter kunnen doen om hem weer "terug"te krijgen zeg maar i.p.v. af te stappen???? Heeft er iemand een goede tip, ik hoor het graag!!!!! Alvast bedankt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:09

Uhhmmm...Joyce,
Jullie hebben dat paard nét! Je moet hem nog leren kennen, hoe braaf hij het verder ook doet! Ga éérst eens lekker met hem aan de slag in de bak, als je hem dan na een poosje echt in de hand hebt en zijn reacties een beetje behoorlijk kan inschatten, ga dan naar buiten onder de man/vrouw. Echt, het is een heerlijk paard, maar wel een hele grote, sterke onbekende!
Ik heb me bij Renée al aangeboden om eens mee te gaan op Warenko, gewoon even stappen. Een rustig ervaren paard meenemen helpt vaak heel goed!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:17

Ik heb vandaag mijn kontakten met G.Z-H even aangehaald. Je weet wel, dat bedrijf van de provincie dat het Abtswoudse Bos e.d. beheert.

Ze zijn zich erg bewust van de problemen met de ruiterpaden, ook dat het na de zandstort niet echt verbeterd is. Ze hadden al begrepen, dat de paarden door het zand heen, alsnog in de bagger zuigen. De ondergrond van de polder is veengrond, totaal ongeschikt om ruiterpaden op te maken, het moet dus groter aangepakt worden. Dat gaat nu zeker niet lukken, ze willen proberen om voor/in de zomer iets te gaan verbeteren, het probleem is, dat alles in de veengrond wegzakt.....zand, repak of wat dan ook...bloebs...de prut in!
Ik heb aangegeven, dat er achter Kleyweg, helemaal niets is gestort.
Mijn mannetje bij G.Z-H gaat persoonlijk op zijn crossfietsje even kijken hoe het er bij ligt! Zo, nu weten jullie weer hoe de gang van zaken rond de ruiterpaden voortbaggert!

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:58

Hoi Jet, ja ik had inderdaad van Renee gehoord dat je dat had aangeboden, super!!!! De eerste keer dat ik met Bart naar buiten ben geweest ging het echt fantastisch, hij heeft zijn eigen echt superbraaf gedragen. Misschien heeft hij toch een poging gedaan om mij uit te proberen of iets dergelijks!!!! Ik denk dat het inderdaad een goed idee is dat jullie samen naar buiten gaan, denk dat dat voor Bart heel erg wennen is, wie weet is hij nog nooit met een paard naar buiten geweest bij de vorige eigenaresse. In ieder geval bedankt voor je advies en tips.........

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:02

Jetta schreef:
Ik heb vandaag mijn kontakten met G.Z-H even aangehaald. Je weet wel, dat bedrijf van de provincie dat het Abtswoudse Bos e.d. beheert.

Ze zijn zich erg bewust van de problemen met de ruiterpaden, ook dat het na de zandstort niet echt verbeterd is. Ze hadden al begrepen, dat de paarden door het zand heen, alsnog in de bagger zuigen. De ondergrond van de polder is veengrond, totaal ongeschikt om ruiterpaden op te maken, het moet dus groter aangepakt worden. Dat gaat nu zeker niet lukken, ze willen proberen om voor/in de zomer iets te gaan verbeteren, het probleem is, dat alles in de veengrond wegzakt.....zand, repak of wat dan ook...bloebs...de prut in!
Ik heb aangegeven, dat er achter Kleyweg, helemaal niets is gestort.
Mijn mannetje bij G.Z-H gaat persoonlijk op zijn crossfietsje even kijken hoe het er bij ligt! Zo, nu weten jullie weer hoe de gang van zaken rond de ruiterpaden voortbaggert!

Goed zo Jet

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:43

gatver wat een takkeweer vandaag!!!!! bah bah bah.

Anous, is alles nog goed gegaan gisteravond met Ko??? Zag er wel heftig uit hoor, toen Mike erop zat.

vesratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:06

zo wat is het hier rustig zeg iedereen druk aan het werken
of bij zijn paard bezig wel lekker weer voor maar het waaied wel hard iedereval hier wel
nou ik ga van het weekend bij de wedstrijden kijken van me ouwe paard (fjord) hij sta ook op internet wel leuk
en ga dan foto"s maken bij de wedstrijd bij de arckelhoeve in poeldijk er zijn echt veel wedstrijden overal zeg

nou gr

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:07

als je daar Marca ziet mag je haar een kus op haar neus geven

vesratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:29

ok is goed zal het niet vergeten en als ik het vergeet morge dan kan het zondag anders ook nog haha

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:39

staat marca nu op de arckelhoeve kim? of moest ze daar starten?

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:26

hoihoi,

Jet ik ga morgen rond een uurtje of 2 naar buiten ben ongeveer rond 1 uur op stal
ga je mee of niet?
anders ga ik gewoon alleen hoor ook goed
ik hoor het wel

zo ik heb ff een nieuwe jas gekocht dat was wel flink nodig ook zeg hahahahaaha
tot morgen!!

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 00:27

Hallo allemaal

Even een vraagje in het algemeen...... Heeft iemand toevallig mijn voerbal gezien deze lag voor mijn kastje???????

Ben hem nu ongeveer een week kwijt.........

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:12

Kaat, die voerbal die onder de kast naast mijn kastje ligt, is dat 'm?
Ik schop de bal even terug in jouw richting!
Laatst bijgewerkt door Jetta op 17-12-05 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:12

Renee, dat gaat ws. niet lukken!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:29

Marca staat op de arckelhoeve nu

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:40

Jetta schreef:
Renee, dat gaat ws. niet lukken!

oke jammer
misschien een domme vraag hoor maar wat betekend ws??
of is dat gewoon waarschijnlijk????

is er iemand die vandaag naar buiten gaat???
waar ik met mee kan ??
Laatst bijgewerkt door Fardos op 17-12-05 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:42

waarschijnlijk

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:44

waarschijnlijk..

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 12:52

tnx ja ik soms denk ik dat ik blond moet zijn hahahahaha

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:11

hoe laat ga jij dan jet?
of ga je niet naar buiten?

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:56

vandaag voor het eerst (ik dan he) buiten geweest met Bartje
het ging heel erg goed hij was erg braaf niet echt ontspannen maar wel heel braaf
ik heb alleen maar gestapt gewoon ff rustig aan eerst
Joyce is mee gefietst en hij bleef haar de hele tijd in de gaten houden hahaha was echt grappig als zij een beetje achter fietste ging hij stil staan en op haar wachten hahaha echt lief maar ja hij moest wel doorlopen
aaaaahhh zielig he
verder weinig te melden
tot morgen doeidoei

JoYcE1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:13

brrr ja ging echt goed met Bartje, was alleen superkoud!!!! Maar door dat fietsen kreeg ik het waarschijnlijk warmer als jij Renee!!!! ben blij dat het zo goed ging met Bart. Nou ik ga vanavond gezellig feestje vieren, net lekker wezen eten bij de griek, hihi lekker als iedereen je feliciteerd vanavond, heb expres lekker veel tzaziki gegeten

Iedereen een fijne avond toegewenst!!!!!!!!!!!!!!!

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:27

hahaahahaha lekker joyce goed gedaan hhhaaaaaaaalllllloooo hihihi

verder hd ik alleen koude handen mijn nieuwe jas is echt geweldig lekker warm en door toch een klein beetje spanning had ik het wel een beetje warm hihihi
doeidoei

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:45

JoYcE1982 schreef:
brrr ja ging echt goed met Bartje, was alleen superkoud!!!! Maar door dat fietsen kreeg ik het waarschijnlijk warmer als jij Renee!!!! ben blij dat het zo goed ging met Bart. Nou ik ga vanavond gezellig feestje vieren, net lekker wezen eten bij de griek, hihi lekker als iedereen je feliciteerd vanavond, heb expres lekker veel tzaziki gegeten

Iedereen een fijne avond toegewenst!!!!!!!!!!!!!!!

Beproef ik hieruit dat je jarig bent vandaag Joyce???.

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 02:09

nee nee Joyce is niet jarig haar vriendje is jarig nou ja was jarig hihi!!

oooowww mensen ik schijt echt kleuren voor morgen niet normaal meer dit
ik ben zo bang dat het nu fout gaat
jullie moeten allemaal duimen voor Joyce, Bartje en voor mij! dat de foto's morgen goed genoeg zijn om Bartje lekker bij ons te houden!

ik ga maar eens proberen te slapen
misschien tot morgen doei doei

wish us luck!!!!!!!