De Hagenauwers bokken verder als de ruiters van De 4 Hoeven.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_kelsey_x

Re: De Hagenauwers bokken verder als de ruiters van De 4 Hoeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:16

Ziet er goed uit don! alleen er missen op sommige zinnen het woordje got Tong uitsteken zoals by my mum and dad haven't GOT.. is het toch ?:P en i've got to go now..

@jolanda: Ja dribbel staat niet meer op de manege, al een tijdje niet meer Knipoog

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:17

@donna: je heb het al verbeterd zie ik Tong uitsteken maar hij ziet er volgens mij wel goed uit hoor! Lachen

en hij moet natuurlijk niet te perfect zijn Tong uitsteken dan lijkt het net van internet Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:19

d0nnaa_dan schreef:
Citaat:
Like I’ve told you so many times before [komma weg] I want to be rich! My mum and dad haven’t the money for my horse… He’s so expensive! {how can your horse be yours if your parents can't afford him?]
But[komma weg] I think I’m talented[komma weg] so I want to have a good, educated horse, or else I will never reach the world’s top! But[kommaweg] unfortunately we don’t have the money[komma weg] and we will never have it either. Unless we win the lottery.

My dearest friend, Josh, has her own horse. It isn’t a very good horse[komma weg] but he’s sweet. Well, Josh had asked me to help her with her riding. Her horse just ignores her[komma weg] and that is of course very ….
So, she has asked me to help her. [of als je she asked wil gebruiken: vermelden wanneer] I then slept at her house for over a week[komma weg] and I [I kan je hier weglaten] taught her about her horse. So [komma weg] there is one person who believes in me! That is nice to know.
Ooh, today Angelina started talking to me again. She is so terribly annoying. She talked about my talent [komma weg] and about a horse. She really thinks that everyone is just as rich as she is! We don’t have so much money, I almost wanted to spell it out for her. I think she just wants to feel better than somebody else.
Of course [komma weg] there is also my classmates. I just ignore them, the only thing they can say is; ‘horses are ugly’. I just let them talk.
Like I told you in the beginning [komma weg] my parents aren’t very supportive and [ipv komma] they can not help it either that they aren’t rich anyway. My brothers and sister don’t have anything to do with this. [beetje rare zin]

I guess my dreams might never come true [komma weg] but I’ve learnt one lesson; never give up your dreams!

I’ve to go now, we’re going to have dinner!

Dit is mijn engelse 'view'. Zou een van jullie 'm even op spellingfouten willen checken, volgens mij klopt d'r namelijk niets van Nagelbijten / Gniffelen

Zo, spelling, grammatica en idioom. Leuk stukje, moet je dat inleveren op school?

Leuke pony die Dribbel Do! Ben ook wel benieuwd naar die zwarte van Xandra.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:21

x_kelsey_x schreef:
Ziet er goed uit don! alleen er missen op sommige zinnen het woordje got Tong uitsteken zoals by my mum and dad haven't GOT.. is het toch ?:P en i've got to go now..

@jolanda: Ja dribbel staat niet meer op de manege, al een tijdje niet meer Knipoog

Got is wel informeel Kelsey, zoals Donna het had is goed.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:22

@ Pauline: Ja, maar wel stronteigenwijs! Zo eigenwijs, dat zelfs Ingrid het opgaf met 'm. Ben benieuwd of er nog wat van 'm terecht is gekomen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:22

Dominiqueee schreef:
@ Pauline: Ja, maar wel stronteigenwijs! Zo eigenwijs, dat zelfs Ingrid het opgaf met 'm. Ben benieuwd of er nog wat van 'm terecht is gekomen.

Nagelbijten / Gniffelen Dan moet 'ie wel heeeeel eigenwijs zijn geweest!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:23

Super Pauline! Ja ik moet 'm inleveren op school! Lachen

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:24

Wat een gedoe wat je moet doen Donna! Gelukkig hoef ik dat niet meer! En Pauline: jij bent wel errug goed in Engels zeg! Is je studie engelstalig ofzo?

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:24

Ja ik ook!
@pauline: oke Tong uitsteken ja ik ben ook geen ster in engels Clown

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:25

En dribbel ging ook altijd stilstaan op het midden als hij niet meer wou lopen :p

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:25

Graag gedaan, vraag maar als je wil dat ik ergens naar kijk. Je moet even op de verleden tijd letten: simple past (zoals in I told you yesterday) kun je alleen gebruiken als je er bij zegt wanneer iets gebeurde. In dit geval dus yesterday. En neem als vuistregel maar aan dat je niet een komma halverwege een zin mag gebruiken, je docent kan je vast wel het fijne over comma splice uitleggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:27

Dominiqueee schreef:
Wat een gedoe wat je moet doen Donna! Gelukkig hoef ik dat niet meer! En Pauline: jij bent wel errug goed in Engels zeg! Is je studie engelstalig ofzo?

Ik studeer Engels Haha!

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:27

Ik ga! Anders staat roos straks te wachten op me Tong uitsteken En moet nog even eten enzo Knipoog doeii Doei!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:28

Doei, groetjes aan Roos!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:30

Aah, super! Das wel een goeie, want engels is absoluut niet m'n sterkste punt!
Heb volgende week een grammatica SO, en ik vrees het ergste..

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:33

hestejente schreef:
Dominiqueee schreef:

Ik studeer Engels Haha!

Oh dat wist ik helemaal niet! Wil je lerares worden? Tong uitsteken

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:34

Als dat zo is kun je wel op mij oefenen Tong uitsteken Als je mij uitlegt en ik snap het, ben je een betere lerares als wat ik toe nu toe heb gehad! Knipoog

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:54

Ik wil geen lerares worden, daarom ben ik aanvankelijk ook geen Frans (vond ik op school veel leuker dan Engels) gaan studeren: voor je het weet sta je voor een klas vol pubers! Toen ik in het tweede jaar van mijn eerste studie een minor moest kiezen was er alleen nog plek bij Engels en dat bleken toch wel erg leuke vakken te zijn. Toen ik met de examencommissie kon regelen dat ik flink wat vrijstellingen kreeg ben ik ook nog maar Engels gaan studeren.

@ Donna: als jij concrete vragen stelt wil ik je best helpen, of tekstjes bekijken. Ik kan alleen niet beloven dat ik er dan ook dezelfde dag naar kan kijken tenzij het een kort tekstje is zoals dit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:01

x_kelsey_x schreef:
@donna: je heb het al verbeterd zie ik Tong uitsteken maar hij ziet er volgens mij wel goed uit hoor! Lachen

en hij moet natuurlijk niet te perfect zijn Tong uitsteken dan lijkt het net van internet Tong uitsteken

Nog 1 opmerking over de tekst van Donna en dan houd ik er over op: iedere tekst bestaat uit 2 dingen: aan de ene kant algemene stijl zoals grammatica, spelling enz. en aan de andere kant de stijl van de schrijver. Ik heb nu Donna geholpen met de algemene stijl, van haar individuele manier van schrijven ben ik zoveel mogelijk afgebleven. Mijn docenten kunnen zonder dat er een naam boven een essay staat zien wie het geschreven heeft juist omdat iedereen zijn eigen manier van dingen verwoorden heeft. Dus ook al help ik Donna, het blijft wel haar stukje omdat iemand anders (die al dan niet teksten op het web slingert) een andere manier van schrijven heeft dan zij.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:14

ik kan je ermee niet helpen donna

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:20

Ik kan echt geen Engels, echt een stom vak! Bloos

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:55

ik kan ook geen engels.. geef mij maar frans! Ja

echt stom, over 2 weken volleybal toernooi in zit in zo'n stom groepje!!!!! je moet dus in zo'n soort vierkant staan en Mohammed (een van de stomme) moet zo achter staan en dan gaat die helemaal voor staan, moet die aan de zijkant staan gaat die ook helemaal voor staan enzo Verward en nu heb ik ruzie met hem, leuk zo'n volleybaltoernooi. normaal vind ik volleybal erg leuk maar niet met dit stomme groepje!!!! Boos! zo, dat moest er ff uit Bloos

morgen ga ik helpen met opendag bij Nederlands Tong uitsteken moet er wel al om 11 uur zijn, terwijl als ik thuis was dan waarschijnlijk pas wakker was.. Lachen

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:59

Zo, da's fanatiek van je Tessa! Is het voor het vak Nederlands? Dan scoor je sowieso bij je docent, haha.

Ik ga zo met Kelly naar de manege, lekker tutten. Daarna snacken bij de Steeg. Lachen

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:02

Dus je voelt je alweer beter Do?

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:03

Dominiqueee schreef:
Zo, da's fanatiek van je Tessa! Is het voor het vak Nederlands? Dan scoor je sowieso bij je docent, haha.

Ik ga zo met Kelly naar de manege, lekker tutten. Daarna snacken bij de Steeg. Lachen
maar het is bij een andere leraar, ken ik niet maarja Tong uitsteken dan heb ik tenminste wat te doen en ga daarna miss nog met 2 vriendinnen (met wie ik ga helpen) naar de stad ofzo Lachen