RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:08

Zwerte schreef:
xSwanHeart schreef:
Woow, Sarah, RESPECT!
Ik moest op Rallywood, en ik kon dr werkelijk niks mee beginnen. Geen buiging, niet voorwaarts, niks.
't Is niet echt m'n paardje, zullen we maar zeggen. Was echt vreselijk chagrijnig na de les en ik baalde echt
als een stekker. Ini zei dat ik er volgende week misschien weer op moet. Weet niet of ik daar wel zo blij mee
ben. Ik kán het gewoon écht niet met Rally... Boos!

Was je 1e keer op rally? Dan is het niet zo gek namelijk... meneer moet je eerst leren kennen voordat hij mee gaat werken Haha! en tja met de een klikt het en met de ander niet he! Maar geef het met rally niet te snel op hoor!

Naja, de 3e keer. En de vorige keer was ook al niet spetterend. Ik viel dr al bijna af omdat 'ie ging draven toen. Hij was echt megafris, en hij maakte enórme passen! Zoveel lessen heb ik niet meer, dus echt veel tijd om 'm te leren kennen heb ik niet meer. Vrees dat 't niks meer gaat worden met hem. Zeker niet als ik 'm geeneens voorwaarts MAG rijden van Ini. Dat schiet natuurlijk helemaal niet op.

ps. Offtopic: Waarom heb je geen profiel? Bloos

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:18

ik heb geen profiel omdat dat me teveel werk is Haha! En zo is het iets anoniemer.

Tja rally wil nog wel eens flink doorlopen, is echt een favo hobby van em. Maar als je hem niet goed kent en (nog) niet zoveel met em kan is het idd niet slim om hem voorwaarts te rijden want dan hou je hem niet meer hihihihi de draak! Hij moet echt accepteren dat je hem weer terugneemt en dat gaat nog wel eens mis geloof ik..
Ik heb er altijd dikke lol mee, vorige week ook met de middendraf en ff lekker strekken in galop. Ben af en toe net een cowboy ofzo, jieehaaa! En een dikke lol dat hij dan ook heeft!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:20

Haha, naja. Maar voorwaarts is geen probleem. Kijk, hard is wat anders dan voorwaarts he Tong uitsteken Ik bedoel, hij mag best z'n achterhand eronder zetten ipv wat rondsukkelen. Want een paard dat gewoon z'n rondjes hobbelt, dat is nooit goed en netjes te rijden. Dus ik vind dat 'ie toch wel een béeetje voorwaarts mag. Want hij reageerde op geen enkele hulp, behalve die van m'n buitenbeen (die ik geeneens gaf ¬¬ Niet bewust in ieder geval. Ik probeerde m'n buitenbeen echt doodstil te houden).

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:28

hahaha de draak door de bocht zo te horen!
Het probleem bij rally is dat hij zelf voorwaarts en haaaaaaard door elkaar haalt Haha!
Niet reageren op been is hij ook erg goed in, dan geef ik altijd ff een tik met de zweep maar dat mocht van ini ook niet? Dan vreesde ze dat hij ervan ging rennen denk ik Haha!
Rally moet je echt accepteren (en vaak daarvoor dus kennen) voordat je hem echt aan het werk kan zetten.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:31

Naja, dat wordt dus niks, hoor ik al. Hij vond me op stal al niet lief Boos! Hele tijd de chagrijn uithangen.
En hij ging op z'n voerbark zitten Clown Niet echt heel slim.

Tik durfde ik zelf niet te geven. Knipoog
Ik heb bij Rally altijd het idee dat als ik probeer 'm stelling te laten lopen, m'n binnenteugel strakker moet dan m'n buitenteugel. Terwijl dat juist echt tegen de regels in is Tong uitsteken Maar hij heeft zóooooo'n lange nek, als ik dan m'n binnenteugel opzij doe merkt 'ie dat geeneens. Bwah. Ik snap niks van dat paard Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:35

hahah ik snap je problemen, ik heb ook nog altijd moeite met hem hoor! Vooral goede stelling enzo.
En op stal kan hij best gewoon chago zijn geweest, meneer heeft zo zn buien. Ik krijg ook af en toe nog een kont toe gekeerd! Op zn voerbak zitten had ik wel willen zien! Je zou toch denken dat in zo'n groot hoofd er ook wel wat hersentjes in zouden zitten he?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:38

Whaha, maar jij kán het tenminste. Ik bak er niks van. Ga ik ook nooit doen, vrees ik Tong uitsteken
Al zal 't voor mij ook deels komen omdat ik 't stiekem toch wel een engerd vind... Stiekem.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:39

dat zal een groot deel van het probleem zijn hoor! Dat heeft hij echt wel door en gaat dr gebruik van maken als je hem probeert echt te laten lopen.
Enne, dat ik het kan valt wel wat mee hoor! Vergeet niet dat ik hem al jaren rij, aan het begin kon ik nog niet de helft van wat ik nu met hem kan!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:05

Even kleine rectificatie ^^ Ik vind hem op stal eng. Als ik dr eenmaal op zit valt 't wel mee Tong uitsteken Maar op stal is 'ie zo groooot Gaaaap

Naja, maar ik durf te wedden dat 'minder dan de helft van wat jij nu met hem kan' altijd nog meer is dan wat ik nu met hem kan. Ik kan hem laten stappen en draven, en that's it. Galop gaat alleen maar omdat de rest 't ook doet Tong uitsteken Echt slecht, haha

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:07

hahaha ok dat lukte nog wel, maar dat is dus wel eh 5 jaar geleden ofzo! Volgens mij was ie toen ook makkelijker dan nu maar dat weet ik niet zeker.
Tis ook zeker niet de makkelijkste en je moet echt de klik hebben/krijgen anders is ie echt niet leuk!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:08

Whaha, ik geloof dat ik dan de geen-klik-ervaring heb nu. Helaas.
Hoezo was 'ie 5 jaar geleden makkelijker dan? Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:10

voor mijn gevoel wel, toen was dat bokken enzo allemaal veel minder (kan ook zijn dat hij gewoon reageert op mn knie sinds 2 jaar hoor... dat het daardoor moeilijker lijkt)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:13

Haha Tong uitsteken Maar dat bokken is 't probleem [voor mij] nog niet eens zo zeer. Hij reageert gewoon niet op me. Ben te klein ervoor ofzo Tong uitsteken (al gaat dat niet echt op, want Marije kan 'm wél leuk rijden, en die is toch wel een stukje kleiner dan ik ben...) Blijkbaar ben ik dan niet duidelijk genoeg. Ben jij met Rally erg sterk met je hand? Want dat ontbreekt mij ook wel een beetje. Ik durf bijna geen ophoudingen te maken etc. Ben altijd bang dat ik 'm pijn doe ofzo...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:15

ik ben juist erg zacht met mn hand, ik krijg altijd te horen dat ik te lief ben... dus dat kan het probleem niet zijn! Wel het probleem waardoor hij minder mooi aan de teugel loopt want dat krijg ik zelden goed voor elkaar.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:20

Haha, oké. Daar ligt het dus ook niet aan. Nou wil ik 't weten ook: Wat doe ik fout?! Tong uitsteken Dit is echt frustrerend, haha.
Heb je sterke beenhulpen? (man, het lijkt wie-is-het wel Tong uitsteken)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:29

pff als je echt wil weten waar het aan ligt moet je het toch aan ini vragen hoor! Ik heb het niet gezien he!
Misschien doe je namelijk wel helemaal niks fout maar klikt het gewoon niet of mag hij je echt niet. En dan valt er gewoon geen land mee te bezeilen met hem!! Dan kan je nog zo geweldig rijden maar doet hij dr niks mee...
Mijn beenhulpen zijn vrij sterk maar daar kan het niet aan liggen want er zijn genoeg met weinig kracht die hem zo wegrijden...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:36

Tja, Ini zei dat ik 'm geen kans gaf ¬¬ Dat ik 't zelf niet wilde. Maar dat is gewoon echt niet waar. Ik wilde best wel, alleen 't lukte niet. En ik beloonde 'm niet genoeg als 'ie iets goed deed, volgens Ini. (Al was er volgens mij ook weinig reden om te belonen, hij heeft niet 1× geluisterd. Hoogstens omdat 'ie me er niet af gooit. Want ik heb 'm werkelijk een uurlang zitten tergen, geloof ik. Arm beest) Ze zei ook dat ik m'n eigen pony normaal wel zou belonen als 'ie het niet helemaal perfect deed. Maar da's wel even anders. Ik bedoel, ik ben al trots op m'n eigen als 'ie een hele les zich gedraagt. Bij Rallywood mag ik toch wel íets meer verwachten dan dat. Toch? Ik bedoel, een beetje stellen vragen is toch heel niet raar? En ja, als 'ie dan finaal door m'n binnenbeen heen holt, dan ga ik 'm niet belonen. (wel gewoon bij lange teugel, maar niet tussendoor, bedoel ik)
Als 't nog te volgen is Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:45

ik snap jouw punt maar ook die van ini!
Rally is erg gevoelig voor beloningen, helemaal als hij je nog niet goed kent (en dat is na 3 keer dus zo)
Ik weet zeker dat er genoeg goed ging. Bijv alleen al een overgang van draf naar stap. Deed hij dat? Dan even een kriebeltje of een lief woordje. Hij is niet de slimste en moet goed weten wat hij goed doet en wat niet. En aan het begin moet je hem vooral laten merken wat goed is. Ik heb ook nog wel eens ruzie met hem maar ken hem nu erg goed dus dat is dan even een gevecht (als hij geen zin heeft ofzo) maar daarna moet ik hem ook echt laten weten dat het goed is want anders blijft de spanning erin. Zodra ik dan ff kriebel (ik kriebel gewoon met de teugels in mn hand ff de manenkam zoals paarden dat onderling doen) en dan voel ik hem onmiddelijk onstpannen!
Ook al kan hij alles heel braaf, hij vertrouwt je gewoon niet gelijk. En als jij dan weinig beloont weet hij niet goed wat hij met je aan moet want dan denkt hij dat het allemaal niet goed is.
Het is dus geen kwestie van de misdragingen belonen maar wel de dingen die "wel aardig" gaan. Een stelling wel goed ingezet? Gelijk braaf zeggen. Ook al beukt hij daarna weer door je been heen, dan snapt hij iig dat de aanzet goed was en van daaruit kan je weer verder. Snap je wat ik bedoel?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:49

Ik volg het wel ja Knipoog
Maar ik heb wel het idee dat als je hem niet direct beloont bij die inzet, hij gaat denken dat het goed is om door je been heen te vallen. Lijkt mij. Even een stom voorbeeld: Met die clickertraining [ofzo] bij honden is dat ook zo. Op het moment dat je 'gewoon' een koekje geeft, heeft 'ie al gedaan wat goed was. Je beloont 'm dan dus eigenlijk te laat. Met een klik van die clicker beloon je 'm terwijl hij het doet.
Het lijkt me dat Rally niet denkt van 'oké, dat 1e wat ik deed was goed, en wat ik nu doe was fout, maar ze beloont me nu, na/tijdens het gene wat ik fout doe, voor wat ik goed deed'. Als je 'm volgt Tong uitsteken
Maar dat kunnen natuurlijk ook mijn rare hersenkronkels zijn Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:50

oja, je moet niet meer van hem verwachten dan een beetje gedragen... hij moet altijd erg wennen aan een andere ruiter en dat gaat niet altijd even vlekkeloos. Hij snapt volgens mij gewoon niet zoveel Haha! Ik heb aan het begin ook gereden alsof ie een baby was, elke scheet belonen hihihihi het werkt wel!
Hij gaat zelf verder met de dingen die je beloont namelijk. Je kan hem 20 keer zeggen dat iets niet goed is en hij snapt het nog niet goed. 1 keer belonen en hij snapt dat dat het goede is.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:51

Haha, okée dan. Had je m'n post hierboven ook gelezen trouwens? [met mijn briljante theorie Tong uitsteken]

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:52

nee daar heb je gelijk in. Maar ini bedoeld denk ik vooral dat er echt wel momenten zijn dat je hem kan belonen. Dus bijv reactie op een overgang, afwenden wanneer jij het aangeeft e.d. Dus de dingen die "normaal" zijn moet je een beetje belonen bij hem. Dan heeft hij gewoon door dat je best lief bent en dat hij het dus goed doet. Dan word zijn humeur beter, gaat hij ontspannen waardoor jij weer beter kan zitten etc.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:55

Ja oké, daar zit ook wel wat in... Lachen
Mocht ik er volgende week weer op zitten, dan hoop ik dat het beter gaat. Al blijf ik er een hard hoofd in houden

Grr, ik ben gewoon nog steeds chagrijnig van 't rijden gister. Ik kan dat nooit van me af zetten, echt vervelend is dat. Stond gister bijna te janken ¬¬ Omdat ik dan zó kwaad ben op mezelf en dr zó gigantisch van baal... grrr.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:02

een voorbeeldje:
Wijken. Krijg ik te weinig reactie op mn been, krijgt meneer een tikje erbij. Hoofd de lucht in en rennen. Maar dat beloon ik wel even met een "goed zo jongen". De volgende keer afwenden en wijken reageert hij dan gelijk wel! Het is niet de bedoeling dat hij zo doet maar wel dat hij reageert op wat ik doe.
Hmm beetje moeilijk voorbeeld...
Ander voorbeeld dan:
toen hij zo aan het bokken was vorig jaar winter beloonde ik hem al als hij een overgang zonder bok maakte, ook al was dat superslordig en neus in de lucht en 1 en al spanning. Van daaruit steeds een stapje verder.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:05

xSwanHeart schreef:
Ja oké, daar zit ook wel wat in... Lachen
Mocht ik er volgende week weer op zitten, dan hoop ik dat het beter gaat. Al blijf ik er een hard hoofd in houden

Grr, ik ben gewoon nog steeds chagrijnig van 't rijden gister. Ik kan dat nooit van me af zetten, echt vervelend is dat. Stond gister bijna te janken ¬¬ Omdat ik dan zó kwaad ben op mezelf en dr zó gigantisch van baal... grrr.

Goh, klinkt als mezelf!! Toch proberen volgende keer met een schone lei op te stappen en doen alsof het een mongooltje is die je moet begeleiden Haha! En hou in gedachten dat het helemaal niet aan jou hoeft te liggen!

edit: hoe liever je voor hem bent , hoe liever hij voor jou is, is echt zijn motto!
Laatst bijgewerkt door Zwerte op 16-09-08 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt