stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:22

zo ben net terug van Flurk en het was heerlijk weer
moest wel eerst de autoruit ijsvrij maken.
Echter het ritje met Flurk ging iets anders dan verwacht ik had de buitenbak heerlijk alleen en deze ook wel nodig want meneer bokte een paar keer smerig en gebruikte dan de hele rijbaan.
GRRRRRR
ben er uiteindelijk maar afgegaan omdat ik er bijna iedere keer afviel
GRRRRRRR
toen paard in de molen gezet en even tot 10 geteld (stond gewoon te bibberen) daarna in de longeercirkel even flink laten galloperen en daarna weer in de molen om op adem te komen
Ga voortaan deze dingen maar eerst doen en dan rijden
vind wel jammer want dan is hij niet meer vooruit te branden maar dit is ook niks

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 17:08

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 15:00

Zo ik ben helemaal blij
er heeft iemand op mijn advertentie gerageerd en dat lijkt wel passend dus even afwachten of dat inderdaad zo is.
verder vandaag met knikkende knieen besloten toch maar weer op Flurk te kruipen. De laatste 2 ritten waren nogal ontmoedigend geweest dus plan van aanpak bijgesteld en of het werkte weet ik niet maar vandaag ging het GEWELDIG.
eerst aan de molen gezet, toen in de longeercirkel rondgeslingerd en toen in de binnenbak gereden.
Hij deed zelfs in 1x de rechtergallop goed aanspringen dus ik ben helemaal blij

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:28

een paar dagen later dus weer tijd voor een berichtje
wat gaat nieuws toch snel zeg. je verteld 2 mensen dat je een beetje de kriebels hebt met rijden en als je dan op stal komt weet iedreen het.
nou voor de laatste roddels de kriebels zijn er nog wel maar met de nieuwe aanpak gaat het wel een stuk beter dus zullen de kriebels ook wel weer vedwijnen

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:05

Ja dat soort verhalen gaan altijd snel, en worden altijd sterker en erger gemaakt dan dat ze zijn! Heb dat gevoel inderdaad ook wel eens. Wel fijn om te horen dat er weer vooruitgang in zit met rijden! OK dan! Hoop dat je "aankomende" bijrijdster goed klikt met flurk!

Indra was dit weekend echt extreem druk. Heb het er met Jan over gehad en die gaat nu proberen Indra overdag in de molen te zetten (kostte hem gister z'n 20 minuten Verward ), dus daar ben ik wel blij om. Komt ze er toch nog een keertje extra per dag uit. Verder gaan we nu gewoon weer extra longeren en wat meer rijden zodat ze dr energie wat beter kwijt kan. Helaas waren van het weekend alle losgooibakken weer de hele tijd bezet...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 20:09

miran_indra schreef:
Ja dat soort verhalen gaan altijd snel, en worden altijd sterker en erger gemaakt dan dat ze zijn! Heb dat gevoel inderdaad ook wel eens. Wel fijn om te horen dat er weer vooruitgang in zit met rijden! OK dan! Hoop dat je "aankomende" bijrijdster goed klikt met flurk!

Indra was dit weekend echt extreem druk. Heb het er met Jan over gehad en die gaat nu proberen Indra overdag in de molen te zetten (kostte hem gister z'n 20 minuten Verward ), dus daar ben ik wel blij om. Komt ze er toch nog een keertje extra per dag uit. Verder gaan we nu gewoon weer extra longeren en wat meer rijden zodat ze dr energie wat beter kwijt kan. Helaas waren van het weekend alle losgooibakken weer de hele tijd bezet...

ja die losgooibakken zijn bijna altijd bezet daatom ben ik zo blij met de molen
vandaag had ik geluk en was de grote paddok vrij dus heb ik Flurk even lekker op kunnen jagen en hij ging uit zijn dak zeg

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 15:54

voor alle meelezers en meelevers hier een vervolg op het Flurk verhaal
ik heb de oplossing gevonden
gisteren WESTERNZADEL op zijn rug geknoopt.
Affin eerst in de bak getest of alles in alle gangen bleef liggen en toen naar buiten.
En ja hoor op de zandvlakte (A4 in aanbouw) bok, bok maar ja ik kon me nu goed vasthouden en daardoor dus blijven rijden
hihi
nou toen vond pony het niet leuk meer en bokte niet meer.
affin ritje lekker verder afgemaakt en op een gegeven moment gekeerd en nog een galopje huiswaardts
althans dat was mijn gedacht
echter Flurkje ontplofte , bokte en meeeep miep weg was hij
ik me goed vasthouden tegen de wind in en toen alles op orde was geprobeerd meneer weer terug te krijgen in draf en dat lukte
pfffffff
daarna heeft hij SUPER GELUISTERD!
haha wie het laast lacht.........
juist ik dus.
gna, gna

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:27

hee meiden wanneer posten jullie weer iets?

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:31

Van t weekend weer lekker veel op stal geweest zodat Indra dr energie goed kwijt kan. Zaterdag gereden en ze was voor het eerst sinds een week weer een beetje rustig! Les ging gister echt super goed. Lekker ontspannen zonder sprintjes omdat mevrouw alles eng vind. Haha! Alleen heeft ze nu het truukje om steeds verkeerd aan te springen op rechts.

Woensdag komt de tandarts/dierenarts voor Indra. Wordt de eerste keer dat ze gaat dus ben wel benieuwd hoe ze zal reageren. Gelukkig is het gelijk ook de dierenarts dus dan kan hij eventueel gelijk verdoven... Bloos

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:07

dacht vandaag eens het draf programma te gebruiken dus ik nummer 3 ingetoest
10 minuten zitten wachten tot molen ging keren en dacht nu gaat hij draven maar toen ging hij weer stappen.
Wanneer gaat hij draven en hoe hard?

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:41

Lang niet wezen kijken hier.

Alles goed met iedereen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:47

nathalie1980 schreef:
Lang niet wezen kijken hier.

Alles goed met iedereen.

ja stil zonder jouw hier

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:33

Ja hoor alles goed! Bij jou ook? En alles ook goed met charmeur?

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:30

druk druk druk aan het werk veel. Alles goed hier.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 19:48

gisteren had Jan mij tuk
hij zei terwijl ik lekker aan het rijden was in de binnenbak of ik een zware baal stro wilde hebben of een gewone.
Dus je raad het al ik riep graag een ZWARE.
Affin toen ik klaar met rijden was en de baal in zijn stal wilde leggen zag ik wat hij bedoelde.
De baal was niet te tillen dat kwam omdat hij vol met droge klei zat
mafketel
vandaag kwam hij daar natuurlijk op terug want hij had mijn reactie niet meer gehoord.
OOk kwam er vandaag een 'oude' bekende op mij af.
Dat meisje heeft een veulen in de opfok staan en haar zussen komen waarschijnlijk op stal staan met 2 pony's had die meiden jaren niet meer gezien dus herkende ze eigenlijk niet

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:25

leuk dat stro. Beter een beetje stro dan al 5 maanden niet meer worden uitgemest.

Maar ja nog even aankijken wat er gaat gebeuren.

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:49

hoe bedoel je dat met al 5 maanden niet meer worden uitgemest? Is het zo erg met de veulenboxen? Dacht dat die een keer in de 5 weken leeggehaald worden.

Verder wel alles goed met jullie? Ik heb woensdag voor het eerst les gehad van Roelof. Ging eigenlijk wel erg goed, hopen dat het doorzet. Woensdag ook de tandarts geweest en ze was gelukkig super braaf! Er moest 1 kiesje getrokken worden en wat haken weggevijld dus dat viel mee.

Gaat het rijden met Flurk al wat beter? Niet meer dat hele erge bokken?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 15:10

rijden met Flurk gaat weer prima alleen het angstige gevoel dat komt af en toe nog opspelen en daar moet ik gewoon mee leren omgaan al gaat het momenteel erg goed.
Ik zou graag willen dat Flurk door iemand lekker wordt bijgereden maar op de een of andere manier kom ik steeds de verkeerde personen tegen dus doe het nog steeds zelf.
En dat van die veulenboxen dat begrijp ik wel dat hadden wij vroeger met Flurk ook maar daar kun je met Jan gewoon over praten hoor

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:45

zo vandaag heb ik JW (mijn man) eindelijk weer zo gek gekregen.
na 4 jaar niet meer gereden te hebben is het dan eindelijk gelukt en heeft hij Flurk lekker in de buitenbak gereden
foto volgt nog
ook stonden de fjordjes buiten dus heb ik Flurk er even voor gezet en heeft mijn zoontje een foto gemaakt ook die foto volgt nog

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:18

heej, zag idd dat je man ging rijden. Ging geloof ik wel goed he! Zijn leuke foto's hoor! Ik had het geluk weer dat de deur net openging tijdens het rijden, en we dus weer door de bak heen vlogen... Verder wel allemaal goed gegaan.
Vandaag zijn een aantal veulenboxen helemaal leeg gehaald en nieuw stro erin gegaan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:38

miran_indra schreef:
heej, zag idd dat je man ging rijden. Ging geloof ik wel goed he! Zijn leuke foto's hoor! Ik had het geluk weer dat de deur net openging tijdens het rijden, en we dus weer door de bak heen vlogen... Verder wel allemaal goed gegaan.
Vandaag zijn een aantal veulenboxen helemaal leeg gehaald en nieuw stro erin gegaan.

schiet mij even aan als je me ziet lopen
ik weet nl nog steeds niet wie je bent
stom he?
en ja rijden ging perfect nu hopen dat hij vaker wil

Whitney01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 02:53

HoiHoi, Ook weer even een berichtje van mij..Eindelijk weer eens op stal geweest (nu de 3e keer in 3 maanden). Mag eindelijk weer eens de deur uit van mn fysio..3 keer in de week naar hem, dus dan kan ik ook naar de paarden dacht ik zo.
Was fijn ze weer even te zien..Lekker naar whit gestaard, dr gekriebeld en tegen dr gebabbeld. Ze kan me dan echt zo glazig aan staan kijken de lieverd Lovers Dimas hinnikte nog wel naar me toen ik aan kwam rollen, en kwam ook lekker knuffelen Lachen Hij is echt gegroeid weer Wow!
Geprobeerd even te poetsen..maar dat ging wat moeilijk nog met een slechte arm door die dikke vacht (en op 1 been) Gestoord

Beetje dubbel om weer op stal te komen..erg frustrerend namelijk dat ik eigenlijk niets kan doen..behalve er zijn. Iedereen was wel weer heel lief Lachen
Nog ff doorzetten..want ben nu bezig met beginnen met belasten (10 kg mag ik er nu op leunen)..Als alles goed gaat zou ik in januari ergens weer lopen Hyper!

@ Flurk bedankt ook voor de foto, hijs leuk geworden. We zijn nu ook nog eens ons fototoestel verloren namelijk Koe Kan er ook nog wel bij haha!
Zag er goed uit, je man te fjord Knipoog

nathalie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:14

even bijgepraat, maar het uitmesten is in orde.

Ging je les vandaag weer goed miran.

GR

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:32

ja les ging weer goed! ze is zelfs 1x in de goede galop rechts aan gesprongen! Vandaag maar niet eerst gelongeerd want het was zulk slecht weer... daardoor was ze wel weer lekker voorwaarts! Nu een woensdag weer les van Roelof dus we gaan er helemaal voor.