Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:19

ej ej! Als alles lukt kom ik kijken 21 januari! Lijkt me leuk!
Heb gisteren gesprongen met het paard wat als alles mee zit mee naar school kan (hèhè, eindelijk Clown ). Vriendje reed er gister op, en toen kwam die er ineens mee dat ik er anders ook even mee moest springen. Eerst nee gezegt Clown omdat de fysio het niet zo'n goed idee vond om te gaan springen, maar toch gegaan. Zijn tot de 1m.10 gegaan. Hier wat stills uit filmpjes (vandaar de onduidelijke kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eigen commentaar hierop is dat ik het paard mee vrijheid boven de sprong moet geven, maar aangezien je bij dit paard tot aan de sprong je haar goed bij je moet houden, vergeet ik boven de sprong haar de vrijheid te geven. Ook kan ik nog meer meegaan met de beweging, blijf soms net iets te rechtop zitten. Nougoed, nog 10.miljoen punten om aan te werken, maar daar sta ik helemaal voor open Haha! Vork

Vorige week vrijdag springles gehad op een haarlem (5 jaar, L springen) en zondag weer springles gehad, mooi laag gehouden: van BB (70) tot B (100). wat een fijn en betrouwbaar dier! Is helaas verkocht en gister opgehaald voor naar Finland.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:43

Afbeelding

vondt ik lief he Haha!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:15

Wauw wat een snoepige foto ....

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:42

Zeker een erg mooie foto ladylay..
@millennium jammer dat ze zo wazig zijn kunt t zo slecht zien wel een mooie afzet allebei!!
doen jullie 21 januarie ook mee? mijn dochter voor het eerst ben benieuwd hoe ze het er vanaf brengt! Ze krijgt overigens een veulen van mijn ex haar vader! een haflinger veulen.. van een jaaroud en hij is nog hengst

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:43

dank jullie wel Bloos

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:44

Iemand nog zin om vanaaf te meeten ofzo? Tong uitsteken moet vanavond weer rijden Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:46

wil wel...maar werk nu op woensddag avond
enige dag in de week:D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:48

hahaha niet zo handig he Tong uitsteken kunne we nooit meeten Tong uitsteken maarrem, weet je al op welke dagen je gaat lessen als je op de haerst komt?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:49

euh...pension les wil ik graag op zondag mee rijden, als er nog lees is...

ennuh ...als de lessen bevallen.....
mmmm......maandag en donderdag ofzo ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:06

Heeey Lotte, ik ga eens kijken of volgende week woensdag bij jou in de les kan jumpen, kan ik een keertje mee op donderdag naar Lady en co. Haha!

@ Priscilla: ik ga de 21e meedoen en Lotte ook:) (= Amethyst)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:58

Ja ik moet nog kijken of ik morgen wel heen kan... het is een beetje onhandig... want mn paps is weg, mn broer weet ik niet offie kan rijden en mn moeder wil niet Boos! maar als ik broer lief aankijk willie vast wel Knipoog

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:02

Oh nouja we spreken wel wat af:)
En hoe ging de les vanavond, weer met Chess gereden, of met Target?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:12

Targetjeeee Haha!

ging onwijs goed Lachen na een half uur gaf ie helemaal na *LOL*

Papa belde net weer Lachen wordt telkens helemaal bibberig als ie belt Tong uitsteken

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:54

nou het is zo goed als zeker dat ik zo nu en dan op de manege ga lessen met baron Haha!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:55

Zo net wwer les gehad van arnold. Charity is helaas kreupel, dus moest maar op boreas. Dat is een erg gaaf paard zeg, zit lekker!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:19

Kheb een nieuwe avatar Haha!

heb trouwens vdaag paardensnoepjes gekocht Tong uitsteken kruiden, ruikt best sterk dus ben benieuwd Tong uitsteken en nog van die bootcare van Petrie voor me laarze...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:03

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:53

haha Knipoog

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:11

Ik had gisteren een inhaalles, ik moest met mijn bijna 2 meter lange lijf op target! 2x een rotbok gehad van hem haha, leuke pony is hij! Heb wel lol gehad met hem ....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:13

Ik ga voorlopig het paard niet meer op, hier het verhaal:

ik wilde opstijgen op Guardian en Marleen had hem al goed vast want hij was wat zenuwachtig toen die er ineens vandoor vloog. Ik had werkelijk niks beet (nieteens de teugels) en ik wist gewoon dat ik pijnlijk terecht ging komen en zag de bakrand steeds dichterbij komen.
En ineens een harde knal, ik was met mijn rechterkant tegen de bakrand gelanceerd en gilde om lucht, het was doodeng!
Inmiddels kwam Bertil er al aangesneld en wist precies wat die moest doen, zij hebben mij naar de kantine gedragen en ondertussen begon mijn rug vreselijk pijn te doen.
Mijn moeder liep met mn zus in de stad dus ze hebben hen gebeld en zij kwamen er ook meteen aan. Ook de ambulance werd gebeld *ieks* want het was flink misse boel, mijn moeder kon mij vanaf de achtergrond horen kermen aan de telefoon.
Later werd ik maar op de bank gelegd en was ook de ambulance ter plaatse. Inmiddels had ik Herman alweer naar beneden gecommandeerd om te kijken hoe het met Guardian ging, die bleek flink geschrokken te zijn.
In het ziekenhuis werden er allerlei foto's gemaakt, bloedafnames, urine-onderzoek en een echo.
Het bleek dat mijn ribben en rechterlong flink in de kreukels liggen en ook mij elleboog is goed beschadigd.
Ik moet de komende weken veel rust nemen, maar ik ben het nu alweer zat.
Zodra ik weer zover ben dat ik op het paard kan gaat Herman me begeleiden, het zijn echte kanjers daar bij die manege!
Ze hebben al meerdere malen gebeld om te vragen hoe het met me gaat.
Toen mijn moeder en Maaike vrijdagmiddag mijn fiets nog gingen halen hebben ze nog een tijd met Herman zitten praten en die zei al dat ik echt een kanjer was, ik had hem aan de telefoon namelijk gezegd dat ik a.s. zondag wel gewoon ging helpen bij de dressuurwedstrijden, omdat ik dat had toegezegd, waarop die heel hard moest lachen en zei dat ze zuinig op hun paardjes waren, maar nog zuiniger op hun ruiters...
Volgens mij heb ik dat in die 6,5 jaar bij ritsaert geen ene keer horen zeggen.
Anyway, voorlopig zullen jullie mij niet zien want ik ben nu na deze 5 minuutjes pc'en alweer katsmoe en het begint weer flink te draaien, maar hopelijk kan ik zondag wel eventjes mn gezicht laten zien:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:58

moet je niet doen joh als je rust moet houden Knipoog

maar wel schrikken hoor!!!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:25

jeetje wat schrik ik hiervan!! ken dat niet van gardian..maar ik hoop dat je er wel weer opstapt als je zover bent!! Hou nu eerst maar eens rust en als ik jou was had ik zondag ook niet geholpen.. jij bent belangrijker dan al die ruitertjes hoor!! dat lopt vanzelf wel!! moet jij je niet druk om maken! rust maar goed uit!! beterschap!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:38

nee idd, dit ken ik niet van guardian! waar kwam het van, weet je dat ook? beterschap Knipoog

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:26

Hey Jolien dat is niet zo leuk, doe lekker rustig aan. Als je ergens hulp bij nodig hebt roept u maar!!!! Heel veel beterschap, en hopelijk weer snel te paard.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:58

Bedankt allemaal:) (ja ik ben toch weer naar de pc gekropen even:P)
Ik heb ook geen idee wat het was, het gebeurde met het opstijgen, hij deed het eens eerder toen we dachten dat de singel wat te strak zat dus die hebben we toen losser gedaan en toen was er niks aan de hand.
Afgelopen donderdag deed die het weer terwijl de singel losser zat en Marleen aan de andere kant "hing".
Ik krijg ook hulp als ik er eindelijk weer bovenop mag klimmen, zal wel even flink de bibbers krijgen denk ik, maar het eerste waar ik opga is Guardian!
Ik zal wel zien hoe het zondag met me gesteld is, Lotte weet wel van mij dat ik niet zomaar afhaak maar we zullen zien.
Misschien kom ik dan in ieder geval wel heel even langs, dan brengt mn moeder me misschien wel, terwijl ik onder invloed ben van een overdosis paracetamol, might need those hihi