Ik ga voorlopig het paard niet meer op, hier het verhaal:
ik wilde opstijgen op Guardian en Marleen had hem al goed vast want hij was wat zenuwachtig toen die er ineens vandoor vloog. Ik had werkelijk niks beet (nieteens de teugels) en ik wist gewoon dat ik pijnlijk terecht ging komen en zag de bakrand steeds dichterbij komen.
En ineens een harde knal, ik was met mijn rechterkant tegen de bakrand gelanceerd en gilde om lucht, het was doodeng!
Inmiddels kwam Bertil er al aangesneld en wist precies wat die moest doen, zij hebben mij naar de kantine gedragen en ondertussen begon mijn rug vreselijk pijn te doen.
Mijn moeder liep met mn zus in de stad dus ze hebben hen gebeld en zij kwamen er ook meteen aan. Ook de ambulance werd gebeld *ieks* want het was flink misse boel, mijn moeder kon mij vanaf de achtergrond horen kermen aan de telefoon.
Later werd ik maar op de bank gelegd en was ook de ambulance ter plaatse. Inmiddels had ik Herman alweer naar beneden gecommandeerd om te kijken hoe het met Guardian ging, die bleek flink geschrokken te zijn.
In het ziekenhuis werden er allerlei foto's gemaakt, bloedafnames, urine-onderzoek en een echo.
Het bleek dat mijn ribben en rechterlong flink in de kreukels liggen en ook mij elleboog is goed beschadigd.
Ik moet de komende weken veel rust nemen, maar ik ben het nu alweer zat.
Zodra ik weer zover ben dat ik op het paard kan gaat Herman me begeleiden, het zijn echte kanjers daar bij die manege!
Ze hebben al meerdere malen gebeld om te vragen hoe het met me gaat.
Toen mijn moeder en Maaike vrijdagmiddag mijn fiets nog gingen halen hebben ze nog een tijd met Herman zitten praten en die zei al dat ik echt een kanjer was, ik had hem aan de telefoon namelijk gezegd dat ik a.s. zondag wel gewoon ging helpen bij de dressuurwedstrijden, omdat ik dat had toegezegd, waarop die heel hard moest lachen en zei dat ze zuinig op hun paardjes waren, maar nog zuiniger op hun ruiters...
Volgens mij heb ik dat in die 6,5 jaar bij ritsaert geen ene keer horen zeggen.
Anyway, voorlopig zullen jullie mij niet zien want ik ben nu na deze 5 minuutjes pc'en alweer katsmoe en het begint weer flink te draaien, maar hopelijk kan ik zondag wel eventjes mn gezicht laten zien:)