Ik denk dat ik nu wel tijd kan maken voor het verslag. Ik weet niet hoe veel zin ik halverwege nog heb, en Tessel zal nog wel wat aanvulsels kunnen geven. Ik zal wel wat vergeten.
Mezelf kennende 
Oké, eerst maar even de groep. Dan weten jullie wie nou wie was en over wie ik het heb.

helemaal links= Rosalie, met daar naast (de kleine blonde die zo raar kijkt) Anabel. Allebei ontzettend maf, haast irritant druk en melig, maar zo grappig
. Rosalie zat op Cindy en Anabel op Vosje.
de gene die langs de blonde heen probeert te kijken (dat hoofdje) is Nanda. Ze zat op Priscilla. Had een hele harde stem (kwa volume), maar was wel heel aardig. Kon er niet tegen als ze verbeterd werd door sommige personen.
Naast Nanda, dat blonde hoofd is Marion. Marion zat op Fiona en was er samen met haar zusje Neeltje(odessa). (meisje naast marion)
Achter in het midden (korter haar + Bril) is Stephanie. Zat op misty. Ze was soms een beetje irritant en wijsneuzerig. Had hele verhalen over haarzelf, maar was op zich ergens wel aardig.
weer daarnaast is Iris. (papiertjuh) Iris zat op Punky en naast Iris zit ik.
onderste rij van links naar rechts.
Lenneke, met zwarte haar. Was al eerder op trektocht geweest, heel aardig, maar had een beetje pech met pony's. Zat op Senna, maar met de trektocht op Bonita en een ochtendje op Mirthe en een midagje punky. Want Bonita was niet het ideale paard.
Dan Tessel en Rosa (leiding) jupiter en PZN
Daarnaast Charlotte. Die zat op Mira en de laatste dag Fiona.
Dan nog Elles (ook leiding.)PZN.
dag 1
Natuurlijk waren Iris en ik veels te vroeg ter plaatse. kwart over negen,half tien stonden we op het lamoen. Gelukkig waren we niet de enige vroege vogels. Elles stond er ook al en die had Stephanie meegenomen.
We dumpte onze spullen meteen maar in de schaapskooi en gingen even bij de paardjes kijken. Ze leken weereens heel klein (leuk he, van alleen paarden naar dat formaatje), maar wel gewoon oud, lief en vertrouwd. Stephanie kwam met ons mee en begon gelijk te vertellen over sjean (niet heel interesant...), maar goed. De rest kwam langzaam binnendruppelen.
Beetje weinig in mijn ogen (ben het zo gewent dat er vijftien zijn,vijf minder valt dan wel op). Toen iedereen er was en de ouders enzo weer weg waren zaten we een beetje onwennig met z'n dertienen aan tafel.
Na een voorstelrondje gingen we langs de paarden en moest iedereen vijf paarden noemen om uit te proberen. Beetje een ramp voor mij, want ik kwam normaal niet eens op twee paarden. Uiteindelijk Mirthe,Vosje, Mira, Senna en toen schoof Elles me Priscilla maar toe.
Het uitproberen was grappig
, Elles viel van Senna af (minder grappig), maar Tessel op Cindy was wel lachen. Ik moest erg wennen aan al die smalle ponylijfjes en het hoge dribbelgehalte. Na het uitproberen was ik eruit dat ik eigenlijk gewoon op mirthe wilde (eigenlijk op Vosje, maar die blijft wat klein). Alleen wilde de rest natuurlijk ook op leuke paarden en niemand wilde op Bonita. Er wilde ook maar een iemand op Priscilla. Uiteindelijk bepaalde Elles dat ik op Pris moest. Was ik niet heel vrolijk en blij mee.
Toen kregen we 's middags les. Ik mocht op Mirthe die les rijden, want een ander wilde weer op Priscilla (mirthe liep gewoon twee keer). Het was een leuke les. Nog een sprongetje gedaan en heel veel snelle overgangen om onze paarden wakker te houden. Meisje dat eigenlijk op Mira zat wilde niet op Mira, ik wilde best op Mira (als ik dan niet op pris hoefde). Dat was goed, toen kwam Rosa met het voorstel dat Charlotte (die zat op mirthe) dan op Mira ging en zo kwam ik op Mirthe terecht. Bedankt Charlotte en Rosa (als jullie dit lezen...) 
's Avonds gingen we beginnen aan de demo oefenen. We gingen carousellen met z'n tienen. Ik en Marion werden voorop gezet op Mirthe en Fiona. Het was nogal ingewikkeld en na een uurtje naast elkaar stappen om alles te oefenen werden de paarden elkaar wat zat. Toen we stopten snapten we alle figuren, maar ging het nog niet echt goed allemaal.
's avonds zijn we nog gaan ezelen (leuk spel met z'n dertienen. SCHUIVEN MAAR
) en hebben we een klein beetje zitten kletsen. Ergens om half twaalf doken we onze bedjes in. (of was het al twaalf uur? of eerder?) We waren al heel snel stil. Kenden elkaar nog niet goed genoeg. Zodra het licht uit was viel iedereen stil, er werd nog even gegrapt dat dat de nieuwe regel was.... Toen werd het stil.
dag 2
De dag van de politie training. Nadat we hadden gevoerd, ontbeten en tanden gepoetst. Haalden we de pony's van stal en bouwden we het trainingsparcours.
Degene met dappere pony's mochten zonder zadel (moesten zonder zadel) en die met de watjes gingen met. Ik zat zonder zadel op Mirthe die nog verassend dapper was. Alles deed ze zonder echt te zeuren. Alleen wat zit Mirthe verrot zonder zadel... 
Daarna mocht de rest van de groep, held punky nam enorme sprongen over de waterbak en Mira deed alles met de oortjes naar voren (raar nieuwsschierig pony'tje is het).
Na de politietraining werd het tijd voor het vlaggenspel. Bonita wist iedereen (en vooral punky) weg te trappen bij de emmer met vlaggen en Punky werd er niet dapperder op. Iris lag er naast. Bonita en Charlotte wonnen de eerste ronde.
De tweede ronde begon het te regenen, maar ja. We waren geen watjes en gingen door. Weer trapte Bonita naar Punky en dit keer viel Anabel van Punky af. Bonita werd maar op stal gezet.
Daarna onze eerste buitenrit. het regende, keihard. en steeds harder. Ik was lekker vies geworden (heerlijk, van die rengallopjes waarbij je de leiding niet voorbij mag...) en toen het echt te hard ging regenen, besloten we naar huis te stappen. Jullie raden het al, zodra we het bos uit waren werd het droog. De paar die nog wilden reden nog maar een rondje vijver mee met Elles. Kletsnat en koud kwamen we daarna terug bij het lamoen. De paarden mochten nog even in de bak, terwijl wij opgingen strooien.
Meisje op Senna wilde toch maar niet op Senna met de hele trektocht. Senna was al moe na een normale buitenrit en ze dacht dat ze ook gek werd van haar als ze de hele dag op haar zou moeten rijden. Ze kwam op bonita terecht. Wat ook niet echt leuk was.
Die avond hadden we eigenlijk de carouselproef nog een keer willen rijden, maar de bak was een zwembad. Uiteindelijk zijn we droog gaan oefen. Wat errug lachwekkend was. Omdat Marion en ik het moesten snappen stonden we daar op het einde nog met z'n tweeen rondjes te lopen. De rest keek toe. Toen we alle figuren op de plek hadden liepen we de proef nog een keer met z'n allen. Hij klopte zo ongeveer...
Die avond tot laat wezen ezelen. Weer heel veel gelachen. We waren alweer ietsjes minder stil.
dag 3
De eerste dag van de trektocht. Toen ik wakker werd (voor de wekker ging) hoorde ik het regenen. Hard regenen. Ik kreeg het idee dat de schaapskooi op overstromen stond. Beetje balend lag ik te wachten op de wekker. Ondertussen hoorde ik Tessel naar de deur lopen. Die vertelde dat het echt hard regende, maar we gingen wel gewoon op weg. Natuurlijk.
Alhoewel Tessel hoopte dat de zin: 'Rainy before seven, drai (droog? :S ) before eleven.' echt waar was, regende het nog toen we de pony's gepoetst en gezadeld hadden. Gewapend met regenjas en de hoop op een zonnetje gingen we op weg. Het was een hele leuke route, maar het was vooral koud en nat. Af en toe was het droog. Na een paar rengallopjes zag ik er niet meer uit (al die modder...)
Toen we op de stopplek kwamen was het droog en stegen we maar even af.
Wij waren wel kletsnat.
Na de stop zijn we weer doorgereden in het bos. Ik reed gezellig naast Fiona (marion). Samen met Charlotte probeerde we een deuntje te zoeken voor een trektochtlied. We vonden van alles, maar niets dat echt leuk was. Af en toe dwaalde we een beetje af.
Na een leuke rengallop was Bonita opeens wel heel verweg. Lenneke voelde zich niet meer lekker en wilde het liefst terug naar de slaapplaats. Aangezien dat niet ver weg was, wilde we haar met z'n allen terug brengen en daarna nog even het bos in (het was een leuk boscros bos), maar toen we bij de Elshof aankwamen regende het zo hard dat we bleven.
Nadat de koeien uit het weiland waren, konden de pony's daar in.
Onze slaapplek kon worden ingericht en we begonnen natuurlijk weer te ezelen. (schuiven die handel..) Dode kippen, enge jongetjes en allemaal douchen. Gezellig tot laat liggen kletsen. (tussendoor hadden we ook nog de paarden gevoerd)
dag 4
Toen we wakker werden scheen de zon. We zijn meteen de paarden gaan voeren en daarna zelf gaan ontbijten. Zodra alles was opgeruimd en ingepakt konden we weer op weg.
Ik zat niet op mirthe, maar op Bonita. Aangezien Lenneke de hele tijd al op Bonita reed ruilde ik een ochtendje. Ik heb lekker foto's zitten maken, want achteraan rijden is niet echt heel gezellig. Onderweg gingen Fiona's ijzers zo los zitten dat we moesten stoppen en de ijzers eraf moesten halen. De route was niet echt heel leuk. (veel berm, eigenlijk alleen maar berm), maar het regende voor de verandering eens niet de hele dag.
Na de stop (in de buurt van een mac,
) reed ik weer op Mirthe. Lenneke ging op Punky en Iris zou op Bonita gaan. Maar het meisje op Fiona was Fiona even zat, dus die ging op Bonita. We reden nog steeds veel in de berm. Uiteindelijk voor de lol heb ik het laatste half uurtje (drie kwartier) nog op Fiona gereden. Maffe Fjord.
's avonds gingen we eerst Volleyballen. Was ontzettend leuk en vooral Tessel en ik waren ontzettend goed. De bal krijgen was nog een soort een minpuntje, want niemand op die camping had een bal mee (ik had het iedereen gevraagd), uiteindelijk kregen we een bal van de campingmevrouw. De bal werd ook nog in het maisveld naast de camping gevollyt door Tessel. Tessel kroop onder het schrikdraad door en ging hem halen.

's avonds nog geëzelt en weer liggen kletsen. O, en nog naar de wc, was eng donker en die stomme deur wilde niet open. Toch maar even naar het campinggebouwtje gelopen.
dag 5 alweer...
Laatste dag. Marion had enge bultjes gekregen op haar benen en kon door de pijn niet meer meerijden. Aangezien Mira leuk de trailer in liep ging Charlotte op Fiona en Marion ging niet mee. Ik zat gewoon weer op Mirthe. Het eerste stuk was weer best veel langs de berm. Nog wel lekker gegallopeerd.
Tijdens de lunch wilde Rosa nog even op Cindy rijden:

Ook werd er nog even geswitched. Nanda wilde heel graag even rust van Priscilla. Niemand wilde met haar ruilen. Toen bood ik uiteindelijk maar aan dat ik tot we in het markeloose bos waren wel op Prisje wilde. Er werd nog wat geswitched. (Iris ging op Cindy en Rosalie op Punky) en toen konden we weer op weg.
Bij de camping kregen we een ijsje en ruilde ik weer terug naar Mirthe. (aah, dat was fijn
)
In het Markeloose bos nog heel veel gecrosst. Was heel leuk. Mirthe had energie over leek het wel en het was erg grappig om in rengallop de rest (vooral PZN) op te jutten.
Toen het weer begon te regenen zijn we maar naar het Lamoen gegaan.
Weer eerst de paarden in de bak en nieuw stro in de stallen. Dennis hielp ons daar nog even mee. Daarna nog even voeren. Er moest een nieuwe baal hooi komen. Iris en ik klommen op de enorme stapel en moesten proberen de baal naar beneden te krijgen. Lukte niet. Het werd op een gegeven moment wel heel eng en toen zijn we op een waaghals manier weer naar beneden geklommen.
Om kwart overzes zaten we te barbeknoeien en ergens om kwart voor zeven ofzo? waren de eerste ouders erweer.
Omdat het nog steeds regende besloten we met heel de groep dat we de proef niet te paard, maar droog gingen rijden. Was wel grappig, maar niet zo leuk.
Daarna moesten we afscheid nemen. Na heel lang napraten, en afscheidnemen en allerlei knuffels en bedankjes gingen we weg. Iris en ik verlieten als een van de laatste het lamoen.
Volgend jaar weer