Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:08

magli schreef:
Idd de Rhille is een zeer goede manege, is ook van Bloso en alle manege van Bloso zijn eigenijk zeer kwalitatief! De situatie is idd prachtig, nette stallen, alleen vind ik het jammer dat de paarden nauwelijks contact kunnen hebben met elkaar, enkel als ze naar buiten kijken in de stallen. Ik ga al 6 jaar ongeveer op kamp naar de Rhille en het is altijd wel leuk, over de verdeling heb ik nt echt te klagen, maar ik versta wel wat je bedoelt. De lesgevers zijn ook zeer verschillend.

In de zomervakantie heb ik weer een paardenkamp gedaan samen met een paar vriendinnen. En dit was echt een superkamp, we hebben de leiding super goed leren kennen, we zijn zelf gaan supporteren met spandoek enz. op wedstrijden.

Hoop dat dit mini-kamp even leuk wordt, ik breng verslag uit:).

vooral tijdens de zomer staan de paarden overdag eigelijk enkel in de boxen om te rusten, savonds gaan bv alle paarden en pony op de weide, waar ze genoeg contact met elkaar hebben. Ook in de winter gaan ze geloof ik geregeld samen in de piste, dus ook dan weer contact. Dus dat valt wel mee hoor Ach gut Idd leiding kan wel eens verschillen, soms leuk (toch in mijn tijd), heb er ook een paar keer kamp gegeven, was wel fijn, was dan vooral leiding die ik kende van de jaren dat ik er reed en waar ik altijd samen mee op kamp of in de groep had gezeten. De lessen tegenwoordig zijn een beetje mn niveau voorbijgestreefd, plus ik heb ook niet de tijd om er nog iedere week met mn paard te geraken. Wel jammer soms, maar ik kom er nog geregeld aangezien we er vaak met de hond gaan wandelen, (achter de rhille)

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:11

Nu het ouder volk weg is,heb je wel sommige kinderen die gillend heel de manege rondrennen.Niet denkend dat er ook paarden rondlopen Nagelbijten / Gniffelen

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:13

Lisjah schreef:
Nu het ouder volk weg is,heb je wel sommige kinderen die gillend heel de manege rondrennen.Niet denkend dat er ook paarden rondlopen Nagelbijten / Gniffelen

Jah zo kan je over élke manege wel iets zeggen he Vork

travler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:14

ik rijd op de gipsyhorses in olen

Lisjah

Ja,maar het is nu maar even over wat Bk4 zei.Op elke manege heb je wel die spelende kinderen Clown .

Bke4

Lisjah schreef:

Idd maar als ik het hoor, zijt maar zeker dat ik iets zal zeggen. Want dat is iets waar ik zenuwen van krijg. Als ik aan het rijden ben en kinderen die daar zitten te schreeuwen, te lopen en te springen.. Enne, niet ik alleen krijg zenuwen, maar haras onder mij ook! Lachen

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:26

ik heb ook een keer op kattevenia gerede was met z'n cross wedstrijdje twee jaar gelede, ik vind het wel een mooie manege me een goede buitenpiste, staan die cross hindernissen daar heel het jaar in of niet??

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:30

Hoi

Ik heb vroeger op de Furka Hoeve in Boechout gereden en lesgegeven ook. Heb er 15 jaar gestaan en nu al een meer als een jaartje op manege de Hoefslag in Lier en deze is echt een super manege om verder te komen in dressuur ofzo. Ze doen regelmatig ook plaatselijke en Trens wedstrijden.

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:49

utopianekeuh schreef:
ik heb ook een keer op kattevenia gerede was met z'n cross wedstrijdje twee jaar gelede, ik vind het wel een mooie manege me een goede buitenpiste, staan die cross hindernissen daar heel het jaar in of niet??

Military ?

De cross hindernissen staan enkel voor de military in de piste. Door het jaar heen, zijn er wel enkele cross hindernissen in het bos van Kattevenia te vinden.

Grts

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:30

en geven jullie dan ook les in military of niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:52

Het enige nadeel dat ik vind aan Kattevenia is tijdens de zomerwedstrijden dat de buitenbak vrij zwaar ligt.

En B; No offence, maar zo aanvallend hoeft nu ook weer niet. Als je niet kan verdragen dat er slecht gesproken word over een manege moet je niet op zo'n groot forum als bokt komen en een 'fanclub' voor Kattevenia oprichten. Dit topic is geopend om meningen te weten over de maneges enz en die worden dan ook gegeven. Daarbij is het niet nodig om te dreigen...

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:39

Ik vind de zomerwedstrijden fijn maar de winterwedstrijden, en dan vooral jumping, daar begin ik gewoon niet aan... De binnenpiste is er gewoon te klein voor.
Er wordt gezegd van op een manege een laag niveau is normaal... Vind ik niet hoor, neem nu M&M of de LRV manege in Guighove (Bilzen). Er wordt dressuurgericht lesgegeven en er zijn paarden die enkel in de gevorderdenlessen lopen met een bepaald aantal zelfde ruiters. Hier ligt het nivau dadelijk hoger...

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:41

Het niveau op castershoeve ligt ook hoog, die van de gevorderde toch.Zij springen hoog, en een bepaalde ruiter krijgt bijna altijd het zelfde paard.De dressuur lessen zijn ook erg interessant voor een manege les dan he.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:26

zitake schreef:
magli schreef:
Idd de Rhille is een zeer goede manege, is ook van Bloso en alle manege van Bloso zijn eigenijk zeer kwalitatief! De situatie is idd prachtig, nette stallen, alleen vind ik het jammer dat de paarden nauwelijks contact kunnen hebben met elkaar, enkel als ze naar buiten kijken in de stallen. Ik ga al 6 jaar ongeveer op kamp naar de Rhille en het is altijd wel leuk, over de verdeling heb ik nt echt te klagen, maar ik versta wel wat je bedoelt. De lesgevers zijn ook zeer verschillend.

In de zomervakantie heb ik weer een paardenkamp gedaan samen met een paar vriendinnen. En dit was echt een superkamp, we hebben de leiding super goed leren kennen, we zijn zelf gaan supporteren met spandoek enz. op wedstrijden.

Hoop dat dit mini-kamp even leuk wordt, ik breng verslag uit:).

vooral tijdens de zomer staan de paarden overdag eigelijk enkel in de boxen om te rusten, savonds gaan bv alle paarden en pony op de weide, waar ze genoeg contact met elkaar hebben. Ook in de winter gaan ze geloof ik geregeld samen in de piste, dus ook dan weer contact. Dus dat valt wel mee hoor Ach gut Idd leiding kan wel eens verschillen, soms leuk (toch in mijn tijd), heb er ook een paar keer kamp gegeven, was wel fijn, was dan vooral leiding die ik kende van de jaren dat ik er reed en waar ik altijd samen mee op kamp of in de groep had gezeten. De lessen tegenwoordig zijn een beetje mn niveau voorbijgestreefd, plus ik heb ook niet de tijd om er nog iedere week met mn paard te geraken. Wel jammer soms, maar ik kom er nog geregeld aangezien we er vaak met de hond gaan wandelen, (achter de rhille)

Met de mensen die we nu gaan, volgende week, gaan we wsl allemaal in dezelfde groep zitten, ik denk dat het niveau ook wel wat hetzelfde zal zijn (allemaal B in bezit).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:41

Ilse_gipsy schreef:
Ik vind de zomerwedstrijden fijn maar de winterwedstrijden, en dan vooral jumping, daar begin ik gewoon niet aan... De binnenpiste is er gewoon te klein voor.
Er wordt gezegd van op een manege een laag niveau is normaal... Vind ik niet hoor, neem nu M&M of de LRV manege in Guighove (Bilzen). Er wordt dressuurgericht lesgegeven en er zijn paarden die enkel in de gevorderdenlessen lopen met een bepaald aantal zelfde ruiters. Hier ligt het nivau dadelijk hoger...

Jij komt op m&m?

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 23:28

utopian schreef:
en geven jullie dan ook les in military of niet?

Je kan wel les nemen. maar er is geen lesgever die echt 100 % gericht is op military. Er zijn er wel die er dan aan meedoen, maar dat is dan ook omdat het op 'hun' manege is.

Bke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 23:41

pharagirlke schreef:
Het enige nadeel dat ik vind aan Kattevenia is tijdens de zomerwedstrijden dat de buitenbak vrij zwaar ligt.

En B; No offence, maar zo aanvallend hoeft nu ook weer niet. Als je niet kan verdragen dat er slecht gesproken word over een manege moet je niet op zo'n groot forum als bokt komen en een 'fanclub' voor Kattevenia oprichten. Dit topic is geopend om meningen te weten over de maneges enz en die worden dan ook gegeven. Daarbij is het niet nodig om te dreigen...

IPhara: Heb nergens 'een dreiging' geplaatst.. In mijn antwoord, had ik het toevallig over Bosscherhof en niet over Kattevenia, waar zo slecht over gesproken werd.. (I.v.m. oppassen wat voor reclame je via internet rondverspreid)

Enne, dat is toevallig toen jij op wedstrijd was gekomen met explosion, was de piste even ervoor vernieuwd, vandaar dat deze zwaar lag.. Als ze zijn vernieuwd, kan het lang duren eer deze perfect in orde komen, maar deze zomer vond ik h'm toch goed liggen..

Iedereen heeft zijn eigen mening over een manege, en dat begrijp ik..

Ik ben elke dag zo goed als 10/24u op Kattevenia, en ik denk wel dat ik hier het juiste verhaal mag komen vertellen, als er toevallig iets niet juist gezegd is geweest.

@ Ilse_gipsy: Dat is wel waar i.v.m. de jumpings, in de zomer goed en in de winter dat de bak te klein is. Ze zijn nog ooit van plan om deze een stuk groter te maken, zal nog even duren, want er is pas een nieuwe stap/drafmolen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 03:51

B ik ben er al elke wedstrijd die Kattevenia organiseerde in de zomer met Explosion gekomen... Lachen Als het 1x zo is zeur ik er ook niet over, dat kan gebeuren.
Overigens is het geen slechte reclame maar waarheid die over Bosscherhof gezegd word helaas..De eigenaar weet het goed genoeg maar is te vrekkig om er wat aan te doen (en ga me niet vertellen dat hij er geen geld voor heeft want als er een vent geld heeft, dan is hij het wel!)

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:37

Pharagirlke: Ja ik kom op M&M, niet regelmatig maar ben vroeger een tijdje geweest en de laatste tijd voor wedstrijden en paar keer met een vriendin mee...

De eigenaar van Bosscherhof heeft wel geld ja, maar de laatste jaren is alles in het bezit van zijn dochter en zij heeft er denk ik nog minder oog voor...
Voor H. heb ik wel sympathie, hij heeft ooit een paard met tetanus erdoor geholpen, elke dag stond hij uren bij hetpaard de wacht te houden enzo...

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:01

Ik moet wel zeggen,op Bosscherhof hangt een hele hechte sfeer ^^ .

onno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:28

Lisa een paar maanden geleden waard ge bosscherhof nog aant afkraken tegen mij? kattevenia was toch oh zoveel beter

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:29

Lisjah schreef:
Ik moet wel zeggen,op Bosscherhof hangt een hele hechte sfeer ^^ .

Er zullen wel veel maneges zijn waar een hele hechte sfeer hangt...
Bij ons op de manege zijn er zo 2 groepen(van mensen met eigen pony) en ik moet zeggen dat er bij ons ook een leuke sfeer in de groep hangt Haha!

En even voor op die spelende kinderen terug te komen: Wil je bij ons op de manege komen?Wat een getier is me dat!Die leren nooit hun bek te houden! Vork

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:37

onno schreef:
Lisa een paar maanden geleden waard ge bosscherhof nog aant afkraken tegen mij? kattevenia was toch oh zoveel beter

Dat was verzorging,dat is niet hetzelfde als sfeer ^_^ .En wat is afkraken,zeggen dat ik vind dat die paarden er niet zo netjes verzorgd erbij lopen?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:28

Valentinow schreef:
STAAT er hier trouwens iemand op Stal Hazebroek?!

Ik sta er niet nee, maar heb er deze winter al wel twee jumping gedaan, en ga waarschijnlijk de rest van de jumpings deze winter daar nog meedoen. Het lijkt me wel een hele shieke manege ! En ik weet uit ervaring dat die meestal niet zo gezellig zijn, omdat je er altijd zoveel regeltjes hebt !!! (poep opruime als ze in de bak hebbe geschete, hoeve uitkrabbe als je de piste verlaat, ..., da allemaal niks voor mij Knipoog !)

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:48

Margytje schreef:
Valentinow schreef:
STAAT er hier trouwens iemand op Stal Hazebroek?!

Ik sta er niet nee, maar heb er deze winter al wel twee jumping gedaan, en ga waarschijnlijk de rest van de jumpings deze winter daar nog meedoen. Het lijkt me wel een hele shieke manege ! En ik weet uit ervaring dat die meestal niet zo gezellig zijn, omdat je er altijd zoveel regeltjes hebt !!! (poep opruime als ze in de bak hebbe geschete, hoeve uitkrabbe als je de piste verlaat, ..., da allemaal niks voor mij Knipoog !)

Ik heb ze ook al meegedaan (ik denk toch dat je het over de Lux trophy hebt Verward )
Ja ik vind het eingelijk niet zo'n heel groot probleem om de poep om te ruimen en van dat hoeven uitkrabben heb ik nog nooit gehoord Nagelbijten / Gniffelen