Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:19

sterkte lim0!!

ik ga nu naar petra 0m te kijken
zenuwen....

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:50

Wens Petra maar heel veel Beterschap van mij!!

Met mijn vader gaat het wel redelijk, alleen zijn hartinfarct is nog bezig zijn ze achter gekomen dus dat moet nog stoppen..

xManon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:34

Fijn dat Natilie weer beter is Tanja! Wel onwijs k*t dat nu Petra weer ziek is.. pff t zit je niet mee he

Vader in het ziekenhuis.. Nou ook lekker nieuwjaar.. Sterkte Afbeelding

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 20:55

limo;; nog veeeeeeeeeel meer sterkte en succes toegewenst!!

Oke nu ik ff tijd heb kan ik het hele verhaal van Petra neer zetten....
Het begon 's ochtends allemaal toen ik naar me fjord ging kijken. Met Nat was alles nu goed (had gegeten en gemest). Petra was de hele tijd aan het liggen en staan. Ik dacht niks ergs ik heb ze namelijk wakker gemaakt....
Toen ik en Rimkje (Riimkje @ bokt) 's middags kwamen zag ik geen Petra meer in der stal, dus wij naar der stal gerent en daar lag ze....
Mer der achterbeen helemaal gestrekt de lucht in en der nek in de meest rare kronkel....
Ik en rim dachten toen hetzelfde;; we zijn der kwijt. Ze lag namelijk helemaal dood stil
Ik snel der stal in der der achterbeentje beweegt!! Ik schreuwen dat ze klem ligt en we een halster nodig hebben. Rimkje haalt die terwijl ik denk hoe we Peet weer overeind krijgen. Want ze lag helemaal tegen de boxrand met der benen en der hooft heel raar tegen een andere wand. Aan der achterbenen haar opzij trekken durfe ik niet want ik was bang der been eruit te trekken. Toen toch maar haar omgerolt, ik duwen en rimkje hield der hoofd en nek in de gaten. Halster had za al om.
Gelukkig stond ze uit eigen kracht op toen ze los was. Ze was zeiknat door al het zweet. Natilie had 2 dekens op (wol en fleece) de wollen eraf gehaald en die op peet gelegt, ooknog een fleectrui die rimkje nog op stal had liggen over der hoofd om der nek, anders zou ze daar ooknog te veel warmte verliezen. Ze was ijskoud.... Getempt en was 36.7, net iest te koud.
Toen is Rim wezen stappen met der en ik de DA gebelt, die zou er zo snel mogelijk aankomen. Onder tussen wou Petra steeds meer rollen... mocht niet van ons... Ook perste ze vaak, staart omhoog, maar kwam niks uit. Je zag toen de buig helemaal aanspannen.
Toen de DA er eindelijk was moest Rim weg, ik beelf met de DA en peet. DA heeft der helemaal nagekenen en 2 spuiten gegeven. Ik moets weer stappen en DA bleef nog, toen mocht ze weer op stal en een super klein plukje hooi eten om te kijken of ze uberhaupt nog eet... gelukkig het ging naar binnen en bleef binnen
DA zei dat ik rond 8 uur in de aaf weer moest kijken, als ze dan nog beroerd eruitzag moets ik der bellen en ze zou komen om te lacseren.
Thuis hebben ik en rim ff goed gehuilt, het was nof te vroeg dat we der zouden verliezen....
De komende uren leken wel maanden, de tijd ging zo langzaam!!
Eindelijk was het rond 8ten, me moeder ging mee. Ookal allemaal mensen die vuurwerk afsteken, ben ik als de doods voor!! We hadden al voor de zekerheid een waterkoker, handdoek en pannetje mee. Want de DA had gezegt dat ze dat nodig zou hebben voor het lacseren.
Ik doe de staldeur open die zie alle paardjes staan, petra ook. Toen was 1 pak van me schouders af! Ze zag er opgewekter uit, had gedronken, nog niet gemest... Weer een klein beetje hooi geprobeert, at ze netjes op. Toch maar ff DA geelt voor de zekerheid, gepraat. DA zei: zoals het nu klinkt gaat het goed! als ze morgemiddag nog steeds niks heeft gemest weer ff bellen. Maar ik verwacht dat het er wel allemaal uitkomt, moet toch door 15 meter darm heen.
Nu waren alle pakken van me schouders af, en ik kon met een gerust hart weg! Iedereen behalve peet een wortel geven en peet was ook aan het bedelen. Dat vond ik voor het eerst super, meestal mag het niet!
Nu zit ik dus thuis, nog steeds een beetje uithuilen en alles op een rijtje aan het zetten... Ik zie gewoon het beeld nog steeds voor me!

Die grote bange ogen,
Dat harde geheig.
De bezwete vacht,
De trekjes in der benen.
Maar nog steeds door al deze angst en pijn,
Het doorzettings vermogen om overeind te komen.
Het enige waar ik aan dacht was:
Het is te vroeg! Je mag nog niet gaan!

Van de DA moeten we peet zsm ontwormen en 2 keer per week ipv krachtvoer lijnzaad geven. Dat lacseert namelijk en is goed voor haar darmen.

Tjsa dit is dus een beetje het hele verhaal van vandaag.... het was niet leuk om zo het jaar te eindigen.

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 21:02

Gelukkig gaat het nu weer goed met Petra Snap wel dat jullie zo geschrokken waren hoor

RiimkJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:03

*Zucht*... niet leuk het weer te lezen... maar moest toch even... Wat waren we geschrokken!! Heb zo ongeveer hele tijd gedacht: we zijn haar kwijt... we zijn haar kwijt... OMG... we zijn haar kwijt!! Maar het komt hopelijk weer goed Ppff..... Mooi verhaal Tanjj

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:06

Gelukkig dat het weer beter gaat!!
Ik zou me ook zijn doodgeschrokken!

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:12

RiimkJe schreef:
*Zucht*... niet leuk het weer te lezen... maar moest toch even... Wat waren we geschrokken!! Heb zo ongeveer hele tijd gedacht: we zijn haar kwijt... we zijn haar kwijt... OMG... we zijn haar kwijt!! Maar het komt hopelijk weer goed Ppff..... Mooi verhaal Tanjj

bij ging er dus door me hoofd; het kan niet, het mag niet, ik wil het niet!
heeft me wel wat tranen gekost om het zo allemaal te schrijven!

Enne Rim doe gezellig mee int LC toppic! jij bent er nu ook 1jte }>

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 12:55

Goeiemorgen/middag
Het hartinfarct van mijn vader is nu gelukkig gestopt.

Ik ga even douchen en aankleden en dan naar de manege, moet Action stappen. Morgen gaan ze kijken hoe hij loopt

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:16

wat was er dan met action??

*UPDATE van PETRA*
Gister aaf om 8 uur weer heen geweest...
Ze keek al stukken vrolijker en had gedronken, DA voor de zekerheid gebelt en besproken. Ik moch een heel klein plukje hooi geven om te kijken of ze wou eten. YES! het ging naar binnen!! Dus morgeochten wee heen en kijken.

Ze heeft vanacht gemest!!
KAN ME GELUK NIET OP 1 keertje zacht en 1 keertje normaal!
Ze eet ook weer goed! Alles komt goed! *o/* *o/*

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 15:19

Action was kreupel.

Beter dat het weer goed gaat met Petra!!!

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:05

OKe, hioe is het nu met action?

Enne wie gaan er nu allemaal in mei op kampos??

RiimkJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:07

IK GA OP KAMPOS!!Samen met Tanja, en misschien met Evelien
Teveel zin in !!

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:14

Ej mongooltje van me!
je vergeet mijn pony
Zin Zin Zin

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:38

Ik ga misschien ook, maar heb nog niemand die met me mee wil hier.
Goed hoor, ze gaan morgen kijken hoe die loopt.

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:40

Fran kom jij ook weer leiden in de mei?

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:37

Het is stil vanavond.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:21

Jaah, en ik heb m'n ouders zover dat ik ook mag in de zomer.
Als ik vanaf deze maand, iedere maand 20 eurotjes spaar, leggen zij de rest bij.

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:19

Ik mag zoiezo in de zomer, andere vakanties doen ze soms wat moeilijk. Maar vind ik zelf ook soms minder omdat niemand van me vriendinnen eigenlijk mag dan.

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:20

Dus hoop dat ik voor mei iemand mee krijg

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:34

De mei is altijd super strak!

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:20

Ik mag ook
we zouden eerst naar Tunesië gaan maar ik wou zo graag op kamp (en me meoder was het ook alweer vergeten dat ik op kamp zou gaan )

Wie willen jullie graag op ponykamp?
Oom ff zeggen als je zelf een pony meeneemt, wie je dan zou kiezen van LC

Ik kies Olle

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:25

oh gelukkig dat het met petra weer beter gaat.

oeps sorry ik melde me vanaf nu aan bij dit topic ben ook een keer naar dit ponykamp geweest sorry weet niet zo geod hoe ik het moet schrijven!!! Limo_Goldy ken jij chiva???????? heb jij fotos van haar???op je comp??? zo ja wil je me die mailen??? als iemand fotos van haar heeft of weet hoe het met haar gaat wil die dat dan mij zeggen of desnoods pben of pm zoals het ook wel genoemd word ik mis haar echt

xManon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:03

Wat fijn dat het weer goed gaat met Petra! Hopen dat het zo blijft

Chiva?
Bedoel je Shiva?!

Wie ben je btw

*Edit; heb ff in je profiel gekeken Ik ken je niet (btw; wat heb jij een mooi paard )

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:13

Shiva, denk ik idd.
Shiva is lief, die werd gehuurd door mensen in de huisjes de week dat ik op kamp was.

Heelee mooie Haf inderdaad.