Leuk dat je leiding mag worden!!! Gaaf zeg! Welke week ga je voor en met wie? Of weet je dat nog niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en ons vliegtuig uiteraard vertraging had (de Catering moest nog gedaan worden
) vlogen we rond kwart over vier toch weg van Amsterdam. Om rond half twaalf lokale tijd in Sharm aan te komen (waar ik boek nummer 1 al uit had). Daar vonden we onze bagage wel, maar onze bus richting het resort niet in een keer. Het waaide er trouwens hard
. Éénmaal in de bus verliep het soepeltjes en we reden zo richting ons resort. De palmbomen wuifden enthousiast, het waaide echt hard. Inchecken was uiteraard een gedoe, maar gelukkig ging Pim in de rij staan en kon ik in de vrieskoude Lobby aan een fontein zitten. Ik keek mijn ogen uit, want wat was het sjiek! Ondertussen moest mijn moeder naar de balie komen, omdat alles op haar naam was gereserveert (handig, we gingen met drie achternamen op vakantie), maar uiteindelijk kregen we onze pasjes voor de kamer(s) en de handdoeken. Onze kamer was goed te lopen vanaf de Lobby, maar er waren dus kamers die dat niet waren. Het was echt enorm. Ik had een appart kamertje en badkamertje binnen een soort appartementje. Heel leuk ingericht en ik vond het er prima. Daarna nog even wat drinken in een van de vele caféetjes die het resort rijk was en rond een uur of half twee rolde ik in mijn luxe bedje 
Rond een uur of half zeven rolden we van het strand af om te douchen en om te kleden. Daarna weer een buffet, koffie, caféetje en lekker verder slapen in mijn bedje, maar pas nadat ik mijn wekker had gezet. 
Lekker met een boek naast me ontbeten, dat vind ik het leukst in zo'n resort. In mijn eentje ontbijten, het is dan lekker warm. Je ontbijt met andere dingen dan normaal en lekker relaxt (zelfs zo vroeg in de ochtend). mmmm... De egyptenaren die daar werkten waren ook niet zo super opdringerig, hoewel ik wel wat huwelijksaanzoeken heb afgeslagen, een paar vriendjes heb verzonnen en af en toe mijn zonnebril heb opgezet om wat minder aandacht te trekken
,) ging half uit en ik bleef angstvallig uit de zon. Ik heb dan nogal verbrandingsangst, een mietje ben ik wel hoor. Nadat we even gewacht hadden gingen we de zee in
. Het oefenresort had een heel mooi huisrifje. We daalden af naar twaalfmeter diepte (mijn maximum) en ik zag gelijk al heel veel. Het uittrimmen ging een beetje moeizaam, maar ik zonk niet zo heel erg
Daarna was het weer tijd om om te kleden (wetsuite uit handdoek om
) en ging ik met een taxi terug naar het resort. Ik was daar iets van vijf uur. Ging lekker douchen en zocht toen mijn moeder en Pim op op het strand. Omdat ik ontzettende honger had aten we vrij vroeg. We deden er wel lekker lang over. Daarna weer koffie, een drankje en die avond leerde ik mijn moeder en Pim kaartspelletjes. Die gaan namelijk met zijn tweeën op vakantie in Mexico en ze wilden kaartspelletjes kunnen. Mijn moeder kan niets onthouden en Pim begrijp niet dat regels ook simpel kunnen zijn: mijn geduld werd zwaar op de proef gesteld. Toch was het heus wel gezellig
Daarom vond ik het ook niet zo erg dat ik met privélessen een klein beetje op moest geven doordat er twee nederlandse mannen bij kwamen die een Refreshcursus moesten doen om hun duiken wat op te frissen. De ochtend verliep weer hetzelfde, dit keer met twee video's en maar een testje (die ik foutloos maakte
). Ik liep nog een beetje over het terein terwijl die mannen iets heruitgelegd kregen en ben heel dapper in de zon gaan zitten lezen in mijn korte roze short (iets functioneler dan een rokje). Daarna vertrokken we naar het resort met oefenbad en huisrif. De twee mannen mochten niet naar binnen en moesten helemaal naar hun resort terug. Ze waren hun paspoorten vergeten.. Terwijl zij die trip terug maakten kreeg ik mijn laatste zwembadlessen. Volgens Pieter ronde ik ze heel netjes af. Vervolgens heb ik sapjes lopen drinken in de schaduw (hoe kon het dat mijn voeten dan toch super verbrand waren?) en lekker met wat personeel lopen kletsen terwijl die mannen ook een zwembadsessie deden. 'S middags weer het huisrif in. Het trimmen ging al beter
Weer heel veel gezien.
).
Ik vond de haven heerlijk, een enorme houten steiger, waar veel boten aan lagen. Het was er druk met duikflessen en kisten die aangereden werden en mensen die de boot op wilden. Het stonk er een beetje naar Olie en Diesel en door de steiger heen kon je het blauwe water zien. Toen onze boot aangelegd had en de loopplank (een witplankje dat die naam eigenlijk niet verdiend, maar goed), was uitgelegd konden we de boot op. Op de boot moesten de slippers uit, Islamitisch land
, wat ik helemaal niet erg vond. Er bleken nog twee Nederlanders + Nienke + Pieter op de boot te zijn en ik praatte wat met hen. Ik vond het prettig om niet de hele dag met Pieter op te hoeven trekken. Toen we uiteindelijk bij het eerste rif aankwamen (Near Garden), voelde ik de vlinders in mijn buik. Eerst gingen de andere twee groepen het water in en daarna ik en Pieter. Met een reuzestap (ja, zo heet die sprong) sprong ik het water in. Mondstuk in en gaan. Netjes daalde ik af richtin de zes meter, om vervolgens geleidelijk steeds dieper te gaan. Het was ontzettend mooi. Ik zag een hele grote rog (een adelaarsrog) en ontzettend veel mooie blokken koraal en een enorme baars (zo heette het volgens Pieter) van zeker langer dan een meter. Het dier zat verstopt in een soort grotje. Verder zag ik hele kleine Nemo's, clownsvissen en allerlei andere soorten. De kleuren waren prachtig. Het is zo mooi en rustig onder water. Het uittrimmen ging al veel soepeler, hoewel ik nog subtieler moet zijn. Eenmaal op de boot was ik helemaal blij. Het was gezellig met de mededuikers en we gingen opweg naar locatie twee. De sfeer op de boot vond ik heerlijk, het blote voeten idee ook. Het was alleen jammer dat het gesprek met één van de nederlanders een beetje abrupt stopte toen hij vroeg wat ik in Nederland deed. Blijkbaar had de man niet verwacht dat ik nog een scholiertje was. . . Nouja, jammer. Zij hadden een goede onderwater camera en ik heb ook foto's gezien van hen. Onder andere van een schildpad die zij verdorie tegen waren gekomen (en ik dus had gemist). De tweede duik bleek vlak voor ons hotel te zijn. Het was iets minder spectaculair, behalve dat we midden tussen een enorme school zilvervisjes terecht kwamen. Echt miljoenen die keihard langszwommen. Zo'n mooi gezicht
Met maar vier foutjes. Vervolgens terug naar de haven, de laatste minuutjes op de boot waren super ontspannen. De haven vond ik wederom geweldig en daarna was er nog het betalen en tekenen gedeelte. Vervolgens nam ik opgelucht afscheid van Pieter, om met een taxibusje terug te worden gebracht naar het Resort. Ik was hongerig en at veel (vooral Sla
). Ook was ik moe door alle indrukken, het duiken, het vroege opstaan en de warmte, om elf uur gaf ik er de brui aan en ging ik lekker naar mijn kamer. Slapen.
) , maar ik kan er niets aan doen.
Zwartwitje schreef:Dankje Fen![]()
Leuk dat je leiding mag worden!!! Gaaf zeg! Welke week ga je voor en met wie? Of weet je dat nog niet?
(oja, met Blanka dus
) Ik hoop ook dat het echt doorgaat.
Dan heb ik dingen nog ingekort... 
Kaartspelletjes mag je mij ook wel eens aanleren, want ik ben met kaarten altijd degene die geen enkel spelletje kent (en als ik ze dan geleerd heb kan ik ze ook niet onthouden..) 

(sterke duikersadem he
)

Je komt maar langs.
). Even op de markt rondslenteren dan maar

).
Dat heeft er een tijdje uitgelegen.. Maar leuk dat je leiding word, Fenna

)
).
Ben die maandag nog met een vriendin naar het strand geweest, hij was daar ook met een vriendengroep en toen heb ik ook nog bij hen (hem) gezeten. En Sms, en Msn. Ben beniewd wat het wordt
)