Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik gebruik ze ook regelmatig. 

Ik wil en ga lessen nemen, ben het al aan het regelen met de bak van de buren! maar niet bij mijn nicht, dat zie ik als het moment waar ik lekker aan mij zelf kan werken. Klopt dat hij over zijn buitenschouder weg loopt, dat is niet alleen op Ram zo, maar dat heb ik dus op alle paarden en ligt aan mij... daar ben ik met les mee bezig. Houding klopt ook
Romana01 schreef:Ik wil niet met hulpteugels gaan werken, omdat ik niet alleen met de voorkant bezig wil zijn. Hij loopt niet actief, zit vast, loopt op de voorhand. Dan zie ik op dat moment gewoon niet de meerwaarde van hem voor op die manier te begrenzen. Tijdens longeren kan ik hem goed activeren en dan begint echt goed te lopen, dan heeft de hulpteugel vind ik wel een meerwaarde.
Zelfs een zz-licht paard loopt bij mij niet fulltime nageevelijk,alleen maar kleine stukjes, daaraan maak ik op, dat een groot probleem bij mij ligt.
Met een hulpteugel kan je inderdaad juist meer aan jezelf werken. En loopt het paard beter over zijn rug.