Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

gelukkig dat het met billy beter gaat kaar en idd gefeliciteerd met je verjaardag kayleigh, maar had je al een smsje gestuurd.
Vandaag had chess een vrije dag met wellness activiteiten; morgen mag hij weer in de bak aan de bak. de boffert.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:44

guten morgen
10 graden , zwaar bewolkt en druilerig weer.

Straks beide jongens maar weer eens met de bijzet longeren.
Eind middag of begin avond moet ik van mijn 86 jarige buurvrouw een rood wijntje komen drinken, haar nicht is er uit München op visite en ze stond erop dat ik kwam erg lief en gezellig

Chess

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:21

gezellig aniet en idd heel lief. vanavond met marjolein naar buiten geweest. chess had er veel zin in en begon al op het erf. de rit op zich gedroeg hij zich voorbeeldig en toen dacht ik ga een stukje galopperen en hij dacht jippie dat is leuk we gaan er ook bij springen. zit het vrouwtje natuurlijk niet op te wachten. marjo was al een stuk verder en hij wil dan mee. wil vrouwtje natuurlijk ook niet vrouwtje wil een handgalopje, een kleine storing in de communicatie tussen vrouwtje en paard. daarna zijn we maar weer gaan stappen we waren toch bijna thuis en daarna maar even in de paddock laten spelen met chiosso die had niet zoveel zin dus maar even gewisseld met uniekje die houdt ook van spelen en nog even laten draven en galopperen even de prut eruit. kom je vervolgens thuis, staat er nog een hond te springen die wil ook naar buiten. pfff gelukkig houden man en kids zich rustig.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:51

Haha....Stormpie was ook een beetje druk in het begin.....moet ie schrikken en drammen....nou. Daar trappe we niet in. En dus maar aan het werk. Braaaaaaaf!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:24

guten morgen
brrrrrrrrrr koud 3 graden, wel zonnig

Gelukkig dat de mannen ook niet aan het druk doen gegaan zijn Regien.Haha
Paarden mogen van mij wel af en toe uit de band springen van mij, ze laten zien dat ze vrolijk zijn en geen machines, als het maar wel binnen bepaalde grenzen blijft natuurlijk.

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:44

idd aniet je merkt ook echt dat hij het leuk vind om naar buiten te gaan en hij heeft er dan ook echt zin in dat is ook leuk om te zien. ik merkte ook echt aan hem dat het tijd werd om in het begin van dit seizoen naar een andere stal te gaan. alleen in het bakkie werd hij echt niet vrolijker van en ik overigens ook niet. het doet me dan ook heel goed om te zien dat hij er plezier in heeft. de oortjes gaan erop en hij loopt lekker in de rondte te kijken. en in de bak doet hij het ook goed hoor is braaf en ook lekker aan het werk vind hij ook heerlijk - vooral als hij klaar is - maar alleen in het bakkie doe ik hem geen plezier mee.
stormpie is ook een knap paard en een leukerd en een die je goed bezighoudt jet ha moet alleen nog leren dat hij zn energie met het werken eruit gooit en niet bij jou of zaar, maar komt helemaal goed... :j

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:37

Nou het was wat frisjes vanmorgen... :brr: maar nu is het echt heerlijk buiten met het zonnetje erbij!
Dus maar lekker een buitenritje gedaan met Mandy (stap-draf) in een tempo alla Marion en Mandy haha moet niet gekker worden zeg dacht Mandy...alweer ^) .
En ze staat nog zo heerlijk buiten echt fijn voor die ouwe doos (dozen).

Afbeelding

Afbeelding

Chess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:34

leuk filmpje aniet van aiko, wat is het toch ook een knapperd. vandaag chess in de bak gereden,was wel weer leuk hij heeft weer lekker gewerkt. en vandaag doorgegeven dat ik miv 1 november de stal opzeg en dat ik 1december ga verhuizen. dus stal langelaan here we come..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:52

Wat gezellig! Regina! Nou.....je bent welkom met je lieve Chess. Zal wel wennen worden op stal...zoveel nieuwe mensen en paarden.....maar het wordt wel erg mooi allemaal.
Vanavond zijn we gezellig wezen wokken met heel veel stalgenoten. Vanmiddag heeft Sander geprobeerd om Storm aan het werk te kringen aan de lijnen. Zarah begeleidde het. Was leuk en er zaten leuke stukjes tussen. Handig, zo'n schoonzoon!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:18

guten morgen
Momenteel 1 graad na een steenkoude nacht , net als gisteren brrrrrrrrrr

Marion zo oud is Mandy toch niet, Joepi is 19, leuke foto trouwens en lekker dat ze nog ff naar buiten kan.

Zozo Regien ga je weer verhuizen haha, maar stal Langelaan is leuk met ook weer alemaal bekenden.
Kun je ook weer lekker blijven buitenrijden.

Jetje vooral Sander flink laten oefenen hoor altijd makkelijk.

Ik heb nog een leuke link voor paarden en de kou waar ik me weer goed in kan vinden.
Ik vond Aiko vanochtend in de stal met alle haren rechtop haha leek wel een stekelvarken.
Voor de geinteresseerden hier dan de link.

http://www.paardenbegrijpen.nl/kennisbank/kou

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:52

Vind ik wel jammer hoor Regina ;) Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal wordt straks bij Langelaan!

Mandy ziet er goed uit zeg! Ik ga je ff een berichtje terugsturen op facebook Marion.

Yade staat ook nog zonder deken. Volgens mij is ze op de fjorden na de enige op stal die nog zonder staat, maar ze heeft best een vachtje. Ze zweet ook nauwelijks, zelfs met wintervacht en in het werk niet dus daar zou het ook niet voor nodig zijn.
Met deken wordt het ook altijd zo'n smeerboel bij haar, ze gooit haar staart op haar rug als ze mest en dat gaat niet met deken op.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:20

Kom jij toch ook, Ireen!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:30

:D Eerst even de controle bij de veearts afwachten over een paar weken.
Lijkt wel of er ineens overal stallen vrij komen, ook bij Marion en werd gisteravond gebeld door stalletje bij de delftse hout waar ik op de wachtlijst stond (daar staan ze veel buiten). Maar wil eerst weten hoe het verder allemaal met Yade gaat lopen voordat ik ga denken over verhuizen.. en ze heeft hier op stal ook een heel leuk vriendinnetje, dat wel..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:04

Tuurlijk komen er veel stallen vrij. Het is een gevolg van de crisis. Veel memsen doen noodgedwongen hun paarden weg......en das niet leuk.....

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:05

Ireen_ schreef:
Vind ik wel jammer hoor Regina ;) Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal wordt straks bij Langelaan!

Mandy ziet er goed uit zeg! Ik ga je ff een berichtje terugsturen op facebook Marion.

Yade staat ook nog zonder deken. Volgens mij is ze op de fjorden na de enige op stal die nog zonder staat, maar ze heeft best een vachtje. Ze zweet ook nauwelijks, zelfs met wintervacht en in het werk niet dus daar zou het ook niet voor nodig zijn.
Met deken wordt het ook altijd zo'n smeerboel bij haar, ze gooit haar staart op haar rug als ze mest en dat gaat niet met deken op.

Dank je wel! We moeten er echt heel erg op letten (het gewicht) dus heeft ze tot September 24/7 buiten gestaan met graaskorf :(:) en nu ze s"nachts weer op stal staat geen strobox meer :(:) want die wordt echt bijna leeg gegeten....dus nu op vlas met een klein randje stro aan de voorkant om voor de nacht wat te knabbelen te hebben en dit werkt goed voor haar.

Anita ze is pas 18 hoor ;) maar kan zich vaak gedragen alsof ze 30 is haha gewoon een manier van haar om onder de arbeid uit te komen :j slim tantetje kan het soms zijn hoor!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:32

Hihi...Mandy is superslim! Je houdt haar goed in model, Marion. Dat is knap.....ze is echt een vreetzak. Storm valt op het ogenblik een singelgat per week af en dat is nodig. Te vet is ongezond, maar in de zomer is dat heel moeilijk. Hij is nu meer aan het werk. Ik hoop hem komende zomer dan ook beter in conditie te houden.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:56

Ireen_ schreef:

Yade is Arabier en van oorsprong komen ze uit de woestijn dus overdag heeeeeel warm en 's nachts heeeeeeeeeel koud en ook daar doen ze het dus goed zonder dekens.

Trouwens bij mij zweten ze als gekken als ik nu met ze werk ( praat ik wel over 3 uur bos en heuvelwerk met veel draf en galop), maar goed uitstappen ( niet sjokken), 10 tot 15 minuten om de verzuring in de benen tegen te gaan en dan is echt de huid droog alhoewel ze er nog steeds erg nat uitzien en heb al 3 jaar geen enkel probleem ervan ondervonden, bij geen van mijn verschillende paarden.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:34

Yade is ook nog eens een russische arabier :D haar vader is zelfs nog echt in Tersk gefokt, dus die zijn inderdaad wel wat kou gewend. Waar ze alleen niet op gebouwd zijn is nattigheid, die arabieren.. in de regen heeft ze het wel snel koud met deze temperatuur.
Maar ik denk dat het ook zeker wel kan hoor, zonder deken. Als ze maar geen uren achtereen in de regen hoeven staan.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:45

Ireen_ schreef:
Yade is ook nog eens een russische arabier :D haar vader is zelfs nog echt in Tersk gefokt, dus die zijn inderdaad wel wat kou gewend. Waar ze alleen niet op gebouwd zijn is nattigheid, die arabieren.. in de regen heeft ze het wel snel koud met deze temperatuur.
Maar ik denk dat het ook zeker wel kan hoor, zonder deken. Als ze maar geen uren achtereen in de regen hoeven staan.

ik weet wel zeker dat het zo is, maar bij mij staan ze ongeveer 3 tot 5 uurtjes per dag buiten en dat probeer ik dan zo'n beetje buiten regen en sneeuw om te doen en in nood krigen ze, mocht het niet ophouden met regenen ff een regendekentje om, in de herfst en winter dan.
Gaat echt super goed de laatste jaren op deze manier.
kreeg eergisteren nog compliment dat ze er zo goed uitzagen en moet zeggen Joepi heeft er nog nooit zo goed uitgezien en heeft zelfs de appeltjes op zijn billen staan , glanst en moet dus echt niet dikker worden haha

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:34

guten morgen
5 graden, bewolkt en droog, maar wel veel wind.

Lara komt zo, maar eens kijken wat we doen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:10

Guten Morgen
5 graden, bewolkt, maar wel droog.

Gisteren nog in wat gespetter met Lara en de boys buitengereden, maar 's middags is het echt gaan miezeren/ regenen.
Dus ook hier was het weer eens wat minder leuk.

Gisteren trouwens heerlijk boerenkool uit eigen tuin gegeten, hoe leuk is dat.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:47

Lekker, Anietje! Met Hollandse rookworst??

Vannacht een paar flinke onweersklappen....de wind is er stil van geworden.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:41

Jetta schreef:
Lekker, Anietje! Met Hollandse rookworst??

Vannacht een paar flinke onweersklappen....de wind is er stil van geworden.

haha nee met natrium-arme rookworst van de plaatselijke slager hier, was ook heerlijk hoor

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:08

guten morgen
5 graden en net als gisteren heerlijk zonnetje.

Straks eerst maar eens even met Joepi op stap.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:11

Good morning!