Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:26

Lekker gereden dus, Milou. En Antoinette op wie zat je en nog wel lekker gereden? Wie was nou de 'voorrijder'? Wel goede beslissing om alleen met klein groepje te gaan of rustig groepje als jou dat rust geeft. In de stress op het strand rijden is ook niets.
Wat dat betreft heb ik de eerste paar keer met Mazzel op strand ook redelijk wat zenuwen gehad, maar nadat het zo goed ging, inmiddels rijden we heerlijk relax met lang teugeltje, Mazzel gaat niet harder dan stevig galopje. Hij is alleen zeer eigenwijs met andere paarden, hij wil graag mee.
Wel jammer, volgens getijden ding morgen om 10u hoog water....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:10

Volgens Gijs gaf ik niet eens genoeg gas bij de heuvel!!! Jammer van de tegenliggers daar toen ik wel gas aan het bijgeven was!
Enne, Antoinette, respect hoor! Je hebt het geprobeerd en kiest nu voor jezelf!

Tja Wendy, hoe wil je het zien qua voorrijder? De ruiter aan kop van de groep of de ruiter met officieel de leiding? De eerste optie was ik, de tweede optie was Gijs, die overigens ook middenin heeft gereden.....de middenrijder, haha!
Het was jammer van de tegenliggers her en der!

Jammer van de getijden morgen. Was vandaag ook. Op zich hadden we nog redelijk strand, we hebben nog een galopje kunnen doen. Maar morgen maar 1,5u ipv 2u.

Verder vanavond hard ingemaakt met bowlen!!! Wel mijn PR aan strikes op een bowlinguur verbeterd, namelijk 2 ipv 1 strike!

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:40

Vergeet ik trouwens helemaal te zeggen Milou, maar veel plezier morgen :). Wen, jij ook natuurlijk!

Antoinette, prima toch. Je rijdt buiten voor je lol en niet omdat anderen vinden dat je het strand op moet! Vandaag wel een fijne rit gehad dus? Begreep dat jullie met een lekker klein groepje waren.

Waren de taarten nog lekker Wen?

Ik heb ook mijn record verbroken met bowlen, namelijk hoogste score :))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 07:07

Hmmmm getijdending zegt half 7 's avonds laagwater.... Misschien toch maar naar strand gaan dan :'). Even geen bak meer voor mij.....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:14

Goed gedaan Sas, die score!

Ja ik rij ook voor mijn lol en ben wel blij met deze beslissing. Ik liet me gisteren ook veel te veel opfokken door omstandigheden en dan maak ik mezelf alleen maar zenuwachtig. Gelukkig is Arko een brave koele kikker :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:23

Lekker gaan Esther! Geniet er van!

Bij ons ging de rit nergens over.......best wat ruiters van buitenaf. 3 bekenden/vasten, 3 Duitse meisjes, 2 nederlandse meisjes en mijn vakantiegenootje waren de andere ruiters. Best een grote groep dus ook.
Paarden gepoetst en gezadeld en toen de indeling. Had samen met een vaste ruiter de keuze uit Arko, Adje, fox en zaron. Andere ruiter zei gelijk Adje (had er gister om 10u ook opgereden en kon dus makkelijk opstappen, haha). Arko heb ik niets mee, fox wilde ik niet, dus koos ik voor zonnetje. Wendy stond ondertussen te wachten op de dam en zou achter ons aanhobbelen. Ik kwam redelijk achterin en kon af en toe zwaaien naar danielle, die op avalon achter Aad zat.
Op de schulpweg hoorden we een soort van los ijzer, die van Tiësto bleek gebroken. Zat verder nog wel op z'n plek, dus zijn doorgereden (om te checken waren we bij de duinrand gestopt). Fox liep voor mij en ruiter pakte hem niet aan, dus slof-slof en elke keer gaten dichtrijden. Draf was niet fijn en galop kreeg ze hem niet in. Ik geprobeerd in mijn beste Duits tips te geven en te helpen. Tweede galopje kreeg ze hem weer niet in galop en ondertussen was ze haar beugels ook al kwijt.....zag er naar uit dat ze zou gaan vallen als het lang door zou gaan, dus ik naar Aad geschreeuwd, ondertussen waren we bijna bij het fietspad bij de golf. Overgestoken, nog stukje gestapt en haltgehouden. Aad zei dat ik ook mocht afstappen en we zouden wisselen, zo gezegd zo gedaan! Maar ja, ik moest wel zonnetje inleveren (wat een lekker paard...daar wil ik nog een volledige buitenrit op doen!)...
Duin over en strand op, waar het niet veel soeps was en we achter elkaar moesten blijven. Wendy was ondertussen volgens mij het water ingestapt (correct me if i'm wrong) en ineens komt zaron voorbij gegaloppeerd. Ok, zaron achter aad! Tiësto was ondertussen ook druk geworden (reed helemaal achterin) en werd onrustig van het water, ruiter had hem niet meer onder controle. We waren ondertussen nog niet eens halverwege tot duindamseslag en Aad besloot om te draaien en weer duin in te gaan en Wendy ging haar eigen weg. Tiësto nog steeds aan het stuiteren en haar geprobeerd naast me te krijgen, zodat hij niet zo'n last van het water zou hebben......maar toen ging fox dreigen naar Tiësto, dus weer over de zeik. Ruiter op Adje en ik op haar in blijven praten en haar naast Adje geparkeerd en dat ging goed.
In bos nog een galopje op lange pad gedaan en dat was de rit.....ruiter achter mij op vamos was verbaasd dat ik fox in galop kreeg.....ze dacht dat ie moeilijk was met galop......tja, er werd gewoon niet gereden!
Erg jammer van het ritje, voelde me ook wel banketstaaf tegenover danielle, maar ja, kon hier ook niets aan doen. Ondanks alles heeft ze wel lekker gereden en vond ze het wel leuk! En belangrijkste nog......naar mijn mening klikt het onwijs! We kunnen allebei niet wachten tot zaterdag en ze komt nog eens voor de herkansing deze kant op!

Heb wel aan Yvonne gevraagd of ik nog eens in de herkansing mag op zaron! Was echt lekker te rijden! Werd wel wat heet toen ik aanwijzingen naar voren brulde, maar ook goed terug te rijden!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:28

Nou Milou dat klinkt als een ervaring op zich. Zaron niet proberen als we samen in een groep rijden he :+
Fijn dat het klikte dat is toch altijd fijn!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:33

Tja Antoinette, dat laat ik aan de indeling van Yvonne over, haha!
Maar kreeg niet het idee dat ze heel enthousiast was. Ik vroeg het en toen zei ze: 'maar voorlopig ben je hier nog niet weg toch?'.....

Had camera mee, maar heb geen filmpjes gemaakt door de omstandigheden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:34

Mazzel stond heel lief op de dam te wachten en scoorde weer wat aandacht bij Milou en Gijs. Knuffelkont is Maz ook. Die vrouw op Adje zie ik vaak op maandagochtend op een haflinger. Ik dacht eerst: he Adje, zou Milou geluk hebben, maar helaas niet.

Het was inderdaad een zootje! Nou in bos reden die meiden op Tiesto en Vamos er ook niet aan, steeds echt gaten van 5 - 10 meter. Verbaasde me eigenlijk niets dat die 2 op strand gingen stuiteren. Ik heb steeds op lekkere afstand gereden en als de groep weg ging, Mazzel nog laten stappen en pas later in draf gezet. Eerste galopje van jullie heb ik alleen gedraafd. 2e galopje heb ik wel wat galop mee gepakt. Mazzel had in bos gewoon rustig staan plassen terwijl de rest verder reed. Hij was echt super braaf.

Toen hebben jullie inderdaad gewisseld met zonnetje en Fox. En op strand was ik al flink achter gebleven toen Aad draf en galop zei. Ik had juist Mazzel iets meer op strand gezet, omdat de zee aan zijn rechterhand altijd klieren wordt. Daarvoor had hij wel even natte voeten gehaald, maar toen deden tiesto en vamos normaal. Daarna sloeg het echt nergens mee op, ik stapte langs de waterlijn en af en toe kwam er golfje op waar Mazzel gewoon doorliep en de groep was zeker al zo'n 20 meter weg (als niet meer was).
Eerst ging Zaron al aan de haal met ruiter en gingen tiesto en Vamos mee. Toen was weer rustig en draafde jullie verder en ik stapte nog met Mazzel en dan zag je de zee op komen naar Tiesto's benen en dan sprong hij weer op zij en Vamos mee. Ik stapte nog steeds rustig op steeds grotere afstand en dan zag je weer Tiesto achter fox lopen en dan kwam er weer golf en daar ging Tiesto weer en Fox gewoon rechtdoor de zee door.

Toen besloot Aad inderdaad terug te gaan en ik had geen zin om weer rondje bos te doen en via Westeinde terug te gaan, was er echt enorm druk en ze waren de sloot aan uit baggeren en riet weghalen (Mazzel liep er lief langs). Dus de groep kwam gekeerd langs me en met Mazzel ben ik nog stukje blijven stappen en daarna lekker in galop langs de waterlijn, dat was nog beetje te doen. Laatste stuk gedraafd tot de laatste klucht voor Noordwijk en toen duin in. Daar had ik de groep van Bakker voor me, maar gelukkig gingen zij linksaf in het duin en ik moest rechtsaf richting meeuwenoord en zo lekker naar stal gereden, langs de weg ook nog paar galopjes gepakt, kon Mazzel ook even lekker lopen. En nu staat hij weer lekker op het land.

Al met al inderdaad een chaos en wel zonde van jullie rit. Ik hoop dat je nog keer op Zonnetje mag. Gelukkig vond je rijmaatje het wel leuk op Avalon.

En misschien van de zomer nog weer keer ritje plannen, lijkt me ook wel weer gezellig en dan kan ik bij Smit weer paardje testen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:53

Ja, die twee achter me heb ik regelmatig aangespoord de gaten dicht te rijden en geen gaten te laten vallen.....eerste galop achter me hoorde ik achter me ook 'ja Tiësto, harder!'......uhm....dat is dus niet de bedoeling, maar Tiësto kon toch niet door zonnetje heen!
En op het strand, ik heb het ook maar van het gedeelte wat ik gezien heb en van wat ik erover gehoord heb. Ruiter die zaron van mij had overgenomen reed met helemaal geen contact kennelijk, want Aad vertelde later dat zonnetje elke keer op Willem aan het azen was toen ze achter Aad reed...
De ruiter van Tiësto gaf ik al vrij snel aan nadat het met zaron was gebeurd, dat ze naast me moest komen rijden, dat Tiësto bang kan zijn van het water, maar die zat als een brok spanning op Tiësto. Uiteindelijk hebben ruiter op Adje en ik haar wel rustig gekregen na het keren, want toen leek Tiësto nog een keer te gaan ontploffen. Hebben op haar ingepraat en je zag de spanning wegvloeien....
Op strand heeft Aad trouwens niet eens commando galop gegeven hoor Wendy, haha! Was denk ik helemaal een zootje geworden!
Tja, dan blijkt maar weer dat ervaring toch echt wel nodig is. Ook de taalbarrière hielp niet mee......

Ja, danielle had op Facebook gezegd dat ze maar kort en weinig strand had gezien....maa het was gewoon niet veilig op deze manier. Voor mijn gevoel waren we ook echt nog geen 1,5u weg......maar ja, her en der wat oponthoud gehad!
Wel een persoonlijke overwinning.....ik kwam zonder pootje op fox! In november kwam ik er niet eens zelf op!

Die vrouw op Adje rijdt ook graag op Adje, is niet altijd even zeker en is toen in november met de dagtocht van fox af gestuiterd.....tja, dan gaat ze toch lekker op Adje! Moet zeggen, zat vlot op zaron, had er zin in en ook toen fox aan het klieren was en er gedoe was in de groep, kon ik rustig blijven. Misschien gister een boost gekregen in mijn zelfvertrouwen, door de onverwachte rit op Upps! ...alleen het schreeuwen naar Aad! Volgens mij had hij wat zand in zijn oren...haha!

Fijn dat jij het ritje lekker hebt kunnen afmaken. Was het strand verderop wat beter?
En ja, tuurlijk moest ik mazzeltje even wat aandacht geven! Wat luxe dat hij ook nog aandacht van Gijs kreeg!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:36

Ja hoorde dat je ze aanspoorde om gaten dicht te rijden, maar als je dat zei dan draafde ze weer even aan en daarna gingen ze weer. Je zag Vamos soms ook echt kijken en trager gaan en dan ff oren in zijn nek en omkijken. En dicht op heb ik absoluut niet gereden, hij heeft echt niet kunnen meppen. Minimaal 2 paarden konden er nog tussen. Die reed er niet aan en tiesto zag je ook in duin al gaten laten vallen.
Voorin heb ik minder meegekregen wat ze deden. Maar kan me idd voorstellen dat die vrouw hopeloos was op Zaron/Fox. Fox ken ik eigenlijk alleen maar als bang voor tractoren langs de weg en in het duin en op strand kan ik altijd prima rijden met hem, hij is zo lekker enthousiast op het strand. Verder moet je hem er wel bijhouden ja.
Dat Tiesto bang was voor water was goed te zien, zelf was die meid niet heel handig door steeds weer terug naar de zee te sturen. Was wel slecht stuk verder weg bij de zee, maar beter dan steeds zo'n ontploffing. Maar ja, dat zie je wel vaker als ze in duin en bos er niet aan rijden, gaan de paarden klieren op strand.
En Aad stak zo'n verhaaltje af, van eerst een drafje doen en dan straks galopje. Ik zag steeds alleen de groep voor me weg gaan. Ik riep Aad al toen hij wegdraafde dat het fout ging, ik zag Zaron naar voren gaan en Tiesto en Vamos mee doen. Maar ik reed nog wel erg ver achter. Gelukkig hebben jullie die meid op Tiesto nog beetje kunnen laten ontspannen. En lekker dat je zo op Fox zat, Milou. Fijn dat jij alleen maar meer zelfvertrouwen hebt gekregen door de ritjes. Mazzel liep echt heel relax nog in stap op strand, in duin en bos was hij iets heter als jullie net achter bosje reden. Heb je Mazzel eigenlijk nog gehoord op strand, hij liep eerste stuk weer lekker te hinniken.

En strand had her en der wel betere stukken, waar het water al iets meer terug was en nog wat harde stukken. Ik had alleen nog vosje met een meid zonder cap voor me, in het mulle zand, paardje leek bang voor water en die meid zat ook erg instabiel. Ik mocht er langs, maar durfde het niet aan, zoals ik haar had gezien. In duin is ze er denk ik ook afgevallen. Ik heb stuk gestapt en klein stukje gedraafd en op galoppad stond zijn naast d'r paard. Ik ben er rustig langs gereden en verder gegaan. Ze stond er al naast met iemand erbij.

Mazzel was heeel blij met alle aandacht, das echt knuffelkont en een vreetzak, dat zijn de belangrijkste dingen in zijn leven.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:59

Tja, weet je, ik ben ook maar een ruiter bij Smit en geen personeel. Na 5x gezegd te hebben aansluiten en geen gaten laten vallen (en ook ergens al uitgelegd te hebben waarom), ben ik er ook een beetje klaar mee. En het begon al op de weg! Maar Tiësto oogde verder wel relaxed (en dat achterin de groep.....meestal moet hij toch wel beetje voorin).
Ik heb jou niet eens horen roepen...maar heb Aad dus ook niet horen zeggen dat we daarna galoppie zouden doen op strand. In eerste instantie hoorde ik veel onrust achter me, toen zag ik zaron naast me en zag ik bij omkijken Tiësto en vamos stuiteren en was even bang dat zij mij ook voorbij zouden denderen. Wel heb ik meerdere keren naar Aad geschreeuwd toen zaron naar voren stormde....volgens mij had ie het pas door toen zaron zo ongeveer achter hem zat. Daarna met Tiësto ook. En dat meisje leek echt wel bang te worden. Net na het keren ook, alleen maar zeggen dat ze hem niet hield en de controle aan het verliezen was.
De ruiters op Arko en ushi lieten ook flinke gaten vallen. Terugweg schulpweg bestond veelal uit bijdraven...en als ushi wat had willen uithalen, dan had ze alle kans gehad.....maar ze was een modelpaardje vandaag!
Heb mazzel niet horen hinniken. Was meer aan het concentreren op Tiësto en ruiter.

O, jij had het dan ook wel te pakken....eerst chaos in de groep en daarna nog zo'n ruiter.....wel sociaal da je niet in draf er langs bent gegaan op het strand!

Fox was hartstikke braaf op de terugweg. Kwam een trekker aan en door onoplettendheid van mijn kant, zag ik hem pas laat. Riep nog naar de ruiter op vamos of ze naast me kon komen rijden, maar door een groter gat, hoorde ze me niet. Nog een keer gevraagd, maar toen was trekker al bijna bij de groep. Rustig gezeten en lekker doorgestapt. Hij gaf geen kick, braaf paard!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:11

Brave fox! Heb jij in ieder geval goed gereden op hem dat hij zo lief was. Naar mij riep die op Vamos op gegeven moment van wil je niet door water gaan. Na 1e keer dat ie wegsprong stond ik al op zeer grote afstand op het strand langs de waterlijn en toen bleef hij gaan tot jullie idd keerde. Gelukkig kon ze nog ontspannen. En inderdaad, als ze niet aansluiten, dan niet, maar dan merk je uiteindelijk wel dat de paarden irritant worden en een loopje met je nemen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:16

Ja, dat hoorde ik haar roepen en toen ik omkeek zag ik jou stilstaan in een randje water......tegen Aad had ze ook gezegd dat jij in het water stapte en dat ze daar van schrokken.....geen idee allemaal hoor!
Maar het was gewoon jammer. Had danielle een leuk ritje gegund en baalde zelf ook wel. Kijk, ik mag morgen in de herkansing en heb gister twee heerlijke ritjes gehad, maar danielle had er een uur voor gereisd! Maar we gaan vast nog voor de herkansing met een avondritje of een ontbijtrit! Nu eerst zaterdag op vakantie!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:31

Dat is wel zonde inderdaad als je zo'n eind voor reist.

Mazzel heeft misschien 2 stappen echt in de zee gezet. Ik krijg hem met de zee aan mijn rechterhand er amper in, andere kant om gaat super (zee links). Water waar hij in stond waren golfjes die iets hoger kwamen. En tja, als zij zo'n 20-30 meter voor me staan moet dat kunnen (normaal als ik de groep passeer ga ik ook langs de waterkant en geeft eigenlijk nooit problemen). Van achteren zag je mooi die golven op komen, fox loopt door en tiesto sprong dan weer weg omdat er golfje opkwam, ik vond hem wat dat betreft net Paco.

Ik was vanaf de klucht juist al stukje weg gegaan om beetje afstand te houden van de hele groep, alleen dat jullie stilstonden ben ik ook even blijven staan, Mazzel kan dan enorm etteren met weglopen. Als alles in beweging is, dan kan ik hem wel aardig in rustig tempo houden. Ik was nog stuk weg toen spul ging etteren. En Mazzel stond er gewoon rustig bij.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:40

Maar ik bedoel het verder ook niet naar jou hè Wendy? Zei in mijn eerste post over dit ritje al 'correct me if i'm wrong'. Probeerde al eerder (toen zaron achter Willem geparkeerd was we weer in beweging kwamen --> stap of draf, geen idee) te zeggen dat ze Tiësto naast me moest zetten, maar dat kwam niet aan! En vamos kan dan ook zo lekker gaan stuiteren!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:48

Nee snap het. Ik heb gelukkig nog wel lekker kunnen rijden en eigenlijk niet veel in de zee geweest, soms klein golfje, maar was mij te koud om te spetteren in de zee. Jij moest nog met het groepje ellende terug. Morgen gelukkig herkansing.

Hopelijk kan ik maandag weer ritje maken met Maz, gaan we weer lekker samen. Met groep mee schiet niet heel erg op. Ik vond keertje zo lekker voor de ervaring en voor Mazzel, dat hij niet meteen bij de groep plakt en lekker afstand houdt en rustig aan doet.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:51

Laatste galopje was ok! Zaron zat ondertussen toch voorin, dus daar kon Aad op letten...verder hoefde ik fox alleen nog maar in galop te zetten! Haha! En in galop zit ie nog wel redelijk....

Maar morgenavond lekker met manegeclub!

Dingen met betrekking tot het rijden in het Duits proberen uit te leggen, is trouwens erg moeilijk als je de taal niet beheerst, haha! Had liever Engelstalig gehad!!!

Ik ga denk ik maar even hardlopend van het duin genieten!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:38

Ja dat is zeker lastig, dat is altijd wel lastig met Duitsers ja. En hopen dat jullie met de eigen manegeclub niet al te veel vakantiegangers/mensen van buiten meekrijgen. We hadden ze vroeger ook wel mee 's avonds. Meestal wel prima mensen, maar soms ook beginners, die amper op het paard blijven zitten, laat staan iets van controle hebben. Hihi en ja draven op fox is minder, maar je went er aan. Galop is dan stuk beter ja. En hardlopend van duin genieten is ook heerlijk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:50

Heb inderdaad genoten! Uiteindelijk 15km gelopen. Nog 1,1km kreeg ik er niet meer uit (=afstand dam tot dam). Heb heeeeeeeel veel konijntjes gezien. En een vos met een avondmaaltje....volgens mij een konijntje.....hij liep eerst recht op me af, zo gaaf!
En nu uitgeteld gaan slapen en hopen dat ik morgen mijn bed nog uit kan!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:55

Zooo, nette afstand! Ben gisteren ook nog compleet vergeten te vragen wanneer je wilde hardlopen :)

Jammer van vanochtend dames, zulke mensen kun je inderdaad niet gebruiken tijdens een rit. Klinkt als een zooitje! Maar Fox is wel een liefie :+:

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:03

Schoot gister wel door mijn hoofd Sas, maar ga zaterdag op vakantie, dus leek me beetje kort dag worden. Kijken we na de vakantie wel ff! Ging jij nou ook nog weg?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:22

Nee hoor, voorlopig niet. September pas. Lijkt me een goed idee om het erna te doen, was het ook weer vergeten ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 23:24

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:45

Leuk topic Esther!
En is goed Sas, na de vakantie neem ik contact met je op. Probeer meestal vaste dagen te rennen, woensdag, vrijdag, zondag. Soms wissel ik de zondag naar maandag, maar we kijken gewoon even!

Vanochtend als een oud wijf mijn bed uitgestapt. Gelukkig scheen het zonnetje volop en ben ik verder gaan pitten op mijn balkon, haha! Heb echt delen van mijn luisterboek gemist!
Straks nog een ritje, het voelt raar benauwd aan buiten....hoop dat het droog blijft! E natuurlijk even kijken op wie ik mag rijden!