[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:24

Ik vind het raar en zelfs onverantwoordelijk dat ze je in de verzorging als leerling zijnde alleen laten werken op een woning van zoveel verstandeliik gehandicapte mensen. Denk als je naar de ARBO-dienst stapt dat dit zo over is........

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:25

okeej.
Als ik je een tip mag geven. Weet niet hoeveelste jaars je bent. Maaar ik zou ook zeker contact opnemen met de stagecoordinator.
Wat niet mag mag niet. Punt. Er zijn niet voor niets regels.
Die zijn er om jou en de zorgvragers te beschermen :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:33

spettertjuh schreef:
Ik vind het raar en zelfs onverantwoordelijk dat ze je in de verzorging als leerling zijnde alleen laten werken op een woning van zoveel verstandeliik gehandicapte mensen. Denk als je naar de ARBO-dienst stapt dat dit zo over is........

ze doet de bbl. Zou ook niet zo snel de arbo bellen, maar proberen dit op te lossen door in gesprek te gaan.
Als ze de arbo belt en ze willen kwaad dan is ze straks haar werkplaats kwijt en loopt ze studie vertraging op.
Zou proberen het uit te praten en daarbij ZEKER iemand van school betrekken die je helpt jouw belangen te behartigen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:48

Dat wist ik niet maar toch is het een vorm van uitbuiting en er is heus wel een andere stageplaats hoor en ik denk dat de mensen waar zij dus nu bij werkt wel degelijk misbruik van haar en de situatie maken. Jeffrey, mijn zoon, heeft ook een bbl opleiding gedaan en op de werkplaats waar hij eerst zat werd hij ook uitgebuit en is toen ook naar de arbo gegaan omdat hij veel te lange uren maakte en volgens het werk was dat heel normaal.

Jullie moeten eens wat mondiger worden, ook al doe je een bbl opleiding. Moet je daarom maar laten misbruiken!!!! Kom op zeg!!!!!!

Degene die je de werkplaats geeft als BBl-er krijgt er ook geld voor hoor om jou aan het werk te houden. Wat dacht je dan....... dat een bedrijf het voor niks deed.........
Laatst bijgewerkt door spettertjuh op 17-09-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:50

jeejj wat verschrikkelijk !!
Indd heel erg er achteraan zitten !!
Zeker met stage (qua ervaring) kunnen ze dit tog nie maken ?!?!
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.. ;)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:53

je hebt ook echt gelijk!
Je moet je niet laten uitbuiten.
Maaaaaar zonder meteen naar de arbo te stappen kan je dit waarschijnlijk ook oplossen en hoeft ze niet opzoek naar een nieuwe werkplek.
Een nieuwe werkplek in de zorg bbl is midden in het jaar niet heel makkelijk te vinden.
Ik zou het proberen netjes op te lossen, lukt dit niet kan je altijd nog de arbo bellen :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:55

Maar ze heeft het al op diverse manieren geprobeerd maar dat is op niets uitgelopen.

Ik vind het allemaal prima, ik hoef daar niet te werken maar laat gewoon niet over je heenlopen.... en wees eens wat mondiger en sla gewoon met je vuist op tafel. Ook al ben je een leerling, je bent nog steeds geen voetveeg.......

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:28

even geen zin om bij te lezen, alleen pagina terug.. Ik kan helaas zondag ook niet... :( moet werken en daarna gelijk door nac verjaardag van mijn ma.. Ga mijn best doen wat te regelen, maar heb er een beetje een hard hoofd in... Mijn weekend is maandag en dinsdag... Pff ben op de bank in slaap gevallen, door mijn wekker heen.. Werd om 5voor 10wakker.. Kon dus niet meer naar lay :( stom stom stom! nu klaar wakker en proberen in slaap te vallen.. Pff

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:18

o wat balen kay!
Wel lekker geslapen?

Je hebt gelijk hoor kaar. Ze moet zich zeker niet als sloof laten behandelen. Ik raad alleen aan de juiste paden te bewandelen en niet te vroeg laten escaleren. (gezien dat attidtude deel is van al je toetsen. Helaas ben je in de zorg afhankelijk van de mening van je collega's. niet dat je alles maar moet pikken absoluut niet!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:15

Goedemorgen

Je hebt ook wel gelijk Pres, het één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van je instelling maar het is gewoon oneerlijk om je als leerling zo te laten behandelen. Het is ook de verantwoordelijkheid van je studie begeleider om dit soort uitbuitingen te voorkomen.

Ben een beetje misselijk opgestaan, met hoofdpijn. Hoop maar dat het zo wegtrekt als ik wat gegeten heb. Bahhhhhh geen zin om ziek te worden nu..........

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:27

spettertjuh schreef:
Goedemorgen

Je hebt ook wel gelijk Pres, het één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van je instelling maar het is gewoon oneerlijk om je als leerling zo te laten behandelen. Het is ook de verantwoordelijkheid van je studie begeleider om dit soort uitbuitingen te voorkomen.

Ben een beetje misselijk opgestaan, met hoofdpijn. Hoop maar dat het zo wegtrekt als ik wat gegeten heb. Bahhhhhh geen zin om ziek te worden nu..........

Guten morgen
Kaar ZWANGER??? hihi

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:52

hahaah dat dacht tik ook aniet :P
wil best oppassen hoor kaar :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:14

Princesspres schreef:
hahaah dat dacht tik ook aniet :P
wil best oppassen hoor kaar :)

als vriendendienst of bijverdienste?Haha :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:00

hangt er vanaf hoe vaak en hoelang ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:36

Lieve mensen, als je zondag niet kan, moet je John bellen voor een andere afspraak!!! Heb ik ook gedaan ik kan zondag laat in de middag wel, dus dat heb ik afgesproken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:44

Ik ben er nu over in contact met de opleidingsfunctionaris en die gaat in overleg met p & o, dus als ik woesndag nog niets van de opleidingsfunctionaris gehoord heb hang ik weer aan de bel.
Op het werk vinden ze het normaal dat ik bijv. geen pauze heb(je moet verplicht half uur van werkvloer) omdat je met de clienten mee drinkt/eet, maar dan kom je zelf niet aan eten toe.
Heb na lang aandringen eindelijk 6 oktober medicatiecursus, hun vonden het niet nodig.
En werk inderdaad met17 jaar , 1e jaarsleerling, in me eentje en moet elke week een verslag maken van iets wat qua begeleiding goed ging en van iets wat niet goed ging, hierop wordt ik dus beoordeeld, vind ik niet kunnen, ik kan ook zomaar wat banketstaaf/ niet goed zijn in verslagen weet ik het..
Voor een 50 jarig huwelijk van mn opa en oma ook geen vrij gekregen(ruim van te voren gevraagd).
Dus ik hoop zondag antwoord te hebben van de opleidingsfunctioaris en zoniet ga ik er weer achteraan.
Wil trouwens wel naar een andere werkplek, schiedam, vlaardingen, maasluis of Capelle want hier kan ik swinters niet komen en had dit voordat mn opleiding begon al aangegeven en ben hier ookal over in discussie.
Wat een gedoe allemaal:P

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:07

rit was heerlyk fjordjes waren superbraaf nu onderweg naar delft in de auto

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:27

als je geen pauze hebt, mag je dus je werktijd doorrekenen! Ik weet niet hoe ze dat doen bij jou. Een leerling mag nooit alleen een dienst draaien. Wij hebben geen leerlinges werken ook geen, wij hebben stagiaires, die mogen nooit alleen op een groep staan. Bij ons werken geen ongediplomeerden, ik hoor dat dat elders wel eens anders is.....bij ons krijg je wel vrij voor een familie-aangelegenheid, kwestie van sociaal opstellen door de organisatie en je directe collega's. Ik zou heel snel een andere BBL plek zoeken en anders gewoon BOL gaan doen en bij mij stage komen lopen. ik ben wel streng!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:37

Ik deed de opleiding in bol maar die zou stoppen en was te laat om nog op een andere school in te schrijven voor bol(had overgangsbewijs naar het 2e jaar niveau 4) dus toen bbl gaan doen.
Ze zeggen dat er geen andere werkplek veschikbaar is, maar ik blijf er gewoon om vragen want je hoort te kunnen switchen als het niet gaat.
Bij mijn stageinstelling (ipse de bruggen)van vorig jaar mochten stagairs en leerlingen ook niet alleen staan, pas vanaf het derde jaar.
Ik zit in het eerste jaar, kon niet instromen in het 2e jaar o.i.d.
Dusja ik zit er hard achteraan want anders houd ik het er ook geen jaar vol denk ik:P

ben anous maar op marlis der acount:P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:48

cool aman :):) foto's?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:04

Fijn dat het goed ging met al die Fjordjes bij elkaar, Amanda! Het was vast ook een heel leuk gezicht. Hoe vond Tankie het? Was ie onder de indruk?

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:14

vind het ook echt niet kunnen
als je alleen bent zou je dus practisch gezien niet kunnen pauzeren.
Wat ik ook raar vind is dat je je eigen verslagen schrijft en geen stukjes van collega's vind het maar een raar verhaal. Eerste jaars alleen op een woning.. onverantwoordelijk...
Wie tekent je pounten af? En aan wie kan je vragen stellen als je iets niet weet?

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:56

Ik heb jaren op een school gewerkt met bbl leerlingen (voormalig onderwijsgroep haaglanden) en deze leerlingen werden vanuit school en werk zeer goed geholpen qua stage begeleiding. Zouden ze bij haar ook moeten doen.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:58

BBL staat niet voor niets dacht ik uit beroeps begeleidende leerweg

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:16

Mee eens John... :)

Pff had mij vanrmorgen een uur verslapedn, was pas half 9 op mijn werk! :( Rot rooster... Na morgen gelukkig 2 daagjes vrij..... En dan mijn eerste verantwoordelijke nachten! Spannend! :P