Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:47

Als jij mij je email stuurt kan ik dat :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:49

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:50

hij lijkt echt op een pony XD

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:56

Melanie_B schreef:
Wonderboy gereden.. en oh wat liep die fijn!!! Eindelijk is zo relaxt en ontspannen, geen gekke sprongen gemaakt.. gewoon een keer 100% braaf!! Daarna blokkie om gedaan en wederom super braaf weer! :+: Als beloning heeft die ruim een dik uur in de wei gelopen en hij was zooo braaf!!! Echt zo fijn.. Is niks mooiers dan je paardje lekker in de wei te zien lopen <3

Schimmel ook gereden, deed het goed! Sprongetje gemaakt; laag kruisje. Ging eigenlijk wel goed!! 1 keer heeft die maar zn benen vergeten op te tillen... maar daarna maakte die een heuze sprong :oo :D

Fijn gevoel he als je er zo afkomt!

Leuk dat je ook weer op concour gaat met hem, had wel een lichte huivering toen ik het las, bang dat hij dan weer die peesblessure krijgt, dus ik hoop dat het allemaal goed gaat enzo!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:56

Marjolein29 schreef:
Heb net mn schutting korter gemaakt en daarna neergezet! Helemaal in mn upje! :j
Heb nu allemaal schaafwondjes en spierpijn maar dat was het waard!!

Zie het zo ,jij hoeft niet meer naar de sportschool vanavond hihi :P. Wij vrouwen kunnen trouwens heel veel !

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:57

@Gina, ik kan 'm niet emailen, daar issie te groot voor -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:11

heb hem net gedownload :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:22

Dag liefies <3

Het is hier erg leuk, en goed weerr *\o/* leuke dingen gedaan :)
Ik ging vanmorgen op een texelse manege met een groep een strandrit doen, we hadden gegaloppeerd, en gingen een stukje door de zee stappen met de paarden. Ik hoor dus op eens geplons achter me, zie ik dat de haflinger achter mij heeft besloten in de zee te gaan rollen met zadel en ruiter erop. Dus ik schiet in de lach net als de rest van de groep, voel ik ineens mn paard door zn knieën zakken. En voor ik het wist lag ik ook in het water, nou ik heb gelachen pff. Was wel de rest van de rit (1,5 uur nog) zeik en zeik nat, maar dat maakt niet uit :') Die fjord van me heeft het daarna gewoon nog drie keer geprobeerd, maar toen was ik alert dus is het niet gelukt.

Hoe is het met jullie?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:30

Gina, heb je m'n pb nog gezien? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:42

Jup, heb alleen nog niet gereageert, omdat we nog niet weten wat we willen :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:43

nieuw filmpje :)

vind het zelf een heel wisselt beeld geven, maar heb wel het idee dat we op de goeie weg zijn! Ik zet af en toe mijn handen breed, daar ben ik mij van bewust, maar god wat is hij lastig met stelling soms en dan geef ik even een overdreven hulp. Hij reageert hij slecht op mijn binnenbeen. Heb het stukje niet ertussen gezet, maar dan kan ik een 'vrij nette' (onze normen) schouderbinnenwaarts rijden en het andere moment (staat er wel tussen) negeert hij mijn been volledig! ga expres de eerste keer bij aangaloperen meer naar verlichte zit toe zitten, dit omdat hij zo'n moeite heeft met die galop. Hou hem ook expres in die galop kort, omdat hij anders gewoon doodleuk omspringt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:47

OOOH ja, voor ik het vergeet, ik weet dat mijn houding belabbert is... ik zit kort, maar anders heb ik geen steun aan de wrongen en ga ik wiebellen, maar omdat ik zo kort zit, kom ik hoog uit het zadel en neem ik mijn handen mee.... Word aan gewerkt en ben zelf aan het sparen voor een ander :')

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:56

Goed dat je het gefilmd hebt. Ik vind hem alleen ontzettend op de rem gereden, en ik begrijp dat daar wel een reden achter zit maar de ontspanning zal er dan nooit helemaal doorkomen. Hij doet een beetje aan schijn bewegingen, even 2 sec naar beneden toe en weer omhoog ,waarop jij vervolgens ontspant terwijl hij eigenlijk niet over de rug loopt of die ontspanning op zoekt. Kan je nicht niet helpen zoals met haar paarden? En anders een elastiek omdoen zodat jij even aan je houding (niet dat deze slecht is, absoluut niet) en zijn activiteit kan werken, want zoals je zegt hij doet niks, en dat klopt want hij reageert niet op jouw hulpen. Even laten zien dat sterrenkijken niet de hele tijd hoeft, daarna kan je hem gewoon weer afhalen. Is helemaal niet erg maar dan hoef je je tenminste even niet met de voorkant bezig te houden! Maar verder top dat je jezelf zo probeert te verbeteren en alles eruit probeert te halen!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:55

Hij heeft een enorme onderhals, daardoor zal hij nooit makkelijk aan de teugel komen. Verder vind ik hem niet actief genoeg. Ook met dit paard heel veel overgangen en tempowisselingen rijden. En je mag je handen best een keer breed zetten, daar heb ik geen probleem mee eigenlijk. Als je daarna maar weer ontspant. Ik zit zelf te denken aan een Thiedemann-teugel want dit ga je nauwelijks zelf op kunnen lossen vanwege die onderhals. Hij loopt ook niet over zijn rug en dat kun je daarmee hopelijk ook bewerkstelligen. Dat je kort zit vind ik niet zo erg, je zit ook op een vzh-zadel toch?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:37

Goede morgen!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:51

Gina, Ik ga mee met het commentaar van de anderen. Vind het zelf enorm jammer dat hij zo'n onderhals heeft want aan de teugel gaan zal dan lastig gaan.
Bij de overgangen vind ik dat dit veel actiever moet verlopen. En je moet de overgangen beter voorbereiden want het zit er een beetje abrupt uit.
Zorg dat als hij bijvoorbeeld in galop aanspringt dat het een actieve overgang is en dat hij daarna mooi actief loopt in de galop.
Bij de galop valt het mij op dat het lijkt alsof hij ieder moment weer in de draf kan terug vallen. Been erbij en hou hem goed actief in de galop.
En ik vind dat je best wat strenger mag zijn en door moet vragen bij hem. Ik zie soms waslijntjes in je teugels verschijnen. Probeer dat op te lossen.
Voor de rest mag het allemaal gewoon net wat actiever en je ziet dat hij bij wendingen en voltes naar beneden wilt gaan.
Blijf die wendingen dan vooral goed herhalen. Desnoods rijd je continu 8tjes zodat hij misschien wat in wilt buigen en wilt gaan zakken.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:54

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:58

Haha op dat veld reed ik ook altijd met mn vorige verzorgpaard!
Maar ze werd echt super heet daar altijd =P

Lastig zeg om een paard een andere manier van lopen aan te leren...
Ik moet zeggen dat ik tijdelijk een elastiek eigenlijk best een goed idee vind want dan kan zijn bespiering goed worden en dan is het voor jou daarna ook een stuk makkelijker! Top dat je zo je best doet!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:29

Ik reageer later even op jullie,heb nu weinig tijd, word zo opgehaald voor rijles

maar theorie examen gemaakt en..... IK BEN GESLAAGD!!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:31

Gefeliciteeerd!!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:32

Super =D!! Succes met rijles!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:34

Dank jullie wel :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:41

Gefeliciteerd met het behalen van je theorie Gina!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:22

Ik ga sowieso niet klooien met hulpteugels tijdens het rijden :) daar zijn Marieke en ik het over eens, want hij komt toch alleen maar meer in verzet. Hij heeft idd een enorme onderhals, vind dit erg jammer, want het is in de laatste weken enorm toegenomen... Terwijl het net juist minder werd... Ik ga wel longeren met bijzet, en als de longeersingel tevoorschijn komt, met pessoa

Klopt ik zit op een vzh zadel, maar 'haat' dit zadel echt... Het 'past' mij gewoon niet...

activiteit klopt ook. Het is erg moeilijk om een goeie balans te vinden. Hij wordt enorm heet soms, loopt zichzelf voorbij etc.

waslijntjes klopt ook, word aan gewerkt :P

overgangen zijn ook over het algemeen vrij abrupt, hier wordt aan gewerkt. Galop neem ik hem expres terug, omdat hij enorm de neiging heeft om te gaan wegrennen. Rij erg veel voltes en ga ik zeker mee door :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:23

dank je wel :D