Ooohhh goddddd. Ferro heeft een kronkel in z'n kop ineens niet normaal.. Gisteren hadden we weer les, kreeg ik hem ten eerste amper de wei uit omdat hij óveral dingen zag, snuiven, groot maken, niet mee willen lopen. Draaaama. Daarna ook nog lopen kloten in de bak omdat dr een man in de boomgaard liep, die daar wel vaker loopt. De sloot was doodeng, het hek viel hem aan en de vogels waren leeuwen geworden. Had m'n instructrice hem eerst al zeker 20 minuten moeten longeren voordat hij een beetje normaal deed. Daarna was ze dr op gegaan en na 2 rondjes vloog hij dr al vandoor. Heeft ze hem flink aan het werk gezet, hij een soort van traver over de hoefslag bij de sloot omdat hij perse die sloot in moest kunnen kijken. Ze is alles bij elkaar zeker een uur met hem bezig geweest, peerd helemaal zeiknat.... Mafkees.... En ik de laatste tijd maar zeggen dat hij zo mak is... Ach, een dressuur proef kunnen we al rijden, hij kan passage, travers, wijken en een halve pirouette
SsSimonee
Geplaatst: 01-11-12 21:06
Dat heet de herfstkriebels ella haha. Maar het is wel vervelend.
Naja ik heb morgen weer les dus we zullen zien of hij nog steeds zo is Heb wel overlegd dat hij vanaf nu 4x in de week aan de bak moet ipv 3x... Hahaah hij kan ook al heel netjes nagefelijk lopen, galop kent hij ook sinds 2 weken, wijken zit dr helemaal in, vooral als je een monster vogel tegenkomt. Springen kunnen we ook: over de schaduw van de baklampen. Helemaal top
Jemig Ella je hebt er wel een klus aan he? Hahaha maar goed je hoeft het gelukkig niet allemaal alleen te doen en hebt er hulp bij. Is hij ook zo als hij in die bui is dat hij wegrent voor je als je hem wilt pakken? Of dat nog niet?
Zo pokke zenuwachtig voor vanmiddag ofzo Voor de 2e keer mijn navelpiercing laten zetten...
Hahaha oja en nog iets minder. Kheb weer eens blaasontsteking. Man wat zijn die assistentes van de vervangdokter poedersuiker zeg! Belde zo heen: Ja heb daar en daar last van, vermoed weer blaasontsteking maar wil.... Kon niet eens verder praten. Zei ze van: Ja voor 10 uur urine inleveren. Nou dus ik dat gedaan. Kom ik daar: Ja staan er geen gegevens op? Ik: Moest dat dan? Zij: Ja tuurlijk anders weten we toch niet van de hoe en de wat. Normaal wordt je nog verder onderzocht enzo... Zij ze: Na 11 uur bellen Dus ik dat gedaan" Ik: Ja ik ben voor de urine uitslag. Zij: Wat is je geb datum? Ik; 11-04-1995 Zij: Ja sorry hoor maar dat kan ik niet verstaan (terwijl ik duidelijk praatte) Dus ik opnieuw Zij: Achternaam? Ik: Nieuwold Zij: Je urine is ontstoken er ligt vanmiddag een kuur klaar bij de apotheek Ik: Bij jullie of mijn eigen? Zij: Ja je eigen natuurlijk, wij hebben geen apotheek Ik: Sorry hoor, kon toch zijn dat die gesloten was omdat dokter ook is Zij: Nee tuurlijk niet.
Ohhh kon me zo boos maken. Zo ga je verdomme niet met patiënten om! En ons bakje krijgen we ook niet meer terug :s
Nee zo ga je idd niet met klanten om. Achja ze had dr dag gewoon niet. Lekker laten gaan dus en je er niet druk om maken. Wel vervelend dat je een blaasontsteking hebt. Ik heb dat nog nooit gehad dus weet niet hoe je je voelt. Succes ermee!
Ik heb ook vaker blaasontsteking gehad, ook 1x nierbekkenontsteking, dat is gewoon nóg erger
Nee hij loopt niet weg bij het pakken, dat deed hij wel toen ik hem net had, maar nu komt hij gewoon naar me toe sjokken. Wel meestal pas de laatste 10 meter hoor haha.
Nierbekken ontsteking ontstaat vaak uit een verwaarloosde blaasontsteking of gewoon dikke pech hebben. Ik kreeg ineens heel erg last van mijn rug ter hoogte van mijn nieren en toen was het gelijk raak. Oefff toen heb ik echt kromgelegen van de pijn, geef mij liever maar een gewone blaasontsteking hoor. Inmiddels geloof ik een jaar nergens meer last van gehad..
Vervelend Danielle! Hopen dat de kuur snel aanslaat!
Ik ben vannochtend al lekker naar Ruby geweest! Het was wel koudd, maar van t rijden werd ik lekker warm! Ze was braaf woensdag heb ik als het goed is na een lange tijd weer les, van een nieuwe instructrice, dus ik ben erg benieuwd!
Ja hoop ik ook Steph. Succes met de les volgende week alvast haha
Ella: Oh dan heb ik waarschijnlijk al een keer nierbekkenontsteking gehad. De eerste keer, stond onder de douche en ineens een helse pijn op die plek. Omg ging door de grond. Met moeite mezelf overeind gehouden en douche uitgezet en ben echt uit de douche gekropen. Gatverdamme!
Nou heb mijn eerste paardrijles op Real Mc Coy gereden. Ik zou eigenlijk op Cicero gaan, maar diegen die eigenlijk op Real Mc Coy zou rijden had afgezegd en Cicero had al een keer gereden, vandaar. Het is niet me favoriete paard. Heel stijf, hele lange stijve hals die heeeeel moeilijk zakt. Hij blijft gewoon vast houden en als die dan eenmaal zakt dan is dat veel te laag/diep waardoor die mij naar voren trekt. Voor af en toe is die wel leuk, maar meer hoeft van mij ook niet. En wat betreft de proefjes ben ik eruit. Zaterdag ga ik op Popje starten, ga er dan vrijdag eerst op rijden (heb echt al een jaar ofzo niet op haar gereden). Zondag ga ik het gewoon op Tango proberen, al weet ik nu al dat dat echt niet goed gaat. Ik ga dinsdag een extra les rijden en dan ga ik op Tango. Ik zie het wel gewoon
Nouja op Tango gaat het niet goed, ik rij F15 en dat kan hij eigenlijk helemaal niet goed aan. Ik moet 10m wijken, dat kan die helemaal niet. Halthouden en achterwaarts ook niet zo goed. Maarja boeie, ik wil het gewoon proberen. Danouck gaat zaterdagavond ook op hem starten, zij start nu F16, maar met Tango gaat ze F8 starten. Ik ben gewoon eigenwijs haha.
Omdat ik hem toen net 2 maanden had en had operatie gehad. En was bang dat ie al dicht was. En als ik hem er door zou prikken bang dat ie heel erg zou gaan ontsteken enzo.