Ik mocht op Sabine haar kaart rijden, heb het gevraagd aan Sabrina en die zei dat alleen familie op elkaars kaart mochten rijden? Terwijl Manon ook wel is op haar kaart heeft gereden..
Misschien moet ik haar een sms terug sturen dat het eerst wel kon ofzo..? En waarom nu opeens niet? Weet alleen niet hoe ik dat netjes moet verwoorden in een sms..
Weet ik niet.. Maar tsja.. Oké, ik wil graag rijden.. maar ze zegt net 'Alleen familie mag op iemands kaart'. Dus als ik dan nog ga zeggen 'Vroeger kon je toch wel op andermans kaart? is dat veranderd?'. Daar win ik niets mee...?
Roxanne is geboren op 23 mei 1998 en is op 1 september 2006 bij ons op de manege gekomen. Haar vader is Modern en haar moeder My lady. Ze is een KWPN-paard.
Roxanne is een grote koffievosmerrie. Ze is een heel lief paard. Zij is vrij groot en lang en kan zich erg sterk maken, waardoor ze nog niet erg geschikt is voor echte beginnende ruiters, ook omdat ze nogal hoog opgooit. Doordat Roxanne zo groot en lang is, is Roxanne met een paar galopsprongen aan de overkant. Je zult haar de ruimte moeten geven met galopperen en regelmatig moeten afwenden, omdat de andere manegepaarden veel langzamer gaan.
Roxanne wil altijd hard voor je werken. Tijdens bosritten is ze braaf, maar ook dan kan ze erg sterk zijn. Met dresuur doet ze goed haar best en heeft in de periode dat ze bij ons staat al veel geleerd. Toen ze bij ons kwam, moest ze het springen nog echt leren. Ze was erg onhandig, maar nu springt ze als de beste en heeft zelfs al een Caprilliproef 4 gelopen. Dit is echt een hele pittige proef voor ruiter en paard. Er zijn bij ons op de manege niet zoveel paarden die zo’n proef kunnen lopen.
Roxanne en Hitstar mogen elkaar niet zo erg en dat laten ze beiden duidelijk merken door hun oren in de nek te doen. Als ruiter mag je daar best wat van zeggen door je stem te verheffen. Vooral Roxanne heeft dan de neiging om bij het passeren van Hitstar richting Hitstar te lopen en hem te pesten, wat uiteraard ten strengste verboden is. In de les, maar ook als je op stal bezig bent, moeten de paarden zich altijd gedragen en als ruiter moet je daarop letten.
We hopen nog vele jaren van Roxanne te kunnen genieten.