Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:24

En hoe gaat het met de studie nu??

Ik ben gister op het Lamoen geweest, wat erg leuk was! Allereerst (voor de mensen die dat nog niet wisten); er loopt sinds drie weken een ultraschattig pupje rond, een Friese Staby, echt zo'n schatje! Helemaal wollig en fluffig en hij heet.. Bumper Huilen van het lachen
Ten tweede zijn er weer twee nieuwe geitjes geboren die ook echt te schetig voor woorden zijn. De nieuwe pony's die ik heb gezien zijn Bas (?), een Haflinger, die pas twee weken 'weg' is geweest (ik geloof naar een africhtingsstal of iets dergelijks) omdat het met rijden nog niet helemaal goed ging. Dennis vroeg of ik er even op wilde (hij was al aan het rijden met een ander meisje) maar daarvoor heb ik vriendelijk bedankt Haha!
Verder is er een leuk slank beestje die nu bij Jupi en PZN in de stal staat en een ander klein soort ponytje, een beetje een Vosje-type die geloof ik ook nog wordt beleerd op dit moment.
(Pauline, klopt het trouwens dat Larson op de wei staat, want die misten Marleen en ik?)
Het was gister iets drukker dan dat we hadden gedacht, daarom konden we geen paardjes kiezen, maar we kregen Bonita en Jackey mee en dat vond ik wel best. Johan, Marleens vriend ging op Bonita en Marleen nam Jackey en zelf mocht ik lieve oude Shera meenemen; het werd toch een stapritje dus dat kon geen kwaad.
Eerst gaf ik een half uurtje les aan Johan, alles was compleet nieuw voor hem; maar gelukkig vond hij het leuk en hij wilde nog wel een rondje maken in het bos, dus heb ik snel Shera gezadeld en toen gingen we op weg!
Het werd een heel relaxt ritje, geen gecross of gescheur (wat wil je als je de halve bejaardenclub aan paarden meeneemt Haha! ) en we hebben zelfs maar twee iniministukjes gedraafd, wat goed ging. Oh ja, en laten we de ene galopsprong niet vergeten, die Shera maakte toen we het koeienpad opdraaiden Clown Ze had er helemaal zin in en ik heb er het hele pad over gedaan om haar weer in een rustig tempootje te laten stappen. Tsja, een oude vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!
Uiteindelijk heb ik haar op het villapad maar even achter Jackey geparkeerd aangezien ze nog steeds niet rustig was en dat hielp meteen.
Al met al was het een geslaagde dag, Johan heeft het naar zijn zin gehad en ik moest af en toe wel gniffelen toen ik achter me Marleen (die zo welgeteld 7 keer heeft paardgereden) instructies hoorde geven aan haar vriend Haha!
Ik heb maar gezelgd dat ze samen op paardrijles moeten gaan *LOL*

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:38

Klinkt als een leuke dag Tessel Lachen
Met de studie staat het goed hoor, vanmorgen er 5 hoofdstukken bio doorheengejast, straks nog 1,5 Latijn Nagelbijten / Gniffelen
Bas klopt ja, en weest maar blij dat je er niet op bent gestapt, want volgens Lisette, die hem nu zo ongeveer verder inrijdt wat ik heb begrepen, was hij nog niet zo braaf (?)
Bumper heb ik helemaal nog niet gezien? Die zie ik dan vrijdag wel Lachen Bumper en Dodge.. Huilen van het lachen
Om maar even voor Pauline te antwoorden, Larson staat inderdaad op de wei.
Welke staat er nu bij PZN en Jupi in dan? Dat wist ik nog niet. Er is ook nog ene Lizette.. dat zal die vosje-achtige wel zijn..
En een drukke Shera, het moet niet gekker worden Tong uitsteken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:54

Lizette staat dan idd bij Jupiter en PZN, voor zover ik begrepen heb!

Nee, ik ben idd niet op Bas gestapt; ik hoorde al van dat meisje die erop zat (Lisette dan denk ik) dat het vandaag weer een beetje goed ging. De vorige keer dat ze erop zat ging het nog helemaal niet zo goed, maar zoals ik hem nu zag.. hij stond helemaal nerveus in de stalgang, ze zijn nog wel even langs de weg gegaan (geloof dat een ander meisje op Misty meeging) en dat ging redelijk, toen hebben ze nog even in de bak gestapt.

Toen kwam Dennis dus op me af om te vragen of ik even wilde, maar ik ken mezelf.. ik ben niet heel goed met jonge, groene paardjes Knipoog
Bovendien stond ik net Johan en Marleen te begeleiden tijdens het poetsen, en die wilde/kon ik niet alleen laten vond ik.

Shera was in het begin lekker rustig, maar zodra we op het.. tsja, hoe heet dat pad? Als je van de Oude Rijssenseweg naar het zuiden rijdt en dan op een gegeven moment rechtsaf gaat richting het koeienpad.. nouja, dat pad dus Haha! toen we daar aankwamen (dat is een bekend galoppad) werd ze wel wat meer voorwaarts.

En toen we het koeienpad ingingen dus die ene galopsprong, maar daarvoor had ze al de hele tango gedanst en nog een samba erachteraan.. met andere woorden, ze was weer helemaal de Shera van 10 jaar geleden *LOL*
Ik heb haar maar even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was en toen ging het weer. Tsja, we moesten Johan toch even de mooie Markelose hei laten zien!

Vond het wel leuk trouwens dat ik Shera nog een keertje mee kon nemen.. ze had er zelf ook lol in, lekker briesen, oortjes naar voren, etc.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 20:23

Hmm, oke.
En vraag me vooral niet hoe dat pad heet, het begint me al helemaal te duizelen als je over het zuiden begint, want ik heb dus geen idee als ik daar ben wat het noorden etc is. Tong uitsteken
Maar volgens mij weet ik toch welk pad je bedoelt Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:48

Whahaha, okee Haha!
Als je vanaf het villapad (Diependaalseweg, jeweetwel, met die lama's) bij de vijfsprong (tegenwoordig viersprong) komt, en je gaat rechtdoor het koeienpad in, dan rij je richting het westen. De manege ligt ten oosten van het bos Ja
Maar als je dus zegmaar vanaf het villapad linksaf slaat, ga je de Oude Rijssenseweg op. Die rij je een heel eind door (richting het zuiden dus) tot het een verharde weg wordt, daar sla je rechtsaf en dát pad bedoel ik dus. Dat heeft geloof ik geen naam.. Rosa en ik hadden vorig jaar er een naam voor bedacht, iets van het onderstebovenpad ofzo, maar waarom? Al sla je me dood Huilen van het lachen
Aan het eind daarvan kom je bij het van hek tot hekpad (rechtdoor), het kronkelpaadje (linksaf) en het koeienpad (rechtsaf). Volg je me nog? Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:09

Ik heb tijdens dat ik het las volgens mij wel aan 4 verschillende paden gedacht, maar.. ik denk toch echt dat ik het weet Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:11

Haha.. goedzo Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:59

Even mijn frustratie uiten hoor: ik ga dus morgen met nog 3 andere meiden naar Dauwpop.
Nu zijn er dus een aantal mailtjes over en weer gegaan van wat iedereen wel niet wil. Twee hebben het samen over msn uitgezocht, nou ik terugmailen dat ik het best vond maar een paar dingetjes wilde ik nog weten. Geen reactie. Scheve mond Andere meisje helemaaaaal niets meer van gehoord?
Nu zijn er dus nogsteeds geen concrete afspraken... en niemand reageert meer op mijn sms'jes en mailtjes.
Ze zoeken het ook maar uit, ik ben d'r morgen en zie ze wel verschijnen, of niet. Scheve mond

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:39

Nouja, zeg. Ken je ze verder wel, of alleen via msn/mail?

Als je hoe dan ook graag naar Dauwpop wilt, zou ik gewoon gaan en dan kunnen ze lekker in de blub zakken, toch? Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 08:57

Nee, ik ken ze verder wel, van school Ja
Maar we wonen allemaal aan een andere kant van het festivalterrein Clown (de rest moet gewoon ver fietsen naar school :p )
Maar het was maar goed dat ik net even keek, want had dus toch nog wat mailtjes terug. Nouja, ik merk het alsnog wel.
En ik ga ook wel, en ook al gaat de rest om 6 uur naar huis (weet ik veel wat ze willen) ik blijf tot het einde: Saybia! *LOL*
Iedereen veel plezier met wat 'ie vandaag gaat doen Lachen Doei, doei

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:04

Oh Saybia is wel leuk, veel plezier iig en doe maar een verslagje als je terug bent!

Ik ga vandaag leren, schoonmaken en bokken. Oh, en Mario Karten Nagelbijten / Gniffelen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:54

Ik wou zo met een vriendin lekker met de koets weg... Het weer zit niet echt mee

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:57

Hmmm, ik hoop dat jullie niet nat worden! Hier wisselen de bewolking en het zonnetje elkaar af.
Veel plezier iig! Waar gaan jullie heen?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 03:19

Marianne, hoe was het ritje? Hebben jullie het droog gehouden? En Annemarie, hoe was jouw dag?

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:10

Ik was kleddernat... Als we een half uur later weg waren gegaan was er niets aan de hand geweest. Ach ja, volgende week beter (in turkije)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:24

Oh wat jammer zeg. Gaan jullie op vakantie dan? Lekker hoor!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 09:51

Mijn dag was wisselend, maar over het algemeen leuk Ja
Wat tegenvallers, maar ook een paar echt goede optredens gezien, en de sfeer was natuurlijk weer gezellig Lachen
Een uitgebreid verslag komt nog wel een keer vandaag, daar moet ik echt even voor gaan zitten, want ik zit zo ongeveer te slapen achter de pc Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 14:01

Aangezien Latijn toch niet wil, maar even een verslagje dan Nagelbijten / Gniffelen

Goed, gisterochtend om een uur of 8 stond ik naast mijn bed. Aangekleed, gegeten, beltegoed gehaald (via internet, want de winkels waren natuurlijk dicht kwam ik toen achter Clown ) en toen halsoverkop door mijn ouders naar het station gebracht. Mijn ouders moesten iets eerder weg als ik op het station moest zijn, dus ik moest nog ongeveer een half uur wachten op het station (maargoed, ik had iig geen last van een fiets op het station dus ze konden me overal weer vandaan halen). Hele groepen festivalgangers verzamelden zich daar, en ik stond daar zielig in m'n eentje. Volgens mij had niemand het idee dat ik ook misschien wel naar Dauwpop zou gaan. Goed, in de trein gezeten zat ik in de coupe met een paar eind-twintigers die klonken alsof ze al behoorlijk wat ingedronken hadden, maar volgens mij was dat gewoon hun puberale karakter (wel gezellig Ja ). Eenmaal op het station van Nijverdal aangekomen de massa gevolgd op weg naar de festivalbussen. Ik wist nog net een zitplekje te bemachtigen.
Om kwart voor 11 stond ik natuurlijk al bij de ingang, terwijl we om 11 uur af hadden gesproken. Ik ging dus maar bij het bordje 'Press guests ->' staan, redelijk herkenbaar dacht ik zo. Na een minuut of 10 wachten kwamen daar dan ook mijn mededauwpoppers aan. Lachen Huppa, naar de entree, waar de rest nog inverwarring was of ze niet eerst naar de kassa moesten ('Neehee, jullie hebben toch al een kaartje!') en waar we deze keer niet gefouilleerd werden. Eigenlijk had ik dus wel een heel lunchpakket mee kunnen nemen, die ik netjes volgens de regels had thuisgelaten.
Eenmaal binnen sloot ik mij direct aan bij de rij voor de muntjes, terwijl de rest (voor hun de 1e keer) nog een beetje verdwaasd stond rond te kijken). Even een rondje over het terrein gedaan, winkeltje hier, barretje daar, verschillende podia langs... En toen vertrokken we maar naar de mainstage, waar de dag zou worden geopend door Alain Clark. Opzich een naam die je op Dauwpop niet zou verwachten, maar het was lekker om de dag mee te beginnen. Rustig aan, beetje meedeinen en zingen (en me mateloos ergeren aan zijn irritante achtergrondzanger), heerlijk Muziek! Het was wel te merken dat het ochtend was, want heel geweldig kwam het publiek nog niet mee.
Toen maar even wat drinken wezen halen, terwijl anderen even ons plekje middenvooraan bezet hielden, want de volgende artiest was Moke. Die waren goeed Ja Haha! Mijn mede-dauwpoppers vonden dat ze een 'soort van saaiheid' uitstraalden, but who cares, ik ging daar als enige lekker uit mijn dak Hyper! (Oh, en de toetsenist is leuk en de gitarist is een beetje een rare kwast naar mijn mening)
Toen alweer blijven staan, want Krezip kwam. Ik verbaasde me keer op keer dat zij de 3FM Award voor beste live-act niet gewonnen hadden, wat een show zeg! Vooral Jacqueline had veel contact met het publiek en ze verrasten ons steeds weer (stoppen, doorgaan, het podium verlaten, terugkomen en een pianonummer inzetten...). Het was daarna al weer midden op de middag, dus ging ik maar even een bakje fruit halen bij de vitaminebar, terwijl de anderen om zich heen stonden te kijken omdat ze niet wisten wat ze wilden. Toen ik een bakje fruit op had en iedereen naar de wc was geweest, gingen we op naar VanVelzen. We waren natuurlijk net iets te laat en de hele tent stond al vol. Een vriendin die mee was zit echter in een rolstoel, en mocht dus op het speciale rolstoelpodium. Dus vanaf daar de show gezien. Je kon het inderdaad goed zien, maar o wat baalde ik dat ik niet midden in het publiek stond. Hij was echt geweldig en had zooo'n gevoel voor humor. Hij kreeg het publiek zo ver om in totale stilte een dansje (in de maat!) te doen op 'Baby get higher' bijvoorbeeld, en nog een wedstrijdje meezingen van kant A tegen kant B etc. VanVelzen staat dus op mijn lijstje voor een herhaling *LOL*
Daarna kwam Racoon, waar iedereen heel veel van verwachte, maar die ik wel eens beter gezien heb.. nah, ik was niet overtuigd. Al met al toch gewoon meegeblehrd, al duurde een uur toen toch wel lang (maar de rest had het wel naar hun zin, dus maar gezellig gebleven, beetje geven en nemen toch Lachen ). Ondertussen waren buiten de hoosbuien losgebarsten, maar toen ze klaar waren met spelen was het weer droog. Het was al een uur of half 7 dus tijd om een warme hap te halen: een broodje kroket. Gewapend met onze vuilniszakken zochten we op het hoofdterrein een plekje om te zitten, ik kon echt niet meer Toen in een flits nog een bokker gezien, die mij niet zag en uiteindelijk was ik het zitten wel zat. Nog een rondje gemaakt langs de winkeltjes, die me deze keer wat tegenvielen, en wat beter gesnuffeld op zoek naar een leuk souvenirtje. Uiteindelijk stonden we onverrichterzake midden in het terrein. De rest wist niet wat 'ie wilde, terwijl ik al een hele tijd duidelijk probeerde te maken dat ik naar Vive la fete wilde, maar de rest mij niet echt wilde laten gaan. Toen eerst nog maar weer richting de muntjesbalie en daar nog een stukje Plork en de aannemers Clown meegepakt. Nou, eindelijk op weg naar Vive la fete dan. Maar buiten de tent blijven staan, omdat de bas daar wel abnormaal hard stond (en de tent stond vol), maar toch op een plek met goed uitzicht op het podium. Ik was duidelijk de enige die het leuk vond, dus de rest ging maar drinken halen en ik bleef daar even rondhangen.
En toen.. was het tijd voor de afsluiter van de dag. Saybia dus. Of beter gezegd Saai-bia. Dat viel even tegen.. Weinig gezang, veel onnodig aanelkaar geplak van halve nummers met ellenlange gitaar'solo's' waardoor iedereen verveeld om zich heen stond te kijken. Oh, en voordat ze begonnen hadden ze nog een technische storing gehad waardoor het uitliep en mijn mede-dauwpoppers weer naar het rolstoelpodium waren vertrokken. Ik hield stug vol en probeerde overeind te blijven met een menigte dronken kerels achter me. Nouja, toen begonnen ze dus en was het saai, en het publiek kwam alleen even mee toen ze I Surrender speelden. Toen weer dat ellenlange getreuzel, en het was alweer kwart voor 10 (om 10 uur zouden de eerste ouders van huis weg rijden om mijn mede-dauwpoppers op te halen). Dus ik vertrok naar het rolstoelpodium. Eenmaal daar aangekomen, gingen ze steeds meer nummers spelen en werd het publiek ook fanatiek. Dus ik balen natuurlijk Scheve mond Om kwart over 10, toen het nog niet afgelopen was door die technische storing, toch maar naar huis gegaan. Ondertussen had ik besloten om maar met een vriendin mee te rijden en me daar te laten ophalen, want in het donker in m'n eentje met het OV met dronken festivalgangers zag ik toch niet zitten Na een kwartiertje de weg af wandelen hadden we eindelijk de ouders van die vriendin gevonden en gingen we terug naar huis. In de auto nog even nagepraat en het bleek dat ik ze weereens ontzettend had verrast met mijn enthousiastheid (en zij mij met hun passiefheid, maar dat heb ik niet gezegd Clown ), aangezien ik normaal de meest serieuze ben en nu dus niet, waarop ik zoiets had van 'Ja maar ik laat mijn dag niet verpesten door een stelletje passievelingen, ik bouw m'n eigen feestje wel'. Thuis nog wat gedronken en toen m'n bed ingedoken, waar ik helaas vanochtend om 8 uur alweer uitrolde..

Goed, samengevat, voor degenen die dit toch redelijk lange verslag niet willen lezen. De dag was geslaagd, ondanks dat het misschien niet de ultieme mede-dauwpoppers voor mij waren, en volgend jaar ga ik gewoon weer Clown

Oh, en ik heb nu ontzettende spierpijn in m'n kuiten van het staan, dus dat wordt nog leuk vanmiddag..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:39

Wat een leuk verslag!
Het was wel duidelijk dat jij lekker je eigen gangetje bent gegaan zeg, maar groot gelijk hoor!
Wat jammer van Saybia, hmm, dat zijn die Denen toch?
*gaat I surrender opzoeken op youtube
*gevonden. Ohja, dát liedje! Die gast heeft zo'n Deens accent!

Krezip vond ik vroeger wel leuk, maar tegenwoordig niet meer zo. Weet niet precies waarom. Ik vind het vooral jammer dat ze 'Everybody's Gotta Learn' hebben gecoverd. Doe me dan maar die van Beck (vergelijk http://www.youtube.com/watch?v=FgWQo-Ywfn8 en http://www.youtube.com/watch?v=WIVh8Mu1a4Q ) Knipoog

van Alain Clark vind ik dat liedje met zijn vader wel mooi, maar ik kan echt niet helpen elke keer te denken aan dat verschrikkelijk foute nummer van hem.. hoe ging het nou ook weer? #Heerlijk, de manier waarop je me kust is heerlijk#, zoiets? Blagh! Nagelbijten / Gniffelen

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 14:49

Dat zijn die Denen ja *LOL*
Ik vind hun nieuwe cd veel beter dan de nummers die echt hits zijn geweest in NL (I Surrender dus o.a. )
Krezip, ik weet wat je bedoelt hoor, ik had het vooral na hun nieuwe album, hun imago is ook anders nu.. maar dat concert, dat was gewoon geweldig. Zelfs als niet Krezip-fan zou het vast heel geweldig zijn geweest!
Alain Clark heeft wel mooie nummers, maar dat nummer wat jij daar noemt, dat moet inderdaad snel vergeten worden, echt te triest Huilen van het lachen

En ik hou wel van mijn eigen gangetje gaan, al zou je dat misschien niet zo snel verwachten van mij. Ik kan er absoluut niet tegen dat mensen niet weten wat ze willen en dan maar gewoon blijven staan.. of weet ik veel, daar kan ik gewoon niet tegen Clown
Ik bedoel, ikzelf weet het ook niet altijd, maar sta dan altijd even te twijfelen en dan pak ik gewoon door en ga iets doen, maakt niet uit wat. Zij vroegen de hele tijd aan elkaar van 'wat wil jij doen?' en niemand wilde iets doen.. tsja, dan sta je daar nog wel even Tong uitsteken

Edit: Even die twee versies vergeleken en tsja... ik vind ze allebei wel iets hebben. Ik snap wel waarom je die versie mooier vindt in ieder geval.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:53

Hoi Lachen
Ik weet niet wat ik gisteren gedaan heb met paardrijden, maar ik barst aan alle kanten van de spierpijn. Clown
Ik reed op Fiona, aangezien ik kon kiezen tussen Toon, Fioon of Jupi (wat ik toch niet aandurfde en daarna toch wel van baalde want hij was natuurlijk vet braaf). Nou, gezien die niet-zo-goede combi die wij meestal vormen, ging het wonderbaarlijk oke Lachen Toen we gingen springen, ging ik dat maar even niet doen want dat leek me niet zo'n succes met Fioon (ondanks dat die natuurlijk wel kan springen, maargoed), en aangezien Gerinda niet ging springen even met haar van pony geruild. En toen, zat ik bitloos op Odessa. God, wat was dat vreemd! Je hebt echt niets in je handen en het was behoorlijk wennen. Verder dan een paar kleine sprongetjes kwam het dan ook niet, want ik had echt weer het gevoel dat ik geen evenwicht had, oeps! (Ineens werd het pijnlijk duidelijk dat ik dus nog aardig 'steun' op die teugels..) En het was al helemaal lastig om fatsoenlijk contact te houden. Sturen ging wel aardig oke, maar.. het was raar, kan het niet uitleggen. Clown Echt, daar moet je op oefenen *LOL*

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:00

Het lijkt me wel gaaf om een keer bitloos te rijden Ja Goed, dan ga ik nu je verslag lezen Cool

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:06

Leuk verslag Ja KLinkt inderdaad als een over het algemeen gezellige dag, al is het totaal niet mijn ding, vrees ik Clown

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 19:29

Ieder zo z'n ding he. Niemand verwacht het ook bij mij Knipoog
Hoe staat het nou met jouw paardrij-gebeuren? Lachen

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:06

Ach, dat staat nu op een laag pitje, want Adriaan is wat ziekjes ofzo.. Hij heeft een paar dagen nauwelijks gedronken, dat is nu wel weer over, maar zijn huid ziet er heel slecht uit.. Hij heeft plekken die totaal onthaard zijn, en licht bloeden. Dus dierenarts gebeld, die is gister langsgeweest, en we hebben een middel gekregen waarmee we hem moeten wassen, en dat over 10 dagen herhalen. Hij heeft haken op zijn kiezen, dus die worden er ook binnenkort afgevijld.