Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:09

Hihi! En een hoop geBOK! :7

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:29

Ook dat nog! is ook tv programma :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:00

ik in iedergeval wel haha

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:23

Ikke niet, Stormie en Joepi wel.......................

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:37

chess is ook niet van het bokken en zolang wij het idee hebben dat we veel liefde van onze paardjes terug krijgen is het toch prima? als je af en toe maar wat te eten in die voerbak gooit dan zijn ze zo lief voor je. maar je moet het niet vergeten dan helpen ze je het wel herinneren

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:44

guten morgen
8 graden, droog en veel wind.

de boys staan fijn te eten hoor dames

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:52

Stormpie was de laatste tijd meer van het wegrennen op Ferrari-snelheid met een fijne bocht, zodat je door de middelpuntvliedende krachten gelanceerd werd... ach, een soort kermisattractie zonder veiligheidsbeugel. 8-)

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:51

Wat een racemonsters hebben jullie toch :P
Mandy staat het liefst bijna stil met longeren om mij dan aan te kijken met een blik....we zijn nu wel klaar toch O:) ...haha niet streng dus ikke,maar we vinden het allebei wel prima zo :D

Staat mijn ponnie wel weer in de regen vandaag dus mag ze vandaag iets eerder naar binnen,voor het donker dan maar,dat vind ze erg fijn want in de box betekend eten,heeft ze wel een klein beetje pech want ze staat sinds kort op vlas met een klein hoopje stro erbij voor de nacht om nog iets te knabbelen te hebben....gewichts controlle beheer :(:)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:12

Arme Mandy, wat ben je weer strenk voor haar ............... vlasjes en beetje stro maar toch wel heeeel veel kuil??????? :P

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:04

en een peen toch zeker wel, arme Mandy

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:17

AnitaJoeri schreef:
en een peen toch zeker wel, arme Mandy

Ja hoor met 1 winterpeen doen we ongeveer een week...1 plakje als ze naar binnen komt en eentje als ik haar naar stal breng :D
En blij dat ze er mee is! Appels krijgt ze niet...brood ook niet...af en toe een sinasappeltje :j ...arme Mandy maar sommige paarden worden al dik van alles dat naar binnen gaat dus we letten hier erg goed op...en ja ze krijgt nu 2 netjes met kuil in de avond en ochtend en de rest van de dag mag ze zich vermaken op redelijk kaal land! Echt ideaal voor mandy moet ik zeggen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:10

Zielig hoor voor arme Mandy............ ;( met 1 winterpeen een hele week moeten doen................

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:46

Haha ik snap hem hoor karin...maar Bij Tink ging er onbeperkt peen in....maar bij Mandy is het toch op letten helaas,ze is helaas ook gevoelig voor suikers ,dat geeft jeuk....weet je nog met opzadelen bij Midden Delfland...dat heeft ze niet meer gehad omdat ik er erg op let wat er naar binnen gaat....maar het blijft wel jammjer voor Mandy moet ik zeggen ...maar ze weet niet beter het laatste jaar }:0

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:22

ik let bij chess ook altijd op hoeveel peen er in gaat. ik koop ook bewust niet van die zakken peen die ze altijd bestellen in de winter. hoe meer er ligt hoe meer je pakt. ik koop 3 van de kilopakken peen bij de aldi en daar moet chess het de hele week mee doen. arm peerd, maar hij is een keer hoefbevangen geweest dat vind ik meer dan genoeg zit ik niet weer op te wachten...

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:46

Ja ik weet het van de suikers bij Mandy en het is ook niet goed voor haar........... je zorgt ook wel heel erg goed voor mandy een beter baasje kan ze zich niet wensen

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:58

guten morgen
8 graden, half bewolkt en half zon met fris windje.
Straks naar braderie waar vanochtend ook veemarkt is, maar dikke kans dat het vee al weg is, eerst onze eigen dieren verzorgen is toch net wat belangrijker.

Mijn paarden krijgen nu wat appel uit mijn eigen bomen, maar weinig en als het straks winter is wat winterpeen, maar ook weing, doe met zo een grote zak een hele maand met 2 paarden, is ook maar een extraatje en bovendien gaan ze ook nog eens enorm plassen van peen en daar zit ik niet op te wachten haha enne Mandy heeft ook een leven als een luis op een zeer hoofd, heeft het prima

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:47

Hier is de penenstory zo: Samen met Kaar heb ik twee zakken van 20kg per maand. Dus 1zak per paard per maand. Storm krijgt geredujceerd hooi. Dat is hiet opnstal nog een hele berg en dat 3 keer per dag. Hijnkrijgt een handje muesli met een ouwe boterham en marstall wiesencobs ( droog kruiden/grasmengsel. Ook een handje. Een keer per dag. En dan een worteltje toe. En hij ziet er welgevuld uit.
....Ik heb het idee dat ie weer een groeistuipje krijgt.....1.63 nu? IK WIL GEEN VOS......IK WIL GEEN GROOT PAARD!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:30

Jetta schreef:
Hier is de penenstory zo: Samen met Kaar heb ik twee zakken van 20kg per maand. Dus 1zak per paard per maand. Storm krijgt geredujceerd hooi. Dat is hiet opnstal nog een hele berg en dat 3 keer per dag. Hijnkrijgt een handje muesli met een ouwe boterham en marstall wiesencobs ( droog kruiden/grasmengsel. Ook een handje. Een keer per dag. En dan een worteltje toe. En hij ziet er welgevuld uit.
....Ik heb het idee dat ie weer een groeistuipje krijgt.....1.63 nu? IK WIL GEEN VOS......IK WIL GEEN GROOT PAARD!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:21

hahahhahahahhahahahahahaha
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Om de moed erin te houden Aiko is tot 7 jaar de hoogte in gegroeid hahahaha Stormpie kan nog vooruit

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:59

Guten Morgen
8 graden en bewolkt maar droog, gisterenavond heeft het geregent, maar hadden we dus geen last van, zaten lekker voor de tv.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:59

Takketakketakketakkeweer. Heel dapper bij een stalgenootje naar wedstrijd gaan kijken die al een uur eerder moest starten.....maar leuk. Ik was op tijd voor de prijsuitreiking. 2x 1e!!
Daarna Storm nat laten regenen in de paddock, stal uitgemest. Storm aan de lijnen aan het werk gezet en daarna stalgenootje met pony aan de lijnen geholpen. Eigenwijs ding! Maar hij deed het wel en was onder de indruk van mij....hihi!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:33

guten morgen
7 graden, droog maar druilerig.
Vannacht heeft het wel wat geregent.

Wij hadden hier ook gisteren prima weertje hoor Jet. Droog, af en toe zon, wel wat wind.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:45

Wij hadden gisteren vooral veul regen.....nu is het beter. Vandaag krijgt Storm zijn mani- en pedicure. En dan kan ie er weer tegenaan.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:40

Guten Morgen
8 graden, wat wind, maar nog steeds droog, ben benieuwd hoelang.
Maar mij hoor je niet klagen, als ik hoor hoeveel regen jullie elke keer hebben.

Vandaag hache maken, lekkerrrrrrrrrr

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:26

Vanavond naar Stormpie, nu aan het werk. Hoop te doen, maar voor vanavond staat er een ontspannen speelavontuur met Storm /3 op het programma. We laten de lijnen in de kist vandaag! :j