guten morgen 10 graden en het regent. gisterenavond kwam het zelfs een uur met bakken uit de lucht, tjonge niks an, ga straks maar mijn eigen zuurkool maken voor het goede doel, genaamd Ruben
Hey zo lekker op school jet bedankt voor je bericht nog even volhouden dan lekkr naar huis
AnitaJoeri
Geplaatst: 06-10-12 08:41
guten morgen 9 graden en jaja het regent weer.
Maar ff flink in huis klusjes doen en hoe dan ook regen of niet, joepi ff longeren met de bijzet.Ze moeten nu eenmaal 3 keer in de week lopoen van me, gelukkig bestaat er zoiets als een regenjas.
Guten Morgen 7 graden en stralend zonnetje en jaja, mijn hele wei was wit toen ik opstond, dus de eerste vorst aan de grond is een feit, koud nachtje geweest.
Joepi gisteren lekker aan de longe laten bikkelen en moet zeggen op wat gebok na was die super braaf
Vandaag weer eens naar 2 stadsfeesten gezellie het is tenslotte zondag
Heerlijk met Storm gewerkt. Aan de lijnen stukje vooruit, afwenden en zijgang terug. Ook even in draf geprobeerd....hij moest even denken hoe hij zijn flapvoeten moest neerzetten. Als ie het niet snapt, wordt ie boos. Ik was erg blij met zijn concentratie, vandaag. Hij begint door te krijgen dat er gewerkt moet worden en wel op MIJN commando. Eigen initiatief...nedaar doen we maar niet aan. Maar hij laat nu wel zien, dat ie het begrijpt!
Mooi weertje...fris en zonnig! Zit ik achter mijn computertje te werken...raar eigenlijk!
AnitaJoeri
Geplaatst: 09-10-12 10:04
guten morgen 8 graden en stalend zonnetje
Ga zo dressuren met Joepi, das geloof ik wel half jaar geleden, maar mijn bak ligt er zo mooi bij dat hij er nu toch echt weer eens aan moet geloven en ik natuurlijk ook haha en het is mooi weer.
Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.
vandaag een dag met de sector van het werk een externe vergaderdag gehad; was erg leuk. was bij mijn leidinggevende thuis. ze woont in Aarlanderveen in een onwijs gaaf huis met een stukje weiland erbij zo leuk en heel vervelend om daar te wonen. vanochtend is monique naar chess geweest, ze heeft hem geprobeerd om te longeren, daar had meneer totaal geen zin in.Monique heeft net zo hard gelopen als chess, alleen chess was niet moe; Monique wel... het blijft een apenkop wat dat aangaat. hihi en morgen krijgt hij nieuwe schoenen, eindelijk....
Jetta
Geplaatst: 09-10-12 22:14
Haha....stoute Chess. Heeft ie het ooit wel eens goed geleerd? Longeren is hard werken voor het paard. Maar de longeerder moet niet al te hard werken. Dus....wie heeft wie nu gelongeerd?
AnitaJoeri
Geplaatst: 10-10-12 08:45
gutren morgen weer hele koude nacht geweest, nu 8 graden en lekker zonnetje.
Vandaag is kijken wat Aiko met dressuren kan in mijn bakkie.
Enne Jetje Joepi weet het allemaal wel, maar doet alsof die niet weet dat hij moet werken hihi, hij is een ware kunstenaar om mij aan het werk te zetten en jaja Chess kan het ook, anderen laten ploeteren en zelf lachen ze zich een ongeluk hahaha
Chess
wiewie longeert weet ik het antwoord wel op jet en idd hij zet mij of mijn vriendin ook aan het werk wat dat aangaat is hij nog steeds niet verandert zal ook niet meer gebeuren denk ik, maar goed hij kan het wel als mijn instructeur erop zit doet hij ales wat hij moet, hij kijkt de ruiter aan haha. tis gewoon een slim paard. vandaag heeft hij nieuwe schoenen gehad rondom dus we kunnen weer aan de slag. hij nam vanmiddag even het ritje met me aan. meneer gelijk aan het werk gezet en toen was het weer over. knap paard tis en blijft een braaf ding. daarna lekker buiten uitgestapt met kaleigh, was gezellig en heerlijk weer..
Dat heb ik Storm nou net afgeleerd... Die krijgt op zijn dondertje en dan staan ie tussen de lijnen te springen als een circuspeerd. En dan is ie boos. Maar dan moet ie voorwaarts en dan gaat ie werken hoor. Dressuur aan de dubbele lijnen. HOPPA!
Chess
chess reageert altijd heel goed op mijn stem dus dan zeg ik dat hij dat niet moet doen, zet hem aan het werk en dan is het klaar, dat is voldoende voor hem..
haha, nou tank doet ook liever niks haha, als hij het niet hoeft dan doet hij het vooral niet gister heeft hij super in de bak gelopen hij was lekker wakker en had er zin in zelfs in draf goed wijken, hals strekken hij leert het al hahah echte dressuurfjord
AnitaJoeri
Geplaatst: 11-10-12 08:41
guten morgen 5 graden en prachtig zonnetje, gras was wel helemaal aangevroren en wit.
Nou ik heb hier ook 2 slimme paarden hoor Regien, Joepi is liever lui dan moe en daar zit ik in de bak dus met een rood hoofd op, eerste kwartier is testen, braaf lopen, bokken en rennen en dan kan die zowaar netjes lopen,maar moet hem wel achter zijn vodden aan blijven zitten, terwijl die het allemaal echt leuk vind, maar zijn eigen ding willen doen is altijd errug ontwikkelt geweest hahaha.
Nou dan hebben we blonde dolly nog en die laat me dus als die de kans krijgt in rap tempo de hele bak zien en loopt dus zo graag dat ik hem altijd moet tegenhouden.Ook dat levert me dus een rood hoofd op van het tegenhouden en jaja gisteren had die de dag daarvoor heel goed naar Joepi gekeken en besloot als ik niet snel naar voren mag dan ga ik de lucht in en gaf dus een paar loei hoge bokken, pfffffff, heeft die fijn een draai om zijn oren voor gehad en daarna moet ik zeggen heeft die super gelopoen en jajaj Jetje echt voor mij gewerkt en ik dus niet voor hem hihi
Ach.... die stal, ja, die moet ook betaald, maar of Storm daarvan wakker ligt....En dan de smid, de DA, de spulletjes die allemaal prijzig zijn...Domme dieren zijn het eigenlijk!
De dieren zijn niet dom hoor, wij in ieder geval wel. We betalen alles voor ze en wat krijgen we ervoor terug???????? Heeeeeeeeeeel veeeeeeeel liefde, althans dat denken we!