Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:10

Hoe laat moesten we nog even kijken. Es had ook wedstrijd en wist nog niet hoe laat. Maar 's avonds rond 8'en zal wel prima zijn. Ga wel even bellen voor de zekerheid. Van de week was ook de hele toko afgehuurd. Komen we iig niet voor niets.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:19

Ok! Heb ik tijd om na tweede rit naar huis te gaan, naar perla en te gaan hardlopen.

Heel misschien komt er een kleine kink in de kabel, mijn broer komt zondag naar Nederland en die zie ik maar weinig momenteel......maar ik weet verder nog niet of wat...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:55

We horen het wel! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 00:19

Is goed!
Ben ondertussen aan het nagenieten van een geweldige rit! Het was prachtig weer, strand was mooi hard en een leuke groep! Ushi heeft zich weer keurig gedragen en heb genoten, ondanks dat ik vooraf niet zoveel zin had om op ushi te rijden! Maar mèn, wat was het heerlijk! Lekkere tempo-galop en daardoor heerlijke galopsprongen!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 07:13

's avonds 8 uur komt ook wel goed denk ik ;). Kijken of mn bowlingtalent zich al verder heeft ontwikkeld :'). Was vorige keer echt keigoed! Tot ik tegen Sas moest :P. En daarna ging ik ook weer super :P.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:23

Ja, je had me toen wel een keer ingemaakt van de vier potjes :')

Lekker ritje gehad dus Milou. Heerlijk hè! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:27

Heb echt zitten genieten gisteravond. Aad keek op een gegeven moment achterom in de tweede galop op het strand en ik keek hem aan met een brede grijns! De hele groep heeft onwijs genoten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:57

Heerlijk altijd die strandritjes, ik kan daar ook zo van genieten!

Zondag moet ik om twee uur en half drie starten bij de Boekhorstruiters (dat is aan het einde van de zeeweg, het straatje in tegenover manege Smit zeg maar). Mochten jullie nog willen aanmoedigen dan weet je dat :D.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:12

Het was gewoon helemaal perfect gisteravond!

Misschien kom ik wel kijken Esther, maar moet even kijken of het allemaal gaat passen zondag, haha! Ben om 12u klaar met rijden bij Smit, wil nog hardlopen, moet sowieso naar perla en ip 's avonds met jullie bowlen. En ergens moet ik nog lunchen, avondeten en douchen! En dan moet ik nog even kijken wat qua autorijden het handigst is! Niet dat ik heen en weer ga blijven rijden....

Net een heerlijk rondje gelopen van 8,5km. Ben duindamseslag afgelopen en bij de kruising van de fietspaden rechtsaf richting golf....daarna het duinpan naast de golf en toen het schelpenpad langs de zeereep terug, helemaal richting meeuwenoord! Zitten echt hele banketstaaf heuveltjes in zeg! Daar ben ik omgekeerd en ipv het 'makkelijke' fietspad, heb ik weer het heuvelpad gepakt en bij de duindamseslag terug richting parkeerplaats! Aantal konijntjes gezien, kan ik helemaal blij van worden als die huppelend voor me het pad oversteken! En eindelijk weer eens lekker gelopen. Nu dit vasthouden en doortrainen voor de damloop.....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:01

Konijntjes zie je veel in het duin nu! Lekker rondje heb je gemaakt zeg. Gisteren heb ik ook wel fijn gelopen, iets minder ver wel :=. plan is om morgen weer te gaan!

Jullie mogen zondag ook bij mij eten als dat handiger is, kijk maar :)
Zal ik dan morgen even de bowling bellen en voor 20.00 reserveren?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 23:05

Ik moet ergens tussen 5 en 6 paardjes binnen halen en voeren maar daarna ben ik free to go ;).

Je ziet idd heel veel konijnen in duin :P, en ook veel van die lieve schattige kleintjes :).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:11

Zal ook even kijken of ik nog tijd heb om langs te wippen Es. Vaak heb ik wel een redelijk vol programma op zondag :')

Jaaaa, die kleine konijntjes zien er zo leuk uit!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:21

Is ook gezellig Saskia! Bij jou eten. Kan toch wel met aardige zekerheid zeggen dat ik zondag kan!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:40

Dat is mooi, gezellig :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:57

Zeker gezellig!
Had nog niet eens gereageerd op de konijntjes, maar ja, die kleintjes zijn echt superschattig!!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:15

Hahaha, inderdaad!

Zo, ik heb een fijn rondje van 4,3 km gelopen. Ben al op de helft van jouw rondje Milou :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 22:17

Jullie zijn lekker fanatiek bezig! Ik zou dat echt niet redden....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:21

Goed bezig Sas! Op wat voor tempo? Want volgens mij loop jij harder dan dat ik loop! Misschien moet ik eens een tempo-loopje met jou meedoen, is goed voor mezelf :D!
En Es, vorig jaar had ik dit ook niet gedacht hoor! Gewoon rustig aan opbouwen en trainen en dan kom je een heel eind!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:38

Ben nooit zo goed in opbouwen. Geloof ook niet dat ik ooit bij de 10 km ga komen :=. Krijg ook snel brandende voeten, dat is echt irritant.

Gemiddeld tempo was 8,2 km/u. Maar daar zat wel een stukje uitlopen bij in. Waarop zit jij nu?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:45

gister heb ik op gemiddeld 8,5km/u gelopen. en dat was wel pittig met de heuveltjes ook op het voetpad naar meeuwenoord! Maar wil kijken of ik nog iets aan mijn snelheid kan doen, zodat ik de 16,1km in september makkelijk op dit tempo kan doen....aangezien ik maximaal 2u (netto gezien) heb om te finishen.....zou banketstaaf zijn als ik in 2u en 5min binnenkom ofzo..... -O-!
Maar merk dat ik op de kortere afstanden al intensiever kan doortrekken.....dus ik probeer lange duurlopen af te wisselen met intensieve kortere lopen en moet er eigenlijk ook interval bij doen.....teveel van hetzelfde schijnt ook niet helemaal je van het te zijn.
heb trouwens vandaag nog 1,5km gezwommen! Was weer erg lekker in het buitenbad.

enne, zeg nooit nooit over de 10km! volgens mij heb jij ook eerder gezegd dat hardlopen niet aan jou besteed was?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:54

Hahaha, ja tot nu toe wilde het nooit echt lukken, maar ineens gaat het wel aardig....
Jij loopt dan volgens mij toch sneller hoor. Zeker als het ook nog heuvelachtig terrein is, daar moet ik niet aan denken. Jij hebt nu het voordeel dat je al wat langere afstanden kan lopen, dus kun je op kortere stukken je tempo wat proberen op te voeren.

Ook nog zwemmen... Je bent goed bezig :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:02

Dat klopt, maar ik ben ook als een slak begonnen! Mijn eerste keren een uur was 6,5 en 7km......voel me nog steeds wel een slak hoor! Als ik hoor dat andere starters makkelijk de 10km/u halen na het opbouwen en dus hun eerste 5km binnen 30min kunnen uitlopen. Maar ja, ieder z'n kwaliteiten zullen we maar zeggen!!!!

Ja, is lekker in het buitenbad hier....af en toe wat baantjes trekken!!!!
Alleen jammer dat het waarschijnlijk invloed heeft op mijn Hb. Wilde vandaag bloed gaan doneren, maar mijn Hb was te laag voor donatie, ondanks dat ik eigenlijk heel gezond eet en leef op het moment. Maar mogelijk dat het sporten invloed heeft en mijn Hb daardoor iets lager is (7,5 ipv de vereiste 7,8).

Maarre, als je wil, kunnen we een keer gezellig samen gaan lopen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:11

Ja, is goed hoor. Kan alleen niet zo praten onder het lopen :')
Ik ben juist bewust langzamer gaan lopen, zodat ik langere afstanden kan lopen. Eerste keer hardlopen liep ik ook rond de 10 km/u, maar toen had ik mijn ademhaling niet onder controle en dan ben je zo kapot.

Gek dat het sporten/zwemmen invloed kan hebben op je hb. Weet er verder weinig van, maar het klinkt apart...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:18

ik kan ook niet zo goed praten hoor....haha :=!!! Eigenlijk heel slecht, want een goed tempo is een tempo waar je nog een gesprek kan voeren....tja.....lukt me niet zo goed...maar moet ook zeggen dat ik niet zo'n kletser ben tijdens het lopen!
ja, als je je ademhaling niet onder controle hebt, kan het funest werken. *denkt terug aan de Leiden Marathon, waar ik te snel ben begonnen en na 4km kapot was en er nog 6 moest...*

Ik wist het ook niet hoor, dat veel sporten invloed heeft op Hb. Kreeg een formulier mee, waarin het staat en de persoon die de controles deed bij mij gaf ook aan dat het door het sporten zou kunnen komen. Het kan ook door eten komen, maar ik heb juist het idee dat ik momenteel onwijs gezond leef. heb er ook geen last van ofzo....(zit ook nog niet op een ondergrens ofzo). maar vind het gewoon jammer....wil graag mijn steentje bijdragen met doneren en nu moet ik weer 3 maanden wachten. Bloeddruk en pols was ik wel tevreden over :D! is wel eens hoger geweest!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:25

Dat is in elk geval wat! ;). Waarom moet er 3 maanden tussen zitten? Om een speciale reden?

Mooi dat je ook niet zo praat tijdens het lopen, hahaha! Ik ga nu slapen, maar we spreken wel even af binnenkort om te lopen :)