Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 19:13

Succes

Vandaag de twee dames voor het eerst voor de huifkar gezet. Was ook eerste keer samen in span. Ze zijn niet aan de kletter gegaan, maar daar is ook gelijk alles mee gezegd :') Gelukkig hebben we nog een paar weken om tuig en kar laatste aanpassingen aan te doen, en kilometers te maken.

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:25

Hoezo daar is alles mee gezegd? Ging het niet helemaal volgens plan?

Marieke wat vervelend zeg. Wanneer is het nu?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:36

Nee, niet helemaal. Leidsels goed afstellen was een heel gedoe, ook het tuig zelf. Aangezien Ynske net iets kleiner is dan Viola. Daarnaast maakte vooral Ynske zich zenuwachtig over rammelende onderdelen, wat ook weer aanstekelijk werkte voor Viola. Collega zat op de bok, ik liep naast het span; heb Ynske even op een noodrem moeten zetten voordat ze daadwerkelijk vertrok. Ook het wegstappen ging moeizaam, en chaotisch. We hebben ze vandaag 3 x overnieuw ingespannen, en pas de laatste keer liepen de dames netjes weg. Maar busje passeren hebben we toch maar met ieder een pony aan de hand gedaan, uit veiligheidsoverwegingen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:47

Weet niet precies wat ze gaan doen. Handmatige meting ofzo. Die druppels zorgen er in ieder geval voor dat ik dus die dag niet kan autorijden oid. Wrs eind september, moet maandag even bellen want ze konden niet zo ver vooruit plannen. Zal wel zien wat het wordt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:00

Judith heet die fjord Viola? Weet je wat haar afstamming is? Ik weet namelijk dat RB een zus heeft die zo heet en die staat op een zorgboerderij in omgeving Arnhem dus dat zou wel toevallig zijn (gaat om zelfde moeder. Moeder van RB is Jerica)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:34

Maandag met een vriendin weg (ken je die, Wendy?) gister met een bevriend stel lekker eten, vandaag lunchen met een andere vriendin en haar drie kleintjes. Weekend heb ik nog niks maar volgende week weer met een andere vriendin afgesproken voor een gezellig kopje thee en met weer een andere vriendin voor een lekker glaasje rose op een terasje in de buurt. Het leven is nog niet zo slecht. Maak er zelf maar wat leuks van! *\o/*

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:45

Wat grappig dat dit topic weer omhoog is gehaald :D Judith, jij rijdt nog wel bij Bergemo toch?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:10

Hey Annet, jij bent er ook nog? Leuk. Hoe is het? Alles goed met jou en Viesje?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:13

Eh Marie dat was toch dinsdag??
Hé Annet! Hoe is het?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:52

Ha ja, dat was dinsdag indeed. Maandag had ik ook iets maar ben alweer kwijt wat. Druk druk druk, dan krijg je dat.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:08

deedee19 schreef:
Judith heet die fjord Viola? Weet je wat haar afstamming is? Ik weet namelijk dat RB een zus heeft die zo heet en die staat op een zorgboerderij in omgeving Arnhem dus dat zou wel toevallig zijn (gaat om zelfde moeder. Moeder van RB is Jerica)

Ik zal zondag eens in haar paspoort kijken, maar het zou wel héél toevallig zijn als er twee fjorden-Viola's op een zorgboerderij rondwandelen hier.

@ Anne; yep, nog steeds (of eigenlijk alweer) op de manege te vinden. Sinds ze een geweldig leuke quarter op stal kregen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:31

Ben benieuwd ben even kwijt wie de vader zou moeten zijn. Ik meen Gardar of Briggen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:33

Zojuist les 11 tot en met 27 van start to run op mmijn MP3speler gezet. Even eten, dan MacGyver kijken en dan weer lekker rennen. Les 11 in de Kleefse bergen, heb er zin in!! :):)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:53

Fanatiek joh! :)) Ik doe een beetje een eigen loopschema. Ik heb nu drie keer 4-8-4-8-4-4 gedaan en dat wil ik morgen ook weer doen. Dan kijk ik maandag weer wat ik er dan van maak. De 8 minuten gaan goed, dus ik ga dan denk ik een poging wagen met 4-8-8-8-4. Ik vind het prettiger om wat langer achter elkaar te rennen als ik eenmaal mn tempo te pakken heb.

Oh en by the way; het is Anne, geen Annet. ;)

Vandaag naar mijn toekomstige werkgever geweest om de administratie te regelen. 28 augustus ga ik bij ze beginnen. :))

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:39

Zozo wat zijn jullie fanatiek! ik heb een paar weken terug weer een poging gedaan om te beginnen. Maandags en wonsdags 20 minuten gerend en toen kon ik natuurlijk woensdagavond niet meer lopen :P Toch echt iets verkeerd gedaan want heb echt meer dan een week last gehad van mijn linker kuitspier.
Ik wil het nu eigenlijk weer oppakken, maar geen zin meer gehad natuurlijk O:)

Vies doet trouwens weer helemaal mee. Heeft er een jaar uitgelegen door blessures, maar we zijn weer helemaal terug. Paar keer weer gedressuurd op concours en de eerste spring- en crossles staan ook weer gepland. Thuis al een paar keer gesprongen en dat gaat weer heel erg lekker.
Buitenrijden laten we alleen nog even achterwege. Meneer is na het jaar stilstaan vergeten dat hij buiten altijd braaf was en best normaal kon doen. Na het dazenseizoen waag ik weer een poging, nu gaan we maar gewoon in de bak aan de slag en houden we het bij buiten uitstappen. Wel zo veilig :P

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:50

Verstandig om dan even te wachten Anne.
Ik heb gisteren les 13 gerend. Voor het eerst met de app van endomondo. Leuk om te zien hoe je het dan doet. Ik ga morgen les 14 rennen. En dan twee dagen rust. Heb het goede voornemen op dinsdag, donderdag en zaterdag te gaan rennen. Het handige van rennen is dat je niet meer dan 3 kwartier kwijt bent dus dat kan ik dan nog even snel na het werk doen voor het donker wordt. Is met paardrijden toch een heel ander verhaal.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:38

Hoe lang ren je dan?

Ik ben iets langer kwijt. Ik vind het belangrijk om na de laatste keer rennen nog even een tijdje te wandelen. Ik ben dus een uur en een kwartier van huis.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:50

Ik heb vandaag les 11 gedaan. Was niet topfit en heb voor het eerst een les niet uitgelopen. Maar hier in de Kleefse Alpen is het dan ook wel zwaar. Erg heuvelachtig hier. Daarbij een soort van overbelaste schouders door werk (waarschijnlijk want drie collega's hebben het ook) en die doen echt zeer tijdens het rennen. Ik ga les 11 overmorgen nog eens doen. Kijken of hij dan beter gaat. Ik zit op dik een half uur lopen per keer. (intervaltraining met lopen en wandelen)
Sorry Anne dat ik je Annet noemde. Weet niet hoe ik daar op kwam.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:44

Fijn dat Vies trouwens weer helemaal de oude is. Ga zo door.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:35

Annetje schreef:
Zozo wat zijn jullie fanatiek! ik heb een paar weken terug weer een poging gedaan om te beginnen. Maandags en wonsdags 20 minuten gerend en toen kon ik natuurlijk woensdagavond niet meer lopen :P
:') Beterschap, en sterkte met de nieuwe poging!

Ik volg geen lessen, vind het irritant tussendoor te stoppen. Ik ren nu 25 min. achter elkaar, en dat breid ik iedere week uit. Tussendoor doe ik dan dagen dat ik tempo versnel en terug kom. In 1 ding zijn Ascot en ik toch dezelfden; als we hard doorlopen zijn we eerder thuis :Y) Hardlopen is echt mn hobby niet, maar goed; is goed voor mn lijn, goed voor mn conditie en dus goed voor de paarden...en ik ben er snel mee klaar!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:12

Mijn hobby is het inderdaad ook niet. ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:31

:') Fanatiek wandelende collega stelde van de week voor; 'dan ga je toch gewoon een flink eind wandelen?' Duurt me veel te lang

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:51

Vandaag gewerkt; schoot niet op. Om de haverklap kwam er iemand vraag stellen of wilde iemand eier kopen... Gelukkig net Gerco kunnen zien springen *\o/*

Wendy; in paspoort van Viola zijn zowel vader als moeder 'onbekend' opgegeven. Ze is van 2004, en fokkers zijn gebr. Wagensveld. Zegt dit jou wat?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:43

Wat betreft hardlopen: intervaltraining is de beste methode om je conditie op peil te brengen en je spieren aan te laten sterken. Ik heb les 11 met Evy voor de tweede keer gelopen omdat ik de eerste keer dus die migraine kreeg. Ging nu wel goed en ik zie voornamelijk dat ik dunner ben en mijn spieren zijn sterker. Dat al na 4 weken lopen dus werkt echt als een speer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:45

Dan vermoed ik Judith dat het geen fjordenpaspoort is. De letter V is bij de fjorden namelijk van 2000 (RB ofwel Roy is van 1996) Dan zal het haar niet zijn denk ik.

Marie je bent goed bezig. Ik zie dus echt niet dat ik dunner wordt. Ik merk wel dat ik iedere keer weer verbaasd ben als ik een les uitgelopen heb. Kon 5 weken geleden niet eens 1 minuut achter elkaar rennen.