Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:43

Ik zag een hoop nieuwe paarden staan vanavond, toch wel een beter gezicht, de stallen niet meer zo leeg!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:53

Het was idd al een stuk voller. Ik denk dat vandaag de rest zijn intrek neemt en dan blijven er nog. 2 nieuwe stallen leeg. Móet wel zeggen dat we denk een te kort hebben aan de poetsplaatsen dus hoop dat arjan snel zadelsteunen op gaat hangen

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:51

Ja echt leuk alle nieuwe paarden!! Denk ook dat de poetsplaatsen heel druk zijn. Zadelsteunen zijn inderdaad wel handig.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:11

Ik kom straks even kijken :)
Even zien welke box ik nu ga krijgen en wie er allemaal nieuw gekomen zijn,volgens mij komen er nog wat mensjes die ik ken van vroeger.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:57

Dames heeft 1 van jullie toevallig interesse in een paar Eskadron dressuurbeschermers(all in one)maat full of een anky staldeken maat 215?

Fe_m_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:55

Morgen is de grote dag! Kan haast niet wachten, ben erg benieuwd wat Willem ervan gaat vinden :)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:01

Ik ben vanmiddag even geweest en heb al lekker gekletst met een aantal mensen :)
Vind het wel jammer dat ik nog een maand moet wachten....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:13

Ziet er gezellig gevuld uit op stal. Ik heb hier en daar een hand geschud ....maar ben nu al de namen al kwijt!
Storm heeft twee nieuwe vriendjes gekregen in zijn gang. En vriendelijk gespeeld met Cas in de regen....
De binnenbak ....ja...daar sprint ie naar binnen en is helemaal verbaasd dat er nog meer paarden lopen! Hij zou er wel eens lekker willen rollen!

En verder: Welkom alle nieuwe stalgenoten! Maak er een mooie tijd van op stal Langelaan!

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:49

Sommige van jullie weten het al, maar de VA heeft vrijdag na een onderzoek aangeraden om Sellie terug te brengen naar de verkoper omdat er veel meer aan de hand is dan alleen maar een traag achterbeen wat we eerst dachten.
Maandag hoop ik meer duidelijkheid te hebben over hoe het verder gaat.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:08

mellanion84 schreef:
Sommige van jullie weten het al, maar de VA heeft vrijdag na een onderzoek aangeraden om Sellie terug te brengen naar de verkoper omdat er veel meer aan de hand is dan alleen maar een traag achterbeen wat we eerst dachten.

Wat vreselijk rot Marijke!

Het stond al lekker vol vanavond toen ik op stal was, hoop paarden die nog onrustig waren, maar toen het rustig werd op stal kalmeerden ze allemaal wel. Esmeetje vond het maar al te spannend, vreemde paarden, die leek wel een hengst toen ik met haar aan het stappen was, snuiven, nek erop en staart omhoog.....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:09

mellanion84 schreef:

Wat een verschrikkelijk nieuws Marijke. Wat zal dit moeilijk voor je zijn... :(:)

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:10

Ik heb hier en daar ook al wat handjes geschud en wat nieuwe paardjes gezien. Wel even wennen maar zal vast gezellig worden... :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:35

Jeetje Marijk echt super ruk..das een domper zo met je eerste eigen dier..
Hopelijk doet de verkoper niet moeilijk en kan ze zonder problemen terug.
Jeetje wat een drukte ineens op stal. Paarden allemaal btje vd leg.
Paar handjes geschud vandaag maar weet nu de namen al niet meer..oepsie..

Verie is gelukkig minder ad dunne kak..nu nog stoppen met hoesten...ben ik ook weer blij.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:56

Jeetje marijke, dat is idd even wat anders en vooral geen leuk nieuws.... Wat heeft de DA nog meer geconstateerd dan? Sterkte!

@femke, zie je vast morgen en anders van de week wel ;)

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:20

mellanion84 schreef:
hahaha iemand nog een belg te leen voor een weekje?

Ja hoor! Zeg maar wanneer :+ (Zat weer eventjes mee te lezen)

Voor de Leende gangers: Ik ben vrijdag op visite geweest bij Martin. Hans is iets nieuws aan het uit proberen. Ik werd er helemaal vrolijk van! Hij heeft alle paarden in vaste groepen verdeeld. Nu hebben ze allemaal een stuk weiland, een verharde uitloop en een schuilstal tot hun beschikking. Hij zet ze 's avonds niet meer binnen. Dat kunnen de paarden nu zomer en winter zelf bepalen. De ruimtes zijn zoals we gewend zijn. Groot, schoon, vers stro en bergen hooi en kuil. Het resultaat is dat er een enorme rust heerst. Paarden hebben geen schrammetjes en staan tevreden te soezen, knuffelen, eten of spelen erop los.
Ik ging helemaal gelukkig en tevreden weer weg. :z

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:25

mvdberg88 schreef:
mellanion84 schreef:

Voor de Leende gangers: Ik ben vrijdag op visite geweest bij Martin. Hans is iets nieuws aan het uit proberen. Ik werd er helemaal vrolijk van! Hij heeft alle paarden in vaste groepen verdeeld. Nu hebben ze allemaal een stuk weiland, een verharde uitloop en een schuilstal tot hun beschikking. Hij zet ze 's avonds niet meer binnen. Dat kunnen de paarden nu zomer en winter zelf bepalen. De ruimtes zijn zoals we gewend zijn. Groot, schoon, vers stro en bergen hooi en kuil. Het resultaat is dat er een enorme rust heerst. Paarden hebben geen schrammetjes en staan tevreden te soezen, knuffelen, eten of spelen erop los.

Klinkt heel goed! Vien staat in de individuele winterstalling, dus ik zal er weinig van merken, maar hij heeft het toch maar super voor elkaar daar! Hoe groot zijn de groepen waar ze in staan?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:52

He Mylene, grappig om jou hier ook weer tegen te komen.
Met of zonder belg ben je van harte welkom om een keer te komen buurten hoor. Kunnen we weer ff bijkletsen ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:36

mvdberg88 schreef:
mellanion84 schreef:

Ja dat was me vorige keer ook al opgevallen. Kleinere groepjes en verharde uitllopjes...ik vind t super hoor. Lester is geen stalpaard en zo kan die lekker zelf bepalen wanneer ie nr binnen gaat.
Reden jullie trouwens gister begin middag met karretje en paard over de Oostveen?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:49

Esther28 schreef:
Elize een paard met een Nappie-complex is natuurlijk ook uniek haha..
Geen idee wat er verder nog op stal komt qua rassen..maar dikbil groningers zijn zowiezo dungezaaid in deze regio...

Nog een anda er bij kan niet hoor. Mijn kaboutertje is al keizer van de stal. Daarom heeft hij ook de grootste box :P Gisteren viel wel opeens het kwartje waarom nappie zo vaak met zijn voorbeen loopt te maaien: die wil hij natuurlijk in de binnenzak van zijn deken stekken http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... x=61&ty=72 maar dat lukt hem gewoon (nog niet)

@ pipi. Als je op internet gaat zoeken kom je heel veel voorbeelden van paarden tegen die slecht tegen Pavo kunnen. Zit blijkbaar toch niet hele goede dingen in. Momenteel krijgt Abdul het wel en hij doet het er goed op, maar ik wil toch over op ander voer. Veel paarden die niet tegen pavo kunnen schijnen het wel erg goed te doen op het voer van Havens.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:54

mellanion84 schreef:

Echt ontzettend poedersuiker Marijke! Aangezien je hebt laten keuren heb je aan je onderzoeksplicht voldaan dus zou je vrij sterk moeten staan. Dikke knuffel :(:)

Alle nieuwe mensen: Welkom.
Ik heb ook al heel veel handen geschud, en ga volgens mij echt nog 10x vragen hoe iedereen heet want dat onthoud ik voorlopig nog niet.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:17

Goedemorgen allemaal.

Heb niet zoveel handjes geschud gisteren op stal, vind niet dat het aan mij is om mij voor te stellen aan de nieuwe mensen. Sommige kunnen nog niet eens gedag zeggen. Beetje jammer dat wel..........

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:23

Maar Kaar, soms weet je ook echt niet meer wie je nu wel en niet gedag gezegd hebt, dat had ik al toen ik nieuw op stal er bij kwam. Kan je voorstellen hoe het is met zoveel nieuwe mensen..

Ik snap je wel hoor, daar niet van. Maar als we allemaal ons zo opstellen is het natuurlijk ook niet goed voor de sfeer. En voor de nieuwe mensen is het ook niet al te makkelijk: wij kennen tenminste al (een deel). Voor hen zijn het (grotendeels) alleen maar nieuwe gezichten.

(gewoon allemaal met een bordje om gaan lopen met naam, naam paard, of je nieuw of oud bent en of je eigenaar of bijrijder bent :P)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:25

Marijke, wat een domper op je " eerste eigen paard" vreugde! Ik hoop dat het allemaal netjes kan worden afgehandeld.

De nieuwe mensen hebben het even heel druk met hun plekje klaarmaken voor hun paard en straks zal de rust terugkeren. Dan zullen we elkaar leren kennen. Dat zal van twee kanten moeten komen. Voor de nieuwelingen is het prettig om wat wegwijs gemaakt te worden door mensen die al weten hoe het gaat op Stal Langelaan. Dan worden zij gastvrij ontvangen. Dat opent de deuren naar fijn contact.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:39

Goeiemorgen :wave:

Marijke,ik ken je (nog) niet,maar wat een naar bericht,je eerste eigen paard en dan heb je dit.
Hopelijk wordt alles netjes afgehandeld,maar het zal ook dan zeker verdriet doen,sterkte!

@Marieke (toch?),Doutzen kreeg op vorige stal Havens en deed het daar idd goed op,dus stap daar naar over.

@spettertjuh; begrijp best dat je vind dat de nieuwelingen zich horen voor te stellen (vind ik nl ook).
Voor mij is het makkelijk,ik ken niemand (alleen Jessica van Kirin),dus ik stel me gewoon aan iedereen die ik tegen kom voor en zal dat wrs straks nog 100x tegen dezelfde doen hahaha.
Ben het ook wel met Jetta eens,jullie kennen elkaar en het reilen en zeilen op stal,dus hulp met wegwijs maken is wel erg welkom bij iedereen denk ik.

Maar ik ben er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen en we het heel gezellig gaan krijgen met elkaar!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:18

Helaas ben ik nogal ouderwets ingesteld denk ik