Als het de spuigaten uitloopt dan houd ik Tence ook binnen hoor maar nu nog even niet. Hij heeft ook een chronisch kuchje dus buiten staan is goed voor hem.
Het is zeker lastig om voor het beste te kiezen.
Xantha
Geplaatst: 14-11-10 19:31
Ik hoop gewoon dat het snel weg is en dan ga ik het heel goed in de gaten houden. Ze had het nog nooit eerder gehad dus eerlijk gezegd had ik er ook niet echt op gelet
Jeetje dat is wel balen Xantha! Hoop dat die van mij geen mok krijgt als ze dalijk buiten staat. Ze heeft er 1 winter last van gehad, heb haar nu 3 jaar dus ben benieuwd.
Vandaag kwam een bijrijdster proef rijden, aangezien de bak weer dicht was hebben we buiten gereden, paardje was druk haha..ze wilde alleen maar draven en galloperen en voorop lopen (paardje van Kippie20 was mee). Maar het ging gelukkig allemaal goed en ze vond het erg leuk Nu nog een keer in de bak proef rijden maar dat zal pas kunnen op de groene meer aangezien onze bak altijd dicht is
Weten jullie misschien nog een goeie paardentandarts en iemand die kan scheren?
En Tence zijn tanden worden gewoon door DA gedaan.
Bedankt ik heb haar een pbtje gestuurd!
En welke DA heb jij? Ik heb zelf meursing, ik moet er morgen toevallig heen met me hond dus dan vraag ik gelijk wat informatie.
nikkielvis
Geplaatst: 15-11-10 08:00
Goeiemorgen
Zo weekend is week voorbij gevlogen. Pijn in mijn keel ineens. En ik had vrijdag nogwel vrij genomen om even goed uit te rusten. Nou da is niet goed gelukt.
Maar heb gister mijn auto weer helemaal compleet gemaakt. Hij is weer heel mooi blauw en orgineel ben erg blij.
Mijn kur vrijdag nog geoefend wat heb ik toch een kanppe jongen. Hij doet goed zijn best helemaal blij mee.
Middag! cool marlon ik ben benieuwd naar je auto zal straks even kijken. En naar je kür natuurlijk. Gister surprise party voor Matthijs, was heel leuk. Straks lekker naar mijn drukke vriend. Xantha wat balen, maar even rustig aan doen!
Xantha
Geplaatst: 15-11-10 19:52
Vanmorgen is Esther even naar Xantha geweest en heeft ze haar benen heel goed gewassen en gedroogd, en lekker gewandeld. Ik ben vanmiddag na mijn werk even langs geweest en heb haar benen ingesmeerd en ook weer lekker met haar gelopen. Ik heb nou niet echt het idee dat ze het erg vond zo'n dagje!
Ben ook benieuwd naar iedereen zijn kür, die van Esther en Xantha wordt iig heel leuk!!
Ik heb geprobeerd op de baan te rijden mar na 2 rondjes werd ik zowat gelanceerd dus ben ik maar verder gegaan in de buitenbak alwaar het na verloop van tijd weer lekker ging.
goedenavond!! Ik had vndaag een tweede gesprek bij de lidl en raadt eens... Ik ben aangenomen!! Woehoe.. Per 2 december ga ik daar beginnen en per 1 jan 2011 ga ik fulltime daar werken. Ben echt zoo blij.. Dan kan ik gelijk sparen voor een nieuw zadel, want die ik nu heb ligt ni goed en ik denk dat mijn paardje er een beetje last van krijgt :S.. Dus de komende tijd maar rustig aan doen en vooral niet rijden. En per 1 dec ga ik hem maar ook eventjes goed longeren zodat hij zijn rug goed gaat gebruiken.. Dan komt ie er helemaal bovenop !
Kippie, alles komt wel goed met Yemen zijn rug! Zadel ligt gewoon niet goed, naja niet meer gebruiken dus. Met een beetje rust en een nieuw zadel kan hij er weer tegenaan En nogmaals gefeliciteerd natuurlijk
Taverno, fijn dat het rijden lekker ging in de buitenbak!
Wij konden zo weliswaar ook rijden in de bak, helaas was knolletje binnen 10 minuten rijden weer nat. Hoop snel iemand te vinden die haar zo snel mogelijk kan scheren.
Stephzdesign
Geplaatst: 15-11-10 21:33
Thanks Jastie!! Komt ook helemaal goed.. Hopelijk vind ik snel een wel passend zadel. En ik vind t opzich niet erg dat ik niet kan rijden, want de bak zal binnenkort wel weer dichtgaan haha.. ...
Yemen was ook helemaal doorweekt door die dikke vacht van hem :S.. Ben blij als ze geschoren zijn. Is voor onze knolliejs ook wel weer chill !
@ ruitje : dankjewel! Oww wat cool zeg..!! Ja ik weet wel t een en ander over zijn koersverleden. Ik weet dat hij in nov 2009 voor het laatst gekoerst heeft. Het scheen dat yemen een goede start had en dat hij zelfs de snelste paarden er uitreed. Alleen hij was nogal eigenwijs ( nog steeds hihi) en hij wilde graag zijn eigen weggaan.. En hij maakte wel eens van die sulkys kapot ( zo heet t tog!??) Dus tja daar hadden ze niks meer aan. En hij heeft in zweden gestaan.. Dus volgens mij was hij wel goed .. Hoe lang s dat geleden dat hij op yemen heeft gereden? En weet hij toevallig ook of hij ooit geschoren is? En heeft hij toevallig fotos ?? Hihi.. Word er helemaal enthousiast van :p.. En weet hij nog meer dingen over hem? Vind k altijd leuk om te horen.. 
Christadk
Geplaatst: 15-11-10 22:31
kippie20 schreef:
En weet hij toevallig ook of hij ooit geschoren is?
Hij is gefok door een fokker die ook actief is in Zweden, dus ik denk eerder dat hij daar als jong paard heeft gestaan. Hij heeft in ieder geval geen Zweedse verrichtingen in zijn rijtje staan en hij heeft ook geen hoge winsom. Ik denk dus niet dat hij wedstrijden heeft gelopen daar .
3 overwinningen uit 10 starts is zeker niet slecht hoor! Maar hij heeft nooit echt tegen jaargangstoppers gelopen. Ik zou graag zo'n paard hebben, maar met een winsom van onder de 2000 hoort hij gewoon bij de middenmoot .
Op papier dan . Wim van der Mespel is veel bij ons op stal, ik zou zeggen schiet die eens aan, misschien heeft die nog info of een verdwaalde foto
En ik zie op de koersbaan eigenlijk nooit geschoren dravers.... Ik ken er uit mijn hoofd maar 1, dus de kans dat Yemen wel ooit geschoren is lijkt mij heel erg klein.
Snap al dat scheren niet hoor
Stephzdesign
Geplaatst: 15-11-10 22:45
@ ruitje : oww wat geinig zeg.. leuk om dit allemaal te weten zeg! Als ik er sta zal ik het zeker een keertje doen. Tenzij hij als eerst naar mij toe komt dat hij yemen herkent haha.. Dat zal ook nog eens kunnen .. Ik had dat nog niet gevonden dat hij verkocht is in 2006 .. Dat weet ik dan ook weer... Altijd leuk om achter te komen..
Ja joh ik denk ik vraag t gewoon over t scheren misschien wist je dat wel toevallig haha..
@ jastie: haha... ik moest zo hard lachen om jou reactie ... haha,,,