Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:55

Wij hebben moeten verkopen. Was een beetje erg veel. Heb nu ook over maar zie wel of er nog een koper komt. Jammer dat ik geen grote schuur heb om alles in op te slaan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 00:24

En het topic is weer gereanimeerd, zie ik :+
Wat is iedereen fanatiek aan het lopen! Dacht dat ik de enige idioot was, valt weer mee. Afstand is nog niet noemenswaardig. Zát op 5 klm, maar toen kwam de lammertijd, en veel extra werken, en ziek, enz enz. Maar goed, komt wel weer.

Goed, wat er over is van vroeger, lang geleden... klikt Paradiso nog bekent? Belle Fleur? Ik kwam er vandaag achter dat Calipo ook al van langer geleden is dan ik dacht. Verder weet ik het eigenlijk niet, loop al 2 jaar niet verder dan de stal van (nieuwe) Happy. Winston, Jannos, Liena en Kwinto zijn met pensioen gegaan. Winston en Kwinto vermaken zich er prima, van de andere 2 niets meer gehoord. Oude Happy staat in Bergen, kom ik nog wel eens langs. Meneer lijkt daar niets tekort te komen. En dat was het wel zo'n beetje.

Bij mij verder weinig ontwikkelingen; rijd nog steeds Ascot, heb nog steeds dezelfde job. Al is het paardengedeelte daar wel aardig uitgebreid. Ynske is het fjorden-team komen versterken, en vanaf oktober willen we met huifkar gaan rijden. Eerste reserveringen zijn er al. Alleen hebben de twee merries nog niet samen in span gestaan, is de huifkar nog niet klaar, en hebben zowel collega als ik 0 ervaring met tweespan. :')

Zat nou eigenlijk op het aangekondigde noodweer te wachten, maar helaas. Blijft weer eens bij wat flitsen en drie druppels...voor niks camera stand by

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 07:39

deedee19 schreef:
Wij hebben moeten verkopen. Was een beetje erg veel. Heb nu ook over maar zie wel of er nog een koper komt. Jammer dat ik geen grote schuur heb om alles in op te slaan.

Ja, Mickey en Sputnik doen ook maar verdomd weinig met hooi. Succes ermee.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:59

Noodweer viel idd nog wel mee. Heb desondanks toch niet zo best geslapen. Wat een hitte!
Heb nu trouwens nachtlenzen, maar duurt een week of 2 om mijn ogen te corrigeren. Heel fijn. Zonder bril zie ik niks en met bril ook niet al te scherp meer. Heel handig. Maar merk dat mijn linkeroog al goed aan het corrigeren is. Kon er vanmorgen al best aardig mee zien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:12

??? Hoe werken die lenzen dan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:32

Het zijn harde lenzen. Die doe je 's nachts in en dan corrigeren ze je ogen naar 0 (kan tot sterkte -4). Overdag doe je ze uit en kun je scherp zien. Hoe hoger je sterkte hoe langer het duurt voordat je op 0 zit (kan tot 3 weken duren) Ik heb dus -4 en -3,5 dus moet nog wel even. Is even een lastige fase maar daarna kan ik overal scherp zien zonder bril.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:27

Voelt dat niet raar s nachts?

Met mij gaat het naar omstandigheden wel oke. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar, maar we zitten nog aan elkaar vanwege een koophuis en een flinke beestenbende. Dat maakt de boel wel lastig. Ik kan daar verder weinig over zeggen zo open en bloot op het internet, maar mocht iemand daar verder op in willen gaan mag dat uiteraard via pb. ;)
Ik ga eind augustus beginnen als apothekers assistente in Amsterdam en ik woon zelf in Almere.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:11

Oh wat vervelend Emy. En in deze tijd verkopen is ook al zo verrekte lastig. Hopelijk zijn jullie het huis zo kwijt en kun je toch nog wat van je beesten houden.

Als ik die lenzen in doe zitten ze niet prettig nee. Het zijn harde lenzen. Heb dat ooit in het verleden wel gehad maar nu al jaren zachte lenzen. Na een minuut of 10 trekt het weg. Ik doe ze in meteen voordat ik het bed in stap, dan meteen de ogen dicht en dan gaat het goed. Met slapen voel ik er helemaal niks van. Het is wel handig als ik er nu uit moet 's nachts voor Sebas of omdat ik moet plassen kan ik scherp zien. Dat is ook raar.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:18

Hey Emy, wat vervelend. Ik ken het. kan iemand van jullie het huis niet zelf overnemen? Zonder details verder...dat scheelt een hoop gedoe. Sterkte met alles.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:19

@ Wendy: dus nu ben je een soort schele neet zeg maar. Ben ik ook hoor sinds mijn auto-ongeluk.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:42

Auto ongeluk?

Mijn ex wil het huis aannemen, maar ik moet uiteraard ook wel een huisje hebben. Dat duurt alleen zo verrekte lang. Hoe heb jij dat gedaan Marieke?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:57

Mijn ex heeft het huis gehouden en mij uitgekocht. In Duitsland werkt het echter anders met huurhuizen. Daar is het gewoon wie het eerst komt... Je moet wel heel snel reageren maar dan kun je snel iets hebben. Heb overigens nog een maand of tien bij mijn ex gewoond omdat de overdracht van het huis niet opschoot. Dat was niet makkelijk.
Sterkte met alles.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:59

Ik heb ongeveer anderhalf jaar terug een auto-ongeluk gehad. ben met 80km per uur uit de bocht gevlogen en tegen een paal geeindigd. Was blijkbaar gladder op de weg dan dat het leek. Sindsdienfocussen mijn ogen niet meer helemaal tegelijk. Ben op polie geweest in Radboud en ze kunnen er buiten spieroefeningen niet veel aan doen. Heb ik zelfs gespierde ogen straks.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:26

Dat is dan een beste parkeerplek geweest.

@ Emy; plannen gewijzigd dan? Hoe was Rapalje trouwens geweest?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:21

Gespierde ogen? Wist niet eens dat het kon. Ben idd zo scheel als het maar zijn kan nu. Heb het idee dat rechts nog niet gecorrigeerd wordt terwijl links dat duidelijk wel doet. Ziet nu een beetje te switchen met mijn oude zachte lenzen gecombineerd met noodlensje en bril. Nou ja alles voor het goede doel zullen we maar zeggen hè?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:25

Dat is correct. Nouja, weet niet in hoeverre je daadwerkelijk gespierde ogen kan krijgen maar die arts zei toen dat ik met spieroefeningen het meeste effect zou hebben. Als ik er aan terug denk: ik was toen echt gecrashed. Had kei veel pijn in mijn benen. Heel irritant. heb nog weken met krukken gelopen. Maar na anderhalve week gewoon weer gaan werken, op kantoor welliswaar, maar toch. Een echte bikkel zou ik willen zeggen.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:27

Hoop dat jouw ogen snel bijtrekken. Lijkt me erg vermoeiend en vervelend met autorijden. Ik kan dinsdag wel rijden hoor. Moeten we alleen Sebasjes stoeltje erin zetten. Of ik rij met jouw wagentje. :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:35

Oh dat is misschien wel fijn. Maxicosi kan ook in jouw auto (gewoon met gordels) Ik wil namelijk de wandelwagen meenemen. Daar slaapt hij nog wel eens in. In de buggy kan dat haast niet. Echter weet ik niet of de wandelwagen helemaal gaat passen. We kijken wel even anders mag je ook in mijn toettoet rijden.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:36

Oke we zien morgen wel. Lastig hoor dat je slecht ziet. Kom lekker wel Sebasje knuffelen morgen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:24

Ik lees alleen maar verhalen op internet van mensen die binnen 3 nachten scherp zien. Heb ik natuurlijk weer niet, maarja dat hadden ze al gezegd. Links is echt super aan het corrigeren (terwijl ze zeiden dat deze misschien niet volledig gecorrigeerd kon worden) Rechts nog steeds niks. Heb daar nog steeds mijn oude lens in. Links heb ik al een tijdelijke lens in van -2 en kan daar bijna scherp mee zien (ik kom van -4 af) Kan goed zijn dat ik nog minder heb dan -2 nu maar geen lenzen om mee te proberen. Maar ik zet door ik vind het niet vervelend om ze te dragen. Nog twee weken dan weet ik of ze geschikt zijn voor mij anders krijg ik mijn geld terug. Moet wekelijks op controle dus komt wel goed.

Nog vakantieplannen hier? Ik ben al weg geweest. Heb al meer zon gezien deze vakantie als mijn afgelopen 5 zomervakanties bij elkaar :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:28

Maar je moet die dingen wel iedere nacht blijven dragen?

Geen vakantieplannen hier, ben al paar weekenden weg geweest. En aangezien weekend volgend jaar wat duurder uit gaat vallen moet er gespaard worden. Maar dat heb ik over voor Ameland *\o/*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:32

Ja je moet ze iedere nacht in maar er zijn ook mensen die ze om de nacht dragen.

Ameland is leuk :D Wij zijn daar een nachtje geweest vorige week. Vrienden van ons zaten er en we mochten gratis overnachten bij mijn zwager die daar een pension heeft. Het was prachtig weer. Ik vind het een geweldig eiland. Mijn zus is daar veel te vinden met haar jongste nu ze een vriend op Ameland heeft.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:35

Heeft je zus goed voor elkaar!

Iedere nacht lenzen dragen...vind ik toch iets minder aantrekkelijk klinken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:42

@Wendy: ja dat had ik je nog niet verteld. Wij kunnen van de zomer alleen even naar Parijs en Disneyland omdat John het op zijn bedrijf heel erg druk heeft. Ja, eigen bedrijf he, dan heb je dat. Natuurlijk ben ik wel kei blij dat hij het druk heeft want veel bedrijven redden het niet in deze tijd terwijl dat van hem als een dolle draait. Anyway....wij gaan dus alleen een paar dagen naar Parijs maar in Januari gaan we lekker naar Cuba. *\o/* *\o/* *\o/* Lekker tropisch eiland, palmenstranden, zon, blauwe zee, cocktails en niks doen. Heerlijk!
Nou, we gaan natuurlijk veel zien daar hoor. Havana is mooi zeggen ze, en het regenwoud willen we natuurlijk ook in. Wel een beetje eng met slangen, krokodillen en spinnen en dergelijke maar als je daar bent moet je dat ook gezien hebben toch?
Ik zou zeggen: MY KIND OF HOLIDAY!!!
Misschien dat we in de herfst ook nog wel een keer een weekendje doen ofzo maar staat nog niet vast.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:08

Moet bij de oogarts trouwens nog een onderzoek laten doen voor mijn oog. Is een beetje een vervelend onderzoek waarna ik niks meer ga zien gedurende een dag. Nouja, dat wil zeggen: ik zie wel licht, te veel eigenlijk en ik kan niet scherpstellen. Mag dus niet zelf rijden anders had ik het meteen gedaan afgelopen woensdag. -O-