Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:39

En per wanneer mogen we dan komen helpen met klussen?
Echt super hoor!

En ja, avalon was echt eigenwijs vanochtend! Wat een druiloor! En die Bob....die scheurde er met Kitty ook van tussen de eerste galop (toen ik stond te kijken voor ik ging poetsen en zadelen).

Vanavond redelijk druk geweest op werk. Nu kan ik verder echt gaan aftellen! Nog 3 nachtdiensten en een halve cursusdag en dan heb ik vakantie! Over twee weken mag ik dan weer naar la douce france vertrekken!

Morgen eerst auto voor APK. Duimen jullie mee?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:29

Ik ben ook niet heel handige klusser, slopen moet lukken en beetje tuinieren moet mij ook wel lukken er zijn vast dingen die niet kunnen mislukken. En ziet er leuk uit het huis zo op de website.

Lekker milou, bijna vakantie! Ik ga over ruim 3 weken naar frankrijk :D En duimen dat je auto door de APK komt zonder allerlei reparaties.

Zo maar weer aan het werk in de regen...

antoinetje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:40

Beetje laat voor het duimen, hoop dat je auto ok is?
Lekker hoor bijna vakantie!
Een eigenwijs paard vind ik niet zo erg maar als ze zo gaan lopen trekken en hangen vinden mijn schiuder en ik minder leuk. Heb er nog steeds last van :( .
2 linkerhanden... Hmmmm heb ik ook!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:44

Ik hoor al dat we een goed team zijn zo met zijn allen ;)

hoe is het met de auto afgelopen?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:15

Haha ja het dreamteam!Milou rijdt de toet nog?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 02:45

De tuut had wel weer wat reparaties nodig. Wederom de handremkabel (was vorig jaar ook al iets mee gedaan voor APK), baal er wel een beetje van. Maar ja, kan tuut ook niet missen hè? Hoe moet ik anders bij Adje en de andere lieve paardjes komen? Maar ivm nachtdienst ging garagehouder het niet allemaal op tijd redden. Kreeg vanochtend van hem zijn auto mee en mocht er even mee naar Perla om te voeren en daarna naar huis. Zou auto vanmiddag ophalen, maar dat ging hij niet redden voor ik ging slapen. Dus nu ga ik morgenochtend na nachtdienst zwemmen en dan auto weer wisselen. Heb nu een of ander oud wagentje met een choke (ofzo)....snap er echt geen hout van, haha! Maar we kunnen qua APK weer een jaar vooruit. Nu ook maar even een afspraak maken voor een grote beurt. Heb afgelopen jaar al wel aantal reparaties gehad, maar eigenlijk geen grote beurt laten doen......

en klussen ben ik ook niet zo'n held in. Weet niet of er geverfd moet worden, dat vind ik nog best wel leuk en dat verknal ik volgens mij ook niet zo gauw. Maar boren en timmeren is niet mijn ding! Anders bied ik me wel aan voor wat catering!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:27

Grapje! Is handig als je denkt dat zwembad in weekend even laat open is als doordeweeks....nu minstens een half uur wachten....ik ga maar niet langs huis, want dan wil ik alleen maar slapen! Maar had eigenlijk gedacht de tijd nuttig te kunnen besteden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:54

Gelukkig kan je tuut weer een jaar mee! Die handremkabel was vorig jaar toch ook al kapot inderdaad? Staat me in ieder geval iets van bij dat er iets met de handrem was...

We zien wel hoe het gaat met klussen. Eerst moet de vloer er beneden uit, beton laten storten vloerverwarming en tegels laten leggen. Boven houtworm bestrijden en ik wil eigenlijk gelijk de badkamer goed aanpakken. En dan erm.... Boven plafonds verwisselen, oude vloer eruit nieuwe vloer erin... Zucht waar begin ik aan... -O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:56

ohhh vloerverwarming, dat is heeeerlijk!
Ehm je begint met klussen zo te horen en poging te doen tot een handige klusvrouw te worden?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:01

Nee hoor het meeste laten we doen, tenzij Gijs zijn handen uit de mouwen gaat steken :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:08

Nou, tuut staat weer voor de deur! Nog €15 van de prijs af weten te kletsen, ondanks dat ik dat niet eens bewust heb gedaan, haha!
Ja, handrem was vorig jaar ook links kapot. Nu weer. Heb in november of december ook problemen met rem linksachter en lekken remvloeistof....waarschijnlijk is mijn kabel daardoor aangedaan en helemaal verroest, rechts zag er namelijk nog prima uit!

Pfffffff, dat klinkt als nogal wat Antoinette! Dat zijn ook dingen waar ik je niet bij ga kunnen helpen. Verven dus wel, behangen wil ik ook nog wel proberen en anders dus catering ;)! Maar zulke grote projecten, dan heb je niets aan deze kluskluns!

Zo, en nu ga ik slapen! Jullie allemaal een fijne dag toegewenst!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:07

Uhh Antoinette, waar begin je aan? :')
Daar moet je zo te horen wel echt handige harrie voor zijn.

Trusten Milou! Beetje balen van je auto weer, kun je niet beter een nieuwe kopen als het elke keer wat is?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:21

Het valt wel mee hoor (zeg ik nu)... En we laten eel doen hoor ik ben zelf helemaal niet handig!
Komen jullie maar een keer gezellig langs voor taart :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:04

Garagehouder raadde ook wel aan om maar eens voorzichtig oriënterend rond te gaan kijken.

Antoinette, onbeleefde vraag....maar mag ik morgenochtend nogmaals de auto bij jullie zetten? Wil na nachtdienst hardlopen, maar wil auto met werkpas enzo liever niet op de algemene parkeerplaats zetten bij duindamseslag, heb al meerdere keren van inbraken gehoord....voelt iets veiliger om hem bij jullie neer te planten!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:26

Taart van Antoinette, daar kan ik echt geen nee tegen zeggen!
Ik kan nog enigszins schoonmaken (dat wat vies lijkt wordt schoon gemaakt) en verder tja, ehm ik probeer altijd alles, maar met mij pa is dat niet handig, die zegt al snel, kom maar hier ik doe het wel, zo schiet het niet op. Schilderen en behangen en schroefjes ergens indraaien, dat lukt me nog wel.

Balen van je toettoet , Milou. Hopelijk houd hij het nu nog even uit en kan je rustig aan kijken naar wat anders.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:40

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:53

Wij parkeren daar altijd Milou, nog nooit wat geks gezien eigenlijk....

Maar lijkt me gezellig Antoinette, wordt weer eens tijd voor een avondje :)

Wat leuk Es! :))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 00:00

Even snel bijgelezen, maar wat gaaf Antoinet jullie eigen stulpje! Ik kan best wel beetje klussen hoor :P. Heb ervaring in verven van posten enz, muur behangvrij maken en klaar maken voor nieuwe behang, muren verven heb ik ook gedaan en uhmmm behang met lijm insmeren en aangeven en heb zelfs stukje behangen :'). En mag straks in ons huis ook weer even oefenen... Dus wie weet kan ik weekendje komen helpen ;).

En lijkt me gezellig een avondje! Moet ik vast wel plekje voor kunnen maken! Ga Alleen 14 juli op vakantie ;).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:14

Dat duurt nog even Es.... Al wordt het vast weer lastig om een datum te prikken. Wanneer kunnen jullie?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 00:16

Ben zondagavond beschikbaar ;). En zaterdag kan eventueel ook wel :D.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:23

Zondag kan ik meestal ook wel, alleen 7 juli niet ;)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:43

Ik ga rond dat weekend van 13 juli ook weg. Dus de eerste 2,5 daarna gaan niet lukken. Tot die tijd, ehm a.s. zaterdag en donderdag kan ik niet, en maandag 1 juli niet. En overdag moet ik op zaterdag gewoon werken, maar eind van de middag/avond kan eigenlijk verder wel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:02

Wat goed Esther!!!! Hebben wij nu nog invloed of kunnen we je niet meer ondersteunen om verder door te gaan?
Sas, heb al wel een paar mensen gehoord over inbraak op de parkeerplaats daar. Maar het is goed gegaan...
Heb net nog even 4km gerend en mezelf tot het randje gedreven (best makkelijk na 4u slaap en een nachtdienst!)...
Avondje lijkt me gezellig! Ben vanaf morgen vrij (wel wat afspraken her en der), ga de 6e op vakantie en kom de 13e terug!

Zo, fijne dag allemaal! Ik ga kijken of ik vandaag wat langer in dromenland mag verblijven!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 10:07

Ik geloof dat er nu een jury naar gaat kijken, hoe ze dat doen weet ik niet precies schijnt aan de hand van de foto's en filmpjes te gebeuren (al vind ik het nogal apart met de punten waar ze naar moet kijken, das nogal rijtechnisch moet je denk echt live zien :P, leuke foto neerzetten kan iedereen ;)).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:39

De spelregels zijn mij nog steeds niet duidelijk Es, maar hé, je bent door!

Oef, dat was een korte nachtrust Milou en dan ook nog hardlopen! Knap hoor.

Nog even op Antoinette wachten dan.... Was vrijdag voor jou ook nog een optie Es? Anders hebben we volgens mij alleen aankomende zondag over :')