Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:49

Zucht. . . Wat super gaaf Tessel Haha!
Geen olifanten meer boos maken, houd de kroko's op afstand en doe de giraffen de groeten van me Knipoog

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:36

Annemarie, je onderschrift, waar komt dat eigenlijk vandaan? Schijnheilig *is precies dezelfde regels in een liedje tegengekomen*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:39

Het staat volgens mij ook in een liedje Knipoog

Wat een super weer is het trouwens Haha! Ik ben vanochtend lekker in m'n bodywarmer naar Mazzel gefietst. Hij was vrolijk en hij stond er vrolijk bij met z'n nieuwe knalgele halster. Lekker gepoetst en getrutteld in de zon. Het rijden was eigenlijk een klein rampje, maar dat maakten we goed door in de zon uit te stappen Knipoog

En zo weer naar de manege.

Djoni, hoe gaat het rijden bij jou eigenlijk?

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:43

Het is inderdaad super weer... Ik wil weer paardrijden!!! haha..
Met dit mooie weer begint het wel te kriebelen hoor, maar gelukkig zijn er nog genoeg andere leuke dingen.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:47

Ja, wat een heerlijk weer was het vandaag Hyper! De hele week al Clown

Rijden hierzo? Niet zoveel bijzonders Clown Ben gestopt bij de manege, maar dat wisten jullie geloof ik al? We hebben sinds kort een "leenpaard" hier staan. De eigenaren verhuizen van brabant naar friesland, en moeten hun paard ergens kwijt tot de zomervakantie. Dus nu staat hij hier Haha! Maar nu weet ik niet of ik dat hier al verteld had Clown Iig, het rijden gaat redelijk op hem. Heb het een tijd (maand ofzo?) niet gedaan, want hij was vrij mager en futloos. Nu staat hij hier op de wei met iets meer eten dat hij daar kreeg, aandacht en paarden in omliggende weides(daar heeft hij 3 jaar lang geen paard gezien) en gaat het redelijk. Heb pas nog een bosritje gemaakt, en hij is erg braaf Ja klein stukje gegaloppeerd, dat is zeker niet zijn sterkste kant, hij is liever lui dan moe, dus galopperen wil hij nauwelijks, maar hij vond het in het bos zelfs nog wel leuk, paar galopsprongetjes Ja Dus ik wil vanaf morgen zijn conditie wat opbouwen.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 08:49

speciaal voor annemarie Ach gut Ach gut

tesssel , volgens mij wil je niet meer terug, echt heel gaaf daar, geniet nog maar even Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 10:44

djoni schreef:
Annemarie, je onderschrift, waar komt dat eigenlijk vandaan? Schijnheilig *is precies dezelfde regels in een liedje tegengekomen*

Uit dat liedje neem ik dan aan Knipoog

@ bruine: Danku! Lachen
Misschien handig om even uit te leggen waar ik dat aan verdiend heb: ik heb gisteren wel geteld in 1 uur op 4 pony's gezeten Nagelbijten / Gniffelen Eerst PZN: kreupel. Toen op Priscilla, wilde het proberen. Was misschien toch niet zo'n goed idee. Zo ongeveer iedere keer als de andere twee aan de ene kant van de bak reden, en ik stak van de andere kant over naar die ene kant, ging Pris er vandoor naar d'r vriendjes toe. Een paar keer heb ik het uitgezeten, maar toen gebeurde waar ik al een jaar lang bang voor was (*tranen springen me weer in de ogen*): ik werd gelanceerd. Doodsbang als ik was dacht ik er nog wel aan om me zo te draaien dat mijn arm naar boven bleef, waardoor ik een keiharde smak op m'n rug maakte en vervolgens weet ik het niet meer maar ik eindigde op mijn buik. Nadat ik voorzichtig weer was opgestaan en het neusvleugeltje van mijn bril had rechtgebogen, stapte ik toch maar niet weer op Pris. Toen snel Punky gepakt, want die had het uur ervoor al gelopen en hoefde dus niet echt uitgebreid ingestapt meer te worden: ineens ook niet meer rad. Toen was er uiteindelijk nog zo'n kwartier of 10 minuten over ofzo, en ik vroeg me dus af of het wel zin had om nog een pony te pakken, maar Janette stond erop en zo eindigde ik op Jacky. Daar nog een paar rondjes mee gestapt, gedraafd en gegaloppeerd en dat was het dan... Janette zei nog dat ik deze les deze week wel in mocht halen, maar deze week is al zo hectisch (herkansing, proefexamens) dat dat voor vrijdag niet meer lukt. Clown Verder heb ik nu spierpijn in mijn liezen, een kneuzing rechts onder in mijn rug en last van de spieren in mijn nek, waardoor ik al de hele dag met een sjaal om loop.
Vanavond een verjaardagsfeestje, nou dat feestje lijkt wel vervloekt: vorig jaar kwam ik toen net die dag uit het ziekenhuis, en nu dit Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:29

Ach gut He, verdorie Annemarie. Gelukkig stapte je weer op, dacht je eraan je arm om te draaien en wel super ( Lachen ) dat je weer op Prisje ging. (en daarvoor op PZN, goede bui zeg) Maar goed, Ach gut voor je arme spiertjes. En Die sjaal, is het net lekker weer Nagelbijten / Gniffelen

Het was gister wel afvaldag. . . ik ben er ook afgegleden, maar wel op een iets suffere manier. Ik reed een heel uur zonder zadel, maar het paard werd er eigenlijk te gespannen door. Het ging een hele tijd goed, maar toen ging er iets mis (een paard zat te klooien en Nynke raakte iets in de stress) en vanaf daar was het om het minste geringste huppelen geblazen. In de gallop sprong ze veel omhoog en toen ik op volte reed was ik even uit evenwicht en: "plof" Fenna in het zand. Daarna weer opgestapt, maar toen vond Nynke het echt niet meer leuk, ze huppelde wat aan en als ik dan voorwaarts reed en ontspannen ging zitten ging het goed. Tot er weer wat mis ging en ze weigerde van haar plek te komen (opwaarts, achterwaarts) toen er maar afgesprongen en gestapt. Komen we op stal zet ze meteen de sluizen open, suffe merrie moest dus vooral nodig plassen Vork

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 11:11

Whoeps! Ook niet zo prettig

Ik kan melden dat mijn nekspierpijn stukken minder is dan gisteren (toen deed gapen zelfs pijn Clown )

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:25

En ik kan melden dat mijn bril inmiddels weer recht op mijn neus staat, net vanuit school maar even langs de opticien geweest.

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:43

Wat is het stil hier. Ben zelf ook niet meer zo actief... Kom beetje tijd tekort jammer genoeg

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:58

Hee meiden! Ik ben terug in het kikkerlandje (over kikkers gesproken, ik kan 'kikker' zeggen in het Zulu *LOL* ) en wat is het hier koud zeg!

Marianne, hoe gaat het met het veulentje? En ook alles goed met jouw buik? Lachen

Annemarie, wat een pech zeg, hopelijk gaat het volgende week weer wat beter in de les. Ik hoop dat je in die ene les alweer genoeg pech hebt gehad voor een heel jaar, dus dat 't vanaf nu weer gewoon goed gaat Knipoog
Hoe gaat het trouwens op het Lamoen voor de rest? Ik ben er alweer zo lang niet geweest.

djoni, dat klinkt wel goed, ben benieuwt hoe je project gaat vorderen Lachen Staat hij bij jullie aan huis?

Bruine, nee, ik wilde idd niet meer terug Verdrietig heb daar ook zo heerlijk paardgereden, als jullie willen doe ik er een verslagje van.. ach, jullie hebben niks te willen ook.. hihi Clown

Evelien (Jeroen zijn zusje) en ik hadden een twee-uursrit geregeld bij de lodge waar we vorige week zaten. Het is daar werkelijk prachtig, het landschap... daar ben ik een beetje verliefd op geworden. Midden in de Drakensbergen, heel rustig en zo weids. Het oorspronkelijke volk wat hier nog leeft is de Zulubevolking, hele vriendelijke mensen en echte paardenmensen. Dat merkten we wel tijdens de rit; we werden begeleid door twee Zulujongens, echte cowboys maar dan op zijn Zuid-Afrikaans (wat ik trouwens heel leuk vond om te merken was dat je op zo'n afgelegen plek, mijlenver weg van alles wat je gewend bent, niet weet wat je moet verwachten en dat je dan toch merkt dat die jongens op precies dezelfde manier met hun paard omgaan. Dure merkzadels of netjes gegroomde manen en staarten zijn ver te zoeken, maar de omgang en de liefde voor de paarden verschilt volgens mij echt niet van die van ons, maar dat terzijde).

Ik kreeg Lollipop toegewezen, die me wel wat aan PZN deed denken maar dan in stekelharige-vos-vorm. Zelfde hoogte, ongeveer dezelfde bouw, lekker vlot en pittig en betrouwbaar hoewel Lollipop later best ondeugend bleek Clown

Evelien had een bruin paardje waarvan we de naam zijn vergeten (was een ingewikkelde Zulunaam). Met z'n vieren gingen we op pad. We hoefden niet proef te rijden, maar later bleek wel dat de gidsen goed op onze paardrij-skills hadden gelet. Al snel deden we een heel vlot drafje, waarbij ik merkte dat ik mijn evenwicht niet echt kon vinden, dus ik zat nog niet echt relaxt. Ik had ook al zo'n idee dat het tempo wel eens heel hoog kon gaan liggen Nagelbijten / Gniffelen en na het eerste galopje kreeg ik gelijk... handgalopje, wat is dat? Haha!
Toen een noodstop waarna ik er bijna naast lag en ik het even niet zo heel leuk meer vond, maar dat hadden de gidsen gelukkig door en ze letten wat beter op me.. vanaf toen begon ik steeds meer vertrouwen in Lollipop te krijgen, en in de gidsen, maar dat moest ook wel, want het landschap werd zo ruig!! Hele steile hellingen omhoog en omlaag, met stenen, door snelstromende riviertjes heen, door het gras dat boven mijn hoofd (!!) uitkwam, en ondertussen maar uitkijken voor slangen etc. We hebben zelf nog, je raadt het niet, een sprongetje gemaakt over een beekje heen (waarbij de techniek ver te zoeken was en Tessel zich als een aapje aan de manen van Lollipop vastklampte Huilen van het lachen maar ik heb het overleefd.. whahaha)

Telkens als je dacht dat het landschap niet spectaculairder kon, werd het nog mooier. Op een gegeven moment werden we meegenomen naar het 'panorama-plekje', een bergtop waarvandaan je onze lodges en de stallen als stipjes in het dal kon zien liggen. Onze gidsen waren, in tegenstelling tot de meeste zwatre Afrikaners erg praatgraag en dat vonden wij wel leuk; we hebben aan een stuk door gekletst over van alles en nog wat. Ze verbaasden zich erover dat in Nederland veel paarden de hele dag in een box moeten staan, en wij waren verbijsterd over de verhalen over de paarden -en veedieven uit Lesotho, die de paarden opofferen en de koeien over hun hele lichaam brandmerken zodat ze niet meer te herkennen zijn. Wij leerden wat woordjes Zulu van hun, zij wat Nederlands van ons.

We zijn nog over de bovenste rand van een een hele hoge waterval gereden, langs ravijnen, echt het kon niet op. Met de minuut groeide m'n vertrouwen in mijn paardje en hield ik me tijdens de eerste galop nog stevig vast aan de teugels en de manen, tijdens de laatste (ren-)galop zat ik heerlijk relaxt met een handje los van de snelheid te genieten. Onze gidsen moesten overigens nog even indruk maken door in vliegende vaart de teugels te laten vallen en met gespreide armen te rijden, ondertussen achterom kijkend naar ons met een blik van, kijk mij eens? Haha!

Weer terug thuis wilden de gidsen ons nog even meenemen naar een van de andere paarden, waarover we al verhalen hadden gehoord, maar we waren al voorbij de stal en ik merkte al aan Lollipop dat ze geen zin meer had. Op een gegeven moment draaide ze zich om, ik kon nog net roepen "here she goes" en toen *sjoef*, met een noodvaart op de stallen af! En afremmen daar deed ze niet aan, dus ik stuurde haar naar links waar helaas een paar bomen bij elkaar stonden Nagelbijten / Gniffelen dus op het nippertje sjeesde Lollipop tussen de bomen door en stond ze stil en kon ik eraf springen, eind goed al goed Clown

Dat was met het avontuur wel zeg! Uiteindelijk zijn we nog een uur te laat teruggekomen, maar dat kwam omdat de gidsen het zelf ook zo leuk vonden. En die doen dat vier kee rop een dag, kun je nagaan. Maargoed, het was geweldig, ik zou zo weer teruggaan Lovers

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 16:54

VerslagJE?! Knipoog Echt geweldig Tessel! Die natuur en zo en aaaah Kwijl Gelukkig dat de rit goed is afgelopen, want als ik het zo lees heb ik het hart alweer in m'n keel zitten. En die drie weken zijn omgevlogen zeg!

Op het Lamoen is voor zover ik weet niet veel veranderd, wat ponytjes die komen en gaan, en een ontzettend geweldige ontzettend kleine Shet is wel noemenswaardig, ooh wat is dat een knuffelbeest! Hij heet Einstein (vermoedelijk door zijn grote bos manen Knipoog) en.. even kijken of ik ergens nog een foto vandaan kan plukken van dat beestje. En dan hebben we nog Dandy, maar die staat er al weer iets langer, ik weet niet of je daar al van gehoord hebt? Ook een kleintje. Beide ontzettend druk Clown En dan hebben we nog 2 (toch?) voskleurige iele ponytjes, maar daar weet ik verder niets vanaf enzo. En er was ook nog Bas de haflinger, maar die is alweer foetsie geloof ik Nagelbijten / Gniffelen
En meer toch niet?
Verder vroeg ik me laatst of hoe het nu met Juup zou zijn, sneeuwuil/bruine? Nog steeds een bommetje?

O, en laat ik bij deze vast even mededelen dat ik vrijdag niet meerijd, aangezien ik dan laatste lesdag heb enzo (feest! Go jij! Go jij! ). Die week daarna moet ik nog even zien. 4 lessen op vrijdag.. dat wordt nog wat! Nagelbijten / Gniffelen Janet moet ik nog even bellen enzo, maar dat komt nog wel een keer deze week. Ja

Verder heb ik gister maar lekker op Joey gereden (ik was net optijd met kiezen, want vlak daarna kwam me er toch een stormvloed kindertjes aan die allemaal meereden!), die wonderbaarlijk voorwaarts was. Alleen aan het eind van de les was bij ons allebei de fut er wel uit. Joey niet meer vooruit te branden en ik doodop, dus van het springen is niet veel meer gekomen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:14

Ja, drie weken gaan sneller dan je denkt!

Einstein, geweldig zeg Huilen van het lachen Dandy ('Dannnnnndy') kennen we nog wel van vorige zomer, loopt hij wel mee met de lessen? Grappig dat hij er nog steeds is, volgens mij vindt Jannette hem wel leuk, of niet?

Ah, wel fijn dat het goed ging met Joey, iig weer een wat rustiger lesje, toch? Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:34

Oh, Tessel. Je maakt me ultra-super jaloers als ik dat zo lees. Wat een onwijs gave rit moet dat geweest zijn en ik denk ook een onwijs gave vakantie Bloos!
Ohoh, dan moet je vast weer wennen aan Nederland ROFL

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:46

Ja, echt wel Verdrietig
De hele vakantie was gaaf idd, als ik zou moeten vertellen zou ik niet weten waar ik zou moeten beginnen...

edit: maar dat paardrijden was wel een van de bijzondere momenten van de vakantie, niet alleen vanwege de paarden (duh Haha! ) maar ook vanwege het betoverende landschap en omdat het eigenlijk het enige moment was waarop ik het gevoel kreeg echt de bevolking een beetje te leren kennen. Je zit namelijk de hele tijd maar in je huurbusje (die er tamelijk luxe uitzag, iig in de ogen van de plaatselijke bevolking) en dan rij je dus over zandweggetjes door dorpen waar misschien eens per week een blanke gesignaleerd wordt, laat staan een toerist, laat staan 10 blanke toeristen in twee huurbusjes Knipoog tsja, en dan kijk je naar buiten en zie je ze staren en dan weet je niet zo goed wat je moet voelen/denken. Of je loopt door een supermarkt waar de enige blanke de baas van de winkel is, en je weet dan dus echt niet of ze denken "ha, toeristen, daar verdienen we misschien wat aan" of "stomme westerlingen" Knipoog
Wat dat betreft is het soms wel wat dubbel. Maar tijdens het paardrijden vergeet je dat, je hebt namelijk een belangrijk ding gemeen en dat zijn de paarden en dan maakt het niet meer uit of je geld hebt of niet, of je uit het noorderlijk of het zuidelijk halfrond komt, etc, je kletst gewoon een eind weg Ja
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 19-04-08 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:52

Nou als je verhalen wilt spammen Knipoog

Ik weet nu niet meer zeker of ik uberhaupt wel op vakantie ga van de zomer. Zou gaan Interrailen, maar het meisje met wie blijft waarschijnlijk zitten en dan wil ze niet. Dus dat zou betekenen. . .

Verdorie.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:57

Dat zou wel jammer zijn! Maar gingen jij en Annemarie niet iets doen samen?

Wat wil je horen? Van de boze olifant? Of het beklimmen van een berg? Of de vleermuizen die gratis bij de lodges in het Krugerpark kwamen? Of de vele stroomuitvallen? Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:00

Doe het laatste maar, dat klinkt nog een beetje negatief Schijnheilig (en als een grappig verhaal) , en bergbeklimmen? Echt met zo'n hip tuigje en klimmen?
Oh, ik vond die foto ook supertof. (van de omgeving waar jij gereden hebt)

En we zouden iets gaan doen ja, maar ik geloof dat Annemarie minder tijd en geld had vanwege het op kamers gaan?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 18:20

Inderdaad.. vooral de tijd Ja
Ik kan gewoon niets plannen, omdat pas op 1 juli de kamerbalie opengaat en ik niet op vakantie wil voordat ik een kamer heb, want zonder kamer ga ik het echt niet redden daar
Als ik een kamer heb ga ik weer plannen *LOL*
(En dan kunnen we altijd nog wat leuks gaan doen Fenn!)

@ Tessel: Die vleermuizen klinken wel leuk Tong uitsteken

Oh, en edit: Dandy rijdt inderdaad mee in de lessen. Weet niet wat Janette er van vind, maar hij houdt het al aardig lang uit op het Lamoen dus dat zal wel goed zitten Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 18:41

Hij was er inderdaad van de zomer al Ja

Oja, in de meivakantie wil ik ook nog even kijken of het lukt om een buitenritje te maken. Misschien 8 mei? (kijkt ook richting Iris)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:01

Heeft net Tessels nieuwe profiel doorgesnuffelt. Wat leuk Lachen

*Zag foto ponykamp 2007, hé, kan jij die nog eens sturen? Schijnheilig (hoeft niet allaminute hoor, als je een keer tijd en zin hebt)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 20:05

Oh, ik heb een foto van Einstein gescoord! Nouja, meer een still uit een filmpje. Zal 'm zo uploaden Ja
En Tessel een nieuw profiel? *kijkt*

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 20:13

Afbeelding
(Hij springt wat heen en weer, vandaar de rare stand van z'n voorbenen, normaal staan ze gewoon Clown )

Ter vergelijking:
Afbeelding

Zie de overeenkomst Clown

Leuk profiel trouwens Tessel! Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:19

Aahw, wat een geniaal pony'tje Lovers (niet zo groot denk ik ook . . ., leuk heb je veel aan Nagelbijten / Gniffelen )

Oh, ik ga vanavond eindelijk weer eens lekker stappen, maar ben nu zo moe en duf (nog van het werken) net kopje koffie nr drie erin gegooit en nu beetje muziek aan het luisteren. Zo omkleden en weg. Pfoe, hopelijk kan ik nog staan tot ?