Lucky Stable Bokkers!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

merit_

Re: Lucky Stable Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:21

Hoe meer fotos hoe beter:P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:23

hihi nou je kan zeggen wat je wil maar ze is er op viiruit gegaan joyce! Tong uitsteken hahah ze zijn al beter als toen van merit hihi

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:24

Je hebt aardig wat foto's gemaakt gister.
Zitten wel een paar mooie van Lara bij, iig bedankt. Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:24

het zijn er in elk geval een stuk minder hahahah

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:25

Tas en ik
Afbeelding

Afbeelding

Bij t losrijden liep ze echt lekker

Hier lijkt t niet ofdat we hard gingen, maar dat gingen we wel Tong uitsteken Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:52

Even mn nieuwe Macro kit uitgebrobeerd (erg bewerkt, qua contrast, vind ik wel mooi!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de sponsor, inde regen, let niet op de 8ergrond Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:31

Macrokit? Hoeveel mm lens - of heb je geen apparte lens.
Vind persoonljk bij paardenfotografie macro er niet echt bijpassen - macro is meer voor details als insecten en bloemen e.d. - Jammer dat grote delen onscherp zijn - bij het knotje en het 2e oog.

Verder van Chels wel erg leuk hoor Joyce Haha! !

1e vind ik erg mooi (scherp) maar is niet macro maar meer een close-up.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:48

Eh..... Macro is ook close up. (je maakt iets kleins groot)
En dat wazige is bewust, lijkt me logisch, scherp gestelt op het knotje, en het oog, derest wazig. (handmatig)
Het zijn 4 kleine objectieven, het is een kit (dus meerderen)
voor op de 14-45 mm objectieven specifiek voor macro
Afbeelding
(vb, dit zijn ze dus niet)

En het hele, hoort niet bij paarden fotografie dat is jou mening, en die deel ik niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:54

Even voor de duidelijkheid, macro is geen close-up (zal - als ik mijn 'fotoboek' vind - even dicteren).
Close-up is een klein deel van een groot onderwerp (bijv. oog van het paard). Macro is een zeer klein deel van een geheel of nog liever het geheel zelf in zijn volledige gedaante op de foto vast leggen en daarbij het onderwerp sterk vergroten.

Even: jij zegt
Citaat:
En dat wazige is bewust, lijkt me logisch, scherp gestelt op het knotje, en het oog, derest wazig.

Er is hierbij niet scherpgesteld op het knotje.
Enkel de bovenop liggende haren aan de bovenzijde van het knotje zijn hier scherp afgebeeld, derest van het knotje is daarbij onscherp. Knipoog

Persoonlijk vind ik macrofotografie meer bij insecten en planten. Maar dat mag ieder voorzichzelf weten natuurlijk Knipoog.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:55

Overigens Joyce, vind ik de speling met contrast erg mooi!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:56

Van dat knotje klopt, ik heb hem van schuin bovenaf gefotografeerd, en was dus bewust. Ik heb ook fotos van het knotje uit een andere hoek, helemaal scherp, maar deze geeft meer diepte en een apart effect.

En dat het bij insecte en planten hoort vind ik nog steeds een rare reactie Nagelbijten / Gniffelen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:58

LaFunkyJazz schreef:
Van dat knotje klopt, ik heb hem van schuin bovenaf gefotografeerd, en was dus bewust. Ik heb ook fotos van het knotje uit een andere hoek, helemaal scherp, maar deze geeft meer diepte en een apart effect.

En dat het bij insecte en planten hoort vind ik nog steeds een rare reactie Nagelbijten / Gniffelen

Haha oke. Beter als het bewust is en daarme dus expres onscherp is, dan onbewust en niet wetende hoe het scherp te krijgen toch Knipoog.

Ik zal even fotoboek zoeken, dan kan ik even wat duidelijker dicteren. Is het denk ik sneller duidelijk waarom ik macrofotografie meer vind passen bij insecten e.d. dan bij paarden Bloos Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:02

Bedankt voor je compliment.

En wat betreft het type fotografie ergens bij horen, tja, fotografie is toch een soort kunst, en kunst is voor ieder anders. wat er ook in een boek staat Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:04

LaFunkyJazz schreef:
Bedankt voor je compliment.

En wat betreft het type fotografie ergens bij horen, tja, fotografie is toch een soort kunst, en kunst is voor ieder anders. wat er ook in een boek staat Knipoog

Jup. Helemaal mee eens, al kan ik met dit boek wel beter mijn standpunt verduidelijken. Cool

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:05

Pff kan dat stomme boek niet vinden. *roept moeder waar ze het gelaten heeft*. Mm, m'n moeder weet het ook niet.. Argh irritatie. Ik zoek even door

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:18

owww joyce wat een superleuke foto's!!!
die met die oranje rozet (close up) is ech superleuk gworden.
zou je ze me in het groot kunnen sturen?
ik laat ze zekersss afdrukken!

als je nog eens een fotomodel nodig hebt hoor ik het wel! Tong uitsteken
ik ga chels wel ff trainen dat ze goed stil blijft staan

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:21

"Het verschil tussen close-upfotografie en macrofotografie ligt zowel in het object dat gefotografeerd wordt als het onderwerp van de foto. Op het eerste gezicht lijken deze opsommingen erg veel op elkaar, maar als we hen nader bekijken verschillen ze mijlen ver. Voor een leek zijn macrofotografie en close-upfotografie hetzelfde, maar voor een handige fotograaf zijn ze direct van elkaar te onderscheiden.

Close-upfotografie (zoals de naam al zegt) is een close-up maken, hierbij van een groot geheel. Het is dus níet het totaal fotograferen, maar slechts een deel hiervan. Deze vorm van fotografie vereist een creatieve instelling bij de fotograaf om een verassende foto te maken, omdat er meestal een cliché aan voorbeelden voor close-ups wordt gebruikt. Een veelgebruikt synoniem voor close-upfotografie is detailfotografie.

Macrofotografie is het bijna volledig tegenovergestele van close-upfotografie. Bij macro wordt het onderwerp van de foto in zijn geheel afgebeeld. Dus geen details en/of close-ups van het geheel. Macro komt van het Griekse woord 'mákròs' wat klein betekend. Het onderwerp is dus vrijwel altijd klein. Denk hierbij aan insecten en dergelijke.

Kortom, bij close-upfotografie is het onderwerp op de foto een detail/deel van een groter totaalbeeld. Bij macrofotografie is het onderwerp een totaalbeeld, en dus geen detail of kleiner geheel."

Astu Duivel

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:58

Focussed schreef:
Astu Duivel

nou, nou, zo kan ie wel weer

Ach gut

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:04

tisje schreef:
Focussed schreef:
Astu Duivel

nou, nou, zo kan ie wel weer

Ach gut

Haha was niet gemeen of sarcastisch bedoelt hoor. Ik ben gewoon verslaafd aan dat tekentje Duivel .

Pff ben bezig met m'n profiel. Jeetje zeg, het wordt wel een héél lang verhaal. Check het, het is nog lang niet klaar en in boekvorm zeker al 60 pagina's. (Ok dat was niet helemaal waar Duivel Nagelbijten / Gniffelen ).

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:41

bedankt nog voor de info over de pony's die er nog zijn...maar ik hoop dat dat meisje veel plezier heeft met beauty want het was echt een geweldig leuk pittig beestje:)
en ook zeer bedankt voor de fotow's van muisje:D heerlijk paardje!
ojha trouwens die foto's van toska en silvester kon ik niet zien...zou je die nog een keer willen proberen...
(silvester en suzie was ik vergetn in me rijtje:P)

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 06:19

silvester is er ook nog!
suzie niet, ik weet niet wat daar mee gebeurd is
volgens mij is dat meisje van beauty er echt heel blij mee, ze doen het erg goed op de wedstrijden!

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:25

dat wil ik wel geloven...want beauty kon uit zichzelf echt alles al zo ongeveer! echt zooo'n leuk beestje maar was er snel te groot voor geworden net zoals voor muis en toska..mrja:P toen ging ik op jip en op janneke haha ook leuk toch:)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:56

@ Anniek, maar waarom mag je voor close-up geen macro kit gebruiken? het word er alleen maar scherper van? Dat bedoel ik met mijn antwoorden elke keer. Want ik snap ook wel dat macro iets kleins groot maken betekend!! (zie eerdere posts)

De fotos staan trouwens nu op de site, tis ik stuur je de grote strakjes even

Eerst even met de aanhanger oefenen oehoe Tong uitsteken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:03

een heel boeiend gesprek over camera's ! ghehe!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:41

een meningsverschil waar ik al helemaal niets meer van snap waarom we dat eigenlijk hebben. Want.. tja, het boeit me eigenlijk niet Tong uitsteken

Zo ff fotos bewerken en naar marjolein mailen voor op de site, pff ben nog wel ffies bezig Tong uitsteken