manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekje22

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:57

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:25

@ Marieke: dat is van een afstandje niet te zien. Het moet echt op Jade liggen voordat je kan zeggen of hij past of niet. Over welk zadel had je t trouwens? 1, 2 of 3?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:12

ik bedoel ook eigenlijk meer of dit goede zadels zijn van kwaliteit... heb gister het zadel van iris gepakt en dat paste, moet er dus 1 hebben met een medium boom...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:36

Hmm, vind t ook moeilijk te zeggen of de zadels goed zijn voor Jade. Misschien kan je vragen op welke soort paarden ze gelegen hebben?
Jammer van je punten nog Bar, volgende x beter Lachen
En Kims: kan je dan wel een routebeschrijving geven? Want had me helemaal ingesteld op jouw huis, weet niet of ik de weg naar Cis kan vinden hoor Tong uitsteken

Vanmorgen zou ik dus met Bianz een rondje buiten meefietsen, maar Yvon bood me een ritje op Ian aan Haha! Hele grote klim, maar was wel leuk! De grote reus die bang is van biobakken Clown

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:38

Oke dus zaterdag naar Cis!
Komt goed, moet alleen nog bedenken wat ik aantrek.... Verward

He Mariekje, zullen we van de week nog een lesje afspreken?
Als de bak goed is...?!

Ik had eigenlijk afgelopen dinsdag les maar de bak was bevroren dus t ging niet door helaas...
T ging afgelopen donderdag best goed met de les!

He Bar, gaan we (ooit) nog een keer een haflinger/fjord kür rijden samen...?
Zouden we doen in de zeelandhallen toch, met paardoes?!
Lijkt me leuk om dat ooit nog te doen, maar dan moet je wel even wachten totdat voice en ik een beetje dichter bij jou niveua zijn... *LOL*
Duurt nog effe, maar Carolien zegt dat voice zo naar de Z kan, nou moet ik het alleen nog kunnen... Haha!

O wat fijn dat het beter gaat met nous!
Ik hoop voor jullie dat je weer snel kunnen rijden!

Ik zag Bianz en Thirz vanmorgen rond 10 over half 12 nog fietsen.
Koud hoor!!!
Maar ik dacht ik zal niet toeteren, want dan liggen jullie straks naast je fiets Nagelbijten / Gniffelen ROFL

O en Daantje is zo schattig hij zegt al veel woordjes: mama, papa, opa, oma, bah, eten, amen...
Echt superlief!!!!
En hij doet sinds gister zwaaien naar iedereen... Doei!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:42

Thirz schreef:
En Kims: kan je dan wel een routebeschrijving geven? Want had me helemaal ingesteld op jouw huis, weet niet of ik de weg naar Cis kan vinden hoor Tong uitsteken

Komtie hoor:
Je gaat bij het blauwe wijkgebouwtje staan. Daar draai je met je ogen dicht 11× om de as! doe je ogen open en loop recht vooruit! (dat kan dus alle richtingen op zijn). ALs je TOEEET hoort stop dan met lopen, dan loop je de weg op Clown
Loop een eindje vooruit, stop dan, draai je een kwartslag om en loop nog een stukje verder. Pak de dichtstbijzijnde fiets en fiets in de richting van de maan! Doe dit zo'n 5 minuten. En roep dan heeeeel hard: BLINGBLING!!!! dan komt alles goed Haha!

Oh gut, wat zijn we weer flauw bezig Nagelbijten / Gniffelen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:48

Uhm.. weet je wat Thirz? Met die beschrijving kom je er ook hoor, alleen dan doe je er net wat langer over Clown Tsja en zo met die kou.. Zal ik je bij Kim op komen halen en de goede richting op leiden? Ik weet de weg wel Ja Ik heb nl Tomtom op mn fiets Knipoog

Ah, wat lief dat Daniel al zoveel zegt! Dan worden kindjes echt leuk vind ik Ja als ze lekkr wat gaan babbelen Haha!

En sorry Mariek, geen verstand van zadels!

*gaat weer snel verder*

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:49

@ Anne, ik ook niet!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:27

Zo, net klaar met werken; nog 2 dagen buffelen en dan is het vakantie!
@Marieke: die zadels zien er goed uit, weet je al hoeveel ze moeten kosten? Idd vragen op wat voor paard ze hebben gelegen, want medium boom is per merk verschillend!
@ Kims; duidelijke routebeschrijvingen geef jij zeg Clown Ik hoop dat er nog wat mensen komen hahaha!
@ Bar; idd jammer van je punten, volgende keer beter. Annemarie d'r pony is trouwens zondag nog verplaatst!
@ Anne: breng jij iedereen veilig op het feestje?
@ Nel; 't was idd koud op de fiets! Tijdens het rijden ook zeg; ik had ijskoude benen thuis onder de douche! Maar het was wel een toffe rit; heb genoten van het uitzicht, zo mooi een bevroren landschap! Konden we toch weer ff samen rijden, lief van Yvon!
O ja Nel: kan ik 2 januari 's ochtends weer een les reserveren? Lachen Is alweer veel te lang geleden, dus ik hoop op een goede bak dan en een niet al te afgeleid paard achterin!
Nou ik ga lekker in bad, ff relaxen!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:25

hey Nel, ik wil graag nog een lesje van je, maar de bak is nu zo keihard, dus rijdt ik ff niet, de achterste bak zou wel kunnen, maar dan is jade nog veel drukker en onrustiger als normaal, dus weet niet of dat dan zo handig is...
ik ga morgenavond en vrijdagmiddag met thirz...

Nog ff doorzetten bianz, en dan eindelijk vakantie.........wou dat ik dat kon zeggen....mag ik niet mee in je koffer.....?

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:50

Ja hoor, je mag best mee hoor Marieke! Probleem is alleen dat je niet in de koffer mag omdat ik zonder reis, maar in een tas die niet zo heeeel groot is Knipoog Dus als je geen probleem hebt met proppen voor een uurtje of 10, zie ik je morgenavond wel verschijnen in mijn tas Clown

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:29

Bianz, Fijne vakantie!!!

Mariekje, zal ik morgenmiddag(vrijdag) even komen?
Hoelaat ga je naar Jade toe?
Dan proberen we het gewoon in de 2de bak.
Ik wil ook best erop beginnen, ben best nieuwschierig hoe jade is.
Kijk maar of je het ziet zitten! Knipoog

O wat zag middelburg er mooi uit vandaag met al die witte boompjes!!! Knipoog

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:31

O ja bianz, ik denk dat 2 januari wel kan hoor voor een lesje!
Ik laat het nog weten!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:23

Heej Bianz, je hoeft helemaal niet naar Oostenrijk; er is hier ook sneeuw Tong uitsteken (nu ook hier Anne!!)
Vanmorgen 7 stuiterende kids sneeuw sneeuw sneeuw Gestoord Nu zijn ze gelukkig naar school!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:09

haha ja bianz blijf maar gezellig hier!!!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:56

Nel, ik ga rond kwart over 2 richting stal...Jade heeft nu 4 dagen niet gelopen, dus geen idee hoe ze zich gedraagt, maar van mij mag je het proberen...kan alleen van hieruit niet zien of de bak goed is...ik zie je wel verschijnen dan...Bianz, tot vanavond dan he....

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 13:19

Haha nou ik vind het lief dat ik mag blijven, maar ik ga toch maar hoor haha! Dus Marieke; ik zie je wel komen, wel voor 20 uur hoor, daarna gaat de tas dicht Clown
Ik hoop dat je kunt Nel; hoor het wel van je! En ben benieuwd hoe het op Jade was vanmiddag!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:19

Wat vervelend dat jullie niet kunnen rijden! Ik kan gelukkig in de binnenbak rijden.
Ik had Sharon eergisteren even buiten gezet, dat beest ging helemaal uit dr naad joh! Niet normaal!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:18

ben best benieuwd ook hoe Jade/Yade? is..

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:45

nou met jade is het goed hoor.....thirz en ik hebben dr losgegooid, dat beest flipte gewoon, echt te grappig........iets minder fijn is dat ze bij dr uitspatting dr ijzer heeft gemold en die er nu half af ligt, gelukkig kon de smit morgen al komen.....
ook heeft thirz nog ff RESPECT training met dr gedaan, ging al best goed voor de eerste keer.......

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:15

Mariekje22 schreef:
nou met jade is het goed hoor.....thirz en ik hebben dr losgegooid, dat beest flipte gewoon, echt te grappig........iets minder fijn is dat ze bij dr uitspatting dr ijzer heeft gemold en die er nu half af ligt, gelukkig kon de smit morgen al komen.....
ook heeft thirz nog ff RESPECT training met dr gedaan, ging al best goed voor de eerste keer.......

Fijn dat de respect training goed ging&dat het goed met haar gaat.. Haha! En heel mooi dat de smit morgen al kan komen Lachen

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 16:51

Ik moet jade ook echt weer een keer bewonderen hoor Mariek Haha! Ben ook wel benieuwd hoe ze nu al weer is en doet enzo Lachen én natuurlijk de actie eens in t eggie bekijken *LOL* Misschien komt er deze 2 weken nog een keertje van? En anders vast wel na mn stage Ja Das ook nog maar 4 weken na de vakantie nl *baal Zij zijn groot en ik is klein! *
Hihi, heb ook echt zo'n gevoel van: daarna heb ik tijd Clown Heel stom, want daarna heb ik ook gewoon school en minor natuurlijk Vork Maargoed, vast wel een dagje vrij dan! Of wat vroeger uit ofzo Ja

Hoe was ze vandaag? Braafjes bij de smid?
En heeft ze beloofd dat ze haar ijzer er nu op zou laten zitten?

Beetje laat.. Maar daarom niet gemeend: Heel veel plezier op vakantie Bianz! Geniet van de kou, en de sneeuw en de gladheid en.. uhm t skieen Haha!
*Mag t hier weer langzaam wat warmer worden, brrrr!*
(kan er ook weer gereden worden in de bak, en vriezen mn oren er niet steeds af)

En.. geloof t of niet, maar t was gewoon leuk vandaag op Tarka Haha! Ik heb echt heerlijk gereden! Super braaf paardje, lekker op mijn tempo kunnen rijden, mn been aan kunnen leggen voor wat stelling zonder ervan door te racen, uiteindelijk hier en daar zelfs nog lekkr ontspannen Ja Was leuk! Tarka is echt flink veranderd! (of hij had vandaag even een flinke goede dag Clown) Maar zo wil ik er nog wel vaker op Ja
Fenna was daarentegen een beetje heet tijdens de galop Clown Net als Nanda. Kwam ook wel door de oefeningen hoor: 3 op t midden, anderen op de hoefslag voor de galop --> aandraven, terug naar stap, weer draven, terug naar stap, draf en galop Vork Vond Fenna erg leuk, en Nanda ook Clown En de tweede galop vond Indy t nodig om te gaan bokken en gek te doen Verward en Fenna om op de plaats te galopperen en haar zijwaartse gangen te showen Verward Tarka liep ondertussen nog heerlijk relaxt in een net drafje Clown Braaf paard!

En zit iedereen al met zn outfit klaar voor vanaaf? Tong uitsteken haha
Heb er zin in!
Tot vanaaf!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 15:58

zoals t meeviel met Tarka gister.. zo tegen viel t nu Scheve mond Gabber was hengstig en gewoonweg níet vooruit te branden. Er zat een hobbel draf in na een héle hoop moeite, maar daarin kon je dan alleen echt niet meer schakelen... Het terug naar stap rijden was in t begin *plof* slome stap en pfffft.. Ben der helemaal moe van, en Gabber zelf was net wat bezweet onder t zadel *zucht* Tsja, Beau de knappe man liep mee. En dan moet je natuurlijk om de 5 meter even plassen, en tijdens t lopen t liefst eigenlijk ook. Galopperen is dan al hélemaal veel gevraagd! Bloos! Maargoed, alles wel gelukt. Slakke tempo, paard van 1.80 en de kleine slome pony's wilden er eigenlijk nog voorbij... Maar ik zal wel heerlijk slapen vannacht denk! Vork

Hoe ging t bij jou Mariek? Goed kunnen rijden op Jade? Was ze beetje braaf? Bij ons was de buitenbak nu wel mooi te doen. Lag lekkr in t zonnetje, dus die is ontdooit.

Ze zijn trouwens de bakrand aan t vernieuwen bij ons voo rhet veiligheidscertificaat. Ze hebben al 1 korte zijde af, maar t staat wel sjiek Ja Donkerbruin/zwarte platen netjes tegen elkaar aan. ben benieuwd als t af is!
Iedereen bijgeslapen van t feest?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:12

Het was echt een leuk feest gisteren Haha!! Toetje was ook echt heerlijk!!!

Heb vandaag Sharon verder geschoren, gelukkig deed het scheerapparaat het weer! Dus nu is ze weer helemaal naakt. Ze is echt superlicht, ik heb nu een palomino Haha!!
Morgen ff een foto maken...
Ben blij dat t klaar is want ik was het scheren echt beu, ben er in totaal 6 uur mee bezig geweest, maarja ik had ook alleen maar 2 kleine scheermachines en ik moest alles alleen doen. Ze heeft nu gelukkig niet veel strepen!

Daarna nog lekker gereden, ze was heerlijk licht aan de voorkant en had een fijne aanleuning. Alleen ze wil echt zo slecht naar voren Boos!, middendraf en middengalop zijn echt een ramp. Aan de ene kant is ze super scherp aan mn been en soms negeert ze mn been volledig, zo irritant!
Ze weet ook dat ik geen zweep heb en dat ze dus geen mep kan krijgen, grrr slimme pony!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:14

@ Marieke: even over die zadels, ik denk dat je het beste de zadelpasservice kan laten komen. Medium boommaat is namelijk bij elk merk zadels verschillend!
Ik heb met Sharon eerst ook lopen klooien met zadels, via internet gekocht, maar dan lagen ze toch niet goed, dus weer verkocht etc.
Daarna heb ik maar gewoon de kroo laten komen!