Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ester_94

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:09

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:03

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:22

Oh dankjewel! Ik heb haar even gepb't :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:03

Zit ineens te bedenken. Mariet heeft ook een Fries waar ze op rijdt. Dus of dit wel Falco is??

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:51

Er stond bij dat het een hengst was dus ik weet niet of die van haar hengst is?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:32

Nee. dat is niet Falco. Ik herken hem totaal niet in deze foto's...
Ik heb wat problemen met uploaden van foto's.. het lukt me zo even niet
Maar op de Bergemo hyves staan veel foto's van Suzanne, de moeder van jouw harley.

Het is een grote dikke ardenner vos merrie met een blesje... ik zal kijken of ik daarvan wat foto's alvast hier neer kan zetten...

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:50

Oh, nu heb ik een mailtje gestuurd en dan klopt er niets van :') Hoop dat ze het niet erg vind. :')
Oeh ik ga meteen kijken! Ik zag haar naam niet bij de foto's staan dus ik wist niet wie het was.. :P Bij de hoofdfoto van de fries die ik liet zien op de foto's stond als titel wel 'Falco' bij, dus als het goed is moet dat wel kloppen denk ik?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:10

Ik heb je mailtje gelezen maar nog niet de tijd gehad om foto's te zoeken, die staan ergens ver weg gestopt op dvd's. Maar ik reed toen de tijd op de manege op kamp wel op Falco... We hebben toen een kur op muziek gereden, waarna de foto is gemaakt die jij had gevonden, met die tinker erbij (waar als het goed is ook nog filmpjes van zijn), en veel daarnaast gereden... Ik zal binnenkort even voor je kijken als ik een dagje vrij heb.. :) Suzanne moet ik ook nog ergens foto's van hebben, daar heb ik ook op gereden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:54

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:37

Ik ben van plan om dit jaar in de meivakantie op kamp tegaan bij deze manege =D
Als verjaardagscadeau want ik word 2 mei 15 =P
Iemand die ook gaat?
Of ervaringen?
Ik houd heel erg van snelle paarden die goed kunnen springen en houden van knuffelen, misschien weten jullie eentje die ik al bij voorkeur kan zetten? ^^

xtessa1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:51

hee , ik ga hier binnenkort een buitenrit maken,
wat is een leuk & lief paard ?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:47

Hallo meiden, ik ga jullie beiden dus niet van namen voorzien.
Tessa, voor een buitenrit zijn er van te voren een groepje paarden hier op ingedeeld. Geef gewoon aan of je een 'achterstevorenopkunnenzitten-paard' wilt, of een vlotte. ;)
Mirthe; er zijn maar enkele paarden die geheel aan je lijstje voldoen, maar er zijn er ook hele leuke die wat minder springen, of wat minder snel zijn, of wat minder knuffelig ;)

Veel plezier!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:30

Is dit topic na 9 jaar officieel dood? Zag hem niet meer in mijn lijst, beetje ver naar onderen gezakt. :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:40

Ja, ik denk het. Aangezien ik hier de enige die-hard ben die nog steeds op de manege lest, en het aantal paarden uit vroegere tijden verder en verder daalt.
(dacht dat er weer een vraag was over 'welk paard is leuk op kamp' of zo iets)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:01

Viel me ook al op, maar inderdaad degene die hier komen zijn de mensen die vaak allang niet meer bij Bergemo lessen. Al kunnen we natuurlijk wel over andere dingen kleppen. :))

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:19

Precies Emy. Ik kwam jou ook in het hardlooptopic tegen zag ik.
Staat er uberhaupt nog iets van "vroegah" op de manege Judith? Ik hoor natuurlijk wel eens wat van Carmen maar idd ken er de helft niet van.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:33

Ja ik zat ook al in dat topic te kijken van hey Wendy is er ook! :))
Al moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ik vandaag pas ben begonnen met joggen... ;) Ik noem het ook expres geen hardlopen, want lopend ben ik sneller dan rennend. Zegt al genoeg hoe hard ik ga denk ik. :P Maar hey, ik werk wel aan mijn conditie. :))

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:58

Jeetje, hier ben ik echt een eeuw niet meer geweest zeg. Ik dacht laat ik eens kijken wat er allemaal veranderd is. Conclusie: niks. Niks gemist dus. mis het paardrijden wel hoor. Niet op de manege, daar zou het nooit meer zo leuk kunnen zijn als vroeger, maar in het algemeen. Momenteel ben ik zoooooo druk met mijn eigen bedrijf en mijn andere werk als verpleegkundige. Gelukkig heb ik een lief die me beloofd heeft als we samen gaan wonen het weinland naast zijn huis in het bos te pachten zodat ik daar mijn paard met gezelschapsbeestje (Ulvy-achtig soort) op kan zetten. :D *\o/* *\o/* *\o/*
Komt allemaal goed dus. En op de Veluwe kun je natuurlijk fantastisch rijden. Neem ook crosslessen, lijkt me zo vet. Wel nadat ik zwanger ben geweest natuurlijk he. Beetje link om een picknicktafel te springen met een dikke zwangere buik.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:11

Oh Emy maar ik ga ook niet hard hoor. Alhoewel vorige week had ik even de pas erin. Vanmorgen was het maar zwaar, maar dat kon ook aan het tijdstip liggen (7.00 uur wilde de hitte voor zijn)

Maarie je bent er maar druk mee. Gaat het goed met je bedrijfje? Ben je al plannen aan het maken om naar de Veluwe te gaan of blijf je nog een tijdje in Duitsland? Wie weet crossen we in de toekomst samen over de veluwe.

Red Bull is trouwens vorige week op vakantie geweest. Wij gingen ook een paar daagjes weg dus moest onderkomen voor paardjes hebben. Ze hebben een driedubbele werkweek gehad. Zo leuk. Ulvy heeft de bak gesleept (voor het eerst weer sinds het ongeluk 4 jaar geleden) en ze deed het super goed! Verder heeft RB een westerndemonstratie gedaan en Ulvy heeft pennyrondjes gegeven en een hoop kindjes de dag van hun leven bezorgd. Verder moest Ulvy iedere dag mee aan de fiets. Die zijn blij dat ze terug zijn van vakantie, kunnen ze weer genieten van hun rust.

Emy rijdt jij eigenlijk nog paard? Judith hoe is het met Ascot?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:28

Dat klinkt als een fijne vakantieweek voor de knollie's Wendy. Als ik mijn bonte KWPN-er of appeloosa (schrijf ik dat zo?) of iets in die geest daar lekker op de wei heb staan dan breng die van jou maar eens mee. Die wei is zo groot daar kan ik vier weilanden van maken. En het fijnste is: ik zie ze dan lopen als ik wakker word. Vanuit de slaapkamer, mijn kant van het bed, kijk ik zo op de wei. Zie het al voor me, zucht. Als de honden zo braaf zouden zijn dat ze zonder lijn zouden luisteren zouden ze ook mee kunnen maar ze luisteren voor geen meter buiten dus dan maar zonder honden. Maar dat huis ligt lekker in het bos en achter het huis heb je een stuk hele mooie heide en allemaal ruiterpaden en menpaden. Als we wel eens met de honden lopen daar komen we regelmatig aanspanningen tegen. Zo leuk om te zien. He, heb er al helemaal zin in. En als ik op vakantie ga dan denk ik dat ik ze zo lang op een pensionstal zet of een stal op een manege huuur. Daar gaan ze ook niet dood in twee-drie weken toch? Zwembad is trouwens bijna klaar. En de sauna's zijn betegeld en gestuct (alweer zo'n krom woord) en dat wordt echt super. Als het klaar is moeten jullie maar eens komen kijken. Echt vet mooi. Kunnen we eerst paardrijden daarna zwemmen, met mooi weer in buitenbadje en als we lui zijn gewoon in de jacuzzi.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:33

Oh, ik llop trouwens ook hard,ga best snel. Als ik warm ben loop ik 7 km per uur. Ga met een vriendin de Marikenloop doen volgend jaar. De vijf km wel hoor want de tien daar zijn we nog lang niet. Maar voor de Marikenloop moet je iets van 8km per uur lopen dus moet nog even door trainen. Ga wel als een speer.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:39

Ik rij geen paard meer nee. Ik mis het niet en het is hier gewoon echt duur. Voor dat geld kan ik heel wat dingen doen die ik veel leuker vind. :))

Marieke: Ben je zwanger? Wat voor een bedrijfje heb je?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:48

Hey Emy, nee ben niet zwanger, nog niet, maar dat komt, hoop ik. Ik heb een bedrijf voor tuinontwerp. Ik maak de ontwerpen en samen met mijn netwerk van professionals kan ik de tuin geheel aan (laten) leggen. Heel erg leuk en iets wat ik al veel langer had moeten doen. Maar dat is natuurlijk met wel meer dingen.
Blijf voorlopig nog even in Kleef wonen maar op een gegeven moment ga ik wel naar de Veluwe toe om bioj mijn vriend te gaan wonen. (en dan hopelijk zanger te worden.)
Hoe is het met jou nu? Waar woon je ergens?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:04

Tegen die tijd breng je knollie gewoon naar mij Mariek. Plek zat. Hebben momenteel beetje ernstig te veel gras. Hebben al twee keer gehooid en daarmee meer opbrengst als 2 jaar bij elkaar.
De Marikenloop toe maar! Ik zou dat knap vinden als je dat kunt. Ik moet toegeven dat ik het ook al overwogen heb, maar eerst maar wat meer oefenen.

Emy woont in Hierzo zo te zien :') Ik herken dat trouwens wel Emy. Ik heb dan nog wel een paard, maar hierna koop ik er denk ik geen meer. Ik beleef nu heel veel plezier uit het tutten en frutten met die twee, maar rijden kom ik zo weinig aan toe met een kleine. Heb misschien 6x gereden sinds ik niet meer zwanger ben. Ik geniet dan wel volop dat wel. Maargoed de beestjes staan lekker in de wei de hele dag dus die missen mij niet. Ga er wel iedere dag heen, voeren, mesten etc en doe dat nog steeds met veel plezier.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:15

Fijn dat je dit jaar zo veel opbrengst hebt. Vorig jaar was een slecht jaar toch? Je kunt beter wat over hebben dan te weinig.