Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:03

Gefeliciteerd Anoes!

Hopelijk valt het allemaal mee met Ko zijn uitslag en die van Mos morgen!
(en van Par? die moest vandaag ook weer geprikt worden toch?)

Ik heb net trouwens weer, voor het eerst sinds heel lang Tong uitsteken OP EVITA GEZETEN!! Haha! Haha!
Eerst een stuk gewandeld met het zadel op, en toen nog 5 minuutjes erop geklommen Lachen
Gewoon met touwhalstertje, ze vond het doodnormaal dat ik weer opstapte Haha!
Ze liep heel ontspannen, daarna was haar rug ook niet gevoelig ofzo, dus ik denk dat ik de veearts er maar op moet vertrouwen dat allemaal nog het best wel kan Lachen

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:52

zo nou iedereen werkt en tis weer een stuk drukker, maarja ookal werk je niet tis geen lekker weer om naar buiten te gaan dus dan maar bokken ! Tong uitsteken
anous gefeliciteerd met je baantje! Go jij! Go jij!
andere anous en kim hoop dat t snel beter gaat met jullie paardjes OK dan!
morgen al om 10 over 10 vrij ivm prinsjesdag anders kom ik niet meer naar huis! Haha! hoop dat t lekkerder weer is want moet renkie en diddle doen Bloos heb er wel zin in maar moet t wel lekkerder weer zijn
Doei!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:03

Ach Woewa, van een beetje regen smelt je niet Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet morgen ook naar stal (niet naar MDL) dus ook ik sta in de regen Ja

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:04

jah dood ga je niet maar tis wel fijn als het droog is toch?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:12

hahahaha ja, wel fijn inderdaad.. maar mocht dat niet het geval zijn het ik een hele lange regenjas Haha! Dus geen probleem Haha!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:18

Komt net m'n buurvrouw helemaal in paniek bij ons aan de deur.. of wij haar kat hebben gezien..

Ze heeft sinds vorige week woensdag een katertje, 8 weken oud.. Heeft buurvrouwlief het raam open gezet (een klein kiertje) en is katertje-lief door het raam naar buiten gesprongen. Wij hebben allemaal dakgoten, dus hij kan niet meer dan een halve meter 'gevallen' zijn.. Maar hij is dus weg... Vanuit de dakgoot kun hij op een schuur springen en dan op een schutting en klaar.. dan ben je ook zo op de grond... Hij is al vanaf kwart voor 9 weg.... Ze is de hele dag al aan het zoeken.. Denk niet dat die kleine dat gaat overleven Wie zet dan ook het raam open als er een iniminiekatje boven is Gestoord

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:20

Afgelopen zaterdag bestond het CBR 80 jaar... een groot feest dus gehad in Nijkerk (hart van holland) Was erg gezellig...

Afbeelding

Dit is een foto van afgelopen zaterdag in de feestbus... We moesten op de heenweg dus bus versieren... de winnaar zou een prijs krijgen.. Wij kregen een troostprijs.. namelijk de bus weer opruimen Haha! Haha!

Naast mij zit mijn nichtje...

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:32

Damber en Zaar dankje weeeel. Lovers

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:12

Ik heb net gehoord dat een meisje wat ik kende van het ziekenhuis, is overleden om kwart over 1 vandaag.
Verdrietig

ik ben zo bang dat ik het ook terug krijg, zij had Leukemie.
Huilen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:20

Sterkte Xeen.. Ach gut

Ik denk dat ik hetzelfde meisje ken, als ze in het Reinier is overleden. De teamleidster belde vanmiddag om het te zeggen (mijn moeder en ik werken allebei op de kinderafdeling, vandaar). Erg heftig Verdrietig

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:52

Nee denk het niet, ze heet Iris. Ik lag in het Sofia in R'dam.

Verdrietig sterkte jij ook

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:56

Ireen en Xeen... Ach gut Beide heel veel sterkte toegewenst Ach gut

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:07

Ik PB je even Xeen!

Zulke dingen "horen" nou eenmaal een beetje bij mijn werk (al gebeurt het niet zo veel). Bij kinderen/jongeren die al langere tijd regelmatig in het ziekenhuis liggen is zoiets altijd wel een beetje schrikken.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:41

ohjeetje.. volgens mij mis ik weer te veel.

Xeentje ik denk dat je er maar gewoon van moet genieten en niet moet terug denken aan een terukomst.

Voor de rest ben ik erg benieuwd naar de uitslagen!! ik heb het alleen gemist hoe het nou zit met Champ en Mos. Ik hoop dat de uitslagen ook goed zijn voor Mos!

Voor de rest heb ik ons clubbie binnen gezet en ben ik met Sieb wezen fietsen (zelfs tanthof in naar mama!) En het was super leuk!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:52

Ik ga zo naar m'n bedje toe dus ik sluit af.. Ik zal duimen voor alle zieke paardjes.... Truste!!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:15

Ff in het kort want ik wil eigenlijk zo mijn bedje in Bloos
Helaas was er geen oorzaak van de bloedneus te vinden!! Zelfs geen spatje bloed!!! En dat terwijl Ko gisteravond toch nog een kleine bloedneus had!! Wel wat slijm en de luchtpijp was wel wat rood en geirriteerd. Omdat Ko niet verdoofd was konden we hem nog ff flink aan het werk zetten... Heb hem een dik half uur/ 3 kwartier aan de longe laten lopen, wel wat kuchen maar helaas nog steeds geen bloed. De oorzaak blijft dus ff een raadsel Verdrietig Ik heb nu wel prednisolon en ventipulmin gekregen. En ik moet Ko ff goed in de gaten houden. Als Ko weer een bloedneus krijgt dan moet ik Julia bellen, zij komt dan of op stal scopen (indien mogelijk, ze moest bekijken of dat kon) of ik moet dezelfde dag nog inladen en naar de kliniek toe!!! En dan maar hopen dat ze wel de oorzaak kunnen vinden.
Ik ben er nog niet echt gerust op, dus als iemand ziet dat Ko een bloedneus heeft, willen jullie dan mij (of John) inlichten??

Ko'tje staat nu weer lekker in zijn eigen box

Ik mag Ko wel aan het werk gaan zetten (maar niet buiten adem laten gaan) en gelukkig mag hij evt nog wel land op (als het land het nog toelaat, er is aardig wat regen gevallen)

Een heel verhaal en eigenlijk nog steeds niets wijzer Verdrietig

O ja en Ko weegt 552 kg Haha! Stond een weegbrug dus kon het ff niet laten Clown Valt eigenlijk nog wel mee, had zwaarder ingeschat Sigaar

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:58

Ko'tje heeft iig een net gewicht, toch?
Wel vervelend dat je nu nog niet meer weet, afwachten danmaar...
Xeen kan me voorstellen dat je geschokken bent. Veel sterkte. Het gaat nu hartstikke goed. En binnenkort je feest. Hartstikke goed dat je je er zo voor inzet.
Irene wat leuk dat je er weer op hebt gezeten Ja Vraag je startkaart maar weer aan Knipoog Nee geintje.. maar wel leuk dat ze steeds weer vooruit gaat.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:41

Goedemorgen, ben ook gelijk weer weg... er liggen heer STAPELS!! werk...

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:44

Hey anous gefeliciteerd met je nieuwe baan

Anous, wel vervelend dat je nu nog steeds neit weet wat ko heeft is wel lastig, als ik weer op stal ben zal ik op hem letten, waarschijnlijk kom ik zaterdag even dan ben ik jarig dus moet even een traktatie brengen Lachen, valt wel mee hoe dik die is met dat gewicht toch.

Irene wel leuk zeg dat je weer op evita heb gezeten, hoop dat ze zo vooruit blijft gaan Lachen

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:45

Citaat:
zo nou iedereen werkt en tis weer een stuk drukker, maarja ookal werk je niet tis geen lekker weer om naar buiten te gaan dus dan maar bokken !
anous gefeliciteerd met je baantje!
andere anous en kim hoop dat t snel beter gaat met jullie paardjes
morgen al om 10 over 10 vrij ivm prinsjesdag anders kom ik niet meer naar huis! hoop dat t lekkerder weer is want moet renkie en diddle doen heb er wel zin in maar moet t wel lekkerder weer zijn
Denk niet dat je veel geluk heb vandaag regent en waait nu dus hoop dat het vanmiddag wat beter voor je is Lachen

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:50

Jeetje Anous wat vervelend voor je... We zullen Ko met z'n allen in de gaten houden hoor Knipoog Wel fijn dat je in ieder geval wat mag doen want hij voelt zich verder prima, toch?? Anders wordt hij weer zo depri

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:33

ben ik ook ff.. kon vanochtend niet op i-net.
Ko voelt zich idd niet ziek en ik ben wel blij dat ik hem op het land mag zetten en dat hij iets aan het werk mag, want niet los en niet aan het werk dat maakt Ko'tje idd wel wat chago Bloos

Over uurtje lekker naar huis.. nou ja eerst naar fysio en dan naar huis Clown

Ben trouwens hartstikke verkouden aan het worden, stomme weer in NL ook Verdrietig

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:39

Vandaag alweer vast een eerste bericht wat betreft Mos. Ach gut

Het is op drie plekken in zijn benen mis Huilen (wat precies heb ik echt niet kunnen onthouden) Donderdag krijgt hij nog wat ingespoten en dan moet hij drie maanden rust. Hij MOET op een uitloop staan, maar mag NIET met een ander paard erbij... dus dit is een groot probleem!! Ik hoop dat we het op stal kunnen oplossen en anders zal Mos tijdelijk ergens anders heen moeten of zo... Huilen

Tot zover... uiteraard weet Kim meer!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:58

Vervelend van Mos Verdrietig
Is de uitloop van Kola en Mos niet in 2en te splitsen?
Evita mag ook nog niet met andere paarden, en met Kola is zeker geen goed plan anders had ik wel tijdelijk kunnen ruilen.. Hoop dat het op te lossen is.

Ook jammer dat er bij Ko nog niks is gevonden! Wel raar hoor.. waar zou het bloed vandaan kunnen komen? denken ze vanuit zijn longen ofzo?

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:50

hallo allemaal,

hierbij mijn uitslagen:

CHAMP: in twee/ drie maanden tijd heel rustig opbouwen met stap werk, ook onder de man, alleen op het asfalt rechte stukken, niet los, niet bij andere paarden en geen gekke dingen doen dan komt het goed.

MOSKAI: een RAMP. hij heeft geen smeermiddel meer in zijn rechter knie en wordt op twee plekken in zijn gewricht ingespoten met nieuw smeermiddel. daarnaast heeft hij een gevoelige kapaalschede ( als ik het zo goed schrijf maar dat weet irene waarschijnlijk wel) dus die wordt ook ingespoten met een ontstekingsremmer. daarnaast zijn zijn aanhechtingen ook nog gevoelig maar die spuit hij volgens mij niet in omdat die met de rust toch ook al rust krijgen( ben het vergeten ga donderdag terug) Zoals Valerie al zei minimaal 3 maanden rust, niet los, niet met andere paarden en iedere keer kleine stukjes stappen. We gaan kijken of we de uitloop kunnen splitsen en anders ga ik naar een andere stal ( de grond is nogal hard door de repack dus we weten niet of we er wel doorheen kunnen komen om palen in te zetten)

CONCLUSIE: kim is nog minimaal twee/ drie maanden alleen maar bezig met stapwerk.... als het nou maar niet erg koud wordt brrrr