Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:46

Wauw super bedankt! Wat grappig, die kleur had ik niet helemaal verwacht aangezien Harley hartstikke bruin is. :P Maar wel grappig zeg. Heb je toevallig ook ooit de dekhengst daar gezien? Dat was een fries en als het goed is is dat dan de vader van 'm.

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:49

Was het niet zo dat Falco (de Friese vader) meerdere jaren achtereen voor veulens heeft gezorgd bij onder andere de Ardenners? Ik dacht dat er niet veel waren blijven plakken bij de manege zelf.

Leuk trouwens dat het om hetzelfde paard gaat! :))

Leuk ook om dat oude topic te zien. Rosalien is/was zo leuk. Staat zij er nog? En Bo? Daar was ik toen nog zo hard afgeknikkerd. :D

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:49

Oh ik vergeet helemaal antwoord te geven op je vragen :') Ik ben nu lekker buitenritten met 'm aan het maken. Hij is 1 januari officieel 5 geworden en ik ga gewoon lekker met 'm rijden en dan zien we wel waar het schip strand. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:54

Als 'ie 5 jaar is, dan is het niet dezelfde. Degene die ik toen heb gereden zou nu 6 moeten zijn. Ik denk dus wel dat het klopt wat Emy zegt, dat ze meerdere jaren daar veulens van gehad hebben. De jouwe lijkt in elk geval heel veel op het dier waar ik in geinteresseerd was.

Emy volgens mij is Rosalien toen dus dood gegaan toen ze moest bevallen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:30

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Megan die rillige die Anne beschreef; is een kei leuk paardje geworden. Verder staat Moniek er nog, en XL als pensionpaard (met ook andere naam); pin me er niet op vast, maar volgens mij ook van deze lichting (vrijdag eens navragen) Romano was van een jaar eerder dacht ik.
In ieder geval zijn deze allemaal nakomelingen van Falco, ja. Falco is daarna verkocht en inmiddels RIP. Ik dacht dat Rosalien en Bo ook RIP zijn, zal het vrijdag checken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:18

Juut schreef:
Ongeveer jaar geleden vertelde iemand dat Spencer als een 5 jarige door de wei rende. Die schijnt zich prima te vermaken ;)
Hoe is het Wendy? Inmiddels bevallen toch?

Heb ik dat dan even gemist? Heb wel gelezen dat hij ergens naar Flevoland was gegaan. Maar ik hoor deze berichten graag. Zijn oude karakter weer lekker terug :D
En joh Sebas loopt al bijna hahaha. Nee hoor hij is nu een ruime 7 weken oud. Ik heb Ulvy al voorbereid hahaha.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:31

Gefeliciteerd Wendy! :))

Falco overleden? Wat had hij dan?

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:30

Hmm ik kan niet echt iets vinden over die Falco. Wat jammer dat hij is overleden zeg.. ): Had de ouders van m'n paardje graag nog eens gezien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:47

@ Wendy; gefeliciteerd (Roger natuurlijk ook ;) )!
@ Emy; weet ik echt zo niet. Hij moest ingeslapen worden

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:31

Jammer, want ik vond het een leuk paard.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:06

Rosalien is volgens mij niet dood hoor. Toen ik Wodka ging bezoeken voor ik hem op ging halen stonden ze nog met zijn alle in die grote stal, volgens mij stond Rosalien daar gewoon nog tussen. Ik herken wel bijna alle fjorden, het was een soort obsessie voor mij toendertijd haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:19

Er is ook een Rosalien pony toch? Dat is een haflinger.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:22

Rosalien was kruising haflinger ardenner, uit mn hoofd. Ik elk geval groot en breed. En RIP. Bo loopt nog wel ergens rond.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:40

Ik denk dat Elke de pony bedoelt inderdaad, er was ook een klein hafje met dezelfde naam namelijk

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:56

Oja, dat klopt inderdaad, er was ook een ardenner die Rosalien heette. Ik vond die ardenners ook zo leuk altijd. Er lopen daar sowieso vaak wel leuke kruisingen rond.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:09

Ik kom weer even binnenvallen.... speciaal voor Esther... :o

Esther, wat een leukerd heb je! Voor wat zijn moeder betreft... er zijn dat jaar maar 3 veulens geboren.... Hensum van Beborah (die van mij), Chisum, een zwarte van Roos en..... die van jou en die is van Suzanne (een dochter van Bo).
Suzanne staat nog steeds op de manege en is een enorme groet en vooral lieve ardenner....

Ik moet ergens nog een kopie van het papier van Falco (zijn friese vader) hebben liggen, die kan ik wel voor je opzoeken.
Die van jou is dus van 2007... en staat het paspoort ook op naam van Bergemo??

In ieder geval is deze als veulen al weggegaan bij Bergemo. Ik heb zelf ook een Falco kruizing van 2007 van Bergemo gehad en ik had even de hoop dat jij hem nu had :o , maar helaas... dit is hem niet.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:18

@Esther... ik lees nu net dat je schreef dat de moeder van je paard helaas was overleden.... nou dat is dus NIET zo.
Het klinkt een beetje vreemd en nu lijkt het net of ik het beter weet, maar op Bergemo hebben ze nooit goed bijgehouden welk veulen welk jaar geboren is en wie bij wie hoorde. Dat was voor hun ook niet interessant. Via de paspoorten is dat ook niet terug te vinden. Ze hebben ongeveer 6 jaar achtereen de ardenners daar en nog wat andere paarden gedekt met een frieze hengst en daar kwamen allemaal van die leuke bruine kruizingen uit, zoals jij nu hebt. Lijken allemaal een beetje op elkaar zeg maar...
De veulens werden na afspenen in de wei 'gegooid' en als veulen/jaarling verkocht aan een handelaar.

Ik heb een tijdje 'gescharreld' (zeg maar) met de eigenaar (sorry Judith, help me..... hoe moet ik het anders zeggen.... :o ) en ik was toen heel veel bezig met de veulens omdat mijn lievelingsmerrie ook een veulen had. Dat was in 2006 en in 2007. Vandaar dat ik nog heel goed weet in jouw geval om welk veulen het gaat.

Duss...... de mammie van jouw veulen is echt ALIVE :)) :)) (ten minste, vorige week vrijdag nog wel... := ) en haar naam is SUZANNE

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:48

^ _O- :') Ik denk dat dit wel een aardige formulering is, ja :+
Goh, ik was de lichting van Hensum al helemaal vergeten...terwijl we elkaar toen net niet de box uit vochten om veulens te knuffelen :P Hensum was toch ook die hele lieve, of was dat een andere?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:08

Jaaa, Hensum was de allerliefste!!! Van Beborah... wacht, ik ga even een foto van hem zoeken als baby... die kan ik hier wel plaatsen, heeft tenslotte ook met Bergemo te maken, toch?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:16

Ja hoor, leuk!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:17

Nou met deze info kun je iets Esther. Nu alleen nog een foto van Suzanne dus. Ik zou mijn bijrijdster eens kunnen vragen een foto te maken. Zij rijdt nog op Bergemo. Judith jij ook (weer?) Misschien kun jij een foto maken anders? Ik hoorde trouwens dat de groep van mijn bijrijdster eerste zijn geworden met afdelingsdressuur nu gingen ze door naar de finale. Misschien ga ik even kijken (als Roger thuis is tenminste ivm S.ebas)

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:16

Yes! Ze leeft nog! Geweldig! Ik heb al wel contact gehad met de manege zelf maar die zeiden echt dat ze dood was dus ik was helemaal teleurgesteld. :P Maar super gaaf zeg, dat ze toch nog leeft. Er staat op zijn paspoort trouwens inderdaad 'Bergemo's Jointje'. Maar wauw wat super zeg, dan ga ik er zéker heen binnenkort!
Als je nog een kopie van het papier hebt ben ik je eeuwig dankbaar! Hartstikke bedankt voor de info! Ik ben zeer benieuwd naar de mama van mijn paardje dus ik wacht rustig op een foto... (:

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:17

Trouwens... Je zegt dat je veel bezig was met de veulens op dat moment... Heb je toevallig ook foto's gemaakt toen? :o Sorry als ik een beetje veel vraag :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:26

deedee19 schreef:
Nou met deze info kun je iets Esther. Nu alleen nog een foto van Suzanne dus. Ik zou mijn bijrijdster eens kunnen vragen een foto te maken. Zij rijdt nog op Bergemo. Judith jij ook (weer?) Misschien kun jij een foto maken anders? Ik hoorde trouwens dat de groep van mijn bijrijdster eerste zijn geworden met afdelingsdressuur nu gingen ze door naar de finale. Misschien ga ik even kijken (als Roger thuis is tenminste ivm S.ebas)

Dan feliciteer je bijrijdster maar; hebben ze goed gereden! Onze groep is eh...niet door. Gelukkig ook niet laatste geworden, maar daar is alles mee gezegd :') Aangezien ik in de avond rijd, kan ik nu geen bijster mooie foto maken; veel te donker ;)

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:06