Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:07

Fabienne_Z

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:04

Jeutjee nog steeds niemand gevonden maaik?

@ Nathalie + Maartje, Ik ga voor (CE) Marketing Manegement naar die open dag en nog een btje rond kijken voor de zekerheid..:+

Echt duf, omdat ik tegenwoordig bijna elke dag om 8 uur moet werken kan ik niet meer uitslapen, zelfs als ik niet moet werken :Z

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 09:22

Haha dat heb ik ook. Elke dag half 7 opstaan en nu ben ik vrij en ben ik ook maar tot half 8 blijven liggen. :+

Jawel we hebben echt een topper hier werken nu maar die gaat na de zomer weer naar school. Echt jammer maarja..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:27

Jammer is dat inderdaad.... gefeliciteerd met je zusje nog :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 17:33

Dank je!

Ik rijd zo'n leuke 4-jarige nu van klanten en hij staat te koop, maar ze vragen er (te) veel voor. Echt sjit.
En die 3-jarige die ik rijd staat óók te koop, is wel betaalbaar (voor mij) maar die moet eerst nog 6 maanden het land op (is nog errug puppy) wat opzich geen probleem is natuurlijk. Eigenlijk vind ik die nog leuker dan die 4-jarige, maar aan de andere kant wil ik liever geen 3-jarige want dat is wel erg jong en duurt nog een jaar of 2 voordat je er echt aan kan rijden. En deze is nu al 1,73.. wordt waarschijnlijk tegen de 1,80 en dat vind ik echt te groot. Is natuurlijk altijd te zien maartoch.. wel een risico..

Dilemma's dilemma's..

Edit.

Die 3-jarige heeft wel een leuke papier.. Rubin Royal.. die 4-jarige is Escuro, da's niet zo bekend en heeft ook niks gepresteerd.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:51

Neem de tijd he.. Komt er vast wel ééntje die echt aan al je eisen voldoet en waarvan je denkt; dit is 'm!

straks lekker kür op muziek kijken :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:21

Escuro ken ik niet.. Rubin Royal is wel mooi bloed! Maar als hij tegen de 1.80 gaat lopen.. tjah dan kan het nog een zware dobber worden voor hij sterk genoeg is e.d.
Goed over nadenken iig!
Trouwens.. Mooie website hebben jullie Maaike, heb even doorgelinkt via de vacature. Die 2 die je rijdt Esm en Cato toch? Zien er goed uit!
Suc6 Fab, hoop dat je er uit gekomen bent!
Ik ga even foto's uploaden.. rij foto's waren niet mooi, galop waren allemaal mislukt en draf zit wel wat tussen.. kijk wel even wat ik hier zo neerzet..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:17

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:58

Whoeoe Edward net gewonnen met Moorlands Totilas, wat is dat een mooi paard. :~

Imke haar kür was ook heel mooi +:)+ . En Anky 3e!

Mja, alle drukte is er bijna af.. Morgen het laatste dagje en dan kunnen we weer hard met Ot aan de slag. Laatste paar dagen enkel wat gelongeerd en getut.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:07

Oja :D
Ot en ik staan vanaf 18 juli een maandje op Poel :D . Maar goed, ben daarvan 3 weken op vakantie :P .

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 07:42

Oeh leuk Manon. :D
Vet dat Imke voor Anky is trouwens.

Escuro is BWP hengst die iets van lichte tour loopt ofzo en ook goed kon springen als jong paard in de cyclus.
Ja Cato en Esmeranda doe ik op wedstrijd mee gaan en verder van wat er op de site staat rijd ik Seigneur ook. :j En ZsaZsaBW heel af en toe een keertje, da's echt een leuke merrie.
De rest staat er allemaal niet op, alleen de wedstrijdpaarden staan online. :+

Ik ga je foto's kijken!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:36

Zoo terug van t instructieweekend! :)
T was gezellig en erg leerzaam! Urs liep fijn. Francina geweldig ding :) Liep ook fijn.
Vandaag zou ik in de middag op Amelize gaan, wel ff gereden maar t ging niet.. Dus beetje minder. Daarna mocht ik nog even op Iris rijden van Anjo, dat was wel leuk :) Cross ding en gaat alle kanten op die jij niet wilt :P

Kortom.. Was gewoon erg gezellig en leerzaam, veel geleerd ook van Francina :) En ook weer samen met Urs en ik :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:07

Leuk Manon! Zal vast mooi zijn geweest! Als je dr nou ben moet je mij even aanspreken ;) weet ik ook wie jij bent :P
Seigneur is ook leuk Maaik en die Zsa Zsa ook, lijkt me wel een leuk paard voor de toekomst!
Mooi Fioon dat je veel geleerd hebt! Iris is wel stoer he :P Ik zag Aniek nog op Amelize zitten klopt dat?

Nou en ik ben nu officieel B met 1 winspunt :D Had 184 in m'n eerste proef en 169 in m'n 2e proef.
Hij was eigenlijk erg braaf, wel wat fouten maar in de eerste proef 4en maar ook 8en, daar hou ik altijd wel van. Niet goed = niet goed en goed = goed!
Had redelijk wat moeite om vanuit de eerste proef in de springbak naar de 2e proef in de dressuurbak te gaan.. Meneer dacht dat hij al klaar was.. keihard in z'n achteruit.. ben vervolgens maar in galop over het paadje naar de bak gecrosst.. Iedereen bleef ook stug op de hekjes e.d. zitten en achter m'n paard staan terwijl hij staat te stuiteren :S..
2e proef was erg streng gejureerd, veel 4en en 5en en 6jes.. Moest m'n paard meer gesloten houden en meer op het achterbeen en hij was ongeveer 10 x T.D.H. alleen ik weet niet wnnr :S.. Begreep dat hij bij iedereen nogal streng was..
Ik had zelfs een 3 :D haha, B afwenden en in stap E rechterhand en weer draf.. Echt niet stonden we midden op x stil en vol int verzet..toen maar even heel boos geworden!
Al met al heel tevreden :D

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:09

Gefeliciteerd :D
Ik ga je dan zeker even aanspreken hoor haha :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:18

Wij hebben vandaag weer gefaald....
Derde geworden van de vijf.... (= slecht)

Nu ons richten op de laatste wedstrijd over 2 weken!
Komend weekend zaterdag vrij dus dan ben ik wss nog wel eventjes op Poel! :)
Laaaaang niet geweest!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:35

opleiding klinkt leuk fab!

Idd Maaik lekker de tijd nemen, maar is wel fijn dat je op zo'n stal staat dat je er een hoop voorbij ziet komen :P .
Zenith ziet er goed uit maartje! En als jij tevreden bent is het goed toch :)
Lekker Manon, ff een maandje op poel.
Balen Merel, maargoed...kan gebeuren toch.

Leo gaat steeds een weer een stukje beter lopen, dus ben positief.......ennn hahaha ik ben vandaag lekker jarig :P

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:48

Gefeliciteerd Nathalie! Hoop dat je een mooie dag hebt.

Balen Merel, gewoon die laatste wedstrijd knallen!

Je was een leuke combi met iris fioon, was wel slim van anjo, toch nog ff lekker rijden, was zo jammer dat het niet meer ging op amelize, in het begin ging het echt goed!

Je hebt echt een gek paard maartje, vol in zijn achteruit en gewoon niet die bak in willen, nerd :p
Klopt trouwens dat aniek op amelize nog gestapt was, om der nog even door te rijden anders had ze zo weinig gedaan

Leuk manon, dat olivia komt logeren, ben benieuwd hoe ze reageert.

Nouuu fabbie gaat weer studeren, heb me vrijdag ingeschreven voor CE, dus in sept moet ik weer de schoolbanken in! Zal wel raar worden na een jaar werken, maar heb er wel zin in, duimen dat ik nou eindelijk mijn studie gevonden heb :+

Gister de hele dag ( van 8 tot half 6) op de manege gehangen, was een soort hulpje voor iedereen gister haha, filmen voor maartje, water halen voor jet, paarden zadelen voor fioon :p
Wilde niet thuis zijn want mijn oom is gister overleden en kan niet tegen de sfeer die dan in huis hangt omdat mijn familie naar ons kwam, dus ik dacht blijf lekker op poel. Wilde alleen heel graag rijden alleen had alles mee behalve een rijbroek dus dat ging niet door :( magoed nog een dagje en dan morgen weer les eindelijk na 2 weken!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:33

Hoi!

Ik kom even binnenvallen! In oktober komen we met een grote groep paarden bij jullie logeren zodat we een paar dagen lekker kunnen rijden aan strand! Ik heb er super zin in en ben heeel benieuwt wat de paarden van het strand en de zee vinden!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:36

Leuk!

Dat komt vaker voor.. ;) Blijven jullie dan ook slapen?
Denk t wel al zie ik waar je woont ;)

Vandaag Ursje longeren :) Even weer rustig aan.. :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:41

Leuk! Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden!
Fioon, fijn dat je een leuk/leerzaam instructieweekend hebt gehad!
Fab, gecondoleerd met je oom! Ik begrijp wel dat je even afleiding nodig had! :)
Natalie, Gefeliciteerd! :D En fijn dat het steeds beter gaat met Leo!
Balen, Merel, dat jullie derde waren!
Maartje, gefeliciteerd met je winstpunt!
Manon, leuk dat je weer een maandje op Poel komt staan!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:57

we verblijven niet op de manege zelf maar in een huisje ergens dichtbij. Hebben jullie ook wei waar de paarden opkomen of paddocks ofzoiets en hoe is het met de stallen?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:33

Stallen zijn er wel.. Dan gaan de manege paarden richting de boerderij. Of als het niet allemaal uit komt gaan die t land op.

Je kan je paard wel in de paddock zetten.. Maar dat is niet voor de hele dag ofzo.. En ik weet niet of je op t land kan.. Want in Okt. is het bij ons alweer afgelopen voor de weidegang.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:09

Ja ik zat even op Amelize!
Erg leuk dier! Ook nog erg jong :) Maar wel eerlijk en een mondje van fluweel!
Ze doet me erg denken aan Mel toen ik erop stapte, niet zo breed gewoon lekker chique!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:48

Amelize is toch Tuschinski? Ik ga die misschien eventjes bekijken 1/2 juli als ik thuis ben. Hoor daar toch wel leuke dingen over.

Leuke verhalen over instructieweekend!! Mooi dat iedereen wat geleerd had. :D
Maartje, gefeli met je wp!
Merel, jammer van de wedstrijd..
Gefeliciteerd Nathalie, hoe oud ben je? :D
En Fab.. gecondoleerd. Heel veel sterkte!

Ik heb waarsch. 5 juli weer wedstrijd ipv 19 juli.. wel fijn!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:17

ja die is van Tuschinski inderdaad