manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:25

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:52

Top weer een puntje Bar, je bent al bijna op de helft!
Leuke kado's Bianz, we komen zeker je kookkunsten uittesten met het nieuwe kookboek Knipoog Heeft Gijs de bloemetjes buiten gezet tijdens zijn logeerpartij?
En een gezellige avond met wat drankjes sla ik ook niet af hoor, hihi! Doen we snel een keer plannen.
Nou, gaat volgende week helemaal goedkomen met die nieuwe bodem Anne, dan kan je weer rondscheuren!

We hadden dus geen andere kleuren in de aanbieding meer, dus bedachten Kims en ik wat anders Clown
Lijkt net echt he. En ze wordt vast snel beter door al de berichtjes van dr vrienden!
Afbeelding

Wond zag er nog vrij diep uit, dus duurt nog wel ff voordat ie genezen is Scheve mond Ze lijkt er zelf niet zo heel veel last van te hebben, das dan wel fijn.
Mocht vanmiddag op het paard van stalgenootje rijden, Wachter dus. Hij heeft zich prima gedragen en het is echt een heel leuk paard Lachen Dus hulpdiensten waren niet nodig.... een zonnedans des te meer, want op den duur goot het echt. Ik was toen al klaar, maar Marieke heeft nog flink wat regen gehad!

En met dank aan Anne een leuke kerst-ava Haha! (aangezien Nous toch als een hert springt is dit op dr buik geschreven!)

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:01

Haha Nous d'r been is wel geweldig zo zeg! Is het met watervaste stift gedaan?
Tof dat het zo leuk was op Wachter! En dat 'ie braaf was Knipoog Heb je goed geoefend voor Orson; daar merk je ook helemaal niet zo op dat hij zo groot is haha! Haha!
Gijs heeft zich prima gedragen, hij was zo lui als het maar zijn kon schijnbaar! Helemaal grappig was: hij ging gisterenavond al klaar liggen in zijn reismand zo van: goed, nu gaan we dus weer naar huis! Ik lag echt dubbel Lachen
Eten + mixjesavond misschien tegelijk plannen dan? Kunnen we eerst aan een bodem werken voor we aan de drankjes beginnen!
Vind je kerstava echt geweldig; moet ik ook hebben! Tenminste, ik moet nog steeds eens mijn Ava én profiel aan passen met nieuwe foto's...

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:07

Leuke ava thirz(en anne!)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:27

Ahh arme nous met dr verband!
Ik was vandaag ook lekker klunzig bezig... was bij mn een na laatste patiënt en we hadden buiten gelopen, dus mn schoenen waren nat. Toen ik van de stenen trap (binnen in het trappenhuis) liep gleed ik uit en viel 3 treden naar beneden... Mn onderrug is nu geschaafd en voelt flink beurs! Hoop dat het niet te blauw wordt... Het is nu behoorlijk pijnlijk, dus ik hoop dat ik morgen nog kan bewegen.
Vanavond had ik eigenlijk springles, dat heb ik maar even afgezegt, ga wel meerijden in de carrousel, kijken of dat lukt.
Morgen gelukkig een kort ochtendje werken, dus dat is te overzien.
Morgenmiddag met Marieke en Thirz mee naar de braamhof. Ben benieuwd hoe Jade er nu uitziet!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:22

Arme bar! En daarna moest je nog een patient(weet niet wat voor werk je doet Knipoog )

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:07

Hallo allemaal,
daar was ik ook weer eens....heb t ineens heeeel druk de laatste tijd dat Bokt er een beetje bij inschiet...heb net ff snel alles doorgelezen, maar weet eigenlijk niet meer zo goed wat er allemaal stond, zijn zulke lange verhalen...

Bar heeft net Jade gemeet, en Jade heeft Bar gemeet, conclusie; Bar vind Jade wel leuk, Jade Bar niet haha....dat paard was echt woest hahaha.... Jade moest van Bar gewoon rustig lopen, en met dr hoofdje naar binnen kijken, nou alles wat mevrouw deed, voor achter, maar opzij en naar binnen kijken ho maar, was dus geen succes voor Jade deze les hihi....hoop echt dat ze zich binnenkort wat liever gaat opstellen, anders kon het nog wel eens heeeel lastig gaan worden. Ik krijg vanaaf in elk geval ff een ander bit van Bar te leen, om te kijken of dat beter gaat, en wil binnenkort ook een ander zadel, maar tis zo raar, want Thirz en ik hebben allebei gevoeld dat ze het wel kan allemaal, heel lastig. Lenie zei ook al dat ze zo lelijk doet als ze dr van de paddock halen, echt heel vreemd want bij mij doet ze niks, misschien toch te veel veranderingen in korte tijd en dat ze het nu gewoon ff niet meer weet.

Iedereen nog leuke kerstplannen? Wij gaan eerste kerst naar Chris zn ouders, die zitten in Apeldoorn in eens huisje van Centerparcs, ff lekker zwemmen en relaxen, en s avonds gourmetten met zn allen.
Tweede kerst zijn Chris en ik lekker samen thuis, en gaan we ook gourmetten, tenminste dat is t plan, denk alleen dat ik na 2 keer gourmet voorlopig wel ff genoeg heb haha....

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:07

Je hebt echt wel een leuk paardje Marieke! Alleen is ze wel koppig joh, wat dat betreft passen die grote (ezels) oren wel bij haar... sjonge jonge, ze probeerde echt overal onderuit te komen! Ik vond wel dat ze aan het einde al beter liep, ze gaf zich sneller over, dus dat was positief!

Ik hoop dat ze beter loopt op het dubbel gebroken bit...
Zat er trouwens ook aan te denken dat het uit haar rug kan komen, want het zadel ligt natuurlijk niet goed. Misschien dat ze last van haar rug heeft en daarom moeilijk kan ontspannen tijdens het rijden en de neiging heeft om haar rug wat weg te drukken en te gaan rennen... Wat doet ze als je op haar rug drukt?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:52

de veearts heeft ongeveer elk botje in dr rug gevoeld, en hier reageerde ze niet extreem op, maar t kan idd heel goed van t zadel komen.... ben dus ook druk aan het kijken voor een ander zadel...heb al iets gevonden op zeelandnet, een dressuurzadel met verwisselbare boom, dus zoiets zou wel moeten passen, maar vind t toch best lastig, n zadel kopen zonder te weten of t past...Heb t bit ff gepast en dat is goed, ook de frontriem past, hij is maar net 1 cm langer, maar t scheelt toch net iets...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:26

*even snel, andere keer meer*
Whaa hij is gaaf Thirz die Ava! én tis je dus toch gelukt! Go jij! Go jij!
hihi gekke kerst-hert-Nous Clown

Doei! gaat eten!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:00

Anne_87 schreef:
*even snel, andere keer meer*
Whaa hij is gaaf Thirz die Ava! én tis je dus toch gelukt! Go jij! Go jij!
hihi gekke kerst-hert-Nous Clown

Doei! gaat eten!

Ik wil ook een kerstava annemijn! Help me, ben niet zo technisch... Koe

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:04

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:23

Hoi hoi,

Ik ben net met Jarno bij prooyen geweest, heb Shaar nog even een aai over dr neus gegeven.
En ben daarna Daan zn manen gaan knippen.
Ik heb ook een aantal foto's van hem gemaakt, maar ze zijn niet super, want het is nogal donker in de stal.
Afbeelding
Daan wordt lekker fijngeknuffeld door Jarno, achter Daan nog een nieuwschierige haflinger die ook op de foto wil....
Afbeelding
Afbeelding
Knap koppie!!! Tja heeft ie van zn moeder.... Haha! Tong uitsteken
Afbeelding
Zo Daan kan er weer even tegenaan met zn geknipte maantjes.

He Mariekje wanneer zullen we afspreken?
Als Bianz morgen al longeert, zullen we morgen maar niet afspreken, toch?
Dus anders donderdag of vrijdagavond?

Ik heb een sms verbod, dus sms even niet meer, of zo weinig mogelijk...
Ik zit een beetje te ver over mn bundel heen, mag 200 smsjes per maand sturen, maar zit over het dubbele elke maand.
Oeps...

Zo ik ga lekker mn bedje in ben moe... Dromen

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:23

ja morgenavond of vrijdagaovnd is prima...Maakt voor mij niet uit...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:56

Gelukkig ik heb toch een dressuurpony en geen lastige opstandige pony....Bianz doe jij het hele verhaal???Ik heb al zin in zaterdag.....
Thirz hoe is je cursus, gezellig met Judith....Heb nog steeds niks gehoord van het zadel, jammer...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:08

Oke dan kijk ik even welke avond voor mij beter uitkomt!
Misschien heb ik zelf morgenavond nog les.
Ben net even bij Carolien geweest, dus vandaar...

He Mariekje, vindt je het goed als Carolien een keer mee komt als wij hebben afgesproken.
Ik vroeg ook nog een beetje advies aan haar en ze wilde wel een keer komen kijken!
Als je dat niet wil moet je het maar zeggen hoor!

Nou ik ga zo lekker zelf rijden, ik moet even wachten totdat daniël wakker wordt, want die slaapt dus nog lekker.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:11

Whaha, goed, ik zat er om kwart over 9..om 10 uur was er nog niemand. Bleek dat er niemand was die de cursus kwam geven Clown Dus geen idee hoe de cursus is. Lekker 2 dagen vrij zo onverwachts!

Hoorde net al van Bianz over je topdressuurpony, echt leuk! Nu nog het knopje tijdens het rijden vinden Knipoog
Daan wordt echt al groot Nel! Leuke foto's.

En nu gaan we Nous ff pesten met verband verwisselen, bye!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:29

Heeft Bianz haar met dat andere bit gelongeerd of niet???
Ben benieuwd naar het verhaal!!!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 17:12

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:22

Nou daar komt het hele verhaal dan hoor... Haha!
Allereerst heb ik wel het andere bit gebruikt van Bar, maar verwacht niet dat dit de oorzaak is; vorige keer liep ze ook prima bij het longeren op het andere bit.
Maar goed Jade was aan het begin met longeren weer lekker koppig, maar na even doorpakken ging mevrouw dan toch echt luisteren. Alle gangen geoefend, overgangen en vooral de achterhand onder de massa gedreven. Hierbij kwam ze uiteindelijk zelf netjes met d'r koppie naar beneden; precies wat ik wilde zien! Daarna de longeerlijn er af gehaald en naast haar gaan lopen met de teugels in rijpositie. Arm over d'r rug heen gelegd, meegelopen en rustig gevraagd. En toen gebeurd het wonder: op bekant 2 pinkjes kwam ze rustig knabbelend en kauwend naar beneden! Zo ben ik even doorgereden hahaha Clown Moet er erg stom hebben uit gezien, maar ja, als je te groot bent om er op te gaan en juist wel weer groot genoeg om ze als het ware lopend te rijden: dan doe je dat zo!
Pony was aan het einde echt moe en sloom, maar ze heeft perfect gewerkt! Nu met Marieke afgesproken dat ik haar zaterdag eerst longeer en als ze dan los en nagefelijk is, stapt Marieke er op en kan ze, zoals ik het nu heb gezien, zo wegrijden. Wordt vervolgd dus!
Heb ook nog geprobeerd met 1 hand de teugels in positie te houden en met de andere een foto te maken als bewijs; de enige die echt duidelijk is zal ik zo ff posten.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:27

Hmm helaas, de foto is in het vaste geheugen van m'n telefoon opgeslagen en niet op de geheugenkaart, dus kan 'm er niet zo afhalen. Dan maar zaterdag nieuwe foto's maken Lachen

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:35

En nu ff reactie op de andere posts Knipoog
Daan ziet er echt goed uit, wat een vent is het al! Wil 'm nog wel eens live zien Nel, ff oude herinneringen ophalen aan kleine Fjordjes Lachen
Hoe is het ondertussen met je rug Bar? Gisteren gewoon gereden, dus het is vast al iets beter?
Nel, het zit nog niet echt mee met rijden! Vorige week wel er op geweest, maar vandaag niet; de bak was bevroren! Toen dus maar gelongeerd, hopen dat ik volgende week weer lekker kan rijden. Begin 2008 weer een les plannen? (haha klinkt ver weg, maar kerst valt op woensdag en daarna is het dus alweer 2 januari!) O ja en op vrijdag mag ik Janis niet meer rijden, dan rijdt een andere verzorgster, dus dat schiet ook niet echt op voor het oefenen...
Ik ga zo lasagne maken; Thirz en d'r moeder komen straks eten! Heb ik nu alle tijd voor, want Thirz zet Janis binnen, omdat ze toch al op stal is. Ben ik superblij mee, want scheelt mij weer een ritje!
Tot laters!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 17:36

Lijkt wel school Thirz Tong uitsteken haha, nou wel lekkr ineens 2 dagen onverwacht vrij. Moet je zeker de cursus een andere keer inhalen? (lijkt t helemaal op school Clown )

Citaat:
Gelukkig ik heb toch een dressuurpony en geen lastige opstandige pony....Bianz doe jij het hele verhaal???Ik heb al zin in zaterdag.....

Bianz? Mariek? Ben nu lichtelijk nieuwschierig Schijnheilig Vertel!

Ah en Daantje is lief! En gegroeit! Bloos! Hihi, hij heeft wel echt een lekkr eigenwijs koppie hoor! Tong uitsteken

Knappe Jade! Zou t dan toch aan t zadel liggen? Of meer respect voor iemand op de grond? of? Maar wel heel gaaf! Knappe jade, zo braaf luisteren! Jammer dat die foto niet op de comp kan, maar zaterdag zéker nieuwe foto's maken! En natuurlijk een cursus voor marieke Knipoog

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:09

Afbeelding
asseblief Bar Lachen Beetje goed zo?

Hoe is t trouwens met Nous der been? Was ze weer blij met t nieuwe verband? En, en, en? Staat er een bambi op? Tong uitsteken

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:12

Ik had gisteren op Jade gereden, pakte haar even flink door en toen gaf ze wel toe...
Thnx Anne! Hij is leuk Haha!