Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:30

*Schopt dit topic maar weer eens omhoog*
Iedereen met vakantie? :P

Na bovenstaande discussie mag er wel weer eens wat positiefs gemeld worden over de manege. Voor de sportievelingen en Big Trouble-fans is er een heuse sponsor-loop op komst, om meneer naar een paardenrusthuis te brengen.
Voor meer info; Big Trouble sponsor-loop

velvetblack

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:47

Hee wat leuk voor Biggie! :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:23

Hoe oud is Big Trouble nu dan? Klinkt inderdaad leuk voor Big Trouble. :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:12

Eergens rond 21, hij heeft bijna 19 jaar als lespony gewerkt ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:38

Die was jong dan. :))

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:21

Ja hij zal ongeveer hetzelfde zijn als Wodka. Ze hebben toen die kudde fjorden gekocht :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:45

Vandaag erg mooie rit over de Sint Jansberg en Mookerheide gereden, en morgen weer over de Sint Jansberg *\o/* Wat een rotweekend :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:56

HEb je ook foto's gemaakt?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:45

Nee, was mn camera vergeten -O- Heb hem nu vast aan mn riem zitten voor morgen, dus morgen moet het goed komen.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:39

Annetje schreef:
Nee, het anoniem houden gaat van bergemo uit.
Pony is trouwens niet officieel van haar, maar staat bij haar thuis. Dus wie weet is hij wel eigenlijk van die Duitser, ik weer het niet.

Hurby is van de duitser ja.
Ik zal even zo wat foto's plaatsen van Hurby nu, het is mijn verzorgpony. 'Meisje' heeft intussen een nieuwe pony waarmee ze wedstrijden rijdt en Hurby is dus weidemaatje. Elke week ga ik lekker met hem het bos in, daar geniet hij verschrikkelijk van.
Hij is nog kerngezond en inmiddels al zo'n 26 jaar oud, maar nog hartstikke fit. Heeft wel een lekker grasbuikje gekweekt, haha.
Heeft inmiddels wel een andere naam, maarja, die ene letter..
In de topics hieronder kun je hem zien.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:51

Hij ziet er goed uit :)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:19

Ah lieve Hurby. Dat was nou mijn favo Bergemo fjord. Ik zou het ook leuk vinden om hier nog eens wat van Rinaldo/Spencer te horen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:40

GoldenShet, wat leuk dat jij hem nu verzorgt! Hij heeft het maar getroffen bij de mensen waar hij nu staat. Ze zijn denk ik twee jaar terug bij ons nog mee geweest op kamp en die mensen waren echt helemaal weg van Furby. Zo ontzettend leuk! Furb vindt het vast ook heerlijk om lekker rond te sjokken door het bos.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:36

Ongeveer jaar geleden vertelde iemand dat Spencer als een 5 jarige door de wei rende. Die schijnt zich prima te vermaken ;)
Hoe is het Wendy? Inmiddels bevallen toch?

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:29

Ik.zou graag nog foto's willen zien van hurby zoals hij er vroeger uitzag, ben ik erg benieuwd naar :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:42

Ik heb geen foto's van Herby. Mijn favoriete fjordjes waren Mozes en Gus. Whoopi was ook leuk by the way. :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:40

Helaas kan ik je ook niet blij maken. Heb hier een paar foto's waar verschillende fjorden op staan, maar geen idee of Hurby daar tussen staat. Enige fjorden die ik zo kon herkennen waren Vlek en Rakker. Mozes en Whoopi waren geloof ik weer de enige 2 met ijzers onder.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:56

Ik herkende alleen Snoopy en Hoby. :D Hoby was wat bruiner en Snoopy klein, dus dat lukte me nog net. Voor de rest leken ze allemaal op elkaar. Alhoewel, Vlek was de enige met een aftekening op zijn hoofd, dus dat lukte ook nog. ;)

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:59

Hallo! Ik kom hier zomaar binnenvallen en ik weet niet of het de bedoeling is maar ik doe het toch :o
Ik ben namelijk op zoek naar de ouders van mijn 4.5 jarige fries x trekpaard die geboren is bij manege bergemo en ik vroeg me af of iemand hier in dit topic daar iets meer vanaf weet.. :D Zijn vader was van de manege zelf maar is nu verkocht en zijn moeder was een trekpaard maar die is helaas overleden.. Dus, wie o wie kan mij helpen bij m'n zoektocht? :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:20

Oooooh :oo Jij hebt dan een van de paarden gekocht waar ik ook nog over heb getwijfeld! Moeder zal wel Rosalien geweest zijn, want die was toch overleden? De merries waren in elk geval allemaal Ardenners. Ik denk dat ik zelfs nog wat foto's op bokt heb staan van een paar van de ardenners die rondliepen op Bergemo.

Ik ben wel heel erg benieuwd welke je gekocht hebt! Hoe heet hij/zij? Foto? Ik ben toen namelijk ook gaan kijken en vond er 2 heel erg leuk. Jammer genoeg was de ene te rillerig voor mij en de andere me te traag en toch te zwaar gebouwd. Ik vond ze wel echt mega vet.

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:24

Zijn naam is officieel Jointje maar hij is omgedoopt tot Harley. Ik denk dat hij de te zwaar gebouwde is want rillerig is hij absoluut niet. Zal even een foto voor je opzoeken! Weet je toevallig ook waar ik die foto's kan vinden? :D Ik ben ZO benieuwd!

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:27

Afbeelding En dit is 'm dan..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:36

Dat ziet er inderdaad uit als degene waar ik twee keer ben gaan kijken :j Dat was de meest forse en die was heeeeel rustig en vooral een beetje lui. Ze hadden er nog een die echt op een fries leek, maar dat vond ik meteen niets. En de derde was ook bruin, maar dan een stuk smaller en echt rillerig met het opstappen. Ik vond dat toen echt jammer, want dat was een gave bok! Maar zo'n rillerig ding daar kan ik niet mee uit de voeten.
Heb je ook een foto van helemaal? En wat doe je met hem? Hoe oud is hij trouwens, dan weet ik of het wel echt hetzelfde dier is, want het kan natuurlijk zijn dat ze er veel meer gehad hebben bij Bergemo die weer door verkocht zijn :P

Ik zal eens zoeken naar die foto's hier op bokt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:41

ester_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:42

Ik heb net even gezocht naar foto's hier op bokt, maar ik kon er geen een meer bekijken. Beetje jammer :P

Afbeelding
Ehm tsja, niet echt een hele goede foto van hem helemaal maar dit is van een paar maanden geleden. Toen hij net een paar dagen van mij was. Hij heeft achter 1 wit voetje en heeft een paar witte haartjes op z'n hoofd.