[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:48

spettertjuh schreef:
Als ik de buienradar mag geloven krijgen we vanaf volgende week mooi nazomer weer.

Het is haast niet te geloven maar het stond er vanmorgen toch echt.

haha eerst zien dan geloven hoor

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:49

;)

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:53

DeadxStar schreef:
lirote schreef:
de een vind het hier leuk en de ander daar en over smaak valt niet te twisten
ik zelf kon er ook niet veel (ben ook gewent padocks en wei voor me zelf te hebben
en met vier paarden heb je dat ook wel nodig heb er een hekel aan om te wachten (heb er geen tijd voor )
een bak delen met een heleboel paarden is best wel moeilijkl vooral met het weer hier in nederland
en met avond diensten kon ik er niets doen
maar ik begreep dat er misschien ook een paddock kwam (weet het niet zeker)
er staan inderdaad al balen klaar om de bak te vernieuwen
en uit ervaring weet ik dat het moeilijk is een pension stal te draaien (heb een manege gehad )
had echt alleen maar mensen in pension staan voor het geld want in principe moet je je zelf naar achter schuiven omdat de mensen je betalen voor stal en faciliteiten

:j
Paddock zou mooi zijn (bij dat stukje land wat niet meer gebruikt wordt). Maar helaas kost dat ook erg veel geld :P
De bak gaat sowieso voor, komt helemaal goed :D
Met 4 paarden snap ik 't best, kost ook veel tijd.
Maar dat de stal na 8en dicht is ligt ook niet aan de stal zelf, maar aan degene die er woont. Kan ik ook best inkomen hoor, die wil ook rust in de avond :P

@ press: Nee doe ik niet, maar om nou zo te gaan oordelen en iets op internet neer te kwakken omdat je alleen maar dingen gehoord hebt, vind ik niet netjes. Helemaal als je niet eens weet hoe de stal heet :+
Daarom zeg ik, je moet er niet altijd vanuit gaan wat mensen zeggen.. Dan is er over elke stal wel wat je zeuren :j :P

En over de verf, vitrage staat altijd wel netjes :D

als je rust wil moet je geen pension stal beginnen dan weet je dat er mensen op het erf zijn
hij wil ook niet dat er veel buiten gereden wordt en ook niet dat er verzorgers rond lopen (uit zijn eigen mond vernomen )
toen ik een keer er na 9 uur was toen lil ziek was
ook ik heb veel mensen over die stal gehoord en heb het toch geprobeerd .
helaas is het mij niet bevallen
jij bent daar met een andere reden en een andere doelstelling (geniet daar lekker van en maak je niet druk over wat andere er overzeggen )

horsii

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:56

Inderdaad ieder zijn mening. Denk dat het met de bak nog wel te doen ise als je gewoon dagdiensten werk maar ik werk heel onregelmatig en marlis dalijk ook dan is het gewoon niet t edoen als je om 8 uur al weg moet zijn.
Kan ik uitmesten een borstel over peeps halen en het is al acht uur.
Ik wil gewoon lekker kunnen rijden en alles.
De bak is tot 3 uur voor hun wa betekend dat ik ook vandaag niks kan doen. Ik moet om 2 uur weg thuis want heb avonddienast, gelukkig kan marlis na etenstijd langs peeps want die heeft school vandaag.
Ieder wilt het best voor zn paard en voor de een is dat bij el zarabia, voor de ander bij vlught, de ander bij ypenburg..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:09

Princesspres schreef:
inderdaad afgelopen winter doet weinig goeds voor stallen met alleen buitenbak.
Heb ook liever een binnenbak. Maar ook veel land van de zomer. En een buitenbak voor de zomer. Maar helaas is dat bijna niet te doen en in de buurt en voor een normale prijs....

Nee hier ook niet hoor.. Als je een binnenbak hebt is het heel zeldzaam dat je paard ook nog de hele dag buiten kan in de winter volgensmij. Als ik het zo hoor is dat vaak max. 1- 2 uurtjes buiten ofzo, en dat vind ik gewoon te weinig.
Hier is de buitenbak ook niet altijd top, maar wel 6 (binnenkort 7) grote paddocks en 1 winterweiland waar ze lekker de hele dag in groepjes in kunnen en je kunt goed buiten rijden. Yade mag helaas niet het land op (Eviet wel, omdat ze 20+ was), maar komt gewoon in een groepje in een bak.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:16

Ook lekker, lekker met een groep de bak in!

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:17

De meeste althans laat ik gewoon voor ons zelf praten ( kim, piet) stonden daarom ook niet voor niks bij John.
De paardjes stonden daar perfect al meer als 5 jaar. Je kon van John uit gaan dat als er iets was hij je zonder moeite wel kon helpen. Ik merkte vooral aan Champ dat hij John accepteerde. Ook als ik problemen had met Champ als hij weer eens zich groter voor deed dan hij was dan kon ik altijd aan John vragen of hij me kon helpen met Champ vangen want ik kon hem wel eens niet houden. ( vroeger best vaak haha )

Iedereen heeft gewoon even de pech dat ze moesten verhuizen. Inderdaad klopt ik heb het niet naar me zin op Ypenburg maar er zullen er vast zijn die het er naar ze zin hebben. Een oud collega van mij staat er al 6 jaar.

Gister is helaas weer gebleken met Eva en Chantal dat je gewoon weinig tot niks mag. Helaas omdat ze daar ook handelspaarden hebben en alleen overdag je paard buiten los mag in de paddock en 's avonds de paddoks voor de handelspaarden zijn.

Maar goed Champ is niet van mij en ik kan dus niet beslissen om hem daar weg te halen al heeft Pieter het ook absoluut niet naar ze zin omdat Pukkie daar niet kan staan. Ja alleen als jij nog een stal erbij neemt maar dat is wat duur voor een 86 cm poooowny hahaha

Laten we hopen dat iedereen een geschikte plek voor zijn/ haar paard vind. En dat het paard zich daar ook goed voelt daar gaat het vooral om toch?

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:18

wat een jammer weer toch weer vandaag :(

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:22

Ja ik heb avonddienst moet dalijk drie kwartier op de brommer en vanavond weer, pf rotweer:P

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:43

ik heb t prima naar mn zin op ypenburg... Tis anders dan je gewent bent maar het is gewoon aanpassen ;)
en het belangrijkste vindt ik dat mn paard goed staat..
We blijven duimen !!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:44

nu ff pauze houden :)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:01

Ik zo ook even naar de paarden. Wordt zowel voor Mandy als voor Blando de stapmolen en dan even beide paarden longeren. Vandaag gaan ze niet het land op. Doe ze er nu echt geen plezier mee.....Stalletjes mesten, voer klaar zetten.

Ik word nu wel natjes maar ben vandaag heerlijk vrij. Kan dus lekker douchen en weer warm worden als ik klaar ben.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:04

AnitaJoeri schreef:
spettertjuh schreef:
Als ik de buienradar mag geloven krijgen we vanaf volgende week mooi nazomer weer.

Het is haast niet te geloven maar het stond er vanmorgen toch echt.

haha eerst zien dan geloven hoor

Dat heb ik ook hoor, eerst zien dan geloven!!!!!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:20

Zou wel lekker zijn mooi nazomerweer.
Pf heb avonddienst maar echt geen zin.
Hekel aan de avonddienst en moet ook nog is 45 minuten op de brommer door de regen en vnavond ook weer, bah!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:46

mijn werkdag zit dr weer op..
Ik geloof dat t bij amber een gedagavondje wordt :P
morge krijgtie vollop aandacht en donderdag en vrijdag en dn kan ik vanaaf vast wat huiswerk weer maken..
Nu eerst maar eens weg zien te komen met de regen :?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:12

Zo ben ook weer terug van de paardjes, heb ze toch nog maar een paar uurtjes op het land gezet.
Ze vonden het best wel oke maar waren ook wel weer blij dat ze naar binnen mochten in hun schone stalletje.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:27

ik ben ook klaar.
heb alle ramen aan de binnenkant gezeemt en daarna met hondjes gelopen,paarden in de bak gedaan,allebei los gelongeerd[beweging gegeven] en stalletjes gemest.
meisje heb ik afgezegd,moet haar nu nog teveel helpen,had ik ff geen zin in met die miezer regen.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:32

Nou ik moet zeggen dat ik het tot nu toe lekker naar mijn zin heb op het stalletje waar ik samen met Karin sta en de paarden ook dat is ook wel heel belangrijk :D

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:35

spettertjuh schreef:
Zo ben ook weer terug van de paardjes, heb ze toch nog maar een paar uurtjes op het land gezet.
Ze vonden het best wel oke maar waren ook wel weer blij dat ze naar binnen mochten in hun schone stalletje.

Bedankt nog Karin!
Toch ook wel fijn dat zelfs Blando graag zijn stalletje weer in wilde ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:23

ik was gauw weg op stal :P
ff aai over zn bol gegeven en stro verdeeld.. Hij zag dr nie uit alsoftie druit wou :P

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:23

zo ff eten en dn aan de husiwerk !

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:58

Mijn paardje staat in ieder geval tot eind van de maand nog lekker buiten,overdag op het land en 's avonds en 's nachts in de paddock met schuilmogelijkheid. In Brabant.
Dan komt ie hierheen en hoop ik dat hij nog een beetje kan nazomeren.... 8-)
Het is hier in de omringende polders gewoon nattig, veengrond. In Brabant is meer zand en dat draineert van nature beter. Hij kan wel tegen een buitje, hij heeft Haflingerbloed!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:00

de hafjes kunnen zeker wel wat hebben ;) ;)

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:33

hallo allemaal.
vandaag chels gelongeerd en heb d`r stal gemest net een konijntje verkocht.
hoop dat het morgen droog is.

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:36

vandaag weer voor het eerst les gehad
ging eigenlijk best wel lekker
er stond wel een beetje veel wind maar omdat de bak een beetje beschut ligt ging het best
onderweg naar huis ff boodschappen wezen doen tja en toen van de winkel naar de auto een hoosbui op mijn hoofd gehad zeiknat dus bah ...... weer