Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:27

Zeker super spannend Lachen Een kleine wiets, echt erg leuk.

De Melkweg heeft mijn broer, een concertfanaat, een soort leden/klantending voor. Hij hoort altijd wat er draait en kan makkelijker (goedkoper ? ) aan kaartjes komen, maar zelf ben ik er nog nooit geweest . . .

en oja, galafoto's?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:08

@ Fenn: Mooi dat Leaf zo leuk was! Haha!
@ Tessel: Nouja, in lengte weet ik niet, ze was niet zo heel groot, maar wel een aantal jaren jonger, vandaar Knipoog
@ iedereen: Ik had net m'n vader gevraagd of hij een foto wilde maken toen een vriendin me kwam ophalen.. Er is nog snel 1 foto gemaakt, maar die heb ik nog niet bemachtigd. En anders hijs ik me gewoon nog een keer in die jurk Knipoog

Goed, laten we bij het begin beginnen, ik heb een drukke maar ontzettend goede week gehad Ja
Dinsdag: herkansing wiskunde, stond na 55 minuten van de 100 al weer buiten, dus ik twijfelen of ik niets had overgeslagen ofzo, want hij was ook zo makkelijk.
Woensdag: leraar had het nagekeken, en jahoor, een 9.3! Dat is me de afgelopen 3 a 4 jaar niet meer overkomen met wiskunde! Dus ik helemaal blij natuurlijk! Haha! (En nu kan ik stiekem me wat minder zorgen maken over de volgende toets, want die is echt pruts..)
Donderdag: Om kwart over 7 zat ik in de trein, helemaal alleen op weg naar het verre Wageningen. Nou, vergeleken met naar Voorhout was het een kippe eindje! Bloos! De treinen liepen zelfs iets voor op schema dus nog een andere aansluiting gepakt waardoor ik nog iets eerder was op Ede-Wageningen. Toen met de bus heel Ede en Wageningen doorkruist naar busstation Wageningen. Ik zat al met een meisje in de bus en we zaten elkaar al af en toe aan te kijken van 'Jij ook?' maar we hebben mekaar niet aangesproken. Pas toen we uitstapten op het busstation en naar de fietsen en studenten liepen heb ik maar even een gesprekje aangeknoopt. Aardig meisje, uit Rotterdam, maar kreeg er de rest van de dag niet echt hoogte van.. Nou goed, dus ik mij daar melden, zie ik ineens twee schoolgenootjes aankomen lopen (V5 en V6)! Verrassing! Haha! Dat maakte het weer wat makkelijker om het ijs te breken.
Toen op de fiets naar de campus (waar we met de bus ook al langs gekomen waren, waarom hadden ze daar de fietsen niet neergezet?) waar we even een kopje thee dronken en wat kletsten over waar iedereen vandaan kwam. Toen was zo ongeveer iedereen er en werden alle namen opgelezen ( gesorteerd op voornaam, ik bovenaan: "Annemarie Kip? Ohnee! Laten we maar alleen voornamen doen" waarop we spontaan in de lach schoten) we in groepjes verdeeld (mensen die dezelfde workshops hadden gekozen bij elkaar), hebben we onze mentoren Mark en Sander ontmoet en even een kort voorstelrondje gedaan (en vervolgens ben ik van iedereen de naam weer vergeten Nagelbijten / Gniffelen ). *gaat even thee drinken tussendoor* Wij nog met z'n alleen naar een 'college' over hoe de studie ook alweer in elkaar zat, alsof we dat nog niet wisten Nagelbijten / Gniffelen Daarna een college microbiologie, waarvan ik dacht dat ik het niet leuk vond, maar het was echt super interessant. Het ging over verschijnselen in de zee waarbij bijzondere bacterien en andere microorganismen een rol speelden. Ook werden we nog even getest of we wisten wat microorganismen waren en wat niet, waar we bij virussen massaal de fout ingingen en daarna meteen dachten van 'o nee Bloos '. Daarna mochten we tussen de eerstejaars biologen en dierwetenschappers rondlopen die bezig waren met 'het haaienpracticum'. Deze keer moesten ze de organen in de buikholte van een haaitje (zo'n 30-40 cm) analyseren en organen en bloedvaten tekenen enzo. Op een gegeven moment was een jongen mij aan het uitleggen wat de 'diepere gedachte' achter dit practicum was, toen zijn teammaatje de maag van de haai ging opensnijden, waar zo ongeveer een hele vis uitrolde! Wow! Daar had ik ook al even gekletst met mini-Tessel Janna. Daarna gingen we op onze leuke fietsjes (die van mij begon spontaan als een gek te rammelen Nagelbijten / Gniffelen ) naar het studentenhuis van Sander, waar we in de keuken annex woonkamer hebben gegeten (lees: een minitafel vol met borden, stapels brood en beleg, kopjes op het randje van de tafel wat steeds net goed ging en wij onhandig met het bord op schoot onze broodjes smerend), nog wat gekletst hebben over het reilen en zeilen in Wageningen enzo, over de kamernood (oeps!) en dat soort dingen. Toen nog even Sanders kamer bekeken, een van de grotere kamers die je via de studentenhuisvesting kan krijgen, en geloof me, dat was niet groot Knipoog Weer op de fiets jaja en op naar het sportcentrum, waar we een rondleiding kregen en ik er achter kwam dat Janna ook paardreed Clown Toen op naar de eerste workshop. Onze o zo handige mentoren waren het rooster vergeten mee te nemen uit onze lunchroom, dus Mark ging terug en Sander begeleidde ons half Wageningen door naar een andere locatie van de universiteit (zo goed als buiten gebruik nu door de nieuw gekomen campus). Net toen we daar de weg wilden inslaan werd Sander gebeld dat we toch op de campus moesten zijn Koe en dus konden wij dat godganse eind weer terug. Goed voor onze conditie! Duivel Uiteindelijk kwam alles op z'n pootjes terecht en begonnen wij ietwat verlaat aan de eerste workshop: insecten determineren. Met behulp van boeken met tabelletjes moesten wij er achter zien te komen welke insecten wij onder onze microscoop hadden liggen. Dat was niet zo makkelijk als het leek, aangezien ik de helft niet begreep van wat er in die boekjes stond, maar ik bleek niet de enige Tong uitsteken Toen nog allerlei vreemdsoortige opgeprikte insectjes bekeken en toen weer verder. Nu moesten we wel naar die andere locatie. Daar aangekomen gingen we een college genetica bij schimmels volgen. Ik begreep hier maar de helft van, want die man schreef het soms zo apart op, dat ik niet echt wist wat hij bedoelde. Toch kwamen de meeste termen me wel bekend voor en af en toe heeft hij wat verduidelijkt. Het ging over puntmutaties en hoe sommige mutaties aan elkaar gekoppeld zijn doordat de genen gekoppeld overerven enzo. De theorie was moeilijk maar interessant, maar het praktische gedeelte stelde weinig voor. We moesten wat preparaatjes maken van schimmels en die dan bekijken. Maar ze hadden daar een hele handige, maar wel andere mannier van preparaten maken dan Janna en ik gewend waren, dus dat ging de mist in. Gelukkig ging de professor bij de microscoop naast ons zijn eigen preparaatjes maken die wij mochten lenen. Clown Uiteindelijk ging het erom dat we de wetten van Mendel (grondlegger genetica) bevestigden of verwierpen. Toen weer terug naar de campus gefietst, waar we gesprekken hadden met ouderejaars over afstuderen en dergelijke. Nouja, gesprekken, zij vertelden hun verhalen en wij wisten niets te vragen omdat we nog helemaal niet over afstuderen hadden nagedacht. Goed dus toen maar toestemming gevraagd om alvast naar de eetgelegenheid te vertrekken. Maar ik en twee anderen aten niet mee, dus eerst fietsten we naar het busstation om ons uit te zwaaien en de fietsen in te leveren. Daar heb ik gewacht op mijn twee schoolgenootjes uit een ander groepje en daar ben ik samen mee teruggereisd. Om kwart voor 9 was ik terug in mijn huisje Lachen Totaal afgepeigerd..
De sfeer in Wageningen was wel heel anders als op een open dag, maar ik werd er zo hartelijk ontvangen en ik heb echt nogsteeds het gevoel dat ik daar het beste pas. Haha!
Nog vragen?
Vrijdag dan maar: Vroeg er weer uit Gaaaap Op school zou ik de biologieolympiade inhalen, maar mijn leraar had het niet bij kamer A (strafkamertje zeg maar, waar je moet zitten als je eruit gestuurd bent, moet nakomen, of een toets moet inhalen) gelegd.. dus nog maar even mijn afsluitende mondeling Nederlandse letterkunde overgekeken, want in de trein had ik daar natuurlijk geen tijd (en geen puf) meer voor gehad.. Mondeling ging ondanks alle zenuwen ontzettend goed, lerares was tevreden en vond dat ik overal al goed over nagedacht had van tevoren (wat niet echt waar was maar dat zei ik natuurlijk niet), en had een 9, die mooi even 6 keer meetelt Cool Qua cijfers echt een uitzonderlijke week dus!
Toen ik om 5 over drie vrij was kwam mijn moeder me ophalen (jaja, mocht met de auto omdat ik zo ontzettend moe was dat mijn moeder bang was dat ik het op de fiets niet zou halen naar school Clown ), sprong ik thuis onder de douche en sjeesde weer terug naar het centrum om naar de kapper te gaan. Die knipte vervolgens mijn haar, lichtelijk anders als ik bedoelde maar nogsteeds wel leuk, en ik sjeesde weer terug naar huis om te eten. Na het eten meteen naar boven gerend op me op te tutten etc etc en toen stond om 7 uur dus die vriendin al voor de deur. Wij naar het Heracles stadion gereden, waar het nog even zou duren voordat de bus kwam. Gelukkig mochten we in de auto blijven zitten wachten want het was echt freezing Scheve mond Nouja, in de bus zat de sfeer er al goed in. Onze jassen mochten we in de bus laten, en ik heb samen met die vriendin besloten om dat maar te doen. Maarja, toen stonden wij daar in ons galajurkje buiten voor de deur van de discotheek.. dus maar even een colbert gebietst van een klasgenoot Vork Binnen duurde het even voordat het feest op gang kwam, maar toen het eindelijk los kwam wilde niemand mee dansen. Dus maar iemand anders gezocht (waar ik verder niet heel veel mee om ga ofzo), waar ik dus al vroeg in de avond helemaal mee uit m'n dak ging. Misschien niet zo verstandig, want om 11 uur was ik al dood en dood op. Ik wilde natuurlijk nog wel verder, dus stug volhouden natuurlijk Clown Helaas vond die vriendin waarmee ik heen was gegaan het niet echt leuk, dus die zeurde steeds dat ze zo moe was en het wel gehad had. Maarja, onze jassen lagen in de bus, dus wij konden niet eerder naar huis. Schijnheilig Nouja, hele leuke avond gehad, ondanks dat ik aan het eind echt een beetje wankelde (niet van de alcohol, maar van de vermoeidheid) en ik had het dus om 1 uur ook wel gehad. Dus wij blij dat we terug konden naar de bus. Ook op de terugreis het nog heel gezellig gehad aangezien een vriend niet meer helemaal helder was en dus de grappigste dingen uitkraamde. Om half 3 lag ik eindelijk in bed...
Vandaag: Werd ik om 9 uur al weer wakker *zucht* Slapen Toch maar er uit, onder de douche, naar orkest, en toen ik daarna weer thuis kwam compleet ingestort, man, wat was ik moe! Dus maar even niets gedaan en lekker gerelaxed (ook al kon de tv alleen nog maar op bbc2 omdat de afstandsbediening het niet meer deed) en straks vroeg m'n bedje in.

Hopelijk is het uitgebreid genoeg voor iedereen Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 02:01

Zo zeg, jij hebt een drukke week gehad! Wel een paar mooie cijfers hoor, staat mooi op je eindlijst toch? *LOL*

Leuk om de verhalen over Wageningen te horen, sommige dingen herken ik idd nog wel. Rondfietsen, insecten determineren, bij studentenhuizen langs gaan, colleges volgen heb ik toen ook allemaal gedaan. Ik vond de sfeer wel echt leuk (ik heb uiteindelijk ervanaf gezien omdat ik toch liever een HBO-opleiding wilde doen), best gemoedelijk, minder gehaast en .. ja, hoe zeg je dat, pretentieus dan grotere studentensteden zoals Utrecht of Delft. In Wageningen is wel zoiets van 40% van de inwoners student, maar dat maakt de sfeer er niet minder leuk op denk ik.
Dat van aanspraak zoeken bij je groepsgenootjes herken ik ook echt Haha! niemand kent elkaar echt, vreemd is dat. Ik had dan toch idd altijd wel de neiging om maar met iemand een gesprek aan te knopen, anders zag ik mezelf al de hele dag mijn mond dichthouden..haha. Ik weet ook nog wel dat we op de meeloopdag in Leeuwarden een groepsopdracht kregen, waarbij veel gediscussieerd moest worden, en dat echt bijna iedereen te zenuwachtig was om zijn mond open te doen.. toen heb ik de rest van de dag samen met twee anderen het woord gevoerd, terwijl ik normaal lang niet altijd zo'n prater ben Nagelbijten / Gniffelen
Maar leuk dat je nu een goed beeld van het hele gebeuren hebt, heb je er al zin in? Lachen

Kamers zoeken moet denk ik wel lukken hoor, als je er maar op tijd bij bent. Bij wijze van spreken schrijf je je van de week al in op kamernet.nl, want meestal geldt dat wie het eerst komt, die het eerst maalt. Mijn vriendinnetje woont met haar vriend in Wageningen, als je wilt kan ik wel tips voor je vragen? Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 12:26

Klinkt goed Annemarie, ik herken er nog werkelijk niets van, maar dat komt nog wel. Gelukkig bevalt de sfeer je Lachen
En Die cijfers zijn vet goed Haha! , staat inderdaad mooi op je lijst.

Dat feest herken ik dan trouwens wel weer helemaal. Veels te vroeg eigenlijk alweer helemaal opgedanst. Ach, als je dan weer erover heen bent wordt het vanzelf weer oké.

Mijn week was een stuk minder druk (keer of twaalf natgeregend, lessen met Mazzel, veel proefwerken op school, Leaf, paarden, gister naar een vriendin toe. Geen ouders niet thuis en een pooltafel Haha! , met m'n nulbalgevoel was ik daar nog best goed in)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:49

Jaaaa, ik heb er zin in Ja
Ik zie er wel een beetje tegenop, al die drukte en verandering.. van donderdag was ik al compleet gesloopt, laat staan als ik daar echt alles moet gaan leren kennen!
Ik ga me zo opgeven voor de AID, wat me ook super leuk lijkt. *LOL*
Op kamernet sta ik al ingeschreven, op Idealis (studentenhuisvesting daarzo) ook al, het is gewoon even wachten tot juli oid en dan hard op zoek. Tips zijn altijd fijn Tessel! Lachen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 16:43

Pff wat een week anne. Wordt al moe als ik het lees.
IK heb deze week alleen maar geslapen.
heb afgelopen zaterdag een lichte hersenschudding opgelopen. (nog best wel stom ook eigenlijk) Ben met Korfballen tegen de paal aangelopen was zow druk met verdedigen dat ik heel die paal niet gezien heb. Maar wat er precies gebeurd is weet ik niet meer,, weet dat ik de paal geraakt heb en dat ik op de grond lag en iedereen om mij heen stond,, Nu loop ik rond met heel veel hoofdpijn en moet ik veel rust houden.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:23

Marianne! Heeft Wietske al een veulentje uitgepoept? Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:28

Nee, niet dat ik weet. Ben deze week ook wel ernstig druk, dus ben er nog niet geweest. Ga morgen maar weer eens kijken...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:17

Ah, nou, we wachten af Haha!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:02

Nou mensen, ik heb de galafoto opgezocht, maar die is echt niet toonbaar
Totaal bewogen en ik trek net een gek gezicht Clown
Dus ik zal de jurk wel nog een keer aantrekken. Na de aller aller allerlaatste toetsweek komende week Nagelbijten / Gniffelen
Gisteren met les een zeer relaxed buitenritje gemaakt, aangezien er in de bak geen zand meer te zien was, alleen water Nagelbijten / Gniffelen
Lekker door de plassen heen gedenderd, een handgalopje gedaan (en ondanks dat Punk alweer als eerste stond te stuiteren terwijl de rest nog niet weg was, wilde 'ie niet rennen ofzo Lachen ), Punk 'schrok' nog een keer van Dodge die mee was gegaan en wegsprong uit de bosjes Huilen van het lachen, geen ijsje gehaald... Verder veel gedraafd en gestapt, want Toon liep niet helemaal lekker helaas Scheve mond En volgens mij was dat het wel?
Pauline, kwart over 6 thuis nog gered? Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:11

IJsje halen leek me gister ook niet echt nodig Nagelbijten / Gniffelen

Ik had een verzorgpaarden dag (eerst naar Mazzel, daarna met twee meiden naar de verzorgfries mee van een van die meiden om foto's te maken) en 's avonds nog gelest.
Mazzel staakte gister in de bak een stuk minder. Hij deed wel even vervelend en dat was lastig op te lossen. Er reed iemand in de bak en die had les. Zie daar maar eens keurig om heen te lopen met een draakje Schijnheilig Maar toch de kans gezien hem er doorheen te rijden Ja

En dat je foto slecht is vind ik een slap excuus hoor . . . Ik verwacht snel een goede Ja

Ik heb trouwens nieuwe kleren voor als mijn moeder gaat trouwen. (Wisten jullie dat al?) (mijn moeder gaat dus trouwen) Een jurkje, een soort vest-dingetje eroverheen en . . . ROZE PUMPS Pling

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:15

Jaaaa, fotoooo's! Haha!
En ik wist dat je moeder gaat trouwen, maar wanneer was dat nou ook al weer?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:45

In April Ja

Foto's komen wel ooit...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:18

Aaaah, Fenna, gefeliciteerd. Feliciteer je moeder ook maar van mij, als ze nog weet wie ik ben Nagelbijten / Gniffelen
Je moeder en haar vriend zijn toch al best lang bij elkaar wel? Lachen

Annemarie, relaxt zeg, buitenritje! Daar ben ik ook wel aan toe. Oh wacht, ik ga volgende week in Afrika paardrijden natuurlijk! Wohooo! Pling Cool
Sorry, ik wil jullie niet de ogen uitsteken MAARIKHEBERZO'NZININ! Hihi.. Vorige keer in Zuid-Afrika hebben we (schoonzusje en ik) te paard een kudde zebra's achterna gezeten, dat was echt zo'n mooi moment... zucht..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:48

Tessel, zal ik doen Ja

Oh en ik wordt wel jaloers zeg van jouw beschrijvingen. Wat klinkt dat super, super gaaf Party!! Heel veel plezier daar.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:04

haha , ja hoor annemarie ik was op tijd thuis Haha!
jammer van de foto, maar ook foto's waarvan je zelf vind dat ze niet leuk zijn kun je gerust plaatsen hoor, oordelen wij wel of het wel of niet wat is Tong uitsteken

gefeliciteerd fenn, leuk feestje in het vooruitzicht Haha!

nog een paar nachtjes slapen tessel, spannend. lijkt me wel gaaf , zo achter de zebra's aan crossen Haha!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:23

Dat klinkt wel heel erg gaaf tessel! Kunnen wij een beetje jaloers zitten zijn in de kou... Wietske houdt het veulen ook nog maar lekker binnen. Ze zal het wel te koud vinden om te gaan bevallen. Geef haar groot gelijk!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 13:51

Tessel, heb je niet nog ruimte in je koffer? Schijnheilig
Ik wil ook ook wel Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 15:52

Ik moet al iemand meenemen in de koffer, maar als jij een beetje opvouw-skills hebt, wil ik je ook wel meeslepen Haha!

Ik zal zeker een verslag doen als ik terugkom hoor! Nu eerst nog een dagje vrij, drie dagen school, inpakken en dan.. bijna! Lachen

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:06

Je laat wel echt lente weer achter in Nederland.... Dit is toch niet normaal!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:18

Ik zal een voorraadje mooi weer meenemen als ik weer terugkom hoor, komt vast goed Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:25

Graag, want dit ben ik goed zat Nagelbijten / Gniffelen

Wordt er zelf ook helemaal suf van, door m'n eigen domme fout en een beetje pech kan ik vanavond niet lessen. Gelukkig is er iemand op stal zo lief dat ze Mazzel er even uit wil halen, maar dat wil ik ook niet te vaak hebben. Verdorie, ik had op de buitenbak gerekent Nagelbijten / Gniffelen

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:41

Ik kom ook dit topic weer eens binnenvallen Schijnheilig Drukdrukdruk gehad... Tessel, alvast heelveel plezier toegewenst in Zuid Afrika *is jaloers* Ik vind dat zo'n gaaf land Ja

Zeg, ik wil mijn boktnaam veranderen Clown Eerlijk zeggen, ik dacht eraan om er Oblivion van te maken, dat betekent vergetelheid JaWat vinden jullie daarvan?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 01:57

Dankje Djoni Lachen

Oblivion vind ik wel een mooie naam (moet meteen aan mijn onderschrift denken van een tijdje geleden, zoek hem zo even voor je op), maar ik vind het ook altijd heel leuk als zoals jij mensen hun eigen naam hebben als boktnaam, zoals bijvoorbeeld ook Annemarie Ja

edit:
Blessed are the forgetful, for they get the better even of their blunders. - Nietzsche Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 01:59

Bij nader inzien had ik dat ook kunnen doen, er is nl geen gebruiker die "Tessel" heet Rolleyes